הספר שומרת אחותי מעלה שאלות

הספר שומרת אחותי מעלה שאלות

לכל משלא קרא או לא ראה תסרט זה בקיצור מספר על משפחה שיש לה ילדה חולת סרטן דם ורק זיהוי גנטי מושלם יוכל להציל אותה ככה נולדה עוד בת וזה מעלה שאלות:האם זה מוסרי להוליד מישהו בשביל להציל מישהו אחר ואחר כך אותו הילד יסבול כל חייו מרגשות אשם וביזבוז הילדות? האם זה פוגע בזכיות האדם לחופש ולחירות? לפי דעתי זה בהחלט לא מוסרי להוליד ילד רק בשביל להציל את הילד השני למרות שהכוונה בבסיס טובה אך זה גורם לילד רגשות אשם וגוזל ממנו חלקים חשובים מילדותו ומחייו אך כאן היא הדילמה מה יותר חשוב? בריאות הנפש או בריאות הגוף ואם זה שתיהן כיצד אפשר לשלב את שתי הצדדים הללו במצב לא פשוט כזה?
 

בארבאבא

New member
גם לא מוסרי

לקפח חיי אדם,אם יש אפשרות להציל. הם אמנם הביאו ילדה במטרה להציל את הילדה החולה,אך זה לא אומר שאותה תינוקת תסבול ותקבל פחות אהבה מהוריה. אם אני הייתי במצב כזה,בו הביאו אותי לשם הצלת חיים,הייתי אפילו שמחה שקיבלתי זכות כזאת. לא חושבת שהייתי מרגישה אשמה,איך אפשר להרגיש אשם אם הצלת מישהו?
 
אני לא מדבא על אשמה כזו

אני מדבר על אשמה כלפיי עצמך רק תחשבי איזה סיוט זה להיות קשור לחיים של מישהו 24 שעות ביממה ואם קורה לו משהו אז גם לך קורה משהו זה יכל לגרום לחוסר ביטחון עצמי כי זה מצב שאתה אף פעם לא עצמאי בו תמיד אתה תלוי באותו בן אדם ואז באופן אוטומטי אתה מונע מעצמך הרבה דברים:משחקים של ילדים חשיבה של ילדים חברים תמימות
 

בארבאבא

New member
אני ממש לא חושבת שזה ככה..

מה תאמר על אנשים שתורמים כליה?או מח עצם? החיים שלהם מפסיקים?הם לא יחוו יותר דברים? ממש לא..החיים ממשיכים כרגיל,אפילו יותר טוב.. למה שתהייה תלוי באותו אדם? חוץ מנכות[וגם זה אפילו לא..]קשה לי לחשוב על מצב בו אדם חולה באמת תלוי במישהו כל הזמן..
 
אבל עצם העובדה ש

ילד או ילדה יודעים שהביאו אותם לעולם כדי להציל את חיי אחיהם שמה אותם במקום קשה, במעמד שאינו הגיוני לילד. במעמד שבו אסור להורה לשים את ילדו, אפילו שהכוונה טובה. איך ילד אמור להרגיש אם הוא יודע שהוא בא לעולם רק כי אחיו חולה? שכבר קבעו לו תכלית בין אם ירצה ובין אם לא? שחייםשל אחר תלויים בו והוא רק ילד? יש הרבה מאוד שאלות קשות שילד כזה ישאל את עצמו, ולכן אסור ליצור מצב כזה, זה לא אנושי להכביד עם משקל כזה על כתפיים של ילד. אם חס וחלילה ילד חולה ונוטה למות, אז אין ברירה אלא לקבל את זה אם אין עוד דרך להבראה. להביא אח שמטרה להצילו- זה פשוט אסור ועצם הרעיון הזה שגוי לחלוטין בעיניי.
 

בארבאבא

New member
את כרגע אומרת שזה לא מוסרי

אבל בתכלס,ברגע שתהיי אמא,את תעשי כל מה שאת יכולה כדי להציל את הילד שלך. גם אם זה להביא עוד שלושה ילדים. נכון שזה יהיה מעט קשה לילד שנולד לקבל את זה,ויעלו תהיות. אבל אני חושבת שעם ההסבר הנכון,הוא יבין את זה.. גם לא אמרתי שזו האופציה היחידה.כלומר,אם יש עוד אופציות אחרות על-פני להביא ילד,אני בעדן. אבל אם זו האופציה היחידה שתציל את האח-זו חובה. נראה לי שגוי יותר להפקיר חיי אדם..
 
אני עדיין בדעתי...

זה שיש את האופציה לא אומר שזה נכון. אולי עדיף, אחרי כל הנסיונות להבריא את הילד, לקבל את זה שהוא ימות, מאשר להתכחש לזה ולהרוס חיים של עוד ילד בגלל חוסר הקבלה.
 
לדעתי זה אסור מוסרית לעשות כזה דבר.

גם אם זה אומר מוות של ילד. להביא ילד נוסף לעולם כדי שיהווה תורם לאחיו- זה פסול ובשום פנים ואופן אסור לעשות את זה.
 
למעלה