הפתעה - שני קטרים חדשים התחמקו לארץ הקודש!
הפתעה - שני קטרים חדשים התחמקו לארץ הקודש!
מתחת לאפם של חובבי הרכבת, ואני ביניהם, הגיעו לפני כחודשיים לארץ שני קטרי רכבת חדשים. מדובר ב-'קטרקטורים' מדגם Crab 5000E של היצרן האיטלקי Zephir, שנרכשו על-ידי חברת ההפעלה של ממגורות 'דגון' עבור עיתוק בממגורות הסמוכות לנמל וחיפה ובאלו הסמוכות לנמל חיפה. הקטרקטור החיפאי הוא דו-מצבי, ומסוגל לנסוע גם על משטח סלול, זאת מפני שהוא צריך לעבור בין השלוחות השונות במתחם הממגורות שמקושרות ביניהן במסוט שנמצא מחוץ לשטח הממגורות, מקום אליו אסור לקטר לצאת. הקטרים הם חשמליים ומוזנים ממצברים. ניתן להפעילם מתא הנהג (ובכביש זו הדרך היחידה) אבל מצב ההפעלה המועדף הוא באמצעות שלט רחוק. באמצעות השלט הרחוק ניתן להפעיל גם את המצמדים האוטומטים שמתחברים לאונקלים הרגילים של הקרונות. לפחות בחיפה נבנה עבור הקטר 'מוסך' קטן, שמכונה בפי יושבי המקום 'תחנה', וכולל סככה שקופה ונקודת טעינה למצברים. מאפיין מעניין של הקטרים הוא תהליך המעבר שלהם ממצב כביש למצב מסילה - מסתבר שכדי להתכוונן בדיוק אל הפסים, מצוידים תאי הנהג בטלוויזיה במעגל סגור שמחוברת במקביל לשתי מצלמות... בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנכ"ל 'דגון', מיקי שרן, ולאנשי צוותו על האירוח המושלם, כולל הפוגות בגשמים ברגעים הנכונים!
הפתעה - שני קטרים חדשים התחמקו לארץ הקודש!
מתחת לאפם של חובבי הרכבת, ואני ביניהם, הגיעו לפני כחודשיים לארץ שני קטרי רכבת חדשים. מדובר ב-'קטרקטורים' מדגם Crab 5000E של היצרן האיטלקי Zephir, שנרכשו על-ידי חברת ההפעלה של ממגורות 'דגון' עבור עיתוק בממגורות הסמוכות לנמל וחיפה ובאלו הסמוכות לנמל חיפה. הקטרקטור החיפאי הוא דו-מצבי, ומסוגל לנסוע גם על משטח סלול, זאת מפני שהוא צריך לעבור בין השלוחות השונות במתחם הממגורות שמקושרות ביניהן במסוט שנמצא מחוץ לשטח הממגורות, מקום אליו אסור לקטר לצאת. הקטרים הם חשמליים ומוזנים ממצברים. ניתן להפעילם מתא הנהג (ובכביש זו הדרך היחידה) אבל מצב ההפעלה המועדף הוא באמצעות שלט רחוק. באמצעות השלט הרחוק ניתן להפעיל גם את המצמדים האוטומטים שמתחברים לאונקלים הרגילים של הקרונות. לפחות בחיפה נבנה עבור הקטר 'מוסך' קטן, שמכונה בפי יושבי המקום 'תחנה', וכולל סככה שקופה ונקודת טעינה למצברים. מאפיין מעניין של הקטרים הוא תהליך המעבר שלהם ממצב כביש למצב מסילה - מסתבר שכדי להתכוונן בדיוק אל הפסים, מצוידים תאי הנהג בטלוויזיה במעגל סגור שמחוברת במקביל לשתי מצלמות... בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנכ"ל 'דגון', מיקי שרן, ולאנשי צוותו על האירוח המושלם, כולל הפוגות בגשמים ברגעים הנכונים!