הצעה לדיון על נטייות וקהילתיות ....

Master Stav

New member
וקצת אינפורמציה על הנושא

המונח "הומוסקסואליות" נטבע בשנת 1869 על ידי העיתונאי האוסטרו-הונגרי קרל מריה קרטבני, במסגרת פמפלט שיצא כנגד סעיף 143 בחוק הפרוסי האוסר על מעשי סדום (שבהמשך התגלגל לסעיף 175 בחוק העונשין הגרמני). מונח זה נקלט במהירות והחליף מונחים אחרים שהיו נפוצים עד אז, כגון "סִימִילִיסקסואליות", "אוּרָנִיזם" ורבים אחרים. על אף שהמונח הומוסקסואליות מתאר את הנטייה המינית הן אצל גברים והן אצל נשים, לתיאור הומוסקסואליות נשית מקובל יותר השימוש במונח לסבּיוּת, הנגזר משמו של האי היווני לסבוס, שבו חיה המשוררת הקלאסית סאפפו, שכתבה שירי אהבה לנשים. המילה "הומו" (ובריבוי: "הומואים") נמצאת גם היא בשימוש נרחב בעברית הישראלית המדוברת, ובמידה הולכת וגדלה גם בעברית הכתובה. אף כי במקורה היא הייתה כינוי גנאי פוגעני, הרי שעם השנים היא הפכה למונח נייטרלי לגבר הומוסקסואל, ואף נפוצה בשימוש בקרב הומואים בארץ. היא המילה הנפוצה ביותר באתרי אינטרנט הפונים להומואים ולסביות בעברית, ומופיעה לעתים קרובות בעיתונות. לעתים קרובות משתמשים במילה "הומו" לתרגום המילה gay מאנגלית, כשמדובר בגבר. על כל פנים, בלשון הדיבור היא עדיין משמשת לפעמים גם כעלבון או קללה, בהתחשב בדובר ובצורה שבה היא נאמרת. גם המילים "גאה", "עליז" ו"גיי" מציינות אדם בעל נטייה מינית הומוסקסואלית. שלושת המונחים האלה נגזרו או תורגמו מהמילה האנגלית gay, שמשמעותה המקורית "שמח, עליז", אך במאה ה-19 בבריטניה קיבלה משמעות לוואי של "פרוצה, אישה לא מוסרית", ואחר-כך "הומוסקסואל נשי". בימינו, בעולם הדובר אנגלית המילה gay נחשבת כמילה נייטרלית לתיאור הומוסקסואל או לסבית, ומשמעויותיה, הן המקורית והן האחרות, אבדו כמעט לגמרי. יש נטייה לאמץ את המילה הזו בשפות אחרות, בעיקר שפות אירופיות, בזכות העובדה שאין לה כשלעצמה קונוטציות שליליות או חיוביות ‏‏[1]. המילה "גאה" על הטיותיה נפוצה כשם תואר בהקשרים תרבותיים להט"בים. לדוגמה המרכז הגאה, המשחקים הגאים, הקהילה הגאה, וכדומה. בהקשר זה היא מתייחסת ללהט"ב בכלל ולא רק להומואים וללסביות. פופולריות המילה נובעת בין השאר מהקושי להטות את המילה "הומו" כשם תואר בעברית. המונח המנוגד ל"הומוסקסואליות" הוא "הֶטֶרוֹסקסואליות", כלומר, משיכה למין הנגדי. ("הטרו" ביוונית = "שונה, אחר"). באנגלית מקובל המונח "סטרייט" (straight; 'ישר') כניגוד ל-"גיי" (gay), והמילה התקבלה גם בעברית המדוברת לתיאור הטרוסקסואל.
 

Master Stav

New member
והנה ל "נורמאליות"

בתרבויות מסוימות נחשבה פעילות ההומוסקסואליות לסטייה, לעבירה פלילית ואף למחלת נפש. כיום המגמה הנפוצה במדינות המערב היא להכיר בהומוסקסואליות כנטייה מינית לגיטימית ולא כסטייה מינית. יש אף הרואים בהומוסקסואליות זהות המגדירה את האדם מבחינות רבות. בשנת 1973 הוציאה האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית את ההומוסקסואליות מרשימת ההפרעות הנפשיות, ה-DSM. במהדורה DSM II שיצאה לאור ב-1968 עוד מופיעה הומוסקסואליות ברשימת ההפרעות הנפשיות, אך במהדורות שיצאו מ-1973 ואילך אין התייחסות להומוסקסואליות כהפרעה. ב-17 במאי 1990 נקט גם ארגון הבריאות העולמי בצעד דומה.
 
שלום לך../images/Emo24.gif

גם אני מסכימה עם כל מה שהוא אמר
 
../images/Emo24.gif ושלום גם לך ...

קראתי את כל השרשור בעיון רב ואני חושבת שנאמרו לא מעט דברים חכמים . סתיו אמר את הדברים שהכי התיישבו עם דעותיי ואני שמחה שאת מסכימה איתי. אני אמנם לא אמא לגאה, אבל אני חברה של לא מעט שכאלו . בכל מקרה תבורכו על הפורום הזה. הוא חשוב ונחוץ.
 
למעלה