הצעה למי שמתעניין או עוסק ברוחניות

amitfi3

New member
הצעה למי שמתעניין או עוסק ברוחניות

שלום,אני עמית ואני סטודנט מת"א בזמן האחרון אני מתחבר מאוד לתחום המיסטיקה ובאופן ספציפי לכל מה שקשור לדמיון מודרך ושליטה מוחית (היפנוזה ,סוגסטיה וכו') הייתי מעוניין לעבור התנסויות מן הסוג הזה ע"י מישהו או מישהי שצריכים מתנדב לצורך ניסיונות אלו -אני מודע לסכנות ומוכן ללכת רחוק מאוד בכיוון הזה. אם יש כאן מישהו או מישהי שמעונין -ניתן ליצור איתי קשר באייסיקיו:217542393 או במסנג'ר [email protected] תודה.
 

אום נטע

New member
צור קשר עם תושבי מצפה הררית בגליל

ואנשי מפלגת 'חוק הטבע' לשעבר. הם עוסקים באינטנסיביות במדיטציה טרנסנדנטלית וטוענים שביכולתם 'לרחף' (לוויטציה) ועוד כהנה. לפי ההינדים האדוקים, סוגים מסוימים של יוגה אמורים להביא ליכולות 'על טבעיות'. בהצלחה!
 

Arthur Dent

New member
מה הסיבה שלך?

אני עושה את זה. אבל אם אני לא אדע בדיוק למה אתה חותר, אני לא אוכל לכוון אותך או לעבוד איתך. קראת את הספרים של קרלוס קסטנדה? למי שהתחום מעניין אותו באופן "מקצועי" אני מציע לקרוא אותו ולקבל קצת פרופורציות ורעיונות פרקטיים בנושא. (ד"א: אני לא מדבר על סמים. יש אנשים שמשייכים את קסטנדה לקקטוסים ופטריות בגלל שהוא הזכיר אותם באחד מתוך 10 הספרים שלו. אז לא. אין קשר.)
 

Y. Welis

New member
אצל קסטנדה כמעט כל ההתגלויות באו

בעקבות נסיונות עם צמחים הלוציגניים. המחקר ה'אנתרופולגי' שלו (שהוכח כבדוי, אגב) נסוב על השימושים של האינדיאנים היאקוטים בפיאוטה וצמחים הלוציגניים אחרים.
 

Arthur Dent

New member
מנסיון אני אומר שהקשר לא הכרחי

בכלל. אתה יכול להגיע למצבים ממש מגניבים גם בלי סמים. אמנם יותר מהר להגיע לשם עם סמים, אבל התוצאות הרבה פחות מספקות או רצויות. ובנוגע לדיון "היה/לא-היה", זה ממש לא רלוונטי. הרי המידע שהוא נותן שם לא תלוי במאיפה הוא השיג אותו והאם הוא עבר אותו. מבחינתי אולי קסטנדה הוא דמות פיקטיבית. זאת ילדותיות לפסול מידע רק בגלל "נסיבות אדמיניסטרטיביות" שכאלה. באתי, קראתי, ניסיתי, הצלחתי. זה מה שחשוב. כל השאר זה רק סיפורי מעשיות.
 

Arthur Dent

New member
גם קסטנדה כותב על זה,

הוא כותב ששאר האנשים שלכאורה היו בקבוצה שלו, לא השתמשו בסמים כדי להגיע לאותן תוצאות. אבל שוב, סיפורים, סיפורים. מה שחשוב זה הנסיון.
 

Y. Welis

New member
נכון שניתן (ולמעשה ראוי) להגיע

לרוחניות שלא דרך סמי הזיה, אבל אצל קסטנדה יש קלות בלתי נסבלת של חציית הקו המציאותי לבדיוני - ולא תמיד עם דגש על רוחניות אמיתית. אין הישג ללא מאמץ, ולטעמי זו פנטסיה-רוחנית (מרתקת מאוד ומומלצת, אגב) בראש ובראשונה (למרות שיש אגודה שממשיכה את דרכו ומציעה קורסים מעשיים בתורתו). אני מאמין כיום שהגעה לרוחניות אמיתית מחייבת מאמץ ניכר יותר ושינוי מהותי של דרך החיים (קסטנדה למשל לא היה אדם כה מואר בחייו האמיתיים, לפי כמה אתרים).
 

Arthur Dent

New member
אני מסכים, ואתה לא קראת את הספרים

של קסטנדה. הוא כותב על שינוים מרחיקי לכת בחיים שלו. אבל שוב, אתה מתייחס לאתרים שמדברים על קסטנדה, במקום לספר על נסיונות להפריך או לאשש את המידע שבספרים בעצמך. דרך אגב, אני לא יודע מה זה "רוחניות".
 

