הפלה שניה..

מימי172

New member
הפלה שניה..

אז אני בעיצומה של הפלה שניה. הפעם ממש מוקדם, שבוע 6+.. הבטא ממש לא עולה כמו שצריך, לא רואים כלום ברחם (וכרגע גם לא מחוץ לרחם) ובעיקר מחכים ומקווים שהבטא תתחיל לרדת לבד. לפני 8 חודשים הפלה ספונטנית בשבוע 11+3. איך ממשיכים מכאן? אני די אבודה ושבורה.. ההפלות מאד שונות באופיין, אבל מדובר בשתי הפלות רצופות (לפני זה היה הריון תקין שהסתיים בידיים מלאות, והיום בן 4). אציין שעשו לי בדיקות קרישיות אחרי ההפלה הקודמת שיצאו תקינות.. אשמח לעצות :(
 

שירהד1

Member
מנהל
כמה שאלות הבהרה בבקשה-

לא כל כך הבנתי מה זה אומר שלא רואים כלום ברחם. שק הריון ריק? אין בכלל שק?
וגם- קראתי אחורנית, אך אולי פספסתי- בהריון הקודם- האם הספקת לעשות שקיפות עורפית? ואם כן- מה היו התוצאות? (קראתי שכמה ימים לפני הפסקת הדופק ראו עובר תואם לשבוע, אבל לא ברור לי אם זה היה במסגרת שקיפות עורפית).
גילך וגיל בן זוגך?

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

מימי172

New member
תשובה

אני בת 35. בהריון הקודם לא הספקתי לעשות שקיפות.. ההפלה הייתה בשבוע 11+3, יומיים לפני מועד השקיפות. פשוט התחיל דימום חזק עם התכווצויות מטורפות והייתה הפלה ספונטנית שהושלמה בציטוטק. אחכ גם הוציאו לי שארית קטנה בהיסטרו. כמה ימים לפני ההפלה הייתי בUS שהיה תקין עם עובר תואם לשבוע.
לגבי הפעם - לא רואים כלום כלום. גם לא שק... הבטא עדין נמוכה מ1000, אז טוענים שזה יכול להיות הגיוני שעוד לא רואים כלום, אבל בגדול אין להם מושג וצריך להמשיך לעקוב אחרי בטא וUS. החשש הוא כמובן מחוץ רחמי... אבל מובן שזה לא תקין, כי אין הכפלות של הבטא וזה כמובן לגמרי לא תואם לשבוע ההריון.
 

מימי172

New member
האמת שאין לי מושג איך מגדירים את זה..

מצד אחד ההריון לא התפתח ולא ראו שק ברחם, מצד שני ההפלה הייתה בשבוע 6+ ולפי מה שהבנתי כימי בד"כ נופל הרבה קודם..
כעת אני מתלבטת האם כדאי ללכת לבירור הפלות חוזרות, ואם כן אצל מי.. איזה בדיקות כדאי לי לעשות וכו'.
 

שירהד1

Member
מנהל
מנסה לחשוב יחד איתך-

ראשית, שתי הפלות ברצף בשליש הראשון, למרות שמביאות עימן המון צער וכאב, הינן חלק נורמטיבי מעולם הילודה. אינן נחשבות להפלות חוזרות או למשהו חריג.
זה דבר שנאמר לי בזמנו על-ידי הרופאה שלי.
חווית שתי הפלות בשליש הראשון- אחת בשבוע 11+ כמה ימים, והשנייה- בשבוע 6, ללא שק הריון. בעיניי זה נחשב הריון כימי, כי כן ראו עלייה של הבטא, אבל אין שק הריון. רוב ההפלות בשליש הראשון מתרחשות כתוצאה מפגמים בעובר, שלא מאפשרים לו להמשיך ולהתפתח (פגמים כרומוזומאליים).
בעיניי, אם את בריאה, ללא מחלות רקע כלשהן (ללא קרישיות יתר, ללא סוכרת, מחלות אוטואימוניות, מחלות כבד וכן הלאה....), אין צורך בבירור הפלות חוזרות.
יהיו רופאים שימליצו על בירור אחרי שתי הפלות מהסוג הזה, ויהיו כאלו- שיותר חושבים ומנתחים את סוג ההפלות- שיגידו שאין צורך.
בסופו של דבר הבחירה תהיה בידייך.
בעיניי, שווה לשבת עם הרופא/ה שלך, במידה ואת סומכת עליו/ה ולעשות חשיבה משותפת, והכי חשוב- להישמע לקול הפנימי שלך ולרצונות והצרכים שלך.
אני התחלתי בירור הפלות חוזרות בזמנו לאחר 3 הפלות ברצף, והשלמתי את הבירור כולו לאחר 4. במקרה שלי (כמו במקרים רבים אחרים וכפי שצפתה הרופאה שלי), לא נמצאו שום ממצאים לא תקינים, והיינו צריכים לחכות למזל- לעובר תקין.
שבי עם עצמך, עם הרופא/ה שלך ותגיעי להחלטות שמתאימות לך.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה