הפוליטיקאית בייניש

הפוליטיקאית בייניש

מעניין איך ניתן להסביר את הפליק-פלאק של כבוד הנשיאה שכנראה התקנאה בועדה. קודם עסקינן בועדה שקרנית אשר בטיעונים מצוצים מהאצבע מבקשת שלא לפרסם, בכל מחיר, את העדויות טרם פרסום הדוח, למרות התחייבויות מפורשות לבג"ץ, ועכשיו עסקינן בנשיאה שאומרת א' בבית המשפט וכותבת לאחר מספר ימים ב' בפסק דין עלוב. עצוב. השחיתות מתחילה מההתנהלות הזאת. כאשר ועדות ושופטים שאמורים להיות אובייקטיביים מתנהלים כמו פוליטיקאים מצויים. עוד מילא אם הנשיאה בייניש, מלכתחילה, הייתה מחליטה כי זכותה של הוועדה שלא לפרסם, אבל לקבל את הטיעון המצוץ מהאצבע על "עומס בזמן"? נו באמת, נולדה אתמול הגברת? אם היה כל כך עמוס, מאיפה היה זמן לאחד מחברי הועדה לטרוח להגיע עד לבג"ץ ע"מ למנוע את הפרסום? מאיפה היה להם זמן להדליף לתקשורת שהם "מתפטרים" (הלוואי עלינו). עדיף לחכות יומיים עם פרסום הדוח ולפרסם את העדויות. אם זה הקצב שלוקח לועדה לפרסם 3 עדויות, אז פרסום כל עשרות העדויות יקח עשרות שנים. מתארת את העניין, בדיוק, השופטת פרוקצ'יה בדעת המיעוט: "התנהלותה של הוועדה בנושא פרסום הפרוטוקולים מאז מתן פסק הדין בעתירה הראשונה מעוררת פליאה גדולה. יש בה, בראש ובראשונה, משום אי-כיבוד זכותו של הציבור לקבל מידע אודות דיוני הוועדה, שנפגעה פגיעה קשה בשלילת הפומביות מכל ישיבות הוועדה. החובה לרפא פגם זה, ולו בפרסום מהיר של פרוטוקולים שנסרקו, לא קויימה. נדרשה עתירה נוספת של חה"כ גלאון כדי להניע את גלגלי הוועדה ולהביא לפרסומם של שלושת הפרוטוקולים הראשונים. לאחריהם לא פורסם דבר. ולא עוד, אלא שהוועדה נהגה בדרך לא דרך, במהלכים רבי תהפוכות ותעתועים, כדי לדחות את פרסומם של פרוטוקולים שהיא עצמה הודיעה לבית המשפט על מוכנותם לפרסום - עדויות ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. שום קושי לוגיסטי הכרוך בבדיקת פרוטוקולים לצורך פרסום אינו יכול להסביר ולתרץ את מהלכיה של הוועדה בענין זה; היא הגדילה לעשות בניסיונה, במהלך האחרון, לפתוח את נושא פרסום הפרוטוקולים לדיון עקרוני מחודש האמור, לדבריה, להתנהל על-ידה. שוב אין היא טרודה בשאלות טכניות של יישום מעשי של חובת הפרסום, אלא עוסקת היא בשאלות מושגיות עיוניות כלליות של עצם חובת הפרסום וסייגיה, והכל על-פי השקפתה וטעמיה. אין כל מיתאם בין התנהלות הוועדה בעניין הפרסום, להנחיות פסק הדין, ועולה מהתנהלות זו של הוועדה רוח של כפירה בהנחיות, והבעת חוסר נכונות אמיתית לקיימן". ובהמשך (מראה בכך את העליבות של פסק הדין הרקוב של בייניש): "לא הובא כל טעם טוב, אמין ומשכנע לדחיית פרסומם של פרוטוקולים אלה עד לאחר מתן דו"ח הביניים, כאשר מועד פרסומם נועד על-ידי הוועדה עצמה כבר לערב פסח. לא הובהר לאור מהלכי הוועדה, מה הגורם האמיתי העומד מאחורי התנגדותה הנחרצת לפרסום מיידי של חומר שכבר נסרק, נבדק והוכן לפרסום, ומניעה נוספת של חשיפתו מנציחה את הפגיעה המתמשכת בזכות הציבור לדעת, שאין בצידה נימוקים משכנעים ומושכלים. בנסיבות אלה, השהייה נוספת של פרסום תמלילים שהמדינה עצמה הודיעה על מוכנותם לפרסום, פוגעת פגיעה בלתי מידתית בציבור, ולא מצאתי כל הצדקה להכשירה". אני שוב חוזר על הערכתי שהועדה מטעם המושחתת הזאת הולכת לנקות את אולמרט, להפיל כשעיר לעזעזל (ובצדק) את חלוץ ויתכן תפגע קצת גם בפרץ. אני אפילו חושב שהועדה המושחתת הזאת עלולה לנסות להפיל את התיק על ביבי, העיקר שמי שמינה אותם יהיה מרוצה. למרבה הצער בג"ץ משתתף כעת בחגיגה. הייתי ממליץ לחבר גם את בייניש, בנוסף לחברי וינוגרד, לפוליגרף ולשאול אותם בדיוק את ששאלה פרוקציה - "מה הגורם האמיתי העומד מאחרי התנגדותכם/פסק דינכם". במידה והתשובה תהיה שונה ממה שנאמר לבג"ץ או מה שנכתב בפסק הדין, להעמיד את כולם לדין באשמה של הפרת אמונים.
 

