הפנמת החינוך בבית

catנוע

New member
הפנמת החינוך בבית

קצת רקע: בבית אצלנו ישנים במיטות נפרדות. גם אני וגם חבצלת מעדיפות לישון בנפרד (גם כשהיא היתה תינוקת רכה לא אהבה לישון איתי במיטה). יום שישי בבוקר, חבצלת משחקת עם שתי בובות 'אמא' ו'אבא'. היא מעבירה אותן מהכורסא לרצפה, משם לספה ומסבירה לי שהן עושות טיול ושאלה אמא ואבא. אני שואלת אותה מתוך סקרנות מה אמא ואבא עושים והיא מסבירה לי שהם כל הזמן מתנשקים ומדגימה עם הבובות (אחלה הורים יש לילדים בגן שלה
). אחרי הטיול הארוך הסתבר שהבובות התעייפו ולכן חבצלת ביקשה ממני להביא להן שמיכה. הבאתי מגבת קטנה בתור שמיכה ונתתי לה. מיד קיבלתי דרישה לעוד שמיכה. אמא: אבל יש לך שמיכה גדולה בשביל 'אמא' ו'אבא', בשביל מה צריך עוד אחת? חבצלת: 'אמא, כל אחד ישן במיטה משלו' (וזה תוך הדגשה של כל מילה במשפט באיטיות, כמו שגננות מסבירות חוקים בגן).
אכן הילדה מפנימה את חוקי הבית
(מסכנה, איזה שוק יהיה לה אם פעם יהיה לי בן זוג
)
 

אורora

New member
הסיפור הקטן הזה

גורם לי לתהות מה הדרך לגרום לילדים שלנו ללמוד על דינמיקה של זוגיות אמיתית. כאשר הם לא רואים דבר כזה בבית. במקרה שלנו המשפחה הקרובה זו סבתא בלי סבא ( ניפטר ) ודודה גרושה + ילדה. אנחנו מתראים המון עם חברות יחידניות , אז גם שם אין שום מודל זוגיות. אז נכון שיש לי חברים נשואים, ונכון שאנחנו מתראים איתם לא מעט, אבל הילדה שלי עסוקה בעיקר בלשחק בחצר או בחדר עם הילדים האחרים, אני לא חושבת שמשהו עובר. זאת בעיה בכלל? מה בעצם צריך ללמוד? ( ןתרשי לי שוב להתמוגג מהסיפור, גדולה הילדה
)
 

carmitz

New member
לדעתי,זה משהו שהם יחשפו אליו בהדרגה

-במהלך-החיים, בכל שלב וגיל הם יחשפו במידה המתאימה לגילם . לדעתי חשוב מאוד לא לכוון זרקור אל המודל הזוגי הנורמטיבי בצורה מאולצת ומלאכותית , מאחר ויכול להיווצר דווקא בגלל זה איזשהוא "אישיוו" בעייתי . אני לא מודאגת בכלל, בתי תראה ותחשף למודל הזה בכל שלב בחייה, חיים חברתיים ( יהיו לה חברים בבית הספר, חברים שהיא בחרה, שיהיו להם כנראה משפחות מהמודל הנורמטיבי) תקשורת וטלביזיה, וכמובן את עצמה ,היא תתבגר ותתחיל לפתח מערכות יחסים עם בני המין השני , ולדעתי כאן, הטבע חזק .
 

catנוע

New member
../images/Emo45.gif מסכימה איתך

לכן גם לא ראיתי צורך 'לתקן' אותה ולהסביר שאבא ואמא לא מתנשקים כל הזמן
היא תבנה את המודל שלה (גם המודל שלי לא נשען, בטח לא ב 100%, על מה שראיתי בבית), לפי מה שתראה מסביבה. כמובן שאם תשאל שאלות היא תקבל תשובות, אבל אני לא חושבת שיש צורך להסביר מה זה המודל הנורמטיבי ומה קורה בו.
 

gezers

New member
../images/Emo45.gif אכן.. מסכימה עם קרמיט

אני "הפכתי" לחלוטין את המודל ש"הראו" לי בבית.. אז נראה לי שממש אין צורך לנסות להעביר משהו באופן לא אמיתי או שלא קיים בשלב זה או אחר אצלנו אנו. הם בכל מקרה "ססמוגרפים" קטנים של מה שעובר עלינו, אז כמו שאומר שטרסלר : " ו.. שלא יעבדו עליכם.."
 

