הצגת תיאטרון לתלמידי פסיכולוגיה בתיכון

הצגת תיאטרון לתלמידי פסיכולוגיה בתיכון

היי לכולם,
אני מסיים בימים אלו את לימודי תעודת הוראה בפסיכולוגיה ונותרה לי מטלה להציג יוזמה פדגוגית שיכולה להתאים לביה"ס שבו צפיתי בשיעורי פסיכולוגיה מתנהלים.
חשבתי להציע יציאה לאיזושהי הצגת תיאטרון שיכולה להיות רלוונטית לאחד הנושאים הנלמדים אבל אני מתקשה למצוא משהו רלוונטי או אפילו את מחרוזת החיפוש המתאימה בגוגל...
יש למישהו רעיון להצגה שרצה כיום ויכולה להתאים?
או רעיון אחר מקורי ליוזמה פדגוגית שתעשיר עבור תלמידי התיכון את לימודי המקצוע?
תודה מראש לקוראים ולעונים,
מיקי.
 

sense9

Member
מנהל
אולי לנתח סרט?

יש הרבה סרטים רלוונטיים, למשל רקוויאם לחלום או התפוז המכני.
&nbsp
 
תודה רבה לך

תודה רבה על המענה,
סרטים זה פחות רלוונטי כי כבר משתמשים בהם די הרבה כיום. אני אמור להציע משהו אחר, חדש. הצגה במקום סרט זה לא כזה מקורי אבל זה יספיק לטובת המטלה שאני צריך להגיש...
 

sense9

Member
מנהל
בהצלחה. לצערי פחות מעורה בהצגות החדשות.

 

uzi2

Active member
כיוון אחר - פסיכולוגיה בחיי היום-יום

אם מתמקדים בפסיכולוגיה קלינית, אז האמת - יש בעיה כי צריך סרט או הצגה שעוסקת במישהו שנופל לאחת ההגדרות בקירוב.

אם אבל מתמקדים בפסיכולוגיה בחיי היום יום, אז כמעט כל ארוע שבו מעורב אדם או אנשים, אפשר לבחון מנקודת מבט פסיכולוגית.
היה פודקאסט של Michael Britt (ממליץ מאוד על הפודקאסטים שלו) שבו הוא לקח הרבה מאוד נושאים שלומדים בתואר בפסיכולוגיה (לא קלינית) וניסה לבחון היכן ביום עבודה ממוצע שלו, הוא נתקל בהם. חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי בארכיון את הפודקאסט הזה, אבל אפשר סביב הרעיון הזה. נתקלים בארועים במציאות, או בתיאטרון (דרמה) או בוידאו, ובוחנים, למשל, אלו שאלות פסיכולוגיות יכולות להיות רלוונטיות לכל סיטואציה, לאיזה תחום של פסיכולוגיה זה שייך, והאם משהו ממה שהם למדו רלוונטי לאותו הארוע.
למשל, אם רואים ארוע שבו שני אנשים מגיעים למסעדה, בוחרים שולחן, ומלצרית מגיעה אליהם, אז שאלות שאפשר לשאול, הן:
האם לפי טיב שפת הגוף בין שני האנשים ואופן ההתנהלות שלהם, אפשר להבין מה סוג היחסים ביניהם? ומה טיב היחסים ביניהם? האם המלצרית משתמשת בשיטות פסיכולוגיות כדי להגדיל את היקף ההזמנות? האם היא משתמשת בשיטות פסיכולוגיות כדי לגרום להם לתת לה יותר טיפ? מה ניתן ללמוד על האופי של כל אחד מהסועדים לפי ההזמנה שלו? מה ניתן ללמוד לפי האופן שבו הם מתנהלים כאשר הם בוחרים את השולחן? וכדומה. אפשר שאלות כלליות יותר ואח"כ לבחון אם אפשר לפרק. למשל את "מה ניתן ללמוד לפי האופן שבו הם מתנהלים כאשר הם בוחרים שולחן" ניתן לפרק ל-"האם הם מתייעצים בבחירת השולחן, או שאחד הוא זה שמחליט והשני הולך אחריו".

הנקודה, היא שזה לא חשוב האם לשאלות האלו ניתן לקבל תשובה, וגם פחות עד כמה התשובה אמינה. לפעמים אפשר ללמוד מעט, לפעמים ההסבר הפשטני אינו נכון, ובהרבה מקרים הידע שהתלמידים צברו לא ממש עוזר, אבל עצם זיהוי של כמה שיותר שאלות ופירוקן, יחדד את היכולת של התלמידים לזהות סוגיות ונושאים רלוונטיים לפסיכולוגיה, וגם את תשומת הלב שלהם לפרטים הקטנים.
 
זה כיוון מעולה!

אנסה לפתח את זה למשהו ספציפי יותר.
תודה רבה
 

uzi2

Active member
דרך אגב, אם היה משהו מעניין, בין אם בכיוון הזה או בכיוון אחר

יהיה מעניין לדעת על זה גם פה.
נשמח אם תספר.
 
למעלה