הצעה לרפורמה בקווים העיקריים בשרון הדרומי.

מצב
הנושא נעול.

DanBus43Maalit72

Active member
הצעה לרפורמה בקווים העיקריים בשרון הדרומי.

הצעה לרפורמה בקווים העיקריים בשרון הדרומי.

הייתי די הרבה לאחרונה בשרון הדרומי.
הקו הורוד בוטל עקב ראשי ערים שלא אכפת להם מהתחבורה הציבורית.
אז הנה הצעה שלי לשינוי הקווים העיקריים בשרון הדרומי כולל הכנסת מפרקיות.
אז הקווים הכלולים בהצעה שלי הם 12 הרצליה, 15 כפר סבא, 29, 39, 229.

קו 29 ידוע שזה קו בעייתי בשרון, כל השרון ואשתו עולים על הקו הזה, עמוס מאוד ועושה סיבובים מיותרים שמאטים אותו בהרצליה פיתוח ומזרח כפר סבא. וקו 39 שהינו גרסה מהירה יותר לא פועלת בשישי. ובשעות הלילה ומוצאי שבת כמעט כל השרון תלוי בשני קווים בודדים שהינם 29 ו 247. אני לא חושב שקו ראשי כמו 29 צריך לבצע מסלול פנימי בתוך הרצליה פיתוח.
אז הנה הצעה שלי לפצל את קו 29 למספר קווים וביצוע שינויים בקווים 12, 15, 39 ו 229. במסגרת ההצעה קו 12 מכפר סבא מתבטל כדי למנוע כפילות פרט למסלול הבסיס הפנימי בהרצליה מנווה עמל.

הקו הראשי במערכת הינו קו 29. קו מהיר מעתיר ידע למרינה הרצליה ללא סיבובים כלל פרט לרכבת הרצליה. זה הקו אליו צריך להכניס את המפרקיות(גם היום צריך אך מפרקיות לא יצליחו להיכנס לתוך הרצליה פיתוח ומסוף קפלן).

והנה הקווים הנוספים:
קו 9: קונספט לקו יוממים מהיר מתע"ש כפר סבא למרינה הרצליה המשרת את השכונות הדרומיות של רעננה וכפר סבא דרך כביש 531.
קו 14: קו תגבור האמור לעזור לקו 15 בשעות העומס.
קו 15: המקטע שלו בתע"ש הינו מקטע מת ויש את קווים 8 ו 39 שעושים את אותו המקטע אז למה לא לנצל את הקו. אז הקו יעשה את המסלול של קו 29 מויצמן עד התע"ש ותגבור משמעותי בתדירותו והפעלתו בכל ימות השבוע.
קו 19: מחליף את קו 29 בהרצליה פיתוח. מהמרינה ללב הפארק.
קו 25: קו יוממים ישיר ממזרח כפר סבא למרינה הרצליה דרך 531. מחליף חלקית את קו 12 שאני מציע לבטל לו את החלופה מכפר סבא.
קו 26: קו יוממים מכפר סבא ורעננה למלונות בהרצליה פיתוח. מחליף את קו 12 שאני מציע לבטל לו את החלופה מכפר סבא. השירות הפנימי ממרכז הרצליה למלונות יתבצע ע"י קו 12.
קו 28: המסלול המקורי של קו 29 אך פועל בשעות מסוימות בלבד. בעיקר בלילה אחרי שקווים 15 ו 19 מסיימים את פעילותם. קו זה יכול לפעול גם כקו לילה.
קו 39: ללא שינוי פרט שצריך להפעילו ביום שישי.
קו 49: קו שהוצע לפני מספר שנים בפורום. קו מהיר ממרינה הרצליה לעתיר ידע כפר סבא דרך הבריגדה, ויצמן והשכונה הירוקה.
קו 229: שינוי מתכונת והתאמת לוחות זמנים יחד עם קו 28. קו 29 עצמו גם אני מציע להפעיל כקו לילה.

מה דעתכם על הרעיונות כי אני חושב שהרעיון יכול לפתור חלק מהליקויים בתחבורה הציבורית באיזור השרון הדרומי שלא חסר באיזור הזה ליקויים(כגון קו 247 המייגע) ואטימות ראש של משרד התחבורה(כגון קווים 47 ו 90 מופעלים בבינעירוניות).









 

alantan

New member
רעיונות נחמדים, אבל מאיפה תביא את כל הנהגים הדרושים?