Tin Tinn

New member
ואני תוהה...

אני גדלתי בבית בו לא היתה זוגיות. לא הלכנו לבקר חברים (זוגות) של אבא שלי כשהיינו ילדות. בכלל אצלנו במשפחה לא ראינו הרבה זוגות. ולמרות שאני הייתי בזוגיות בערך מרגע שהשחלות התחילו לעבוד (טוב, אז התחלתי בגיל צעיר...) בסופו של יום לא אני ולא אחיותי נמצאות בזוגיות. האם זה בגלל אופיינו - השונה מאד, יש לציין, או בגלל שלא נחשפנו לזוגיות כחלק מהחיים הנורמטיבים? אני תוהה...
 

אורora

New member
שאלה טובה

אני גדלתי בבית שהיתה בו זוגיות סבירה בהחלט. מה אני אתן יודעות
אחי התגרש כשביתו הבכורה ( והיחידה ) היתה בת שנה. הוא התחיל לבגוד באשתו כשביתו היתה בת 3 חודשים. אז מה המסקנה? שכניראה אין מסקנה ואי אפשר לדעת. יהיה טוב.
 

דש1דש

New member
הסיואציה - טיסה ארוכה ארוכה

מכאן לעבר הצד השני של השלולית (כמו שאומרים באנגלית - the other side of the pond) ישבתי עם ידידה ודיברנו על זוגיות, מה ראינו ומה יש לנו. היא האשימה את הוריה שחיו בזוגיות נוראית בזה שלא מצאה זוגיות בעצמה. אני אמרתי (לא האשמתי!) שאני לא מצאתי בגלל הסיבה ההפוכה - ראיתי כזו זוגיות מופלאה, מפרה, תומכת, מפרגנת שלא היתי מוכנה להתפשר על פחות - והתוצאה - לא מצאתי זוגיות.... כלומר - לא משנה מה ראינו - יש לי הרגשה שנסיבות החיים הביאו אותנו שלא מצאנו זוגיות - האופי שלנו שלא היה מוכן להתפשר והרשה לנו להתעקש למצוא משהו טוב מצד אחד - והנסיבות - שלא מצאנו את הגבר שיתן לנו את מה שרצינו.... לדעתי רובנו חיו בשלב זה או אחר מחיינו בזוגיות ארוכה - רק שהיה משהו שגרם לנו להגיד שזה לא ממש זה.... או שזה פשוט לא הצליח..... והמשכנו הלאה. ואולי עוד לא מצאנו אותו - אני מאוד מקווה שהוא עוד נמצא שם בחוץ וכשאמצא אותו הוא יהיה ללא בת זוג -ונוכל סוף סוף לחיות ביחד.... ואין ספק שיש בזה ענים של אופי שלנו - כי אני מכירה הרבה נשים שהתפשרו - התפשרו הרבה יותר מידי (לטעמי - גם לטעמן הרבה פעמים) והצתוצאה? הן לא יחידניות- אבל גם מאוד לא מאושרות.....
 
נכון מאד.

גם לדעתי הסביבה הרחבה עושה את שלה והתוצאות, בסופו של דבר, קשורות יותר למבנה האישיות האינדווידואלי של כל אחד פלוס מה שספג מסביבתו, ולא בהכרח למה שהוא מכיר מהמשפחה הגרעינית שלו.
 
למעלה