הסקרים נותנים לגוש הימין 67 מנדטים

סטילהוק

New member
כהרגלם בקודש של הביביסטים והעומד בראשם להפר הבטחות

בגלל זה אמרתי שכתחילה אסור להאמין להם ולחתום על שום הסכם איתם, בגלל שהחתימה על הנייר של ביביסט ואדונו השרלטן מבלפור לא שווה את הנייר שעליו הוא נחתם, ואפילו גליל נייר טואלט אחד היא לא שווה. וגנץ עוד ילמד על בשרו את הטעות שעשה כשהאמין לנתניהו ופירק את כחול-לבן לרסיסים בשביל להשאירו בשלטון, בדיוק כפי שעשה לפניו לפיד שנכווה קשה מנתניהו וליברמן שנכון קשות מנתניהו ולכן לא יחזרו על הטעות הזאת לעולם. נראה שאפילו שקד ובנט למדו די והותר מי זה נתניהו ומה שווים ההסכמים שהוא חותם עליהם, ואם הם חכמים גם הם לא יחזרו שוב על הטעות של להיות רכיחות חסרות חוליות של השרלטן מבלפור.
 
בנט ושקד "יחזרו על הטעות" מסיבה פשוטה - הבוחרים שלהם

תומכים בנתניהו. בניגוד לבוחרים של לפיד וכיום גם של ליברמן שברובם מתנגדים לנתניהו או לפחות לא תומכים בו. לפיד לא טעה ב-2013 כשנכנס לקואליציה עם נתניהו. לפיד ויש עתיד היו אז חדשים בפוליטיקה והם היו צריכים את הממשלה כדי להשפיע ולהשיג הישגים ובמיוחד כדי לצמצם את ההשפעה של המפלגות החרדיות ולפיד הצליח אז. מה שלפיד יכול להרשות לעצמו כיום, אחרי שכבר ביסס ציבור בוחרים ליש עתיד, הוא לא יכול היה להרשות לעצמו אז. וליברמן הוא אופורטוניסט שעושה מה שמתאים לו. פעם הוא מסמן את הערבים כמטרה, פעם את החרדים, פעם הוא מתאחד ברשימה משותפת עם נתניהו, פעם הוא נושא את הדגל נגדו. על ליברמן אף צד לא יכול לסמוך. ליש עתיד יש עכשיו משימה כפולה לקראת הבחירות הבאות, לא משנה מתי יהיו - לעשות כל מאמץ לשאוב את הקולות שבינתיים עוד תומכים בכחול לבן (חוסן לישראל) וכן לנסות לשאוב כמה שיותר קולות מישראל ביתנו. יש עתיד צריכה לעשות עבודת שטח מעמיקה כבר מעכשיו, כדי לבסס את עצמה כאלטרנטיבה הראשית לגוש של נתניהו. כחלק מזה היא צריכה גם ליצור בתוכה מנגנונים דמוקרטיים פנימיים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אז האם רבין היה צריך ללכת לבחירות או למשאל עם

מיד לאחר שהחליט למסור את רמת הגולן בניגוד להבטחה מפורשת לבוחר? האם ברק היה צריך ללכת לבחירות מיד כשהבין שהוא חייב לחלק את ירושלים בשביל הסדר מדיני עם הפלסטינים? האם שרון היה צריך להביא את ההתנתקות למשאל עם או ללכת לבחירות או בעצם לעזוב את הליכוד ולהתמודד עם קדימה מיד לאחר שהחליט שלא לכבד את תוצאות משאל מתפקדי הליכוד לאחר הבטחה מפורשת?
 
אתם לא מבחינים בין הבטחות לבין הסכמים חתומים

אני לא בעד הבטחת הבטחות שקריות, אבל אי אפשר להשוות בין הבטחות בחירות של פוליטיקאים לבין הסכמים חתומים. מי שתומך בהפרת הסכמים על ידי פוליטיקאים לא יכול לצפות מאזרחים לקיים הסכמים ביניהם. מי שתומך בהפרת הסכמים נותן לגיטמציה לאדם אחר לחתום עימו הסכם על מכירת דירה ולאחר מכן להתחרט ולבטל את ההסכם כי קונה אחר הציע מחיר גבוה יותר. מי שאי אפשר לסמוך עליו בהסכמים פוליטיים חתומים, אי אפשר לסמוך עליו גם בהסכמים אישיים. אופי של אדם לא שונה בחיים הפוליטיים ובחיים האישיים. אדם שתומך בהפרת הסכמים פוליטיים יכול גם בחייו האישיים להתייחס באותה צורה להסכמים. בקיצור לא הייתי רוצה לקנות דירה מתומך בהפרת הסכמים פוליטיים או למכור דירה לאדם כזה. מי שתומך באידיאולוגיית מרמה והפרת אמונים פוליטית כנראה דוגל בהתנהלות כזו גם בחייו האישיים.
 