הצעה לרפורמה בקווים העיקריים בשרון הדרומי.

הייתי די הרבה לאחרונה בשרון הדרומי.
הקו הורוד בוטל עקב ראשי ערים שלא אכפת להם מהתחבורה הציבורית.
אז הנה הצעה שלי לשינוי הקווים העיקריים בשרון הדרומי כולל הכנסת מפרקיות.
אז הקווים הכלולים בהצעה שלי הם 12 הרצליה, 15 כפר סבא, 29, 39, 229.

קו 29 ידוע שזה קו בעייתי בשרון, כל השרון ואשתו עולים על הקו הזה, עמוס מאוד ועושה סיבובים מיותרים שמאטים אותו בהרצליה פיתוח ומזרח כפר סבא. וקו 39 שהינו גרסה מהירה יותר לא פועלת בשישי. ובשעות הלילה ומוצאי שבת כמעט כל השרון תלוי בשני קווים בודדים שהינם 29 ו 247. אני לא חושב שקו ראשי כמו 29 צריך לבצע מסלול פנימי בתוך הרצליה פיתוח.
אז הנה הצעה שלי לפצל את קו 29 למספר קווים וביצוע שינויים בקווים 12, 15, 39 ו 229. במסגרת ההצעה קו 12 מכפר סבא מתבטל כדי למנוע כפילות פרט למסלול הבסיס הפנימי בהרצליה מנווה עמל.

הקו הראשי במערכת הינו קו 29. קו מהיר מעתיר ידע למרינה הרצליה ללא סיבובים כלל פרט לרכבת הרצליה. זה הקו אליו צריך להכניס את המפרקיות(גם היום צריך אך מפרקיות לא יצליחו להיכנס לתוך הרצליה פיתוח ומסוף קפלן).

והנה הקווים הנוספים:
קו 9: קונספט לקו יוממים מהיר מתע"ש כפר סבא למרינה הרצליה המשרת את השכונות הדרומיות של רעננה וכפר סבא דרך כביש 531.
קו 14: קו תגבור האמור לעזור לקו 15 בשעות העומס.
קו 15: המקטע שלו בתע"ש הינו מקטע מת ויש את קווים 8 ו 39 שעושים את אותו המקטע אז למה לא לנצל את הקו. אז הקו יעשה את המסלול של קו 29 מויצמן עד התע"ש ותגבור משמעותי בתדירותו והפעלתו בכל ימות השבוע.
קו 19: מחליף את קו 29 בהרצליה פיתוח. מהמרינה ללב הפארק.
קו 25: קו יוממים ישיר ממזרח כפר סבא למרינה הרצליה דרך 531. מחליף חלקית את קו 12 שאני מציע לבטל לו את החלופה מכפר סבא.
קו 26: קו יוממים מכפר סבא ורעננה למלונות בהרצליה פיתוח. מחליף את קו 12 שאני מציע לבטל לו את החלופה מכפר סבא. השירות הפנימי ממרכז הרצליה למלונות יתבצע ע"י קו 12.
קו 28: המסלול המקורי של קו 29 אך פועל בשעות מסוימות בלבד. בעיקר בלילה אחרי שקווים 15 ו 19 מסיימים את פעילותם. קו זה יכול לפעול גם כקו לילה.
קו 39: ללא שינוי פרט שצריך להפעילו ביום שישי.
קו 49: קו שהוצע לפני מספר שנים בפורום. קו מהיר ממרינה הרצליה לעתיר ידע כפר סבא דרך הבריגדה, ויצמן והשכונה הירוקה.
קו 229: שינוי מתכונת והתאמת לוחות זמנים יחד עם קו 28. קו 29 עצמו גם אני מציע להפעיל כקו לילה.

מה דעתכם על הרעיונות כי אני חושב שהרעיון יכול לפתור חלק מהליקויים בתחבורה הציבורית באיזור השרון הדרומי שלא חסר באיזור הזה ליקויים(כגון קו 247 המייגע) ואטימות ראש של משרד התחבורה(כגון קווים 47 ו 90 מופעלים בבינעירוניות).
רעיונות נחמדים, אבל מאיפה תביא את כל הנהגים הדרושים?
אם אתה מפעיל כל כך הרבה קווים בלי להגדיל את התשומות ואת מצבת הנהגים, אז הדבר יבוא על חשבון התדירות של קו 29, שזה דבר שאני בטוח שאתה לא מתכוון אליו.
&nbsp
אגב, קו 25 המוצע, אין כרגע ירידה מתל חי ל-531 לכיוון מערב. הרמפות היחידות הן בכביש 40 ליד עתיר ידע ובסוקולוב. מה גם שנראה לי לא סביר שקו כמו 25 לא יאסוף נוסעים ממרכז כפר סבא לפני הירידה ל-531.
 

