הפעם רעידת אדמה ביוון בעצמת 6.5 בסולם ריכטר

הפעם רעידת אדמה ביוון בעצמת 6.5 בסולם ריכטר

יוון: שני הרוגים ועשרות פצועים ברעידת אדמה רעידה חזקה בעוצמה 6.5 בסולם ריכטר פקדה את דרום מערב המדינה. שני בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו. המכון הגיאולוגי של אתונה מזהיר מרעשי משנה וקורא לאזרחים לנקוט בזהירות. בין צוותי החילוץ וההצלה: שבעה חובשים בכירים של מד"א שהגיעו להשתלמות של הצלב האדום איי.פי ודורון נחום 19:5008.06.2008 שני בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו ברעידת אדמה חזקה שפקדה היום (ראשון) את דרום-מערב יוון. מהמכון הגיאולוגי של אתונה נמסר, כי מוקד הרעש היה בעיר פטראס, 200 ק"מ ממערב לאתונה, ועוצמתו היתה 6.5 בסולם ריכטר. אזרחים מתגודדים בכיכר העיר פטראס מיד לאחר הרעש (צילום: איי.פי)שר הפנים היווני, פרוקופיס פבלופאולוס, סיפר כי גבר נהרג אחרי שגג ביתו קרס על ראשו ואישה נוספת מתה מהתקף לב אחרי שהובהלה לבית חולים במצב קל. עוד אמר, כי שבעה בני אדם משתי משפחות שונות, מהכפרעים פוסטאינה ורת'ולומיאו חולצו אחרי שנלכדו בבתיהם. מצבם מוגדר קל. אחרי הרעידה הגיעו מספר רעשי משנה ומומחים קראו לתושבים לנקוט במשנה זהירות בשעות הקרובות. "אנחנו עוקבים אחרי הפעילות הססמית עם הרבה תשומת לב", אמר מנהל המכון הגיאולוגי של אתונה, גרסימוס פאפאדופולוס. איננו בטוחים שהסכנה חלפה לגמרי. לא נראה שתהיה עוד רעידה חזקה, אבל עדיין יש חשש. לכן, ובגלל רעידות המשנה הצפויות, חייבים לנקוט בזהירות". למאמצי החילוץ וההצלה של היוונים הצטרפו גם שבעה חובשים בכירים של מגן דוד אדום, שהיו באזור לצורך השתלמות בתרגיל שעורך הצלב האדום. "התרגיל הפך עבורם למציאות", סיפר לחדשות נענע 10 מנהל האגף לשעת חירום של מד"א, חיים רפלובסקי. "מדובר בחובשים בכירים, ותיקים המיומנים בטיפול באירועים עם הרבה נפגעים, ומייד בתום הרעידה הם הציעו סיוע בהגשת טיפול רפואי לנפגעים", סיפר רפלובסקי. "הצוות נשלח והשתתף בחילוץ של חמישה לכודים שנפצעו בדרגות שונות, ולאחר מכן החל בסיוע להקמת בית חולים שדה ועיר אוהלים מטעם הצלב האדום".
 

דנטל

New member
חסר, כמובן, הקישור לכתבה ../images/Emo13.gif

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=558770&sid=126 שהרי חל איסור בתפוז להעתיק כתבות כי זו פגיעה בזכויות יוצרים. זה נשמע אולי קצת מזלזל, אבל מדובר ב"רק" שני הרוגים ואחת מהם אפילו לא באופן ישיר. ואני ממש לא באה לזלזל, הכוונה שלי היא בעצם לכך שאצלנו התחזית מזעזעת לגבי רעידת אדמה בעוצמה כזו, כך שאו שביון המבנים בנויים בהתאם לתקנים או שהרעידה התרחשה באזור לא צפוף מדי מבחינת אוכלוסיה.
 
עד כמה שידוע לי וזה שווה בדיקה ...

כתבות חדשותיות מותר להעתיק בלי להביא קישור . אני כולי תקווה שישראל לא תחווה אירוע שכזה .. רק מהמחשבה אני מתחילה לשקשק :) אבל הריי מה שצריך להיות יהיה ככה שהכי טוב זה לחשוב חיובי ולהיות מוכנים על כל מקרה לפי ההנחיות ולהתפלל לטוב
 

דנטל

New member
להיות מוכנים צריך בכל מקרה

אבל ברור לי שבזמן אמת כל כך הרבה לא ידעו מה לעשות
.
 
למעלה