יהיה אפשר לכתוב על זה ספר: "כשנוכלות ורמאות הופכות לנכס

אלקטורלי בימין הישראלי"
 
אגב, יש בסקר החדש שפורסם נתון חשוב מאוד שמנפץ את האשליה

של כחול לבן שבקרב בוחריה יש רוב גדול שתומך בהצטרפות לממשלה. https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-767850 יש עתיד - תלם 14 מנדטים כחול לבן 12 מנדטים אם המגמה הזו תימשך כחול לבן תיעלם ולא בכדי. מי שרוצה את נתניהו ואת הימין לא צריך את כחול לבן וגם לא את הנדל והאוזר. יש לו את המקור. ומי שרוצה משהו אחר, כחול לבן כבר לא רלוונטית עבורו. אולי כעת הזחיחות של גנץ, אשכנזי, אסף זמיר, יזהר שי, איתן גינזבורג, עמיר פרץ ואיציק שמולי שטוענים שרוב מצביעי כחול לבן בעד ההצטרפות לממשלה, תיעלם. אולי גנץ יבין שלא השתלם לו להפוך לנתניהו החליפי, לא רק בהצטרפות לממשלה אלא בעיקר בהתנהלות שלו מאז החליט לעשות זאת. וכל מי שחשב שיש עתיד תיעלם ותימחק, כדאי שיחשוב מחדש. מוצר שיש בו צורך ויש לו ביקוש לא נעלם.
 
דרישת ארה"ב: ישראל תוותר על השטח שמחוץ לריבונות

[URL]https://www.inn.co.il/News/News.aspx/438539[/URL] " גבול הריבונות שיוכרז בחודש יולי יהפוך לגבול מובהק, וישראל תוותר על כל דרישותיה באזורים שמחוץ לגבולות היישובים. יוסי דגן תוקף. ממשל טראמפ דורש כי הוועדה הישראלית-אמריקנית המכינה את מפות הריבונות, תכריז שגבול הריבונות שיוכרז בחודש יולי יהפוך לגבול מובהק, וישראל תוותר על כל דרישותיה באזורים שמחוץ לגבולות. למעשה, במסגרת תוכנית השלום של ארה"ב, ישראל מוותרת על 30% משטחי C. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהחל בקמפיין נגד הקמת המדינה הפלסטינית לצד החלת הריבונות, אמר בתגובה כי "הנושא הזה הוא הוכחה נוספת לצעדים בהם נוקטת ארה"ב מאז הוכרזה תוכנית המאה. באופן זוחל, ארה"ב מקשיחה עמדות ולמעשה בדרישותיה פוגעת באינטרסים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל". דגן קורא לראש הממשלה נתניהו להחיל את הריבונות לאלתר עם או בלי הסכמת האמריקאים. "הכדור תמיד היה בירושלים. עם כל הכבוד לארה"ב ולידידותה, ישראל היא מדינה ריבונית, לא רפובליקת בננות של ארה"ב. הדרישות מרחיקות הלכת של ארה"ב וההתערבות בגבולות המדינה, הן התערבות שמעבר למה שמקובל בין מדינות שהן ידידות, ואפילו ידידות טובות". דגן מזכיר כי הן מנחם בגין והן לוי אשכול החילו ריבונות על רמת הגולן וירושלים ללא הסכמת האמריקאים ואף בניגוד לדעתם. "בחרנו בנתניהו - לא בטראמפ", הוסיף ראש מועצת שומרון. "
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אל תזכיר את בגין, כי הוא נתן את כל סיני שאפילו קרטר האנטישמי

הופתע וגם סאדאת לא ציפה לזה, אלא להרבה פחות.
 