s k y b l u e

New member
ביניש ידועה כמושחתת וכמוה עדנה ארבל

חברתה הטובה שהונתה את הציבור גם בנוגע להשכלתה באופן שמאפיל על טרטרינה טרטמן.
 

אשרת

New member
אתה יכול בבקשה להוכיח את טענתך על ביינש?

ואני גם מאוד אשמח למה לשניכם כל כך בוער בישבן שיפרמסו את העדויות של אולמרט, פרץ וחלוץ לפני שהם מפרסמים את דו"ח הביניים (שבוודי חלק הגדול יהיה צונזר עקב ביטחון שדה)?
 

s k y b l u e

New member
יש מספיק חומר באינטרנט, למשל...

באתר של יואב יצחק. מספיק שתקליקי "בייניש" ותופתעי מה שתמצאי.
 
ראשית הועדה צריכה להסביר

מדוע לא לפרסם את החומר אם הוא מוכן לפרסום (ראי דברי השופטת פרוקצ'יה, אני משער שהיא לא משקרת בפסק דינה...). מאחר והיא לא הסבירה, אני אסביר בשבילם. בהנחה שמדובר בוועדה מטייחת, אזי אפשר יהיה לראות שראשית הדוח אינו תואם את העדויות ושנית שהשאלות עצמן היו שאלות מטעם. כמו כן, פרסום בטרם הדוח יאפשר לאנשים שונים לקפוץ ולרוץ לתקשרות ולצעוק "שקרנים!". כאשר קודם מפורסם הדוח ואז מתפרסמות העדויות, המיקוד כבר הולך, דוח הביניים יצא והתיקון, אולי, יהיה בדוח הסופי שמי יודע מתי הוא יצא. לפני שהדוח מגיע לציבור, הציבור צריך לקבל את המידע ע"מ להיות מסוגל להפעיל שיקול דעת ולא להיפך. כמו שאמרתי, השאלה היותר טובה היא מדוע לעכב את הפרסום? הרי החומר כבר מוכן ונבדק, מדוע לא לפרסם? מדוע לשקר לבית המשפט העליון? הם כנרה ראו מה קרה עם פרס, והבינו מה יקרה עם אולמרט וחמור מכך הבינו שאם הציבור ידע את המידע עוד לפני פרסום דוח הביניים, דוח הביניים המכסת"ח שאני מעריך שהם מכינים לא יוכל לצאת מבלי שהועדה תאבד את מעט שאריות האמון שלחלק קטן מהציבור עוד יש.
 

