הפנמת החינוך בבית
קצת רקע: בבית אצלנו ישנים במיטות נפרדות. גם אני וגם חבצלת מעדיפות לישון בנפרד (גם כשהיא היתה תינוקת רכה לא אהבה לישון איתי במיטה). יום שישי בבוקר, חבצלת משחקת עם שתי בובות 'אמא' ו'אבא'. היא מעבירה אותן מהכורסא לרצפה, משם לספה ומסבירה לי שהן עושות טיול ושאלה אמא ואבא. אני שואלת אותה מתוך סקרנות מה אמא ואבא עושים והיא מסבירה לי שהם כל הזמן מתנשקים ומדגימה עם הבובות (אחלה הורים יש לילדים בגן שלה
). אחרי הטיול הארוך הסתבר שהבובות התעייפו ולכן חבצלת ביקשה ממני להביא להן שמיכה. הבאתי מגבת קטנה בתור שמיכה ונתתי לה. מיד קיבלתי דרישה לעוד שמיכה. אמא: אבל יש לך שמיכה גדולה בשביל 'אמא' ו'אבא', בשביל מה צריך עוד אחת? חבצלת: 'אמא, כל אחד ישן במיטה משלו' (וזה תוך הדגשה של כל מילה במשפט באיטיות, כמו שגננות מסבירות חוקים בגן).
אכן הילדה מפנימה את חוקי הבית
(מסכנה, איזה שוק יהיה לה אם פעם יהיה לי בן זוג
)
קצת רקע: בבית אצלנו ישנים במיטות נפרדות. גם אני וגם חבצלת מעדיפות לישון בנפרד (גם כשהיא היתה תינוקת רכה לא אהבה לישון איתי במיטה). יום שישי בבוקר, חבצלת משחקת עם שתי בובות 'אמא' ו'אבא'. היא מעבירה אותן מהכורסא לרצפה, משם לספה ומסבירה לי שהן עושות טיול ושאלה אמא ואבא. אני שואלת אותה מתוך סקרנות מה אמא ואבא עושים והיא מסבירה לי שהם כל הזמן מתנשקים ומדגימה עם הבובות (אחלה הורים יש לילדים בגן שלה