הפתיחה המוקדמת מדי של הסגר בישראל כבר מביאה להתפרצות חדשה

מה שאתה מעוניין לא מציאותי

ככל שהמצב טוב יותר כך השיפור השולי האפשרי קטן יותר ולכן במדינות שבהן המצב הנתון טוב יותר השיפור לעומת המצב הנתון יהיה מתון יותר מאשר במדינות אחרות שמתחילות להשתפר ממצב גרוע בהרבה. לכן אין משמעות ליחס בין היחסים. אם הבנת מה קורה כאשר במדינה אין יותר חולים כלל, תעבור עוד שלב ותחשוב מה קורה כאשר במדינה יש חולה אחד לעומת מליון חולים בעולם, שני חולים לעומת מליון וחצי חולים וכן הלאה. וכך תוכל להבין למה במדינה שהמצב בה טוב מהממוצע השיפור לא דומה לממוצע השיפור העולמי. אם אתה רוצה מדד יחסי, אז תבחר מדינה אחרת שלדעתך המצב בה דומה למצב בישראל (למשל אוסטריה או יוון) ותשווה את היחסים בישראל ובאותה מדינה. להשוות את היחס בישראל ליחס הכלל עולמי זה חסר משמעות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אם בפיק היחס היה מעל 9.5 קרי שהדבר אפשרי ולא היה צריך לרדת

בדיוק כמו שתגיד לי שמי שעשה דיאטה, הוא לא יוכל להישאר במשקל שהגיע אליו, אלא יטפס בחזרה. במציאות, ברוב המקרים זה קורה, כי אנשים חלשי אופי, אך יש כאלו שכן מצליחים לשמור על משקלם, כמו למשל השף ישראל אהרוני, שהגיע למשקלו ע"י דיאטה ולא ע"י ניתוח לקיצור קבע והוא מצליח לשמור על משקלו, למרות שבעבודתו, במיוחד בתכנת מאסטר שף, הוא נאלץ לאכול הרבה. בהקבלה לשף, הייתי מצפה שהמדינה שלנו תהיה כמו השף ותשמור על ההישג המרשים שהגיעה אליה. &nbsp בדוגמתך, אם יש חולה אחד, מאוד חשוב, אם הוא הדביק כאשר אם התשובה היא לא, אז לא כ"כ משנה, למעט למשפחתו, אם הוא מת או החלים. אם הוא הדביק, אז כן משנה מה גורלו ... אין כל הבדל אם אני משווה לעולם או למדינה אחרת, כי יחס הוא דבר מנורמל. &nbsp
 
אתה מתעלם מזה שהנגיף לא מתפתח באותו קצב ובאותו תזמון

בכל מדינה. בפיק, היה מצב חמור מאוד באיטליה, בספרד ולאחר מכן גם בארצות הברית. מדינות הרבה יותר גדולות, שמשפיעות הרבה יותר על המספרים הכלל עולמיים. אז בפיק, כשהמצב בעולם היה מאוד חמור, המצב בישראל היה יחסית טוב ולכן גם השיפור בישראל הוא יותר מתון מהשיפור בעולם. כשמישהו יורד מקומה 100 הירידה שלו תלולה יותר מאשר ממי שיורד רק מקומה 20. אתה מתייחס כאילו בכל העולם כולם נמצאים בכל נקודת זמן באותו מקום וזה ממש לא נכון. לכן לצפות שבמדינה מסויימת ההתפתחות של הנתונים תהיה זהה לנתונים הכלל עולמיים, שזה כמו לצפות שבכל המדינות ההתנהלות על פני ציר הזמן תהיה זהה, זה פשוט מופרך. בגישה שלך היית צריך לצפות שהיחס שכל כך התאהבת בו היה צריך להיות 1 מגילוי הנגיף ועד להכחדת הנגיף, כי הנתונים בכל המדינות צריכים להתנהג אותו דבר. דבר נוסף - גם ההתייחסות שלך דווקא למספרים של היוצאים מהמחלה (מחלימים ומתים) ולא למספרים של אלה שנמצאים בתוך המחלה לא מעידים שום דבר על מצב המחלה במדינה. דווקא לנתון הכי משמעותי למצב המחלה, מספר החולים בפועל אתה לא מתייחס בכלל. המצאת איזשהו מדד והפכת אותו למדד שכביכול מייצג את מצב המחלה במדינה כאשר הוא לא מייצג את זה כלל. למדדים שכן מייצגים את זה אתה לא מתייחס בכלל. למשל אם כבר אתה מחפש סיבות לדאגה, אז המגמה של מספר החולים בפועל בישראל שהשתנתה בימים האחרונים יכולה לשרת את מה שאתה מנסה להעביר הרבה יותר מהמדד המופרך שהמצאת ושמשום מה אתה דבק בו ורק בו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ההסבר שלך מחזק את טענתי

