הערב - פתיחת תערוכת 'בני המפלים הקדושים'

הערב - פתיחת תערוכת 'בני המפלים הקדושים'

"תערוכת הצילומים מציגה עבודות שצילם קינגמן במשך שלוש שנים עם בני שבט ה-SHUAR, תושבי אזור "CORDILLERA DEL CONDOR" הנחשב לאחד מהאזורים היפים והפחות ידועים באקוודור. לפני כ-10 שנים, קבוצה של כ-1,000 מקומיים התארגנו במטרה לשמר את אדמתם ובמטרה להתגונן משינויים קיצוניים המאיימים מלבד על האדמה, גם על תרבותם, היערות והנהרות שלהם. זאת מאחר וחייהם של בני שבט ה-SHUAR תלויים בעיקרם בתוצרת היער. חייהם הרוחניים והחברתיים קשורים באדיקות לרחשי הטבע - ברית המאפשרת לבני השבט לאמץ את המשימה המורכבת של הישרדות בג'ונגל כאורח חיים" -

ידיעה באתר קקטוס על התעורוכה הנפתחת הערב בהיכל התרבות:

שי מייזליש | תערוכת הצילומים המפורסמת מגיעה להיכל התרבות בנתניה


http://kaktus.co.il/article.asp?iobty=10118&chili=תרבות ובידור&typePo=1


מייזליש, עורך קקטוס, מתרגם בכתבה את שם התערוכה ל"הבנים של מפלי סאקרד". מפלי סאקרד?? האם האשם הוא ברמה הנמוכה של לימודי האנגלית במוסדות חב''ד או שהעורך החרדי נחרד מהמילה ''קדושים'' והעדיף שיבוש לשוני תמוה מחשש עבודה זרה ?

לא מצאתי חומר על התערוכה - גם לא באתרי העיריה או היכל התרבות, פרט לעמוד הפייסבוק של ההיכל. חבל, נתניה אינה משופעת באירועי תרבות ודווקא אלה צריכים חשיפה והדגשה, ולא צהלולי איצטדיון פרובנציאליים. רוצים לשנות את דימוי העיר, זוכרים?
 
מישהו כאן היה במקרה בפתיחה?

נראה לי שהאירוע לא זכה ליותר מדי התייחסות מצד עירית נתניה.

פרטים, מישהו?
 
שני שגרירים הגיעו לפתיחה, ומי לא בא? פיירברג‬

בפתיחת התערוכה נכחו כ-20 איש בלבד, בהם שגרירי אקוודור ופרו. את העיריה ייצגו מיכל שחף,הממונה על קשרי החוץ בעיריה וחברת המועצה צ'וצ'י זילברברג, מחזיקת תיק התרבות ויוזמת הבאת התערוכה לעיר. שגריר אקוודור נאם והסביר בפירוט על השבט המצולם והפרוייקט שנוצר עבורו ולמען שימורו.

מדוע לא כיבדה מרים פיירברג את האירוע בנוכחותה? הניחוש שלי טוב כמו שלכם. אולי ענינים פרסונליים הקשורים למועצת העיר, אולי שני שגרירים כבר לא מספיקים לגרור אותה מהמיטה אחרי יום עבודה ואולי פתיחת תערוכה היא אירוע קטן עליה, כשבהמשך השבוע מחכה לה פתיחת איצטדיון.

ידידתי הדה, שנכחה באירוע, מעירה שאיזכור שמה של פיירברג כנותנת החסות לא חייב אותה להיות נוכחת שם בעצמה. מדוע, אם כך, היא לקחה לעצמה את הקרדיט על התערוכה אבל לא מצאה לנכון להגיע למקום?

אותי מטריד היעדרה של ראש העיריה מפתיחת התערוכה מסיבה אחרת: בכל פעם שהוזכרה נתניה לשלילה בעיתונות הארצית נזעקה פיירברג בקולי קולות נגד הסטיגמה של עיר הרשע והפשע ונטולת התרבות.

זוכרים את הימים שתושבי חולון כונו חוב"תים וצעיריה התביישו להודות שזו עירם? היום נחשבת חולון לעיר תרבות עתירת מוזיאונים מכל הסוגים ואזרחים נוהרים אליה מכל קצוות הארץ לראות תערוכות ולהשתתף באירועי תרבות ומצגים. כל הדימוי שלה השתנה, בראש ובראשונה בעיני תושביה, הגאים לציין שהם חולונים.

אצלנו אין אפילו מוזיאון אחד של ממש: אצלנו יעדיפו תושבים רבים לומר שהם גרים בעיר ימים, רמת פולג או קרית השרון ולא בנתניה.

עצוב לי שאירוע חגיגי כמו פתיחת התערוכה המיוחדת הזו לא זכה כמעט לפרסום וכל כך מעט תושבים כיבדו אותו בנוכחותם, ובראש ובראשונה - הגברת הראשונה.
 
אפשר להתפלא רק על מי שמתפלא

למרים פיירברג יש כמה מעלות אבל נטיה לתרבות היא לא אחת מהן ואף פעם לא היתה.
 
הציפיה שלי לטיפוח חיי התרבות בנתניה לא נובעת

מציפיה שראש העיריה תטפח נטיות כאלה, אלא מהציפיה שהיא תבין מעצמה שעיר לא נמדדת ע''פ רק מספר הבנינים והתושבים בה.

נתניה ראויה ליותר מזה.
 
למעלה