DanBus43Maalit72

Active member
חבל שיש את מצוקת הנהגים באיזור בדומה למצב בכלל הארץ.

רעיונות נחמדים, אבל מאיפה תביא את כל הנהגים הדרושים?
אם אתה מפעיל כל כך הרבה קווים בלי להגדיל את התשומות ואת מצבת הנהגים, אז הדבר יבוא על חשבון התדירות של קו 29, שזה דבר שאני בטוח שאתה לא מתכוון אליו.
&nbsp
אגב, קו 25 המוצע, אין כרגע ירידה מתל חי ל-531 לכיוון מערב. הרמפות היחידות הן בכביש 40 ליד עתיר ידע ובסוקולוב. מה גם שנראה לי לא סביר שקו כמו 25 לא יאסוף נוסעים ממרכז כפר סבא לפני הירידה ל-531.
חבל שיש את מצוקת הנהגים באיזור בדומה למצב בכלל הארץ.
אז אפשר באופן זמני שקו 25 יסע עד רח' סוקולוב לפני 531.

איני מתכוון להוריד תדירותו של קו 29. לגבי הקווים האחרים עדיף לבצע בפעימות.

שאר הקווים תדירותם אמורה להיות נמוכה משל קו 29.
לקו 15 זה בסך הכל תוספת נסיעות.
קווים 39 ו 49: תדירות זהה לשניהם. אחת לחצי שעה או פחות במקרה ואיך יכולת תפעולית להפעיל שני קווים כל חצי שעה.
קו 19: קו שאמור לפעול כל 20 דקות.
קו 14: כ 6 נסיעות בשעות העומס לכל כיוון.
קו 9: כ 6 נסיעות לכל כיוון. רובן השעות העומס.
קו 28: 2 נסיעות לכל כיוון בסביבות 5 בבוקר וכל חצי שעה עד 00:00 מ 22:00 בלילה לכל כיוון. כקו לילה כל שעה לכל כיוון בתיאום עם קו 229.
קו 229: תיאום נסיעות עם קו 28.
קו 25: 3 נסיעות ביום לכל כיוון בשעות העומס.
קו 26: 3 נסיעות ביום לכל כיוון בשעות העומס.
 

טנק2

New member
אפשר ליישם את הנאמר כאן במתכונת חלקית

רעיונות נחמדים, אבל מאיפה תביא את כל הנהגים הדרושים?
אם אתה מפעיל כל כך הרבה קווים בלי להגדיל את התשומות ואת מצבת הנהגים, אז הדבר יבוא על חשבון התדירות של קו 29, שזה דבר שאני בטוח שאתה לא מתכוון אליו.
&nbsp
אגב, קו 25 המוצע, אין כרגע ירידה מתל חי ל-531 לכיוון מערב. הרמפות היחידות הן בכביש 40 ליד עתיר ידע ובסוקולוב. מה גם שנראה לי לא סביר שקו כמו 25 לא יאסוף נוסעים ממרכז כפר סבא לפני הירידה ל-531.
אפשר ליישם את הנאמר כאן במתכונת חלקית
מה גם שיש די קווי רפאים...93 למשל, שאם לא יאריכו אותו למרכזית הרצליה כל שיעשה פשוט יתחרה ברכבת ויסע ריק. כך גם 91 (הדואלי שלו).
אני הייתי מיישם את קווים:
15-(הארכתו לשכונות הצפוניות כאמור והוצאתו מתע"ש). הקו עונה על הצפיות ופעיל מדי חצי שעה עד 22:00. לא יהיה צורך בהגברת תדירות בהנחה שיפעלו קווים כמו 49.
&nbsp
ל 39 הייתי מוסיף נסיעות שיתחילו ויסתימו במלונות במקום במרינה, בעיקר בעונת הקיץ. נותן גם שירות ישיר מהרכבת למלונות.
&nbsp
קו 28-כאמור, מספור שונה ל 29 הישן.
&nbsp
קו 49 שתמכתי בזמנו בהגשתו.
&nbsp
קו 9 המוצע יוחלף על ידי 39, שיוצא מהכניסה לשכונות במקביל לבינתחומי (הדבר יגרום גם לאיחוד מחודש של התחנה שלו ושל 347).
&nbsp
שינויים שיאפשרו תוספת נהגים:
קו 147 יקוצר ויצא מתחנה מרכזית הרצליה (הקו נוסע כמעט ריק בחלקו הראשון ברעננה, שכן 347 מייתר אותו).
&nbsp
קו 10 היוצא מקניון רננים לכיוון כפר סבא תופחת תדירותו. עיקר הקו יוחלף על ידי קו 15 במתכונתו המוצעת, וגם כך הוא נוסע כמעט ריק.
&nbsp
קו 13 בהרצליה יחליף למעשה את קו 29 לגבי הפיתוח
 