Y. Welis

New member
אני בהחלט קראתי והייתי מעריץ מושבע

ואני אפילו משלים את האוסף שלי עכשיו (משום מה האחרון שלו מעולם לא תורגם). אבל אני מסרב להאמין שהיה בספריו לקח ממשי או הדרכה לטכניקה, שניתן ליישם בחיי היום יום על מנת להגיע לרוחניות גבוהה יותר. הלוואי והיה אפשר, אבל מהידע המצומצם שלי, כל הגעה לדרגה רמה יותר דורשת מאמצים ניכרים, סיגנון חיים שונה ומחוייבות מוחלטת למטרה. אין 'ראיה' בתוך רגע. באשר לחייו של קסטנדה האיש - העדויות האישיות והמקצועיות שקראתי (ויש לא מעט ספרים עליו) מצביעות על מניפולאטור לא קטן, שניחן בדמיון מדהים וביכולת תיאור מרשימה, אבל לא ביותר מזה.
 

Arthur Dent

New member
"מעריץ מושבע", "מסרב להאמין"

טוב, תשמע.. תאמין במה שאתה רוצה
אני בוחר לנסות דרך אגב יש פורום בתפוז ומספרו 245, ומישהו שם העביר קורס שלם "בראיית הילות". אתה יכול להתייחס לזה כפנטזיה, כרמאות, להגיד שהמדריך הוא בכלל לא אינדיאני, ושהוא חייב 13 שקל למכולת, אז אתה לא מאמין למילה שהוא אומר. ואתה יכול לנסות לעשות את הקורס. אני ממליץ. תעשה חיפוש שם בפורום. נדמה לי שהקורס הועבר לפני 3-4 שנים, והוא עדיין בארכיון.
 

Y. Welis

New member
ראיית הילות היא דבר אחר (והתנסתי

גם בה, אגב). אבל הדברים היותר משמעותיים אצל קסטנדה, כמו דרך 'הלוחם'; חלימה מוכוונת ויכולת גישה לרמות אחרות של מציאות - זה כבר דבר שלדעתי הוא wishful thinking.
 

Y. Welis

New member
כתבת שאתה מתייחס למידע שבספריו

כהקדמה טובה למי שמעוניין 'לקבל קצת פרופורציות ורעיונות פרקטיים'. לדעתי אין אצלו פרקטיות. אגב, חלק ניכר מהתנועות שהוא לימד (בסדנאות שלו וכן באגודה הטנסגריטית) דומות עד זהות לתנועות ודיצפלינות של טאי-צ'י וקי-גונג. רעיון האנרגיה שלו נראה ששואב (אם לא מחקה) ממושג הצ'י. עדיף ללמוד אם כן את המקור הסיני.
 

Arthur Dent

New member
רעיונות פרקטיים אצל קסטנדה?

כל משפט שני שם הוא רעיון פרקטי שאפשר לנסות. רשימת דוגמאות לרעיונות פרקטיים: "עצירת העולם", עצירת הדו שיח הפנימי, המים כחומר שמסיע אותך, "הליכה נכונה", יקוש בכלל (="אומנות ההתנהגות והציד"), חלימה, אי עשיה, שיחזור (="סיכום מודע"), שימוש במוות שלך כיועץ, הקשב השני, מציאת ה"נקודה" המתאימה, מחיקת ההסטוריה האישית, וכמעט כל נושא שהם מדברים עליו... לחלק מהרעיונות ממש חובה מדריך שיפקח עליך או יכוון אותך, וזה תמיד טוב, אבל בלית ברירה, תהיה המדריך של עצמך. שוב, נראה לי (לא שאלת אבל אני אומר) שאם אתה חושב שאין אצלו פרקטיות, או שאתה פוחד לנסות, או שאתה לא מעוניין להשתנות (ואין לי שום דבר נגד זה - יש הרבה סיבות טובות למה לא). אה, "טנסגריטי". ניסיתי ולא עשה עלי רושם מיוחד. אני באמת מעדיף טאי צ'י ואלה. דרך אגב, בספר של טאישה אבלר (הלכאורה חברת קבוצה של קסטנדה) היא מספרת איך המורה שלה (אחת מהקבוצה לכאורה של דון לכאורה חואן לכאורה
) היתה במזרח ולימדה אותה קונג פו.
 

Boojie

New member
חלימה מוכוונת זה wishful thinking?

או שלא הבנתי אותך נכון? ואני, אגב, לא ממש אוהבת את קסטנדה. הכתיבה שלו מעצבנת אותי נורא, ולא הצלחתי לצלוח יותר מספר וחצי מהסדרה שלו.
 

Arthur Dent

New member
ניסית את טאישה אבלר?

ניסית את טאישה אבלר? שמתי לב שנשים מתחברות לספרים שלה, וממש נרתעות מקסטנדה. וזה, למרות שהמידע לכשעצמו הוא אותו מידע. בכל מקרה: טאישה אבלר - צומת המכשפים taisha abelar - sorceress crossing (i have a spelling mistake somewhere)
 
למעלה