"העצמת הילד" מול "גימוד ההורים"

"העצמת הילד" מול "גימוד ההורים"

ראיתי עכשיו כתבה על אב שכפה אימוני ספורט על בנו. הוא דאג לבריאותו של הבן, ורצה שייראה טוב, שרירי ולא שמן. הוא השתמש בשיטותיו ורצה בטובת הילד לפי מיטב הבנתו. האב הגיע לערכאות וקיבל עונש. נזכרתי בסיפור אחר, של הורים שעודדו את ילדם בן ה-8 לאכול, עד שהילד הגיע למשקל מוגזם. גם שם האם והסבתא הגיעו לשרותי רווחה אשר יצאו נגדם, כי לדעתם של עובדי הרווחה ההורים לא דאגו לבריאות הילד. גם שם ההורים רצו בטובת הילד לפי מיטב הבנתם. וביניינו, האם אתם לא מכירים סוג כזה של אמהות וסבתות שבטוחות שילדם "לא אוכל שום דבר"? בשני המקרים היתה התערבות הרשויות בתהליך גידול הילד, בטענת "טובת הילד". אני בהחלט לא מצדיק את ההורים בשני המקרים האלה, אני רק הבאתי הותם כדוגמה לדאגת הרשויות ל'טובת הילד', ובעצם להעצמת הילד, ואין התופעה שלילית, לדעתי. אני רק מבקש להעיר, שלא קיימת כמעט מגמה של העצמת ההורים. היום, בחברה מודרנית, אסור להכות ילדים, אסור לפגוע בזכויותיהם (ויש לילדים של היום זכויות, והם מודעים להן, וזה חיובי, לדעתי). למילה של ההורים ולדעתם אין משקל דומה למשקל שהיה פעם. סמכות ההורים נפגעת. הרשויות מתערבות. מתרחש "גימוד ההורים". העולם השתנה, גם טכנולוגית, גם חברתית. נלקחו מההורים של היום שיטות חינוך של פעם. תמורתם לא קיבלו ההורים שיטות אחרות. מתרחש מהפך בחינוך, בגישה לילדים. לילדים יש זכויות. הרשויות מעצימות אותם, דואגות להם. ... ולהורים
...
 

מחשבות

New member
היום רוצים רק שההורים ישלמו וישתקו.

מדברים יותר מדי על זכויות הילדים, כאילו מישהו טורח כל הזמן על שלילתם. ילדים צריכים לגדול בסיבה בטוחה ומוגנת, אוהבת ותומכת. סביבה כזו לא יכולה להיוצר כשההורים מאוימים באיזושהי צורה, או נבוכים אל מול הדרך הנכונה לנהוג בילדים. צריך להבין שזכויות הילדים אינן מוחלטות ואינן אינסופיות. גם לא של ההורים. פעם ידעו כולם את מקומם. היום כל אחד רוצה להיכנס לנישה דווקא של האחר ודווקא של זה הגבוה ממנו. זה מצב של מלחמה ובלבול. כשאני רואה במסיבת חנוכה בגן של הקטנה שלי כיצד ילדים בני חמש חוטפים באלימות מצלמות דיגיטליות יקרות מידי הוריהם ואלה ניצבים חסרי אונים, אני רואה את העבריינים של העתיד. אצל הקטנה שלי אין בכלל אופציה לגעת בדברים, לא כל שכן, לחטוף אותם באלימות.
 
ההורים מאבדים את מעמדם

מנסים להיות חברים של הילדים שלהם ולמצוא חן בעניהם ונעשים חברים שלהם ושוכחים (או לא יודעים)כיצד להיות הורה מחנך, תומך,מעודד, מכוון . האהבה שלנו היום נמדדת ב"תקנה לי" בעיני הילדים.
 
שלום,אני בדיוק קוראת ספר

שמדבר בדיוק על מה שכתבתם קוראים לו "הורים כמנהיגים" של חיים עמית אני בהחלט מודאגת ממה שאני רואה אצל ילדים קטנים היום. מקווה להפיק מסקנות מעניינות מהספר ולשתף אותכם.
 
למעלה