הצילו :( מה הולך פה? מה רוצים לומר לי כאן??!!

Leyenda89

New member
הצילו :( מה הולך פה? מה רוצים לומר לי כאן??!!

איך איך מתמודדים עם השנאה הזו והדעות הקדומות???
סיפור שקרה:
כבר יותר מחודש אני מחפשת דירה, החלטתי בעצתם ובתמיכתם של הרב והפסיכולוגית - שנכון יותר שאצא מהבית, מהמון בחינות, בעיקר למטרה של צמיחה אישית ועצמאות ומה שנקרא "לנתק את חבל הטבור" ולהפסיק לנסות לרצות אותם גם אם מה שהם רוצים זה על חשבון היהדות, אבל בעיקר, על חשבון מה שעושה לי טוב ומה ומי שאני רוצה להיות, ואיך שאני רוצה לראות את עצמי.
אין הרבה דירות בכלל בתקציב ובאיזור שאני מחפשת, והנה קרה נס והדירה שגרתי בה לפני בערך שנה וחצי, דירה מעולה מכל הבחינות שאני יכולה לחשוב - התפנתה. התקשרתי לבעל הדירה, אך אבוי - הם רוצים כניסה ביולי... יולי מוקדם בשבילי, אמרתי לו, תודה רבה ובהצלחה. הוא מכיר אותי ומאד רצה להשכיר לי, אבל מה לעשות, לא מסתדר... טוב. אחרי בערך שבוע שאני מתחילה להתייאש כי פשוט אין דירות בהיצע, הוא מתקשר שוב, ואומר שחשב על זה ובגלל שהוא סומך עליי, הוא מוכן לחכות חודש עבורי (למרות שזקוק לכסף הזה), שאכנס רק באוגוסט, ובלבד שאני אהיה זו שאכנס. כאן נכנסתי ללחץ ואמרתי לו שאחזיר לו תשובה עד למחרת, בינתיים דיברתי עם חברה טובה שגם שמעה בזמנו את השיחה עם הרב ודיברתי אז איתה הרבה על כמה שאני רוצה למצוא דירה, אמרתי לה שמלחיץ אותי כי הוא מבקש שנה התחייבות מראש, (אציין שלא שיתפתי בלבטיי אלה את בעל הדירה כלל) והופס! למחרת הוא מתקשר, ואומר שהוא מוכן להוזיל את המחיר ושלא אצטרך להתחייב לשנה! מה זה?! טוב. החלטתי שעכשיו באמת אין לי סיבה שלא. הדירה קרובה מרחק הליכה לאוניברסיטה, למדרשה, לבתי כנסת, לכל המשפחות שאני מכירה בעיר מהשבתות שאני עושה אצלם, לרב, לפסיכולוגית, מרחק נסיעה 10 דק מההורים, אפילו יש לי כמה חברות ותיקות מפעם בעיר. עכשיו באמת אין לי סיבה לוותר על המטרות שלי.
דיברתי עם אמא ואבא וסיכמנו שאין להם התנגדות שאעבור בתנאי שהפסיכולוגית מאשרת שזה לטובתי, מפני שעד עכשיו דובר רק על זה שהם מפחדים שיהיה לי קשה לבד, מאחר שפעם שעברה שגרתי לבד זה היה כשהייתי בקשר זוגי, והחבר היה בא אליי די הרבה, ועכשיו יהיה לי בודד ועצוב.. אז שאלתי - אם הפסיכולוגית מאשרת, אפשר להודיע לבעל הדירה שאני מעוניינת לחתום? אמרו כן. נסעתי לפסיכולוגית, אמרה פה אחד שכן, דיברנו על זה ואפילו שלי עצמי היו פחדים בנושא היא הצליחה לשכנע אותי שגם אם יש להם בסיס היא ממליצה בלב שקט שאעשה זאת.
אחרי הפגישה התקשרתי לאמא, דיווחתי על הממצאים מהשיחה, וידאתי שהכל תקין מבחינתה בנושא - והתקשרתי נרגשת לבעל הדירה, וקבענו להיום לדבר על החוזה.
אחרי שהייתי ביום סידורים בעיר, ישבתי בפארק מול הדירה וחיכיתי שתגיע כבר השעה שבעל הדירה אמור להגיע, התקשרתי לאמא שלי לשאול אם יש סיכוי שאחד מהם יגיע לחתום על צ'ק ביטחון (כנהוג בדירות שכורות, לא משהו שלא עשינו בדירות הקודמות ששכרתי). ואז נפלה הפצצה. "אבא ואני חשבנו על זה, ואנחנו לא מוכנים לתת חתימה לצ'ק ערבות". למה? "כי אנחנו רואים שאת חוזרת בתשובה, והפחד שלנו הוא שאם תגורי לבד את תלכי ותתחרדי, וזה יוביל (כמובן) לנתק מאיתנו. ואנחנו לא מוכנים לתת לזה יד."
כמה שניסיתי להסביר, כמה שנתתי דוגמאות מהמשפחה היחידה של חרדים בעלי תשובה שהם מכירים (אלה שהתארחו אצלם אז בשבת, מה שהתייעצתי כאן אז), ללא הואיל. הסברתי שאין שום סיבה מבחינת התשובה וגם לא אם אהיה חרדית, שאתנתק מהם, נתתי לדוגמה את המשפחה שהם מכירים שלא התנתקו בשום צורה, אבל לא, "אצלם זה משהו אחר, הם משהו יוצא דופן... הם לא הולכים להתייעץ עם הרב על כל דבר". זה על סמך שהם יודעים על פעמיים (!) בכל תהליך התשובה שלי עד כה, שהתייעצתי עם הרב בנושא הלכתי. לא יודעת מאין הם הסיקו לגבי כמה שהם מתייעצים בהלכה.
התחרפנתי ויצאתי ממש מכליי בשיחה הזו, דיבור כזה וסערת רגשות כזו כבר המון המון זמן לא יצאה ממני, בטח לא עם אמא.
אין צ'ק ביטחון, ואם לא יהיה צ'ק ביטחון בכלל לא בטוח שתהיה דירה.
אמרתי לה בטלפון באותה שיחה שאם יקרה שאתנתק מהם, זה יהיה רק מהסיבה הזו, של ההתנהגות הזו שלהם לגביי, ובשום צורה לא מסיבה של דת כזו או אחרת. אבל אם הם ימשיכו בדרך הזו הם בהחלט עלולים לאבד אותי (על החלק הזה של הנאום אני די מצטערת, למרות שחוששת שהוא עלול להתקיים).
בסוף נפגשתי איתו כמתוכנן, אמרתי לו שהצ'ק ערבות מתעכב קצת, חתמנו על איזה משהו זמני רק בשביל שיוכל לסגור את הדירה לחודש מול העירייה, והיה ממש ברוח טובה וכיפית וסיימנו בול כך שהספקתי אחרי זה בלי לאחר דקה לשיעור מוסר במדרשה (ואני מאחרת כרונית בד"כ).

