"הפלת" תחנת החלל הבינלאומית לים ב-2020?

"הפלת" תחנת החלל הבינלאומית לים ב-2020?

רשת המידע AFP פירסמה לפני מספר שעות כי סוכנות החלל הרוסית הודיעה שבשנה הנקובה תורד התחנה לקבר בין גלי אוקיינוס כלשהו, בין השאר עקב הסיכון מפגיעת חלקי גרוטאות חלל. מישהו יכול לאשש או להפריך את רצינות ההצהרה של ROSCOSMOS? תודה.
 
איני יכול לאשש או להפריך...../images/Emo13.gif

אך סוכנות החלל הרוסית כבר הפריכה את עצמה בעבר כל כך הרבה פעמים....
 

gadieid

New member
זה לא חדש

הורדה מבוקרת ושריפה של התחנה באטמופסירה מתוכננת לעשור הבא. הרי אין באמת מה לעשות עם הדבר הזה בחלל ומתי שהוא יצטרכו להיפטר ממנו. לא ב-2020 אז ב-2022....
 
דווקא יש הרבה מה לעשות עם "הדבר הזה" בחלל

מפרוייקטים טכנולוגיים כמו תדלוק לוויינים (שישתלמו יותר ממה שנראה כרגע), דרך ניסויים ברפואה וביולוגיה ועד העמדת התחנה כמודל חקר חלל לחיקוי עבור הדורות הבאים.
 

gadieid

New member
בדיוק ההוכחה שאין מה לעשות איתה

היא שמנסים למצוא רשימה של מלא דברים שאפשר לעשות ולסיום משתמשים בתחנה כמודל לחקר ולעדתי וכמשהו שמגרה את הדמיון וגורם לאלפי ילדים להיות מדענים. לא קונה את השטויות האלו (ומסיבות אלו גם פרוייקט אפולו נחתך בחדות אחרי שהבינו שהיו שם ואין יותר מה לעשות שם)... מהיום שהקימו את תחנת החלללא ידעו בשביל מה וגם היום מחפשים...
 
לדעתי יש ערך רב מאוד

לשהייה אנושית ארוכת טווח בחלל. בראש ובראשונה הבנת השפעותיה על גוף האדם ובחינת טכנולוגיות תומכות אדם בחלל. אולי אם מחירי השיגור היו זולים יותר, היינו רואים פעילות מחקרית שמצריכה לא תחנת חלל אחת אלא שלוש. הבעיה היא שלא כל אחד שרוצה לשים ניסוי כבד בחלל יכול להרשות לעצמו.
 

gadieid

New member
לדעתך אכן יש ערך, אולם לתחנה הרבה פחות

את רוב ההשפעות כבר מכירים, בכל זאת אנשים עשרים שנה שם והיו גם קשישים בפנסיה שביקרו שם (מזל טוב לג'ון גלן שחגג לאחרונה גיל 90. חבל שהוא לא רץ לנשיאות בבחירות הבאות). לגבי ניסויים של לידות והתפתחות בחלל, שנינו יודעים שהם לא יקרו בזמן הקרוב, וביצועם על יצורים חיים מורכבים (לא צמחים ולא חד תאיים) גם לא הולך להיות קרוב. יש לך רעיונות לניסויים במשקל 75 טון? אני אשמח לשמוע. לא מכיר. גם אם היום אתה מוצא שימושים, מה היו המטרות שלפיהן התחנה קמה? הרבה בלה-בלה רגיל על נוכחות אדם בחלל וכו'... אז נכון שנחמד להתסכל עליה כשהיא עוברת (ויהיה סופר נחמד למצוא לאיפה יפילו אותה באוקינוס, בוליד בהיר במיוחד), אבל האם התקציב הענקי שלה (ושל המעבורות שכבר הופסקו) לא היה יכול להיות מנוצל היטב יותר למשימות רובוטיות לכל רחבי השמש ולתכנון משימה לכוכב אחר (אז מה אם זה 45000 שנה. אם לא נתחיל לא נגיע לשם אף פעם ואני רציני...).
 
למעלה