הקורונה, למרות שהמזג אוויר הקייצי, לא מיגר אותה, הוא בהחלט החליש את עוצמתה ואילו העולם כולל בתוכו גם ארצות מהחצי הכדור השני שעכשיו שם חורף ולכן הקורונה מתעצמת, כמו ארצות דרו"א כדוגמת ברזיל. רואים גם עליה בקורונה בארצות קרות כגון רוסיה שהמספרים שם גדלים מיום ליום. אני מניח שאתה מבין שאלו ארצות מאוד גדולות, בטח יותר מאיטליה וספרד. לכן, המסקנה המתבקשת שאנחנו שבמזג אוויר קייצי, היחס שלנו יוטב לעומת העולם ולא יתדרדר לעומתו. אגב, אין הבדל בשיפוע של מי שיורד מקומה 100 לזה של קומה 20, כי הירידה מונוטונית (ליניארית). גם כשמסתכלים על הר, השיפוע התלול יכול להיות במעלה ההר, יכול להיות באמצע ההר ויכול להיות במורד ההר. גילוי נאות: טיפסתי על 4 הרים מאוד גבוהים בדרו"א (אחד באקוודור,2 בפרו ואחד בצ'ילה) ושניים בצרפת ובספרד וגם גלשתי על מס' הרים בצרפת, איטליה, אוסטריה וצ'כיה.
 
הירידה ממש לא ליניארית

והיא גם לא מתרחשת בו זמנית בכל המדינות. אתה בעצמך כותב שיש מדינות שבהן יש עליה. גם התזמון וגם הקצב של התחלואה וההחלמה שונה במדינות השונות. ולכן ההתעקשות שלך שהיחס בכל המדינות צריך להתנהג זהה בכל המדינות בכל נקודת זמן פשוט מופרכת לחלוטין. כל הדבקות שלך ביחס היחסים הזה שלא מתייחס בכלל למצב התחלואה הנוכחי אלא דווקא ליציאה מהתחלואה מופרכת. המדד הזה שהמצאת בכלל לא משקף את מצב התחלואה. אתה יודע מה הוא משקף, או יותר נכון ישקף כשהתחלואה תיעלם או לפחות תרד לרמה נמוכה? את רמת ואיכות המערכת הרפואית בכל מדינה ומדינה. כי יחס בין מתים למחלימים קשור באופן הדוק לרמת המערכת הרפואית ולא להיקף תחלואה. אתה לוקח יחס שמתאים למדוד דבר אחד ומנסה בכוח לייצג באמצעותו משהו אחר. אם אתה רוצה לבדוק את מצב התחלואה בישראל תתייחס לנתוני החולים בפועל כעת ולא לנתוני היוצאים מהמחלה. היוצאים מהמחלה קשורים לתחלואה של העבר, לא לתחלואה של ההווה. זו לוגיקה בסיסית.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
התייחסתי לדוגמתך על הקומות ולא לקורונה

לגבי מס' החולים, הוא גדל מיום ליום כאשר היינו רגילים לראות ירידה מיום ליום.
 
בימים האחרונים הוא גדל ולכן כתבתי לך קודם שאם אתה מחפש

נתונים רלוונטים לדאגה שלך, זה שינוי המגמה במספר החולים הפעילים ולא יחס שמתייחס דווקא ליוצאים מהמחלה. אבל כשמתייחסים לגידול במספר החולים צריך לקחת בחשבון שזה נובע בעיקר מאירוע מקומי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
דובר ארגון הבריאות העולמי: "מספר החולים היומי בעולם בעלייה"

בצל עליית התחלואה בבתי הספר והחשש מהתפרצות הגל השני, דובר ארגון הבריאות העולמי, כריסטיאן לינדמאייר, מתראיין ל-ynet, ומסביר למה החזרה לבתי הספר עלולה לגרום להדבקה, למה מספר החולים היומי בעולם עולה, למרות שיש מדינות שמודיעות שהמגפה אצלן הסתיימה והאם היגיינת ידיים עדיפה מעטיית מסכה
 
גם בקומות זה לא ליניארי

אם מדובר בנפילה, אז יש תאוצה לא ליניארית אם מדובר במעלית, יש תאוצה ותאוטה לא ליניאריות אם מדובר במדרגות, גם כן קצב הירידה לא קבוע ובירידה מקומות גבוהות גם יש הפסקות למנוחה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ממש לא

בנפילה, התאוצה קבועה ושווה בקירוב ל-9.81 במעלית התאוצה והתאוטה ליניאריים למעט בזמן ההתחלה ובזמן ההגעה ליעד (העצירה). במדרגות, הקצב תלוי בתכנון שלך ואם אתה ספורטאי, אתה לא תרוץ מהר אלא בקצב נמוך יותר וקבוע.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
גם היום יש נתון מוזר, שאין כלל מחלימים

כמו כן, יש מת חדש, 144 נדבקים חדשים, 143 חולים כרגע חדשים, מעודכן לשעה 15:00. &nbsp בנוסף היחס לעומת העולם כבר ירד ל-6.1 ומתקרב לחצות את רף ה-6. &nbsp
 

דיברגנט חדש

Well-known member
עוד 58 חולי קורונה אובחנו בישראל מאז חצות, שלושה נפטרו

משרד הבריאות עדכן כי מאז חצות אובחנו עוד 58 חולי קורונה בישראל ושלושה מהחולים הפעילים נפטרו. מניין החולים בפועל עומד על 2,407 ומניין המתים מאז פרוץ המגפה בישראל עלה ל-295. 29 מהחולים במצב קשה, ומתוכם 21 מונשמים. מחצות בוצעו עוד 7,648 בדיקות קורונה.
 
למעלה