אשרת

New member
זה מאוד מוזר.. שאתה החלטת שזה כסת"ח

עוד לפני שזה פורסם בכלל.... אתה לא חושב שאתה יוצא בהצהרות חד משמעיות עוד לפני שמשהו פורסם בכלל?
 
נחיה ונראה

אני יותר מאשמח להתנצל בפומבי בפורום על שחשדתי בכשרים. עם זאת, לאור התנהלות הועדה הבלתי סבירה בעליל, אשר ההסבר היחיד ההגיוני להתנהגותה זה שהיא ועדה מטעם, הסבירות שהייתי נותן לכך שההערכה שלי שגויה הוא נמוך ביותר.
 

adiavn

New member
למה משנה לך?

אני מקבל את הרושם שאת הדיעה שלך כבר גיבשת, ואם הוועדה תפרסם חו"ד חיובית על אולמרט ופרץ אתה פשוט תחזור על הדיעה שלך בקשר אליהם. אז אם כבר החלטת, למה משנה לך דו"ח הוועדה?
 
כי היא לא תתקן את הדרוש תיקון

ואם חלילה נחזור לסיבוב נוסף, סביר כי מה שקרה הוא שיקרה ושוב יהיה סיכוי, יותר מסביר, כי אני, או אנשים שאני מכיר, יהרגו או יפגעו בגלל שהועדה הפוליטית הזאת לא ביצעה את תפקידה כראוי. דרך אגב, אני כלל לא בטוח שועדה צריכה להכריע בדברים פוליטיים (ע"ע הרחקת שרון ממשרת שר הבטחון, הרחקת שלמה בן עמי ממשרת השר לבטחון פנים וכיוצא בזה) ואפילו נוטה שלא לקבל את האפשרות של ועדה ממונה לקבוע החלטות פוליטיות, אבל, אני בהחלט בעד שהציבור יהיה מודע למה שקרה. לסיבות שהובילו את אולמרט להחליט לצאת ביומיים האחרונים לכיבוש קרקעי חסר תכלית שגרם להרג של עשרות חיילים לריק, למשל. דמוקרטיה מתבססת על הידע של האזרחים את המצב בפועל, הסתרת המצב האמיתי, כפי שאולמרט, ככל הנראה בסיוע ועדת וינוגרד מבקש לעשות, פוגעת בצורה חמורה בדמוקרטיה וזהו דפוס פעולה במדינות דיקטטוריות. ועדת וינוגרד היא ועדה רקובה שחבריה צריכים, לדעתי להיחקר בחשד להפרת אמונים ולביזוי בית המשפט. אם אני הייתי מעיז לעשות עשירית ממה שהועדה עשתה עם כל התרגילים והשקרים שלה לבית המשפט העליון, מזמן היה מוגש נגדי כתב אישום על ביזוי בית המשפט.
 

adiavn

New member
מה הם יחדשו לך?

כמויות הנייר עיתון עליו כתבו מאמרים אין ספור בנוגע לשיקולים השונים של אולמרט גרמו לפחות להכחדה של יער קטן, אתה באמת מצפה לגילויים חדשים ומסעירים מהוועדה? ואם אני לא טועה לוועדה אין יכולת "להכרעות פוליטיות" - אין לה סמכות מעשית, היא רק יכולה לפרסם דו"ח. אז הייתה מלחמה, כולנו מכירים את מקבלי ההחלטות, וכמו בדמוקרטיה תקינה ההכרעה תהיה בבחירות הבאות - מה הוועדה תשנה כאן לדעתך?
 
