הפרעה דו-קוטבית (מאניה-דיפרסיה)

gl2289

New member
הפרעה דו-קוטבית (מאניה-דיפרסיה)

אני אנסה לקצר ככל האפשר.

אני בת 14 מאיזור צפון ולאחרונה יש לי חשד שיש לי הפרעה דו קוטבית. בשנים האחרונות יש לי מעברים מוזרים בין מצבי רוח והם די קיצוניים. תמיד הייתי די היפראקטיבית ופעילה אבל זה מתחיל להתלוות בדיכאונות מתמשכים של כמה ימים עד שבוע. אני לא חושבת שיש לזה קשר לגיל ההתבגרות כי זה התחיל כבר לפני שנים. אני לא רוצה לספר את זה להורים שלי, בוודאי לא עכשיו כשאין לי שום הוכחה כי לידם אני משתדלת להתנהג תמיד כאילו הכל כרגיל, גם בזמן דיכאון. אני לא רוצה לספר את זה לחברים שלי כדי לא למשוך תשומת לב רבה וכדי שלא יגידו שאני מחפשת תשומת לב. בכל אופן גם על החברים הכי טובים אני לא בטוחה אם לסמוך עם דברים כאלה.
קראתי על זה בימים האחרונים די הרבה, ואני לא בטוחה לגבי אבחון. יש איזושהי דרך לאבחן כזה דבר לבד, בלי רופאים או פסיכיאטרים וכאלה? גם אם בלית ברירה אני אאלץ לשתף את חברי, אני לא אתנגד.

תודה לכל העוזרים וחג פסח שמח
 

Arana

Active member
מנהל
היי יקירה


את לא כל כך בפורום הנכון, אלא אם כן בנוסף למה שפירטת בפוסט שלך את גם חובבת דוקטור הו


אבל בכל זאת - איבחונים באינטרנט הם מאוד-מאוד בעייתיים, וגם איבחונים עצמיים (שימי לב לתופעה שקורית הרבה - אנשים שומעים או קוראים על איזו מחלה, ומתחילים פתאום להבחין שגם להם יש תסמינים דומים). בלי להכיר אותך ועל סמך הנתונים שמסרת בלבד אף בעל מקצוע לא ייקח על עצמו לאבחן אותך. מה גם, שאם אכן יש לך משהו שמצריך טיפול (גם הפרעה דו-קוטבית וגם סוגים אחרים של בעיות) - מי ירשום לך תרופות דרך הרשת?

מידע כללי ולא מקצועי שיש לי בנושא (קורס באוניברסיטה וקצת קריאה עצמית) אני יכולה לספר לך שהפרעה דו-קוטבית זה משהו שקשה להסתיר מהסביבה; זה לא סתם "דיכאונות" ו"היפראקטיביות"; התקף מאני הוא הרבה יותר "מופרע" מפעלתנות רגילה, והדיכאון הוא דיכאון מאז'ורי, כזה שפוגע בתפקוד היומיומי של הלוקים בו (יש כאלה שלא יכולים לקום מהמיטה). שוב, אני לא מאבחנת אותך ולא מציעה לך לאבחן את עצמך, רק מצביעה על השוני בין הסימפטומים של ההפרעה לבין התיאור שלך.

לדעתי יכולה להיות אפשרות שתפני לסיוע כלשהו בלי ידיעת ההורים, אפשר לשאול לגבי זה בכמה פורומים כאן בתפוז:

פורום סוגיות פסיכולוגיות:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forumId=52#178185974

פורום Yelem תמיכה לנוער
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forumId=2384#178169806

פורום תמיכה נפשית לצעירים
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forumId=203

מקווה שתרגישי טוב
 
למעלה