הקמפיין המטעה של מועצת יש"ע נגד החלת הריבונות ביהודה ושומרון

[URL]https://www.israelhayom.co.il/article/764919[/URL] " לאחרונה נפגשו חברי המועצה עם שרים וח"כים מהימין, והציגו את מה שלטענתם תהיה המדינה הפלשתינית על פי תוכנית טראמפ • אלא שניתוח של המפה מעלה כי מרכיבים מרכזיים בה לא משקפים את המציאות, ובנוסף ועדת המיפוי הישראלית-אמריקנית כלל לא סיימה את השרטוט ועדת המיפוי הישראלית־אמריקנית, המשרטטת את האזורים שבהם ישראל תחיל את ריבונותה ביהודה ושומרון, עדיין לא סיימה את עבודתה. כך מאשרים גורמים ישראליים ואמריקניים המעורים בעבודת הוועדה. החברים בוועדת המיפוי מהצד האמריקני הם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, עוזרו אריה לייטסטון וראש הדסק הישראלי־פלשתיני במועצה לביטחון לאומי, סקוט פיית. הנציגים הישראלים הם מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפועל רונן פרץ, שמרכז את העבודה, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ויו"ר הכנסת יריב לוין, שממשיך את פעילותו בה. הוועדה הוקמה לאחר השקת תוכנית השלום בסוף ינואר בבית הלבן, ומאז קיימה שורה ארוכה של ישיבות. גם בצד הישראלי וגם בצד האמריקני מאשרים כי הדיונים עדיין מתקיימים ולפיכך עדיין לא אושרה מפה סופית. הדברים נאמרים, בין השאר, על רקע טענות של נציגים ממועצת יש"ע כי יש בידיהם שרטוט נכון ומלא של מפת הריבונות. בימים האחרונים נפגשו ראשי המועצה עם שרים וחברי כנסת בימין, והציגו את מה שלטענתם תהיה המדינה הפלשתינית על פי תוכנית טראמפ. עם זאת, מניתוח המפה עולה כי מרכיבים מרכזיים בה לא משקפים את המציאות. על פי התוכנית, מדינה פלשתינית תוקם רק אם הפלשתינים יעמדו בשורה ארוכה מאוד של דרישות בלתי אפשריות מבחינתם. בין השאר, הם נדרשים לפירוז מלא של השטח, להפסקת משכורות הטרור ולמשיכת העתירות מבית הדין הבינלאומי בהאג. הם נדרשים לפתוח במו"מ עם ישראל - וכל עוד אינם עושים זאת, הם לא ייהנו מהיתרונות הכלולים בתוכנית טראמפ, ואף לא יקבלו את השטח המובטח להם. כמו כן, מרבית השטח האדום המסומן במפה כשטח פלשתיני נמסר לפלשתינים כבר לפני 25 שנה, במסגרת הסכם אוסלו ב'. שטח זה נמצא באחריות ביטחונית של ישראל, וצה"ל והשב"כ פועלים בו בחופשיות. כל עוד הפלשתינים לא ממלאים את חלקם בתוכנית השלום, לא יהיה כל שינוי בחופש הפעולה של צה"ל באזורים אלו. גורמים במערכת הפוליטית, שנפגשו בימים האחרונים עם נציגי מועצת יש"ע, אמרו ל"ישראל היום" כי לא כך הוצגו בפניהם הדברים. לדבריהם, הם התרשמו בפגישה עם נציגי ההתיישבות, שהמפה משקפת את המציאות שמייד עם החלת הריבונות, ישראל תיסוג מהשטח. מנכ''ל מועצת יש''ע, יגאל דילמוני: "זאת המפה של האמריקנים, שאותה הציג טראמפ בבית הלבן והיא מופיעה בתוך התוכנית כמפה קונספטואלית. מפה זו אינה מקובלת עלינו, ואם נעשו בה שינויים הם אינם מוכרים לנו ואנו רוצים לראות אותם". "
 
