כפפות אפייה 9
New member
הצילו !
מה קורה עם ארה"ב. כשלמדתי ליפן
הרשתי שהסיכום שך ערוץ ההיסטוריה תואם לסיכומים אחרים שיש בנושא וגם לספר. אבל יש בלגאן טוטאלי בארה"ב
. אני כבר כמה שעות מנסה להרכיב לעצמי סיכום שאפשר ללמוד ממנו. התשובונים של יואל גבע, לא תואמים את הסיכומים של ערוץ ההיסטוריה. ואלו לא תואמים סיכומים אחרים. וב"תואמים" אני לא מתכוונת לא נכונים. אבל כל אחד שם את הדגש על משהו אחר. נראה לי קצת הזוי שהקושי העיקרי בללמוד לבגרות הזאת זה להבין -מה -החומר ולא בלמידה עצמה שלו. אבל לא משנה.פשוט בלתי אפשרי לשלב את כל המקורות שיש. אני שוקלת לנטוש את ארה"ב לגמרי אם כל הנושא כ"כ לא מסודר. למעשה הבעייה כאן היא "עודף" חומר חומר ומקורות. מישהו כאן סיים את הנושא ויכול להעיד?! לא שהנושא אל מעניין. ובאופן פרדוקסלי הספר של פלורסהיים מאוד מאורגן וטוב. פשוט אין התאמה לסעיפים של החומר. אני רק רוצה לדעת, מה "נכון". ועל מה מסמנים וי אם תהיה שאלה בבגרות, כי עם מעניין לא מוציאים ציון טוב. .אם הייתי מורה להיסטוריה, מה הייתי מלמדת?! מה זה סודי? הפכתי את האתר של מפמ"ר היסטוריה וגם שם אין כלום. ראיתי שמישהי שאלה על מאפייני המושבות ומאפייני המהגרים. ההמשך טיפה יותר מאוגן אבל עדיין. כ"כ הרבה גרסאות שונות לאותו חומר. קראתי את התשובה שלך אבל אין לי מושג איפה כאן הדגש. התיישבות בספר זה מאפיין של המהגרים? כור היתוך זה מאפיין של המהרים? אלה בכלל הגיעו מסעיפים אחרים והם אצל גבע. אם מחברים הכל ביחד. אני מניחה שאפשרי לקבל את הוי המיוחל. אבל בכל זאת מדובר בשליש סעיפון שלא אמור להתפרס על 5 עמודים סיכום. וזה מה שיוצא כשמחברים את כל מה שכתוב בגבע, בסיכום של ערוץ ההיסטוריה ובספר. בקיצור אם יש מישהו שיכול לעזור, או בסיכום שהוא הכין או בעצות. אני אודה לו מאוד. זה פשוט מייאש ! !