הצורך בעו"ד למכירת דירה

meirl2

New member
הצורך בעו"ד למכירת דירה

שלום לכולם. ברצוני לשאול האם אני חייב להשתמש בשרותי עו"ד כדי למכור את דירתי? כלומר האם החוק מחייב אותי לעשות זאת וימנע ממני לגשת למקורות או לגופים שלא ימנע מעו"ד?. אני מעוניין לחסוך את שכר הטרחה שבמקרה שלי הוא כ 1200$. יש לי הרבה מה לעשות אם הכסף הזה.... אודה לכם על תשובה עיניינית ומהירה כי אני חייב להחליט מהר. הקונים כבר הכינו טיוטת חוזה. תודה
 

ציפי ג

New member
אתה ממש לא חייב

אבל אתה לא תהיה חכם אם לא תשכור עו"ד שייצג את האינטרסים שלך.
 
אינך חייב עו"ד ...

אך זו עלולה להיות טעות יקרה מאוד, הרבה יותר יקרה משכר טירחתו. לדעתי לעיתים זה גם עלול ליצור חוסר הבנה וחוסר אמון שיגרמו לפיצוץ החוזה עוד לפני חתימתו. ללא עו"ד שלך תצטרך להתמודד מול עו"ד של הקונה שהוא בדרך כלל בעל נסיון רב משלך בחוזי מכר, אתה צריך לדעת את החוקים הרלבנטיים, להכין ולהגיש בעצמך את הדיווחים לשילטונות המס וכו´ .... יש עו"ד שלא יסכימו (ולדעתי בצדק) לערוך חוזה מולך וידרשו לייצג את שני הצדדים (מה שאפשרי אך לא מומלץ), במקרה זה הם ידרשו שכ"ט משני הצדדים (אולי קצת פחות).
 

ERA victory

New member
יש פתגם שאומר מה שעולה זול יוצא יקר

קח עו"ד!!! המלצה בלב שלם!!! לא כל יום תקנה דירה .ואם אין לך הכשרה משפטית החיסכון עלול לעלות לך יקר מאד!!!!
 

meirl2

New member
הצורך בעו"ד

תודה על תגובותיכם. טרחתי לציין שאני המוכר ולא הקונה. אם הייתי קונה אז ברור מאליו אבל כמוכר שגם מאד גמיש בהסדר התשלומים מה כבר יכול להיות מסובך? לחסל משכנתא, ללכת לטאבו כדי להסיר אותה ולהוציא נסח חדש ונקי. כל מה שנשאר זה להסתדר על מועדי קבלת הכספים כש"לא נותנים מפתח עד שלא שולם הכל...."
 

Sch

New member
המוכר או רוכש

דירה ללא ליווי משפטי, מסתכן בכל שווי העסקה ובכל מה שיצטרך להוציא אחר כך, אם משהו ישתבש. זה המון כסף, לא?
 
ציינת שאתה המוכר ...

אם היית הקונה השאלה לא היתה עולה בכלל. גם כמוכר הנזק שאתה עלול לגרום לעצמך גדול לפחות פי 100 מחיסכון. לעיתים העסקה פשוטה והכל הולף למישרין ולעיתים העניינים מסתבכים. השאלות שלך אינן מעידות על נסיון וידע רב במקרקעין - גם אני אישית שעוסק ומבין בתחום, לא עשיתי ולא אעשה עסקת מקרקעין ללא ייצוג משפטי.
 
למעלה