העברת מניות במשפחה

  • פותח הנושא אמא_מודאגת
  • פורסם בתאריך
א

אמא_מודאגת

Guest
הבן שלי ואבא שלו עובדים באותו העסק שהקים בעלי – אנחנו רוצים לתת לבן שלנו מניות בעסק אבל לא רוצים שהכלה תקבל מניות אם חלילה יקרה לו משהו או יתגרשו. מה ניתן לעשות בנושא?
 
שלום לך אמא מודאגת.

הנושא שאת מעלה הנו רגיש ביותר שכן מחד את רוצה להעביר לבן שלך את המניות ואני מניח שהוא ירצה לקבלן ולהמשיך את הפעילות של העסק המשפחתי ואולי אף בעתיד ילדיו ( הנכדים שלכם ) ימשיכו את "המסורת העסקית המשפחתית ", ובד בבד את מבקשת למנוע בעלות באשתו שהיא התא המשפחתי שלו במידה והיא תחדל להיות התא המשפחתי שלו דהיינו במסגרת הליך גירושים או חלילה מוות.

על אף שאני מבין ומכבד את הצורך הזה שלך כאימא שרוצה לשמור "במשפחה הגרעינית" את הנכס המשפחתי ( העסק ) יש בכך סיכון בפגיעה במע היחסים של הבן ואשתו ויש לקחת זאת בחשבון וכמובן לשמוע דעתו בנושא ( במקים מסוימים תפיסת עולמם של הילדים שונה מזו של ההורים והדבר יכול ליצור קשיים גדולים ).
כך או כך ניתן לבצע בפועל בקשתך באמצעות 2 מסמכים שיוכנו על ידי עו"ד המתמחים בדיני משפחה תוך קבל הכוונה עסקית מקצועית והתחשבות בהיבטים עסקיים והיבטי מס.

2 המסמכים שיוכלו לייצר לך את ההתניה שאת מבקשת הינם:

1. הסכם ממון שיוחתם בין הבן לאשתו , במסגרת העברת המניות .
2. צוואה המורישה באירוע מוות ח"ח את המניות לילדיו ( בהנחה והם אינם קטינים , כי אז המניות יגיעו ככל הנראה לאשתו שתכהן כאפוטרופוסית על הילדים ). במידה והילדים קטינים ניתן להעבירם בהורשה לנאמן מטעמם שיחזיק במניות על להגיעם לגיל 18.

יש לתת את הדעת להוספת מסמך נוסף חשוב לא פחות הנקרא יפויי כוח מתמשך שיגן על המניות במידה וחלילה הבן לא ילך לבית עולמו אבל יקרה לו אירוע שיגרום לו להיות סיעודי ( זהו המנגנון המשפטי החדש המחליף את האפוטרופסות ).

בכל מקרה בכל פעולה שלא תעשי ואף לפניה אני מציע להוועץ עם מומחים , הן ברמה העסקית, הן ברמה המשפטית ואולי חשוב לא פחות ברמה המשפחתית רגשית.

מקווה שעזרתי . המון הצלחה :)
 
א

אמא_מודאגת

Guest
תודה רבה על התשובה! יכולה להגיד שהצלחת להרגיע אותי :D
יותר מאשמח לשמור על קשר ולהתייעץ איתך לעוד פרטים!
 
למעלה