הרבה דברים ועדה אוביקטיבית

יכולה לחדש. למשל לחשוף שקרים בעדות של ראש הממשלה, לחשוף שיקולים זרים שעמדו בבסיס החלטה זו או אחרת. לתת סקירה מדויקת של האירועים שהתרחשו. לקבוע מי אשם במה, להציע הצעות לתיקון וכיוצא בזה. קשה באמת להעריך, כמה נזק נגרם מחוסר הניסיון של פרץ. בסופו של דבר ועדה שחשופה לכלל המידע יכולה להגיע לדעה מבוססת יותר ממני בנושא. הבעיה שאולמרט בחר שלא למנות ועדת חקירה ממלכתית שהייתה נהנית מאמון רב יותר ובחר למנות ועדה פוליטית מטעם שככל הנראה עוסקת במרץ בניסיון לנקות את מי שמינה אותה. יש הבדל בין מאמרים פוליטיים של עיתונאי זה או אחר עם דעות פוליטיות אלו או אחרות לבין קביעה יחסית אוביקטיבית של ועדה שחוקרית את כל ההתרחשויות מא' ועד ת'. לפי מה שאתה אומר לא היה כל צורך להקים ועדה שכזאת וניתן היה להסתפק בועדות הבדיקה של חלוץ. אם החליטו שמקימים ועדה אוביקטיבית שאמורה לחקור את הכל, שתחקור את הכל כמו שצריך. אני לא חושב שועדה שכזאת צריכה "להעיף" ראש ממשלה מכהן, זה התפקיד של הציבור. כמובן שאני מצפה מראש הממשלה ומפרץ שיסיקו מסקנות אישיות וילכו מיוזמתם הביתה. הם היו צריכים לעשות את זה מייד לאחר המלחמה אך גם לאחר דוח וינוגרד התפטרות נראית סבירה. אם לא, הציבור יצטרך להעיף אותם בעצמו בבחירות הבאות, אם אינו מרוצה מתפקודם. לאור אחוזי התמיכה הגבוהים של השניים (לי זכור סקר שנתן לאולמרט 3% ולפרץ 1%), נראה לי שאכן הציבור אינו מרוצה מהם וכי הם יוחלפו בבחירות הבאות, כפי שצריך להיות במדינה דמוקרטית. עם זאת, הגישה הזאת בהחלט לא אומרת שלא צריך לחקור את מה שקרה ולעדכן את הציבור ע"מ שיוכל להחליט מה ברצונו לעשות.
 

vinney

Well-known member
איתי, אבל עבורך שום דבר לא טוב

שופטים זה חונטה, וועדות חקירה מכורות מראש, כולם משקרים, ואתה יודע הכל. הרי למה צריך וועדה בכלל? פשוט נשאל את איתי פורמן וזהו. למה וועדת חקירה ממלכתית אמינה בעינייך יותר, הרי בית המשפט העליון (ששופט ממנו יעמוד בראשה) הוא חונטה שמונעת ממניעים פוליטיים בעינייך, מדוע אתה סומך עליהם יותר משופט מחוזי? אתה כל כך עלוב בביקורת הזאת שלך, גם אם היה ניצוץ של אמת בכל גיבוב השטויות האינסופי שלך, הוא כבר מזמן, אבל ממש מזמן, כבה.
 
הרבה דברים טובים עבורי

אתה ושאר חסידי מערכת המשפט הם אלו שלא מסוגלים להגיב לשום טיעון לגופו של עניין. בו נתחיל עם שני טיעונים פשוטים. הראשון, מדוע, דיוני הועדה למינוי שופטים מוסתרים? מדוע שהציבור לא יהיה מודע להסתייגויות שהוגשו נגד מינויה של בייניש (אני בעיניי ראיתי הסתייגות דיי מבוססת שמצביעה על עבירה פלילית שביצעה לכאורה כבוד הנשיאה) ולא יראה את נימוקי הועדה מדוע שלא לקבל את ההסתייגויות ומדוע לדעתם המינוי ראוי? השני, מדוע זה סביר שחברים בגוף מסוים ימנו את החברים הבאים באותו הגוף? (הדבר משול לכך שח"כ ימנו את הח"כ הבאים בתור). אם אתה רוצה שאלה בקשר לוינוגרד, מדוע זה נראה לך סביר שאחד הנחקרים הראשיים ימנה את חוקריו ולא יטיל את המלאכה על נשיא בית המשפט העליון, כפי שקבוע בחוק בנוגע לוועדת חקירה ממלכתית?
 

