הסודות האפלים של הפקת הישרדות ישראל

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member




תכנית הריאליטי "הישרדות VIP" מקבלת ביקורת רבה על התערבות של ההפקה, אך עכשיו אחד השורדים חושף בבלעדיות ל-TMI את הסודות הכי אפלים של הפקת התכנית. רשת מסרו בתגובה: "פועלים על פי כללי הפורמט"

עומר רוזן משתתף העונה השביעית של הריאליטי "הישרדות הונדורוס VIP", שכיכב בעונה שבה זכה טילטיל במקום הראשון, לצד כוכבים כמו רוסלנה רודינה, טיטי איינאו, לירון רביבו וג'ני צ'רוואני פותח הכל על הסודות של הפקת "הישרדות".

חמש שנים חלפו מאז שודרה העונה בזכיינית רשת וכעת דווקא עכשיו, הוא מחליט לשבור שתיקה ולפתוח הכל.
בראיון בלעדי למעריב TMI חושף רוזן: "הישרדות ישראל - הכל ידוע מראש והרשות לא נתונה.
בואו אני אגלה לכם סוד - יש רק שחקן אחד בהישרדות וקוראים לו המפיק.
לנתח מה הולך בהישרדות זה כמו לנתח מה הולך ב-WWF, ספורט שבו הזוכה של כל קרב נקבע שבועות לפני הקרב עצמו. בהישרדות VIP אין מהלך אחד שלא נקבע מראש על ידי ההפקה, מרמת מי ילך לבקתה, מי יביא לבני ברוכים את ההודעה ועד לרמת מי יזכה בחסינות, כי המשימות מכורות, הכל מחושב מראש מה יוביל למה.


איך אתה יודע?
"כי בכל שבט יש אחראי שבט מטעם ההפקה, מה שנקרא ״מנהל שבט״. מנהל השבט הוא פסיכולוג בחסד עליון שתפקידו לדבר באופן קבוע עם אנשי השבט ולדאוג שהכל קורה כמו שההפקה רוצה, הוא בדרך כלל בעיקר מתרכז בדמויות נטולות אופי שקל לעשות להן מניפולציה. מועצת השבט מתרחשת בכלל שמונה שעות לפני כל מועצה, כשאתה יושב מול מנהל השבט ואתה חייב להגיד לו למי אתה מתכונן להצביע".

אוקיי ואיפה הבעיה?
"אם מה שאתה מתכונן להצביע לא מתאים לתוכניות של ההפקה הוא ינסה לגרום לך לשנות את דעתך על ידי מניפולציות כמו 'עזוב את ברית א', אם תצטרף לברית ב' אתה מגיע בקלות לגמר' או משהו בסגנון של 'עד עכשיו היית חלש במשחק, לך תעשה מהלך גדול שכולם יזכרו'. אם זה לא עבד, תתכונן לאיזה איחוד שבטים שבו השבט השני יבוא לעזור לחבר השבט שלו. לא עבד? תתכונן לפסל חסינות או מבחן אש שיצוץ לו וימנע את ההדחה".





תן לי דוגמה מהעונה שלך
"בתחילת המשחק השתלטתי על השבט והיינו רוב, רציתי להדיח את רוסלנה כי הייתי קצת נאיבי, למרות זאת החלטנו לא להקשיב למנהל השבט ולהדיח את רוסלנה. אז באורח פלא צצה לה משימת חסינות אישית שמותאמת במיוחד ליכולות של רוסלנה - משימת יציבות בלב הים. משימה שמתאימה למידותיה הקטנות. כולנו עמדנו על המצוף והיטלטלנו ללא הפסקה, רק המצוף של רוסלנה היה יציב כאילו הודבק בבסיס שלו. זה היה לנו כל כך ברור שהם הכינו את המשימה הזאת במיוחד לרוסלנה. כל מי שהיה איתי בברית התעצבן ואיימנו לעזוב, בסוף לא מימשנו את האיום. מאוחר יותר במשחק, היה לי וללירון רביבו פסל חסינות, אז כביכול יכולנו להדיח את מי שבא לנו. בשיחה לפני מועצת השבט אמרתי לאותו מנהל שבט שאני רוצה להדיח את רוסלנה כבר מתחילת המשחק ישר אמרו לי תשכח מזה, אז נתתי את טילטיל כאופציה ב' וההפקה מיד אמרה לי לרדת משני אלה והשאירה לי באופציה את דנה ברגר ושמעון אמסלם.

אז איך זה נגמר?
"רוסלנה קיבלה חסינות כמו שההפקה רצתה ואנחנו הבנו שאי אפשר לנצח את ההפקה כי היא מחליטה הכל, אז נאלצתי לקבל את זה ולהתייעץ עם ההפקה על כל מהלך שלי, בסוף הדחתי את שמעון אמסלם כמו שההפקה רצתה".