גנץ מתחיל לשלם מכיוון הליכוד על הכניעה וההתרפסות שלו בפני

נתניהו. מירי רגב נגד בני גנץ: "לא בשל להיות ראש ממשלה" " רגב, שאמורה לכהן כשרת החוץ תחת גנץ, טוענת בריאיון ל"ידיעות אחרונות" שצריך "לראות אם הוא ילמד מנתניהו בשנה וחצי" ומבקשת שיגלה אם הוא סחיט מול האיראנים בגלל הפריצה לטלפון. הריאיון המלא - מחר ב"7 ימים" מירי רגב נגד בני גנץ: "לא בשל להיות ראש ממשלה" רגב, שאמורה לכהן כשרת החוץ תחת גנץ, טוענת בריאיון ל"ידיעות אחרונות" שצריך "לראות אם הוא ילמד מנתניהו בשנה וחצי" ומבקשת שיגלה אם הוא סחיט מול האיראנים בגלל הפריצה לטלפון. הריאיון המלא - מחר ב"7 ימים" נבו זיו ורז שכניקפורסם: 27.05.20 , 16:18 בין רגב לגנץ יש הרבה דם רע. במהלך הקמפיין בשלוש מערכות הבחירות היא תקפה אותו ללא הפסקה, האשימה אותו באחריות למותו של הילד דניאל טרגרמן במבצע צוק איתן לאחר "נאום הכלניות", וטענה שהוא "לא אפוי". בשיא הקמפיין, האשימו בליכוד את גנץ שהוא נתון לסחיטה של האיראנים לאחר שאלה פרצו לטלפון שלו. גם עכשיו, כשאבק הבחירות כבר שקע והממשלה הושבעה, רגב מסרבת להוריד מהכותרות את הסיפור האיראני. "אם אכן יש קלטת כזו והיא קיימת", היא אומרת בריאיון, "אתם צריכים לשאול את בני גנץ שר הביטחון אם יש לנו ממה לחשוש". רגב היא אחד האנשים הקרובים ביותר לנתניהו בליכוד, ובמערכת הפוליטית מעריכים כי הדברים שהיא אומרת בריאיון אינם על דעתה בלבד ומתואמים לחלוטין עם נתניהו, כחלק מהרצון לייצר קרע בין השניים ולמנוע מהרוטציה להתמנש בעוד כשנה וחצי - בינתיים הוא גם שר ביטחון. לא תפקיד זניח. אנחנו צריכים להיות מודאגים מזה? אמרתם שהוא סחיט בפני האיראנים. "נכון, אבל בסוף ההגה הביטחוני נמצא בידי ראש הממשלה. יש קבינט ושם מקבלים את ההחלטות החשובות". " מי שעושה עסקאות פוליטיות עם נתניהו ועם הליכוד בראשות נתניהו, מגיע לו ללמוד בדרך הקשה מה זה לעשות עסקאות איתם ולנסות לסמוך עליהם.
 
כתבתי שהטרלולים רק יתחילו עם הקמת הממשלה, בבקשה:

גנץ קטע פגישה עם נתניהו בעקבות דברי רגב: "חייבת להתנצל" " סערה בעקבות הריאיון שיתפרסם מחר ב"ידיעות אחרונות": יו"ר כחול לבן נטש את השיחה עם ראש הממשלה בעקבות המתקפה של שרת התחבורה נגדו. מקורבי גנץ: "על אירוע כזה לא עוברים בשתיקה" שר הביטחון בני גנץ קטע היום (רביעי) פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות דבריה של שרת התחבורה מירי רגב בריאיון ל"ידיעות אחרונות" שיתפרסם מחר. "אני חושבת שהוא לא בשל להיות ראש ממשלה", אמרה רגב. "הוא לא בשל. בוא נראה מה יקרה בשנה וחצי האלה. נראה אם הוא ילמד מהטוב ביותר ויגיע בשל לתפקיד". יו"ר כחול לבן אמר לנתניהו שרגב חייבת להתנצל בפניו, ומקורביו אמרו בשיחה עם ynet כי "על אירוע כזה לא ניתן לעבור בשתיקה". בכירים בליכוד פרסמו בתגובה לדבריה כי "הקמפיין הסתיים וזו העת לאחדות. הגיע הזמן להפסיק את המתקפות האישיות מכל צד שהוא. הבחירות מאחורינו והמשימות המשותפות לפנינו ועלינו לשלב ידיים למען אזרחי ישראל", וגורמים במפלגתו של גנץ אמרו כי מחאתו של שר הביטחון היא זו שהביאה לפרסום ההודעה. "
 
בימין הרבה פעמים מתייחסים לתרבות השקר בקרב הערבים

ולכך שאי אפשר לסמוך על הסכמים עם ערבים, כי אצל הערבים כל הסכם מייצג אינטרס זמני ולפי אמונתם מותר להם לשקר ולהפר הסכמים. מסתבר שתרבות השקר הזו חלחלה חזק לימין הישראלי... במה אפשר לסמוך על הימין הישראלי בקשר להסכמים עימו יותר מאשר על הערבים בקשר להסכמים עימם?
 
למעלה