הפגנה: זה לא ממשלת אחדות - זה ימין קיצוני!

הפגנה: זה לא ממשלת אחדות - זה ימין קיצוני!

המאבק על דעת הקהל החל! ביום ג' הקרוב ישביע נתניהו את ממשלתו בכנסת. על מנת להמנע מביקורת ולזכות בלגיטמציה, ינסה נתניהו להציג את ממשלתו כממשלה מתונה אשר רוצה בשלום. בפועל מדובר באחת הממשלות הקיצוניות ביותר שידעה ישראל: ממשלה שלא מכירה בפתרון שתי המדינות לשני העמים, איננה מעוניינת בהשגת הסדר קבע עם הפלסטינים ומחוייבת לראשי המתנחלים ולבנייה בשטחים. ביום ג' נפגין יחד עם תנועת 'שלום עכשיו' מול הכנסת תחת הכותרת : "זאת לא אחדות - זה ימין קיצוני" במרכז ההפגנה יוצבו שתי משאיות וטרקטור עליהם הכיתוב "ממשלת המתנחלים יוצאת לדרך" חייבים לרסן את ממשלת נתניהו. בואו להיות שותפים למאבק הקריטי על דעת הקהל. הסעות מת"א בשעה 12:30 ברכבת מרכז. להרשמה: איתמר - 054-7568882 תמי - 054-8080498 הגעה עצמאית למשכן הכנסת בשעה 14:00
 
שוב השמאל הקיצוני אוכל את הלב!

תגידו מה ניהיה איתכם?!?!?! הפגנה נגד הממשלה הבאה?!?!?! מה אתם רוצים להשיג על ידי ההפגנה הזאת??? שביבי יעביר את השילטון למר"צ על שלושת מנדטיה?!?!?! תיהיו רצינים לרגע העם אמר את דברו ובחר בימין!!!!!! על אפכם וחמתכם!!!!!! וב"ה. שסוף סוף תיהיה פה ממשלה ציונית אמיתית שאכפת לה מארץ ישראל ולא רק מה"פלשתינאים המיסכנים"..... אז תרגעו...
 

Fleddermaus

New member
זה האבסורד, העם לא אמר כלום

קדימה היא המפלגה הגדולה ביותר. הליכוד במקום שני. אין דבר כזה "גוש הימין", לא הצבענו לאף "גוש", בבחירות לא היתה הכרעה. ד"א, המפלגה היחידה בכנסת שעדיין חורטת על דגלה את הזיית "ארץ ישראל השלמה" היא האיחוד הלאומי, ארבעה מנדטים. כל שאר הכנסת, להוציא אולי את שלושת חברי הכנסת של הבית היהודי וגם הם בערבון מוגבל, תומכים בחלוקת הארץ. בסופו של דבר, הימין הסהרורי אכל אותה בגדול.
 

crazy 741

New member
יש לכם נציגג

העבודה הצטרפה אתם רואים למרות שהדעות של הם ימין רדיקלי אני תומך בזה שאהוד ברק יהיה שר הביטחון
 

kisAMPI

New member
איפה אתה רואה ימין קיצוני במצע של שתי מדינות

לשני עמים?
 

sharc

New member
עליתו של נתניהו שונה מהותית מעליתו ב 1995

אז הוא נבחר לראשות הממשלה על חודו של 1% בהתמודדות עם פרס , והשמאל הרגיש שגנבו לו את השילטון, והתפספסה הזדמנות היסטורית שתהליך אוסלו יביא שלום עם הערבים. אפילו נתניהו עצמו הרגיש מחויבות לתהליך אוסלו ( הסכם חברון ועידת וואי הפגישות עם ערפאת ). הפעם המצב שונה יש הסכמה גדולה בשמאל שהתהליך המדיני מיצה את עצמו , כל הוויתורים ההתנתקויות והפגישות עם אבו מאזן\ערפאת המחוות ועוד ועוד לא רק שלא קירבו כהוא זה את השלום נהפוך הוא, השינאה לישראל ליהודים ולמפעל הציוני התעצמה מאד. השמאל ( לפחות השפוי לא הקיצוני ) בעצם לא כל כך מצטער שנתניהו עלה, רבים בשמאל אומרים יאללה ניתן לימין לנסות את דרכו, אם זה מה שהעם רוצה שיבושם לו, אנחנו בכל אופן לא ממש הצלחנו. הרי היה פה שילטון די שמאלני של קדימה - העבודה ומה קיבלנו 2 מילחמות, ירי טילים על הדרום , אנטישמיות עולה של השמאל הקיצוני באירופה, הקצנה של ערביי ישראל , איומי הצורר הפרסי להשמיד אותנו ... אולי בכל זאת צריך גישה "ליברמנית" יותר כלפי הערבים.
 
אוי.

