הסברה טובה מאוד - ולא שלנו

סחוג10

New member
הסברה טובה מאוד - ולא שלנו

בעודי חותר לי במימי הצ'ארלס (קיץ, המון סטודנטים לאורך הנהר וכולי) אני רואה שיירת אופניים על אחת הגדות מסתובבת בין האנשים ומחלקת דפי מידע. השמש בשמיים, הסופשבוע בשיאו ואנשים מחייכים ושמחים .. ממש אוירה פסטורלית ורוכבי האופניים גם נהנו והתערו בין האנשים וככה בשיא הטבעיות ובשיא הכיף חילקו להם דפי מידע. על כל זוג אופניים התנוסס דגל פלשתין ואתם יכולים לנחש שהדפים לא הכילו שום דבר אובייקטיבי חס וחלילה אלא תעמולה חד צדדית ומאוד אפקטיבית. חרה לי מאוד שאנחנו לא חשבנו על זה. כמובן שאני שואל את עצמי מה אני יכול לעשות וכולי, אבל לפני כן אני שואל - מה הקונסוליה בבוסטון יכולה לעשות. הם פעילים מאוד בקונסוליה, ועושים עבודה יפה במשלוח אימייל קבוצתי, ארגון ארועים ופעילויות תחת הגג של "הבית הישראלי" ובכל זאת - הם בלתי נראים בכל מה שהאזרח הפשוט (או הישראלי הממוצע) רואה. הפעילות המבורכת של הקונסוליה מתמקדת בישראלים, וההסברה מן הסתם צריכה להתמקד במקומיים .. סטודנטים, אנשים מן השורה ומכל הקהילות. ההסברה שלנו בתפוצות תמיד נראתה לי פסיבית. אני אקצין ואומר שאולי הדיפלומטיה הישראלית חושבת שברור לכל העולם שיש לנו הילה מסביב לראש ואנחנו עם נבחר אז בשביל מה בכלל צריך להשקיע בהסברה. מה .. לא ברור שאנחנו צודקים ? לא ברור שאנחנו הטובים וכולם מתנכלים לנו ? נדמה לי שההסברה באו"ם השתפרה בשנים האחרונות ובמיוחד מאז שהגיע דן גילרמן לשגרירות האו"ם. הוא נלחם בשן ועין להעביר מסרים לאומות וכל הכבוד לו - אבל ההודעה שלי נכתבת בגלל הואקום שקיים בהסברה ברחוב. מסכימים ? יש לכם גם דוגמאות להסברה או אי-הסברה ?
 

StrengthHonor

New member
הם מסבירים עבורינו

ברגע שהם ינסו למצוא טיפת מידע אובייקטיבי או לעשות אקטיביזם ויבינו שעבדו עיהם הם כבר לא יאמינו לשום דבר שלהם , וישארו מתוך ברירה טבעית רק האידיוטים שלא עושים ממילא כלום המוסלמים כרגע במצב הסברתי גרוע מישראל. והם הפעם אל קורבנות אלא הם הגיעו לזה ממצב של לחימה הסברתית מול הימין האירופאי והאמריקאי במיוחד באינטרנט.
 

סחוג10

New member
אז הכל טוב ? על בת יענה שמעת ?

ההודעה שלך משולה לתחיבת הראש עמוק בחול. אין בעיה, לא צריך הסברה, אפשר ללכת לישון הם לא יאמינו להם (מי זה "הם" שאתה כותב?) תשובה: 1. המוסלמים בנקודת פתיחה הסברתית יותר טובה משלנו. הם האנדרדוג למרות האירוניה שבעניין. 2. מה זאת אומרת "ברגע שהם ינסו למצוא טיפת מידע" ? אתה סומך על מישהו שינסה למצוא מידע ? אף אחד לא יניד אצבע בשביל למצוא מידע. תפקידה של מערכת הסברה להגיש מידע לעוס וקל לעיכול בשביל ההמונים. 3. אתה כותב "המוסלמים כרגע במצב הסברתי גרוע מישראל" וזה מדאיג משתי סיבות. אחת היא - על מה אתה מסתמך כשאתה כותב את זה ? והשנייה היא - אתה בעצם מודה שההסברה של ישראל במצב גרוע ויש לנו מזל שאצלם יותר גרוע. סליחה, זה לא מספיק וזה לא נכון להסתפק בזה שאצל אחרים יותר גרוע (אני גם לא מסכים שהקביעה שלך נכונה). אל תיקח את ההודעה הזאת כהתקפה אישית. אני עונה לתוכן הדברים שלך ומכבד את דעתך, אבל לא מסכים עם הקביעות שלך. ההסברה שלנו צריכה לעלות על הסוס ולהתחיל לדהור. כרגע היא צולעת ומכוונת לקהל הלא נכון - לישראלים שממילא לא צריך לשכנע אותם שישראל צודקת. דעתי. מקווה שאחרים יודעים לתת דוגמאות סותרות.
 

