הצעה למחקר, סיוע בהגעה לנבדקים

הצעה למחקר, סיוע בהגעה לנבדקים

שלום לכם. קודם כל ברכות על הקמת הפורום. חבל שלא היה קיים כשאני נשׂרכתי לי עם התיזה שלי. ולעניין - אני מנהלת פורום "בנות ללא אם בתפוז". את הפורום הקמתי לזכר אמי, שפרה ז"ל. בהיותי בת ללא אם מגיל צעיר, הנושא קרוב לליבי באופן טבעי. מצער אותי שאין מספיק מחקר וספרות בנושא, וכיוון שכך, מאוד חשוב לי לקדם את הנושא ככל שאני יכולה. דומה שהדבר העיקרי בו אני יכולה לסייע הוא קישור לאוכלוסיה רלוונטית של נבדקות- בנות הפורום בהווה ובעבר. מעבר לאיפשור פרסום המחקר בפורום ובקשה להשתתפות במחקר, אני גם מכירה באופן אישי לא מעט בנות שכבר אינן גולשות פעילות בפורום, ומשתדלת לקשר בינן לבין החוקרים. בנוסף, יש אפשרות לפרסם תסקיר המחקר באופן קבוע במאמרי הפורום, להשאיר שם שאלון למילוי [אם זו דרך איסוף הנתונים], ולהפנות לשם את הגולשות כל זמן מה. נושאים למחקר לא חסרים, עקב מיעוט המחקר בתחום. דוגמאות למחקרים שהתבצעו ומתבצעים כרגעתוכלו לראות בקישור זה. אם מישהו מוצא את הנושא כרלוונטי עבורו, אשתדל לסייע ככל שאוכל. אתם מוזמנים לפנות אלי ונמשיך משם. מצרפת קישור לפורום, ולמדור העבודות והמחקרים שתסקיריהם כבר פורסמו בו [יש לנווט לפי סוג התואר - ראשון שני ודוקטורט]. ובלי כל קשר - בהצלחה לכולכם. ספי
 
שלום סקאלי

ראשית, תודה על הפנייה בפורום שלנו. הוא אכן מתאים מאוד לשאלתך וכונתך שנית - האם תרצי שנפנה אלייך עוד בנות המתאימות להגדרה? ואם בעניין בנות חוקרות האם תרצי להכיר ולשוחח לפני? (יש לי כמה שאני מכירה גם שהן בנות ללא אם,מגיל צעיר מאוד מאוד מאוד, וגם - שעומדות לפני בחירת נושאי התתזה שלהן בחינות,עבודה סוציאלית או ייעוץ, ונראה לי שאפשר להקיף משם את הנושאים הללו גם). מה דעתך?
 
שלום ניצת הגפן ...

ראשית, אשמח אם תפנו בנות רלוונטיות לפורום. אני חושבת שלהרבה בנות הבית הוירטואלי שלנו יכול לסייע, ולו במעט. אגב, חשוב לציין שבאובדן אם אין הכוונה דווקא למוות. זה יכול גם כל מצב של אם נוכחת נפקדת, כמו במצב של מחלה פיזית או מנטלית, וכן של נטישה - פיזית או רגשית [ההגדרה מפורטת בהרחבה בהודעת המנהלת בפורום שלי]. בענין חוקרים/ות - אכן אני מקפידה לשוחח קודם עם החוקר/ת, קודם כל ובראש ובראשונה - כדי להגן על הבנות - אחרי הכל, אנחנו עדיין במדיום של אינטרנט, ולא פעם נכנסים גם אנשים תמוהים לפורום ומציעים לבנות "לשפוך את הלב" בפניהם. זה גם בא מתוך בקשה מהן - הן מרגישות יותר בטוחות להיחשף לאחר שהן יודעות שאני וידאתי שאכן מדובר באדם אמין ומהימן. אינני מתיימרת לסייע בתחום התוכן [אני באה מתחום ההתנהגות הארגונית, ובד"כ החוקרים באים מתחום הפסיכולוגיה והעבודה הסוציאלית]. אני כן יכולה להעלות רעיונות, לנסות לעזור למקד, ולקשר בין חוקרים שיכולים לפי היכרותי עם המחקר לסייע זה לזה בנתונים או ברקע שכבר נאסף. עוד אוסיף שאם מדובר בחוקרת שהיא עצמה בת לא אם, יכול להיות למחקר ערך תרפויטי עבורה. אם יש שאלות נוספות אשמח להשיב, תודה על תשומת הלב שלך, ובהצלחה עם הפורום החדש.
 
למעלה