הסכם הורות משותף מורכב

הסכם הורות משותף מורכב

נמצא בסוג של הורות משותפת לתינוק בן שנה עם אישה שהייתה זוגתי לזמן קצר מאד. אין בינינו הסכם הורות, מכבדים אחד את השני, קבענו סכום מוגדר כל חודש שמקובל על הצדדים.

עכשיו יש לה חבר שאיתו היא תיכנס להריון, החלטתי שאני כן מעוניין בהסכם הורות. אני משלם מדור האם מפני שהיא תגדל ילד נוסף בביתה יש השפעה על המדור? האם יש אילו שהן השלכות חדשות עכשיו על הסכם הורות? תודה
 
חובה להסדיר את הנושא

אני ממליץ על גישור. כשהיא עברה לגור עם גבר אחר המדור היה אמור לרדת לחצי כי אתה לא אמור לשלם עליו או על הילד שלו. אבל זה תלוי בעוד גורמים. ממליץ להסדיר באופן דחוף את העניין אצל עו"ד או מגשר ולאשר את ההסכם בבימ"ש. לא מדובר בסכום יקר במיוחד, זה כמה אלפי שקלים.
 
האם ילד נוסף מקטין את חובת תשלום המדור?

1. כן, הילד הנוסף שייוולד לאמו של בנכם אמור להקטין בעיקרון את גובה המזונות שאתה משלם.
2. הדין הוא שאב חייב (לא במשמורת משותפת) לשאת ב-30 מגובה שכר הדירה שהאם משלמת. זאת כשיש ילד אחד. לשני ילדים משלמים 40 אחוז מדור ולשלושה ילדים - 50 אחוז.
3. אך כאשר האישה יולדת עוד ילד או כשהיא מתחילה לגור עם בן זוג חדש, שיעור החיוב של האב יורד. יש שופטים שמפחיתים מ-30 אחוז (מדור לילד אחד) ל-20 אחוז ואף ל-15 אחוז.
4. במשמורת משותפת מלאה, יתכן שהאב יהיה פטור מרכיב המדור. תלוי בגורמים שונים, בין השאר בהכנסות ההורים.
5. אני לא יודע כמה מזונות אתה משלם וחסרים לי עוד נתונים, ולכן אני מתקשה לומר אם במקרה שלך זכותך לדרוש הפחתת המזונות לאחר הלידה.
 
למעלה