הפרעת קצב ונטילת ריטלין

  • פותח הנושא OPML
  • פורסם בתאריך

OPML

New member
הפרעת קצב ונטילת ריטלין

שלום , קיוויתי לקבל חוות דעת בנושא . אני בת 32 , בריאה בדר"כ (ספורטאית עד לפני כמה חודשים , עשיתי הפסקה בעקבות פציעת ספורט ) .
סטודנטית , אחרי שנים של עליות וירידות בתחום האקדמי , אובחנתי עם הפרעת קשב וריכוז , והטיפול בריטלין עוזר לי להגיע להישגים שרק חלמתי עליהם קודם . אחרי שקיבלתי מינון נמוך יחסית מהרופאת משפחה , הפסיכיאטרית המליצה על מינון יותר מותאם משקל ושלחה אותי לבדיקת אק"ג קודם . האק"ג יצא לא תקין , (כעבור 10 דקות בציעתי אק"ג נוסף שהיה תקין לחלוטין ) . הופנתי לקרדיולוג שהסיק מהאק"ג הפרעת קצב mobitz סוג 2 . קיבלתי היום תוצאות של אקו, הולטר וארגומטריה , אקו ואגומטריה תקינים , הולטר : פענוח :" נצפו זוג APC's .... נצפו פאוזות עם מרווח R-R מקסימאלי עד 1.78 שניות מתאים לחסם עלייתי חדרי מדרגה שנייה מטיפוס וונקבך ... " ככל הנראה , האבחנה המקורית של הרופא אכן התבררה כנכונה ?
אשמח לדעת מה הדעה הרווחת לגבי מתן סטימולנטים בנוכחות הבעיה הנ"ל . בהתחשב שמדובר בהפרעת קצב שהמשמעות שלה היא ברדיקרדיה ... כלומר סטימולנטים רק מעלים את קצב הלב .
ברור לי שאין להחליף ביקור אצל הרופא בתשובה כאן , אבל אשמח לא לפתח ציפיות שווא עד התור הבא אצל הקרדיולוג ... מכיוון שהפסקת הטיפול בסטימולנטים מאוד ידכדך אותי ... אבל עדיף להישאר בחיים .
 
תשובה

לריטלין עצמו לא אמורה להיות השפעה מבחינת הפרעת הקצב המתוארתץ
עם זאת יש לפנות לבקורת קרדיולוג מטפל עם ממצאי הבדיקה

בברכה
 
למעלה