קודם כל, תקרא לזה קטנוניות אבל ביבי עלה ב-96' שנית, אם אתה קורא לקדימה והעבודה שמאל אז יש לך תפישת עולם מעוותת של ימין ושמאל. ליברמן הוא לא ימין, הוא פשיסט (לאומני, ימין קיצוני...) ברק אינו חלק מהשמאל הישראלי כבר כמה שנים טובות. בנוגע לשמאל. החלוקה שלך מחליאה אותי. אין כזה דבר שמאל שפוי או שמאל לא שפוי. ההגדרה שלך לשפיות היא סובייקטיבית, ומן הסתם אצלך שפיות זה מתינות... אני לא חושב שדרכו של השמאל היא לא נכונה. אתה מציג גם עולם מאוד דיכוטומי שברור מה זה ימין ומה זה שמאל. אין לי מושג אם מה שנמצא בין מרצ לבין הליכוד הוא ימין או שמאל, זה פשוט אגף פוליטי חסר חוט שדרה. מי ש'הביא עלינו' את המלחמות שציינת לעיל זה אינו השמאל. ואני לא חושב שביבי הרגיש מחוייב לאיזשהם הסכמות, קרי פתיחת מנהרות הכותל.
 

sharc

New member
תגובה

נכון ביבי עלה ב 96 , טעות שלי. אני אתקן את המינוח הבעיתי שלי, יש שמאל מתון ושמאל קיצוני. נכון החלוקה שלי היא סוביקטיבית , אבל קדימה - עבודה בשבילי זה שמאל מתון, הם מוכנים לפשרות טריטוריאליות מרחיקות לכת עם הערבים , מתנגדים להתישבות ביו"ש בניואנסים שונים ( חלקם תומך בגושי ההתישבות ). קדימה והעבודה לפחות הציגו קו מדיני ואפילו הצעה קונקרטית לאבו מאזן ( 93% ביו"ש + חילופי שטחים ) כך שהם לא לגמרי חסרי עמוד שידרה . ברק הוא חלק מהשמאל הוא הציע לערפאת הצעות מרחיקות לכת ועדין דבק בעמדותיו המדיניות. עצם זה שהוא הבליג שנים כשר ביטחון לנוכח ירי הטילים , הורה לפתוח שוב ושוב את המעברים לעזה דרך ישראל ממקמת אותו בשמאל כאחד שהופך כל אבן ומגיש את הלחי השניה פעם אחר פעם בניסיון ממש נואש ופאתטי קצת להימנע ממילחמה. לפחות לגבי רוב העם בישראל (השמאל המתון וימינה ) מסתבר שאין פרטנר בצד השני כי תביעות הערבים בגדול פרושם המעשי חיסול מדינת ישראל ( התביעה האבסורדית לסגת לקווי גבול מלפני 42 שנה וגם התביעה למימוש "זכות השיבה" ), ואני מדבר על התביעות של אלו שנחשבים המתונים בצד השני, על החמאס ושאר שונאי ישראל אין על מה לדבר. מי שהביא עלינו את המילחמות האלו זה לא השמאל אלה הערבים, אלו היו מילחמות אין ברירה מובהקות גם מילחמת לבנון 2 וגם עופרת יצוקה, אץ מדינה נורמלית לא היתה יושב בשקט 8 שנים וסופגת טילים על ישוביה. לדעתי דרכו של השמאל הקיצוני פרושה התאבדות כיוון שהיא מובילה לחיסול הציונות, מי שמאמן שנוכל לחיות פה בשקט ב"מדינת כל אזרחיה" לדעתי חי באשליות.
 
קדימה והעבודה שמאל?!

קדימה והעבודה ימין כלכלי וימין מדיני. אין לי מושג איך לעזעזל אתה חושב שקדימה והעבודה זה שמאל מרצ ושמאלה זה שמאל. נקודה.
 

sharc

New member
המינוח המדויק שמאל \ימין לא כל כך משנה

מה שחשוב זה מהות המצע שלהם ( במישור המדיני) מר"ץ ושמאלה בגדול מוכנים לוותר על הציונות ולהשלים עם "מדינת כל אזרחיה" שלדעתי זו התאבדות כי היהודים יהפכו למיעוט ואז גורלינו יהיה רע ומר. קדימה עבודה - לא מוותרים על הציונות בשום פנים ואופן אבל מוכנים לוותר על רוב ההשגים הטריטוריאלים של מילחמת ששת הימים תמורת חתיכת נייר שתיקרא "הסכם שלום". ליכוד - די דומה לקדימה ועבודה אבל פחות נכונות לעקירת ישובים יהודיים ( למרות שמעשית הם עקרו הכי הרבה ישובים יהודיים ) ימינה מהליכוד - נגד וויתורים טריטוריאלים, חלקם אפילו רוצה לספח את כל יו"ש ( לדעתי זו קיצוניות מסוכנת הפוכה בגלל שתהיה כאן מדינה דו לאומית או מדינת אפטרהייד ) כמובן שהחלוקה שלי היא די גסה ובכל מפלגה יש הבדלי השקפות פנימיות ( לא כולם במר"ץ אנטי ציוניים , ואולי בליכוד יש שמאלנים יותר מהעבודה) אבל המציאות מראה שכל ההבדלים האלו ממש לא רלוונטים לערבים, תביעותיהם חורגות וקיצוניות הרבה יותר גם מרוב השמאל של מרץ ( למעט אולי האגף האנטי ציוני במרץ וחד"ש וכמובן שאר המפלגות הערביות )
 

negative

New member
אתה לא עונה לבחור בענייניות. (+תגובה לשארק)