vinney

Well-known member
שתי תשובות

הטענה שלך נגד הועדה למינוי שופטים היא טכנית לחלוטין, ולא ממש טענה עקרונית נגד מערכת המשפט. אם לדעתך דמוקרטיה בבעיה - אז למה אתה לא בא בטענות לחברי הכנסת? הם אלה שקובעים את החוקים הרי. אבל אתה מעדיף במקום לגדף את מערכת המשפט. נו שוין. לגבי וינוגרד - מדובר בראש ממשלה, שפעל בסמכותו. מדוע לדעתך נשיאת בית המשפט העליון (שלפני שניה האשמת אותה בפלילים) לא תהיה בעלת דעות קדומות ורצונות פוליטיים להתחשבן עם יריביה (כולל אולמרט שפועל להגביל אותה)? הרי אתה טוען שהם תופרים תיקים על ימין ועל שמאל, למה פתאום בוועדת חקירה ממלכתית אתה סומך עליהם בעיניים עצומות?
 
אני לא רואה כאן תשובות

הטענות אינן טכניות הן מהותיות. לא הסברת מדוע לדעתך ראוי שגוף יבחר את עצמו ולא הסברת מדוע צריך לשלול את זכות הציבור לדעת. לגבי מי מקור הבעיה, הבעיה אינה בחברי הכנסת אלא בבג"ץ שנוטל לעצמו סמכויות לא לא. זאת בדיוק הטענה. זה לא שהמחוקק חוקק חוק שנתן סמכות שכזאת לבג"ץ אלא שבג"ץ לקח לעצמו, ללא שום מקור חוקי, את הסמכויות. תקרא את מה שהשופט האמריקאי כתב הוא בדיוק מדבר על זה. אני מוכן לקבל את הטענה שלך שגם חברי הכנסת אשמים בכך שלא עשו סוף לחגיגה של בג"ץ (וכשהם רוצים לעשות, תוקפים אותם על "חוק עוקף בג"ץ", אני משער שאתה בין התוקפים), אבל זה בהחלט לא מנקה את השופטים שלקחו להם סמכויות לא להם ובחוסר סמכות מוחלט. לגבי ועדת החקירה, שוב לא נתת נימוק מדוע ראוי שהנחקר ימנה את החוקר אלא ניסית להסביר מה רע בכך שנשיא בית המשפט העליון ימנה את הועדה. דרך אגב, שאני אבין, הנימוק שלך הוא שנשיאת בית המשפט העליון היא פוליטית ואם היא תמנה את הועדה היא תמנה ועדה שתתפור את ראש הממשלה? זה מה שאתה חושב על כבוד הנשיאה בייניש? יפה, אני רואה שהתקדמנו קצת.
 

