הצילו !

הצילו !

מה קורה עם ארה"ב. כשלמדתי ליפן
הרשתי שהסיכום שך ערוץ ההיסטוריה תואם לסיכומים אחרים שיש בנושא וגם לספר. אבל יש בלגאן טוטאלי בארה"ב
. אני כבר כמה שעות מנסה להרכיב לעצמי סיכום שאפשר ללמוד ממנו. התשובונים של יואל גבע, לא תואמים את הסיכומים של ערוץ ההיסטוריה. ואלו לא תואמים סיכומים אחרים. וב"תואמים" אני לא מתכוונת לא נכונים. אבל כל אחד שם את הדגש על משהו אחר. נראה לי קצת הזוי שהקושי העיקרי בללמוד לבגרות הזאת זה להבין -מה -החומר ולא בלמידה עצמה שלו. אבל לא משנה.פשוט בלתי אפשרי לשלב את כל המקורות שיש. אני שוקלת לנטוש את ארה"ב לגמרי אם כל הנושא כ"כ לא מסודר. למעשה הבעייה כאן היא "עודף" חומר חומר ומקורות. מישהו כאן סיים את הנושא ויכול להעיד?! לא שהנושא אל מעניין. ובאופן פרדוקסלי הספר של פלורסהיים מאוד מאורגן וטוב. פשוט אין התאמה לסעיפים של החומר. אני רק רוצה לדעת, מה "נכון". ועל מה מסמנים וי אם תהיה שאלה בבגרות, כי עם מעניין לא מוציאים ציון טוב. .אם הייתי מורה להיסטוריה, מה הייתי מלמדת?! מה זה סודי? הפכתי את האתר של מפמ"ר היסטוריה וגם שם אין כלום. ראיתי שמישהי שאלה על מאפייני המושבות ומאפייני המהגרים. ההמשך טיפה יותר מאוגן אבל עדיין. כ"כ הרבה גרסאות שונות לאותו חומר. קראתי את התשובה שלך אבל אין לי מושג איפה כאן הדגש. התיישבות בספר זה מאפיין של המהגרים? כור היתוך זה מאפיין של המהרים? אלה בכלל הגיעו מסעיפים אחרים והם אצל גבע. אם מחברים הכל ביחד. אני מניחה שאפשרי לקבל את הוי המיוחל. אבל בכל זאת מדובר בשליש סעיפון שלא אמור להתפרס על 5 עמודים סיכום. וזה מה שיוצא כשמחברים את כל מה שכתוב בגבע, בסיכום של ערוץ ההיסטוריה ובספר. בקיצור אם יש מישהו שיכול לעזור, או בסיכום שהוא הכין או בעצות. אני אודה לו מאוד. זה פשוט מייאש ! !
 

K C

New member
../images/Emo26.gif

תסכמי את הספר, ותוכלי להוסיף את הנתונים מהסיכום של האתר, שלא מופיעים בספר של פלורסהיים. סעיפי המיקוד אינם תואמים ישירות את הסעיפים בתוכן העניינים, אך ניתן למצוא את סעיפי המיקוד בעמודות המושגים (לדוגמה עמוד 8 בצד ימין, או בכותרות העמודים עצמם. בקישור http://fgcl16.b2.gns.co.il/articlefile_1245095293046.pdf , עמוד 17, ניתן למצוא את מאפייני המהגרים, או בעמוד 233 בספר.אמריקני מהו = מאפיינים.
 
ארה"ב

לפני כחודש פרסמתי התאמה בין הספר של פלורסהיים למיקוד (בתקווה כמובן שלא פספסתי שום דבר). צאי מתוך הבסיס של הספר (שעליו אמורים להתבסס הבוחנים) ותחזקי את הנק' החלשות בספר עם הסיכומים של הערוץ או/ו התשובות של גבע. יש הרבה מידע ומחקר לגבי ההיסטוריה האמריקנית ולכן הגיוון בתשובות ובאפשרויות. אני שוב מציג את ההתאמה: פרק 1: א. סיבות להגירה (עמ' 9), מאפייני המהגרים (הליבה בעמ' 12-10), מאפייני המושבות (עמ' 61-59). ב. תהליכי אמריקניזציה (עמ' 27-14). ג. טרנר (עמ' 32-28) פרק 4 א. מלחמת האזרחים (עמ' עמ' 79-62) * חלק יותר ברקע, אך כדאי לקרוא הכל ולהשלים את עניין השיקום מהסיכום. ב. מקרתיזם (עמ' 103-98 עם דגש על עמ' 103-102) פרק 5 ב. השיבה לנורמליות והמשבר (עמ' 136-132) ג. הניו-דיל (עמ' 141-137) - גם כאן מומלץ מאוד לפנות לסיכום פרק 6 א. בדלנות (עמ' 154-152) ב.האימפריאליזם בסוף המאה ה-19/תחילת המאה ה-20 (עמ' 154 כרקע, עמ' 161-156) ג. מבדלנות למעורבות - עד וכולל מלה"ע ה- (עמ' 169-162) פרק 7 א. ראשית המלחמה הקרה (עמ' 190-183) ב. קוריאה, קובה, וייטנאם (עמ' 199-191 בדגש על קוריאה וקובה וכן עמ' 207-200 על וייטנאם) ג. ממירוץ חימוש לדטאנט (עמ' 196-195, 209-208) - מומלץ לפנות לסיכום.
 
מושבות המרכז

למען השקטת המצפון שלך כתלמידה ושלי כמנחה למידה, הייתי אומר ללמוד את הדברים כפי שהם מופיעים בסיכום - לא בהעמקה, אלא ברפרוף. הדברים הללו נובעים מהמעבר שחל בשנה שעברה מהספר הישן של קליינברגר וספר החדש של פלורסהיים. חלק מהמידע שהופיע בספר הישן הושמט (כמו עניין מושבות המרכז). לכן, אני ממליץ לעבור אבל באופן הממוקד ביותר.
 
למעלה