כשסיימתי פשוט לא התחשק לי לחזור הביתה. הרבה זמן לא הרגשתי כזו סלידה, פעם אחרונה שהרגשתי כך מהר מאד חתמתי על חוזה בדירה לבד. בזמנו הם קיבלו ותמכו בי, אפילו עזרו כלכלית, מה שעכשיו אני לא מבקשת מהם כלל. רק חתימה.
די.. זה פשוט מספיק לי מהם. אני יודעת שהם עוד עשויים להרגע וגם שתהיה להם שיחה אישית עם הפסיכולוגית שלי השבוע בע"ה (שגם אליה התקשרתי בכל ההסטריה הזו אחרי השיחה עם אמא) ושעם המון המון סייעתא דשמיא יש סיכוי שאני עוד אזכה להכנס לדירה הזו באוגוסט הקרוב.

אבל אוף כמה שקשה לי איתם!!!!!! די!!! אני רוצה לגור לבד!!! להתלבש איך שבא לי!!! לקנות לעצמי אוכל בסופר למהדרין (שנמצא דקה הליכה מהדירה הזו)!!! ושיהיה לי בית להיות בו בשבת!!!! וללכת למדרשה, לגור מטר מהאוניברסיטה, להפגש עם חברות ומשפחות ואנשים שמעריכים ומחזקים אותי, את מי שאני, ואת מי שאני רוצה להיות!!! למה למה בשניה האחרונה, שעה וחצי לפני הפגישה, מוכרזת נגדי מלחמה שכזו???????
דייייייייי ריבונו של עולם כמה חיזוקים אני מקבלת, גם מאנשים, גם מ"סתם" דברים "מקריים" שקורים לי במהלך היום, דברים מסתדרים לי בצורה שאני לא מבינה בכלל, אנשים ומורים ורבנים מפרגנים לי ומעודדים כל כך, כל מה שאני רוצה, כל מה שאני צריכה... כל כך הרבה תמיכה ופרגון ואהבה מסביב. ורק ההורים שלי מסרבים אקטיבית לתשובה שלי, ודווקא אותם אני מצווה לכבד.
א י ך ע ו ש י ם א ת ז ה ? ? ? ? ? ? ?
 
