הצעה חדשה מפיה של שרת החינוך...

Phlawless

New member
הצעה חדשה מפיה של שרת החינוך...

המורה לא יקרא בשמו הפרטי מאחר שהמורים הם לא חברים של התלמידים וצריך לשמור על ההיררכיה ולחזק את מעמדו של המורה! מה אתם אומרים על כך?
 
דווקא אצלנו

רוב המורות מעירות כשהתלמידים קוראים להן "המורה", ומעדיפות שנשתמש בשמן הפרטי.
 

ChipsMan

New member
לדעתי

צריך לתת לכל מורה להחליט איך התלמידים יקראו לו/לה. בבית הספר שבו למדתי, המורים העדיפו שנקרא להם בשמם הפרטי דווקא.
 
איך תזכור איך לקרא לכל מורה????

בתיכון שיש 4 שכבות: ט´, י´, יא´, יב´ נאמר 7 כיתות בכל שיכבה...... כמה מחנכים? כמה מורים מקצועיים? מלא...... מלא..... לך תזכור איך כל מורה רוצה שיקראו לו. המורה או שם פרטי. אוליי כדאי שכל בית ספר יחליט לעצמו אחרי אסיפה. אחרי מחשבה. בהתייעצות של כל המורים והחלטתם איך התלמידים יפנו אליהם. אף פעם לא קראתי למורה לשלי בכינוי "המורה" ומעולם לא נתבקשתי לכך, לעומת זאת הייתה לי מחנכת שביקשה שכל פעם שהיא נכנסת לכיתה.... שכולם יעמדו ******** נכון שנראה קצת עתיק ומיושן לקרא למורה "המורה". כאילו לא רלוונטי. לא שייך. היום יש יחסי חברות בין מורים לתלמידים. יש כאן איזה גבול שנפרץ. לעיתים אני נתקלת בתופעות של בוז וחוסר כבוד כלפי מורים (לא משנה אם שונאים את המורה או לדעתכם מגיע לו בוז, מורה הוא אדם ויש לנהוג בכבוד אחד לשני). לא אחת תלמידים מקללים מורים. מרשים לעצמם להרים את הקול ולצעוק. נכון...... לקרא למורה בכינוי "המורה" זה לא מה שישנה את ההיסטוריה. אבל כל מיני דברים קטנים. יכולים להחזיר מעט משמעת וכבוד. בטח תבואו ותכעסו עליי. אז לא, אל תכעסו. הסתכלו לבד בסטטיסטיקות של אלימות בבתי ספר, עישון ולא רק של סיגריות ועוד...... אני לא מדברת על ציונים אלא על דברים אחרים. פעם היו המון גבולות כמו תלבושת אחידה, "המורה", לקום בפני מורה. גם אז היו קיימים אלימות עישון וכו... אך לא בהיקף כזה. דעתי מעורבת בעניין. אישית... כמורה..... מעדיפה שיקראו לי בשמי הפרטי.
 

המממ

New member
אצלינו בכתה...

בבית ספר דתי: היינו עומדים כשהמורה נכנס/ה. היינו קוראים "המורה". לנו לא היתה תלבושת אחידה, אבל אני יודעת שבהרבה בתי ספר (לאו דוקא דתיים) יש תלבושת עד כיתה ט´ או משהו כזה. מורים ותלמידים הם לא חברים... אבל זה לא אומר שהם צריכים להיות אויבים. בהחלט לא. וזהו. לילה טוב ושקט שיהיה לנו!
 
אהבתי את האימרה שלך

מורים ותלמידים הם לא חברים...... אבל זה לא אומר שהם צריכים להיות אוייבים
 

ChipsMan

New member
אין בעיה../images/Emo70.gif

אהההההם.... למזלי, התברכתי בזיכרון טוב לטווח ארוך, אז לי אישית אין בעיות כאלה.
 

ChipsMan

New member
ואם כבר

מדברים על מערכת החינוך, בואו נזכר במשפט שאמר פעם Mark Twain: "I have never let my schooling interfere with my education."
 
בשביל כבוד צריך לעבוד

אולי כאשר המורים יהיו מחנכים הם לא יצטרכו שיקראו להם "מר אברמוביץ הנכבד" אלא יספיק שהם יכנסו לכיתה, והתלמידים ירכשו להם כבוד. כבוד לא בא מתארים או מילים כבוד בא ממעשים. כדי לחזק את מעמדו של המורה צריך שמורה יהיה "מורה ומחנך" אגב, גם בצבא יש מפקדים שקוראים להם"המפקד" או "המ"פ" והוא נורא חשוב ויש מג"ד שקוראים לו כולם שלומי או ארהל´ה,אבל רוכשים לו את מלוא הכבוד. מה לעשות, כמו שאמר יהורם גאון ממזמן בקזבלן "בשביל כבוד צריך לעבוד".
 

Phlawless

New member
ברוכים הבאים!!../images/Emo24.gif

למנהלת החדשה שתנהל יחד איתי את הפורום:)) ממ.. אני חושבת שמורים ותלמידים לא צריכים להיות חברים אך הכינוי "המורה" יוצר ריחוק שלא תמיד מתאים מכיון שמורים, תפקידם לחנך וחינו מגיע בד"כ מאנשים שאנחנו סומכים עליהם ומרגישים נוח לידם ולכן הכינוי יצור ריחוק שעלול לפגוע בזה. מסכימה עם עניין הכבוד!!! גל
 

piter pan

New member
עד היום

כשאני פוגש מי ממורי ולא חשוב באיזה בי"ס ומאיזה גילה , לרובם/ן אני חש הרבה כבוד ואף אחד מהם לא קנה כבוד זה בכח או בסנקציות. אני זוכר שבהיותי סטודנט עבדתי כעבודה זמנית כנהג אוטובוס. מורי שהיה גם סגן מנהל בית הספר היה נוסע אצלי מדי פעם. כל פעם שעלה הייתי שואל אותו באופן הכי טבעי שבעולם ועם חיוך , "מה שלומך המורה" והוא היה עונה לי כאילו הייתי בנו והמילה "המורה" לא נראתה מוזרה בכלל. וכל זאת אפילו שהייתי אחד המופרעים שתמיד היו שופכים חנקת הכסף לאקווריום של חדר המדע וכיו´ ואח"כ מר סגן המנהל היה מביט בנו במבט ששובר חלונות וכוסות והיינו מתכווצים לגודל של מטבע. עד היום אני פוגש אותו לעיתים בשכונה ומימי לא קראתי לו שמואל . תמיד "המורה" או באופן אחר כלשהו. למה? כי הוא השאיר בי חותם האיש הזה לכל חיי אין לי ממש הסבר כן. כנראה שאני פשוט מכבד את האיש עד מאוד
 

suzzie q

New member
זה לא משנה הרבה

בבית הספר הנאצי שלי אסור לקרוא למורה בשמוועוד משהו אנחנו צריכים לעמוד כשמורה מגיע לכיתה כדי לקדם את פניו ואנחנו יושבים רק כשמרשים לנו מה שגורם למורים המרושעים להעמיד אותנו כמה שבא להם עד שהם מחליטים שאפשר לשבת
 
למעלה