שארק מייצג את התפיסה הרווחת בציבור , הוא לא הוזה ולא חולם...אנחנו אם כבר אלה שבשוליים (הצודקים אמנם) ועלינו החובה לבאר את הדברים. לשארק ידידי , צפייה בסרט "מליון קליעים באוקטובר" (חפש בגוגל) מראה באופן מרתק מפי עיתונאים ופוליטיקאים מהדרג העליון (ולא כל מיני גדעון לוים שאתה יכול לחשוב לטעון עליהם שהם אנטי ישראלים) את ההתנהלות של ברק בתקופתו אז , ואת הספין הגדול והשקרי של "אין פרטנר" הספין הכי מוצלח אולי אי פעם ושתפס הכי חזק בדעת הציבור עד היום... הטענה שלי היא , שמהות הבעיה בדעת הציבור היא שהיא לא רואה את התמונה הרחבה ואם תשאל כל בנאדם ברחוב הוא יגיד לך , אנחנו רצינו , הם לא , אנחנו הושטנו יד לשלום , הם סרבו. בהתעמקות בעובדות וברקע ההיסטורי תוך פתיחות והרחבת דעת אפשר לראות שהמצב יותר מורכב , שיש פלגים שונים אצל הפלסטינים , שהאינטרסים שלנו (וגם שלהם אגב) הכוונה למנהיגים...הם הרבה פעמים פוליטיים ואישיים. שהחמצנו כ"כ הרבה הזדמנויות עם השנים הרבה בגלל סלידה וריחוק תרבותי או לאומי או ווטאבר...פשוט פחדנו לעשות את הצעד , לעמוד כשווים , להודות על חטא היסטורי... זה שאני עומד משמאל לקדימה והעבודה לא אומר שהטענה המרכזית שלי היא שלא ויתרנו מספיק. לפעמים להפך... לדוגמא ההיתנתקות הייתה אסון נורא. ההבדל הוא שהשמאל ה"שפוי" רוצה להתנתק , להתפלג , להתבדל..והוא משתמש כל הזמן באותה רטוריקה של הימין (האימרה של ג'ומס על עזה שהיינו צריכים לפעול כי אי אפשר להשלים עם זה שיורים עלינו 8 שנים קסאמים מוכיחה את זה. זה פשוט רטוריקה ימנית..) והשמאל ה"לא שפוי" רואה את השפויים מתנסחים באותה צורה כמו הימין , חושבים כמו הימין , שונאים כמו הימין (ההבדל היחידי מול הימין שהם בדר"כ רק חושבים ולא אומרים או לדוגמא מבליגים כביכול) ובגלל זה קשה לי ולאחרים לקרוא לעבודה ולקדימה שמאל... מקווה שהבהרתי את העניין
 

sharc

New member
העובדה ש"אין פרטנר" הוכחה כבר הרבה פעמים

ללא קשר להתנהלותו של ברק. אין פרטנר מ 2 סיבות: 1) המחיר שהערבים דורשים עבור הסכם שלום (כלומר תמורת זה שהם יפסיקו להטריד אותנו במילחמות וטרור ) הוא גבוה הרבה יותר ממה שכל המפלגות הציוניות מוכנות לשלם ( כולל חלק גדול ממרצ). המכשול העיקרי הוא תביעתם ל"זכות השיבה" שפירושו המעשי הפיכת האוכלוסיה היהודית בארץ ישראל גם בתוך הקו הירוק למיעוט וזה ביאי לגירושינו או אפילו חיסול פיזי של ישוב היהודי לאור תקדימי ההיסטוריה והעובדה שהערבים לא רואים בעין יפה ( בלשון המעטה ) את זיקתו של העם היהודי לאדמה הזו. זה ממש לא קשור להתנהלותו של ברק ולוויכוח אם הוא היה צריך להציע 95% מיו"ש או 98% או 100% , לוותר או לא על הר הבית וכו, גם אלו שניהלו את השיחות אחריו ולפניו נתקלו באותו מכשול של מחיר גבוה מידי שהערבים דורשים . 2) אין פרטנר כי הצד השני מפולג ולא מסוגל לקים את הבטחותיו, הוא לא אמין, אין שילטון מרכזי, הם מאוחדים רק בשינאה לישראל ( ואין לזה שום קשר למחסומים, פעולות מה"ל, סכסוכי אדמות בבילעין וכו ... ).
 
למעלה