חוץ מהמקרה של רוסלנה, איך עוד אפשר למכור משימות?
"לשים למתמודד א' פחות משקל ממתמודד ב'. מתמודד א' ומתמודד ב' מנסים למצוא משהו באדמה ולפני המשימה נאמר למתמודד איפה ״כדאי״ לו לחפש. דוגמא נוספת היא פזל מסובך שמתמודד א' מקבל הכוונה מראש איך לפתור אותו או פתיחת קשרים שקשורים חזק יותר למתמודד מסוים. במבחן האש - למתמודד א' שמים דלק מדורות שיעזור לו בהדלקה מהירה".

איך אתה יכול להיות בטוח, אלה רק השערות
"בואו נגיד שלי מכרו אחת או שתיים וכשהגיע תורי לעוף נתנו לי משימה שלא הייתי מנצח גם עוד 20 שנה".

כמי שהיה שם, מה לדעתך התרחש בעונה הנוכחית בהתערבות ההפקה?
"שחקנים כמו בני ברוכים חשובים להפקה, כי בלי להבין הוא בעצם בובה של ההפקה, דרכו קל להם לשלוט בהכל לכן הוא נשאר עד עכשיו. רמת המניפולציה של ההפקה על השחקנים היא אבסולוטית, בעיקר על שחקנים חלשים מנטלית כמו בני ברוכים שאני בטוח שקיבלו בשיחות שלהם עם המנהל האסטרטגית של ההפקה את כל ההנחיות של את מי ״כדאי״ להדיח. ההפקה רצתה לחזק את חבורת ישראל אוגלבו ואסי בוזגלו אז דאגו להחליש את הקבוצה השנייה ולהעיף את עידו קוז'יקרו מהמשחק. אין לו שום סיכוי לנצח במשימה מכורה. לעמוד על קורה צרה שכל רגל שלו 2 מטר אורך עם כפות רגליים עצומות, זה חסר סיכוי. גם במקרה של עדי ביטי שהבטיחה לעזור לסמיון אך ברגע האחרון הדיחה אותו - זה העבודה של ההפקה".

"אני בטוח שהיו לבני שיחות צפופות מההפקה על איך הוא היה אפס עד עכשיו ועכשיו תורו להיות מלך וקיבלתם דמות שהיא בעצם בובה של ההפקה שחושבת שיש לה זכות בחירה מבלי שהיא מודעת לזה שהיא בובה. גם אלינה לוי היא דוגמא, לראות את אלינה בוכה לפני שהיא הולכת להדיח את ליטל סמדג'ה כי היא לא באמת רוצה לעשות את זה, אבל ההפקה שטפה לה את הראש שזה הדבר הנכון".
"כל פעם שאתם רואים מישהו בוגד או עובר ברית וכולם לא מבינים מה פתאום קרה, זה מהלך של ההפקה ליצור עניין, אף אחד לא מגיע בחסד לגמר רק ההפקה מחליטה הכל על בסיס מי יביא הכי הרבה רייטינג".

אז מה כן אמיתי בעיניך בהישרדות ?
"ההפקה קובעת מי יגיע לגמר והיא שומרת עליהם לאורך כל הדרך, אבל לגבי שאר המתמודדים, היא מאפשרת להם להיות מודחים רנדומלי לפי משחק תחרותי, זה לגמרי אמיתי. גם ראוי לציין שמבחינת תנאי מחייה קשים - הכל אמיתי, אין אוכל ויש סבל רב מלחיות בטבע. אז מי יגיע לגמר כל מי שההפקה תחליט".
אם ככה למה כל השורדים שותקים?
"כי אנחנו חתומים על הסכם וחוששים מתביעה".

ולמה אתה פותח את זה דווקא עכשיו?
"כי אני כבר לא תושב מדינת ישראל ולא גר בישראל, אז בהצלחה לכל מי שרוצה לתבוע אותי. דבר שני, הייתי רוצה שהתוכנית "הישרדות ישראל" תהיה כמו התוכנית האמריקאית שבה לא ההפקה בונה את הזוכה אלא השורד הכי פיקח מנצח".

תגובת זכיינית "רשת 13": "הגרסה הישראלית והמצליחה להישרדות מופקת בצורה המקצועית ביותר ופועלת על פי כללי הפורמט

https://tmi.maariv.co.il/celebs-news/Article-781714
 
ואני שואלת את עצמי, אם כל מה שכתוב נכון. (ואני לא מפקפקת באמיתות הדברים) אייך הם מרשים לעצמם לדבר כמו שהם מדברים, אם הם יודעים שההפקה שטפה לאלינה את המוח להדיח את ליטל, למה הם ממשיכים בעליהום? ולמה בכלל ללכת לתוכנית? האם הסכום שהם מקבלים על ההשתתפות כל כך גדול ומפתה?
ד"א אני לא בטוחה לחלוטין שההפקה האמריקאית לא מתערבת, אצלם זה נעשה יותר בעדינות אולי.
 
למעלה