S W U

New member
בגלל שההסברה כל כך לוקה

יש צורך באירגונים פרטיים שיעשו את העבודה שנציגי המדינה לא עושים... באיזה קמפוס בבוסטון אתה לומד?
 

Ronit FL

New member
הבעיה בהסברה, לדעתי,

שבארץ חושבים משום מה שאנחנו מרכז העולם ובתור מי שגרה בחו"ל התפלאתי ללמוד שאנחנו, קרי ישראל, לא ממש במרכז העולם, אנחנו גם לא מעניינים יותר מדי את האיש ברחוב. מצד שני, למרות שכל האנשים שפגשתי עד עכשיו היו פרו ישראל, תמיד אני מרגישה שאני מייצגת את ישראל ומשתדלת לעשות את זה במיטב יכולתי.
 

סחוג10

New member
ארגונים פרטיים

אני מאמין שארגונים פרטיים, עם כל הכבוד, צריכים גב ממסדי. מה יכול לקרות בהתארגנות פרטית ? כל קבוצה יכולה לקחת על עצמה עובדות הסטוריות שגויות ולהציג אותן בעימותים ומול קהל ולהפסיד תמיכה בגלל פיקשושים. זה לא אומר שארגונים פרטיים זה רע, בכלל לא, אבל הם חייבים להקפיד על מקצועיות ידע ויוזמה. אם ארגון מקבל את תמיכת משרד החוץ או משרד החינוך או מצידי משרד הספורט .. אז אני יודע שהארגון מחוייב לאמת מידה עובדתית ומחוייב לייצג את ישראל בצורה שבה ישראל צריכה ייצוג. אולי זה נאיביות או סתם סנוביזם אבל לא נוחה לי העובדה שכל אחד יכול להקים ארגון ולייצג את ישראל. מה דעתך בעניין ? אני לא שייך לאף קמפוס אגב. סתם אחד שאיכפת לו. בהמשך אני אספר על כמה מפגשים, שיחות ותובנות שהיו לי בארבע שנים בבוסטון. החל מהטחת האשמות על בקבוק יין עם בחור לבנוני שסיפר לי איך הם לומדים בבי"ס לשנוא אותנו וכלה בארועים כמו ההפגנה בקיימבריג' כשחתאמי (הנשיא הקודם באירן) בא להרצות על סובלנות (אירוני לטעמי) ובחוץ הפגינו ארגונים יהודיים ומולם יוצאי אירן.
 

סחוג10

New member
ארגונים פרטיים - תגובה מלאה וקצת יותר ברורה

אני מאמין שארגונים פרטיים, עם כל הכבוד, צריכים גב ממסדי. מצד אחד, מה יכול לקרות בהתארגנות פרטית ? כל קבוצה יכולה לקחת על עצמה עובדות הסטוריות שגויות ולהציג אותן בעימותים ומול קהל ולהפסיד תמיכה בגלל פיקשושים. זה לא אומר שארגונים פרטיים זה רע, בכלל לא, אבל הם חייבים להקפיד על מקצועיות ידע ויוזמה. אגב, מי מבטיח שלארגון פרטי אין אג'נדה משלו ומטרות בלתי מוצהרות ? מצד שני, אם ארגון מקבל את תמיכת משרד החוץ או משרד החינוך או מצידי משרד הספורט .. אז אני יודע שהארגון מחוייב לאמת מידה עובדתית ומחוייב לייצג את ישראל בצורה שבה ישראל צריכה ייצוג. אולי זה נאיביות או סתם סנוביזם אבל לא נוחה לי העובדה שכל אחד יכול להקים ארגון ולייצג את ישראל. מה דעתך בעניין ? איפה הבעיה ? אני לא רואה ארגונים כאלה צצים מטעם ממשלת ישראל על נציגויותיה. אני לא שייך לאף קמפוס אגב. סתם אחד שאיכפת לו. בהמשך אני אשמח אספר על כמה מפגשים, שיחות ותובנות שהיו לי בארבע שנים בבוסטון. החל מהטחת האשמות במשך לילה שלם על בקבוק יין עם בחור לבנוני שסיפר לי איך הם לומדים בבי"ס לשנוא אותנו מילדות, וכלה בארועים כמו ההפגנה בקיימבריג' כשחתאמי (הנשיא הקודם באירן) בא להרצות על סובלנות (אירוניה) ומחוץ לאולם בו חתאמי נאם הפגינו ארגונים יהודיים ומולם עמדו יוצאי אירן וצצו ויכוחים ממש מרשימים באמצע הרחוב.
 
למעלה