vinney

Well-known member
זה כי אתה מתעלם

אמרתי לך, אתה מתעלם מכל מה שלא מסתדר עם תפיסת העולם שלך. בטח גם את ההודעה הזאת "לא תראה". אבל אני אחזור שוב, כי אני מאמין שאתה לא אידיוט גמור כמו שאתה מנסה לעשות את עצמך, ובניגוד לממתיק, מעבר למסך הטיפשות המאוד כבד, יש לך ניצוץ אינטלגנציה קטן. לגבי הטענה שלך נגד הועדה למינוי שופטים - הרי שהפתרון פשוט : תיקון לחוק שיקבע שהפרוטוקולים יהיו גלויים. כמובן שאתה תתקוף אותי על איך אני מעז לדרוש חקיקה כדי לקבוע דברים ולא ממציא אותם יש מאין כמו שאתה דורש, אבל מצד שני - הרי אתה מתלונן שבג"ץ ממציא לטענתך יש מאין, אז למה לך מותר ולבג"ץ אסור? לגבי ועדת וינוגרד, למרות שאתה לא אוהב את אולמרט, ואני יכול להבין את זה, הוא פעל במסגרת סמכותו, ואני לחלוטין לא מבין על מה אתה מתלונן. ועדת החקירה לא נועדה לגרזן את אולמרט, למרות שזה אולי מה שהיית רוצה, אלא למצוא את הכשלים ואת הבעיות. אני לא רואה שום בעיה עם זה שבן אדם שחושב שיש כשלים במערכת, גם זאת שהוא אחראי עליה, יבקש ממישהו אחר למצוא את הכשלים האלה, להצביע עליהם ולהציע דרך לפתרון. לך זה נראה כל כך מוזר כי אתה כנראה לא רגיל למושג של "קבלת ביקורת", אבל אולי, רק אולי, אולמרט כן רגיל? אני לא חושב שהדרישה הגורפת להתפטרות כל המי ומי הייתה מוצדקת מלכתחילה, אני לא חושב שהועדה הזאת מכורה מראש, ואני בהחלט לא חושב שאני נביא. אם אני אראה בדוח המסכם (או הביניים) משהו שיראה לי לא הגיוני ותמוהה - אני אשאל שאלות. בניגוד אלייך, אני לא רואה צורך לירות, ורק אז לסמן את המטרה.
 
אל תציע לי הצעות לפתרון

אני שאלתי מדוע. אתה מסרב לענות. זה תקין או לא? אני רוצה תשובה למה ששאלתי ויני, לא למה שאתה חושב ששאלתי. אני לא שואל איך אפשר לשנות את זה אלא מה אתה חושב על המצב הקיים עליו מערכת המשפט שלנו מגינה בחירוף נפש. הן על כך שגוף ממנה את עצמו והן על כך שהפרוטוקולים מוסתרים. אתה מוזמן, לחילופין, למצוא לי מקור חוקי לסמכות שבג"ץ שאב לעצמו למנוע את פרסום הפרוטוקולים וזאת לאור חוק חופש המידע אשר מחייב את הפרסום. לגבי וינוגרד, שוב, אל תסביר לי מדוע הוא היה זכאי לעשות כן, אני שאלתי אותך אם זה ראוי בעיניך. אתה לא נתת תשובה לשאלה.
 

vinney

Well-known member
הא, ולגבי בייניש

בסך הכל ציטטתי אותך, לא הבעתי שום דעה. הראתי לך, וסוף סוף קלטת, את הסתירה המוחלטת בין הדרישה שלך לועדת חקירה ממלכתית לבין הטענות שאתה מציג נגד בייניש. אז אני שמח שלפחות את החלק הזה המוח האטום שלך הצליח לקלוט.
 
אז תביע

מפחד להביע דעות כי הן יוצאות מעוותות? לי אין שום בעיה להצדיק את התמיכה בכך שנשיא בית המשפט העליון ימנה את הועדה. נחקר לא צריך למנות את החוקר. מן הסתם מינוי של נשיא בית המשפט העליון יהיה אובייקטיבי יותר מאשר מינוי של הנחקר!!! אכן, אני הייתי שמח למצוא פתרון טוב יותר מכך שנשיא בית המשפט העליון ימנה (אולי עדיף שנשיא בית המשפט העליון בדימוס, או הנצל"ש או כל פיתרון אחר) אבל זה בוודאות טוב יותר מאשר שהנחקר ימנה את החוקר.
 

vinney

Well-known member
לא רוצה - מה תעשה לי?

למה אני חייב להביע דעה? נחקר לא אמור לחקור את החוקר? לפי איזה חוק? שאתה המצאת שלשום כשהיה לך עצירות? מצטער, לא מכיר.
 
למעלה