אין יאוש בעולם כלל....

ולמרות שכתבתי לך הודעה נרגשת ולמרות שאני רעב....ולמרות שהיא נעלמה... תאמיני....
דברים טובים לוקחים זמן..... ובסוף הכל יהיה טוב וזה אומר שאם זה לא טוב עכשיו , זה לא הסוף
 
אם את חושבת שהעיקר זה הדי רה את טועה

הכל בא מבורא עולם ואולי כדי להראות לך שלא רק את חדשה בתשובה וזקוקה לרחמי שמים אלא גם ההורים שלך חדשים בתחום " יש לי בת חוזרת בתשובה" ויש לרחם עליהם כי לא מרוע הם פועלים.
תהליכים לוקחים זמן ועד שתגיעי איתם למנוחה ולנחלה יעברו הרבה מים בי רדן הדי רה לא חשובה הם חשובים.את חשובה והיחסים בינכם חשובים.
יש הלכה שאומרת שאם אבא לקח מבן ארנק כסף וזרק אותו לים הבן אסור לו לכעוס על אביו אבל מותר לו לתבוע אותו על נזק.
הרבה פעמים בורא עולם מנסה אותנו מה נעשה לפעמים יש קיטרוג בשמים ויש ויכוח אם מגיע לך משהו או לא. נראה שכאן בורא עולם מנסה אותך כמה תכבדי ותיראי מהורייך כשהם לא עוזרים לך
 

קליטו

New member
אולי ההוראה כאן

שתמיד צריך תפילה. כתוב באחי יוסף שהם לא יכלו לדבר עם יוסף, מרוב שהם שנאו אותו על חלומותיו ועל דבריו, ועל שהייתה לו שאיפה למלוך כשלא יאתה לו המלוכה.. אז יש מצב של התרחקות, שבו את אינך יכולה להתנהג כאילו כלום לא קרה, וזה בסדר. אלא שתנסי בהזדמנות לשוחח איתם בעניין. נראה שאם הם לא יבקשו סליחה את לא אמורה ליזום התקרבות, אלא אם כן תמצאי את תעצומות הנפש וההדרכה לכך. אפשר גם להבין את ההורים, הם לא מאמינים ובוטחים בך, לדעתם את התחרפנת, ויש עוד חרדות תיסכולים ותחושות קשות שהם מדחיקים עמוק בפנים.. וגם לך לא קל בכלל, לפחות תהיי מוכנה שיתכנו הברזות מצד ההורים, וככה ייקל עלייך במקרה שההורים מפתיעים לרעה. תמיד בעת ויכוח כדאי לשתוק, זו הנוסחה שמרגיעה אותנו מול הלא נודע.
בהצלחה !
 

golan heights

New member
האמת שאני מבינה את אמא שלך..


ככה בדיוק ההורים שלי היו.
תביני שאין לה מושג לאן זה הולך, היא רואה את הבת שלה משתנה לה מול העיניים, וזה לא כמו שהילד הופך להיות (סתם לדוגמא) צמחוני - ההורים יודעים בדיוק מה ההגדרה של זה ומה הגבולות ומה הם צריכים להכין לארוחה משפחתית והמקסימום שהילד עוד יכול להתקדם מפה זה להפוך להיות טבעוני.
לעומת זאת, במקרה שלנו, ההורים עצמם לא מכירים את העולם הזה, ואין להם מושג מה אנחנו הולכים להיות.
אני זוכרת שאמא שלי שאלה אותי כמה פעמים במהלך השנים הראשונות "זה עוצר כאן.? או שיהיו עוד דברים? שאני אדע להתכונן..."
בדיעבד אני יכולה להגיד שזה באמת פחד עצום של ההורה שלא יודע במה הילד שלו יסתפק (יש המון גוונים של חוזרים בתשובה, להרבה זרמים, יש כאלה שנעצרים במקום מסויים ומקפידים רק על מצוות מסוימות וכו').

