הפרדת דת ומדינה

Hameln

New member
לי ידוע על מרץ אבל יש איתם בעיה

אין להם מספיק מנדטים כדי לשנות.

הדבר השני שלפי דעתי עקרוני לעניין הוא שיישום הפרדת דת ממדינה ללא כינון חוקה פורמלית (הדורשת רוב מיוחד לביצוע תיקונים) תאפשר שחיקה של ההפרדה בקלות רבה מידי.
 
מרצ, אור וחד"ש

לגבי ישראל ביתנו והתנועה הירוקה, הם קצת פרווה בעניין הזה - תומכים בנישואין אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת, אבל מתייחסים לזה קצת אחרת. הנה מה שהם אומרים על זה, תחליט אם כך אתה מגדיר הפרדת דת ממדינה או לא.
התנועה הירוקה: http://www.yeruka.org.il/vision
ישראל ביתנו: http://www.beytenu.org.il/בעד-יהדות-בלי-עסקנות/
 

Apikachu L

New member
ישראל ביתנו לא תומכים באמת...

כאשר הייתה הצבעה בכנסת בהצעה להכניס נישואים אזרחיים הם הצביעו נגד. אז... הם סתם מזבלים.
 
נכון, ליברמן הוא זיין שכל מדרגה ראשונה

רק דיבורים, אפס מעשים. והאנשים התמימים מתרשמים מזה.
 

ItsikH

Member
זו אי הבנה של האידאולוגיה של ליברמן שהיא ליברמן
 

Hameln

New member


 

the YOOK

New member
עלה ירוק - הרשימה הליברלית

דווקא נראים לי כמפלגה היחידה שתומכת בהפרדה מלאה של דת ומדינה. מתוך המצע שלהם:

"מפרידים את מוסדות הדת מהמדינה ומחזירים אותם לפרט ולקהילה. דת היא עניין פרטי של כל אדם ואדם. מעורבות הממשלה במוסדות הדת גרמה לכפייה פסולה, לאפליית רווקים ורווקות לעומת זוגות נשואים, לאיסור על תחבורה ציבורית בשבת, לבזבוז כספי מיסים, להכפפת הדת למוסדות המדינה ולרגשות איבה מיותרים בין חילוניים ודתיים. נישואים לתפיסתנו הם עניין פרטי וניתן להסדירם באמצעות חוזים וטקסים שיבחרו מרצון ע"י בני הזוג, בהתאם למסורתם ואמונותיהם, כפי שהיה במשך אלפי שנים. לכן איננו רואים מקום לממשלה בסיפוק שירותי דת; אנו תומכים בנישואים אזרחיים ולבסוף בביטול רישום הנישואים וסגירת משרד הדתות."

http://aleyarok.org.il/agenda/
 

Gidi Shemer

New member
ברור לי שזה מה שאתה חושב. בשביל זה הוספתי


זה היה ביחס לשאלה התמימה כביכול


לא שהיא לא שאלה לגיטימית.
 

ItsikH

Member
אם הם קשורים לתנוחה האנטי ליברלית החדשה אז אין מצב
 

the YOOK

New member
אין מצב שמה?

שהם תומכים בהפרדת דת ומדינה? על פניו נראה שכן, ומהיכרות עם מי שעומד בראש הרשימה, ירון לרמן (שהוא אכן ממקימי התל"ח וגם יו"ר התנועה לצבא מקצועי, וגם מוותיקי "עלה ירוק"), אני בהחלט מאמין שכן.

השאלה לא תמימה בכלל, רציתי לשמוע האם יש עוד מפלגות שטוענות לקדם הפרדת דת ומדינה אמיתית. אז חוץ ממרצ (שלא תומכת, וזה כבר ידעתי קודם) ויאיר לפיד (נו באמת) לא הביאו אף מפלגה אחרת.

מישהו יודע מה העמדה של "ישראל ביתנו" בעניין? (אפילו שהם חלק מ"הליכוד ביתנו" עכשיו) חד"ש?
 

ItsikH

Member
אין מצב שקולי ילך לתנועה האנטי ליברלית, ולגבי שאלתך על ליברמן כבר כתבתי כאן מה עמדותיו בכל ענין שהוא, אני מופתע שאתה שואל.
 

ItsikH

Member
כי הזכות לכסף היא רק אחת, ומנוגדת לכל חרויות הפרט האחרות, בפרט למשל - רק דוגמאות - חופש התנועה וחופש הביטוי. בעיני תנועה שעומדת על הזכות לכסף מתנגדת לחרויות האמיתיות של הפרט, כלומר היא אנטי ליברלית ממש, לא פלא שהיא נקראת "חדשה", אפילו מקימיה מבינים שאינה ליברלית באמת, בלשון המעטה.
 

the YOOK

New member
היא נקראת "חדשה"

כי "התנועה הליברלית" כבר תפוס ע"י תנועה שכבר לא קיימת, לצערי. והתנועה תומכת בכל צורה של חופש הפרט ומתנגדת לדיכוי שלו ע"י כל גורם. החופש של כל שחקן להכנס לתקשורת, כלומר - שוק תקשורת שאינו מפוקח ע"י המדינה, הוא תנאי הכרחי לחופש הביטוי. פגיעה מהותית בחופש הביטוי יש כשמשתיקים אותך בכוח ואיומים - מה שלרוב נעשה ע"י המדינה, ואם במקרה לא, הוא ממילא נחשב לפשע (וטוב שכך).
 

ItsikH

Member
אוי די כבר עם "איומי האקדח" שלך מישהו צריך לכפות את הסדר שאתה רואה כחופש, והוא אכן יעשה זאת באיומי אקדח - זו מהותה של חברה. רק שהאקדח ייצג אותך אז פתאום אין שום בעיה בכך...

"בדקי את הנחותייך, סתירות אינן קיימות" - אלו דברי איין ראנד ברומניה לנוער המתבגר. אז.. במציאות יש סתירות, בניגוד לפנטזיות הרומנטיות שלה.
 

the YOOK

New member
יש בעיה

אני לא רוצה להיות מיוצג ע"י אקדח. אני לא רוצה כסף מהמדינה שנלקח באופן אלים מאנשים.

אתה מנסה למצוא צביעות ואינטרסים במקום שאין - זו פשוט אידיאולוגיה שסולדת מאלימות. זה נקרא "עיקרון אי התוקפנות".
 
אידיאולוגיה הסולדת מאלימות זה מבורך

אולי כדאי שהיא תמנע גם סוגי אלימות נוספים הנובעים מכסף וכח, למשל האלימות בהעסקת אנשים בתנאים לא תנאים, האלימות שבאיומי פיטורין וכד'
 
למעלה