מה שנראה לי מהמקום שאני נמצאת בו, שאת יכולה לעשות זה פשוט מאד לדבר עם ההורים שלך. נשמע הזוי, נכון?
רוב הבעיות יכולות להיפתר ע"י שיחה פשוטה. החוסר בתקשורת מחריף את הדברים לחינם.
שבי איתם לשיחה (משהו שאני מעולם לא הצלחתי לעשות עם ההורים שלי, אין לי את האומץ לזה), עם הפסיכולוגית או לבד, ותדברי אליהם מהלב. תסבירי להם בצורה פשוטה וברורה שאת הבת שלהם, ואת אוהבת אותם, ואת בתהליך של חיפוש עצמי, ושלא משנה מה תחליטי להיות - שומרת תורה ומצוות או לא - את תמיד תשמרי איתם על קשר קרוב ושהיהדות בעצמה מדגישה את הכיבוד והקשר עם ההורים ללא קשר אם הם דתיים או לא.
כמובן שאלה נקודות כלליות אבל תוסיפי כמה שיותר דברים שאת יודעת שירגיעו אותם ויוכיחו להם שתמיד תבואי (אירועים משפחתיים, פגישות משפחתיות, שבתות, חגים וכו'. תסבירי שגם אם תצטרכי לעשות מאמץ ולאכול מחד"פ או להביא אוכל משלך את תעשי את המאמץ, העיקר להיפגש איתם ולבלות איתם כי זה חשוב לך.) בקיצור תוסיפי עוד ועוד כדי שהנקודה תובהר.
[כל משפחה והעניינים שלה, אם הייתי צריכה לנהל את השיחה אז הייתי אומרת לאבא שלי "נראה לך שאני אוותר על לראות איתך משחקים של מכבי?..." הבנת את הראש?]

וחוץ מזה, בעניין הצ'ק -
הצ'ק הוא בסך הכל צ'ק ביטחון למקרה שקורה איזה משהו לדירה או נזק שעשית וכו', נכון? ככה זה היה אצלי.
אז תרשמי את בעצמך צ'ק (נכון רק למבוגרים יש צ'קים? מי משתמש בזה בכלל? תזמיני מהבנק אם אין לך) גם אם אין לך סכום כזה בבנק, כי תכלס זה רק ביטחון, הוא לא יפרע אותו סתם ככה. תרשמי למעלה גם "צ'ק ביטחון"... ככה את לא תרגישי שאת תלויה בהורים שלך.

מחזקת אותך מאד על המהלך הזה של מעבר לדירה,
מקווה שזה צעד נכון ומתאים וחכם ושיעשה לך רק טוב.
 

אלישיר

New member
זה ממש מדהים מה שאת עושה!

בעזהי"ת


כמה אומץ לב, כמה יושר פנימי, כמה געגועים וכיסופים, כמה כל אלה דרושים על מנת לצאת אל מסע כמה שאת מתארת כאן. אני מצטרף מאוד לדבריו שגולן כתבה - שאת צריכה להיות חכמה מאוד עם ההורים שלך, וכל כמה שהאנטי שלהם מאוד פוגע, להבין שחלקו המכריע מגיע מדאגה וחוסר הבנה, ורק חלקו הקטן הרבה יותר מגיע באמת מההתנגדות הרגילה שם בחוץ לכל משהו שקשור ליהדות.
 

sarale690

New member
הייי.

אני מחוסרת בזמן

כותבת בקצרה:

אני מקווה בשבילך שאת עושה מהלך נכון בזה שאת בוחרת לגור לבד.זה לא קשה?הבדידות הזו לא נוראית?
תמיד תזכרי שההורים אוהבים אותך בלי שום אינטרסים ומי שיהיה לצידך ברגעים החשובים בחייך אלה הם(ובעלך לעתיד כמובן בע"ה
)


בכל מקרה בהצלחה רבה!!! יישר כח.

כמו שגולן היקרה אמרה,דברי עם ההורים.הם נשמעים אינטליגנטים וכאלה שמבינים עניין. את לא הילדה הראשונה שחוזרת בתשובה,יש עוד הרבה כאלה.זה רק עניין של זמן עד שהם יתמודדו ויפנימו את זה.

יהיה בסדר,אל תדאגי.

העיקר לא להגיע לעצבות,כעס ועצבים-זה מגיע מהסטרא אחרא.
 
למעלה