אורי404

New member
בקשר למה, שכתבת. יש פתרונות פוטנציאליים

הצעה לרפורמה בקווים העיקריים בשרון הדרומי.

הייתי די הרבה לאחרונה בשרון הדרומי.
הקו הורוד בוטל עקב ראשי ערים שלא אכפת להם מהתחבורה הציבורית.
אז הנה הצעה שלי לשינוי הקווים העיקריים בשרון הדרומי כולל הכנסת מפרקיות.
אז הקווים הכלולים בהצעה שלי הם 12 הרצליה, 15 כפר סבא, 29, 39, 229.

קו 29 ידוע שזה קו בעייתי בשרון, כל השרון ואשתו עולים על הקו הזה, עמוס מאוד ועושה סיבובים מיותרים שמאטים אותו בהרצליה פיתוח ומזרח כפר סבא. וקו 39 שהינו גרסה מהירה יותר לא פועלת בשישי. ובשעות הלילה ומוצאי שבת כמעט כל השרון תלוי בשני קווים בודדים שהינם 29 ו 247. אני לא חושב שקו ראשי כמו 29 צריך לבצע מסלול פנימי בתוך הרצליה פיתוח.
אז הנה הצעה שלי לפצל את קו 29 למספר קווים וביצוע שינויים בקווים 12, 15, 39 ו 229. במסגרת ההצעה קו 12 מכפר סבא מתבטל כדי למנוע כפילות פרט למסלול הבסיס הפנימי בהרצליה מנווה עמל.

הקו הראשי במערכת הינו קו 29. קו מהיר מעתיר ידע למרינה הרצליה ללא סיבובים כלל פרט לרכבת הרצליה. זה הקו אליו צריך להכניס את המפרקיות(גם היום צריך אך מפרקיות לא יצליחו להיכנס לתוך הרצליה פיתוח ומסוף קפלן).

והנה הקווים הנוספים:
קו 9: קונספט לקו יוממים מהיר מתע"ש כפר סבא למרינה הרצליה המשרת את השכונות הדרומיות של רעננה וכפר סבא דרך כביש 531.
קו 14: קו תגבור האמור לעזור לקו 15 בשעות העומס.
קו 15: המקטע שלו בתע"ש הינו מקטע מת ויש את קווים 8 ו 39 שעושים את אותו המקטע אז למה לא לנצל את הקו. אז הקו יעשה את המסלול של קו 29 מויצמן עד התע"ש ותגבור משמעותי בתדירותו והפעלתו בכל ימות השבוע.
קו 19: מחליף את קו 29 בהרצליה פיתוח. מהמרינה ללב הפארק.
קו 25: קו יוממים ישיר ממזרח כפר סבא למרינה הרצליה דרך 531. מחליף חלקית את קו 12 שאני מציע לבטל לו את החלופה מכפר סבא.
קו 26: קו יוממים מכפר סבא ורעננה למלונות בהרצליה פיתוח. מחליף את קו 12 שאני מציע לבטל לו את החלופה מכפר סבא. השירות הפנימי ממרכז הרצליה למלונות יתבצע ע"י קו 12.
קו 28: המסלול המקורי של קו 29 אך פועל בשעות מסוימות בלבד. בעיקר בלילה אחרי שקווים 15 ו 19 מסיימים את פעילותם. קו זה יכול לפעול גם כקו לילה.
קו 39: ללא שינוי פרט שצריך להפעילו ביום שישי.
קו 49: קו שהוצע לפני מספר שנים בפורום. קו מהיר ממרינה הרצליה לעתיר ידע כפר סבא דרך הבריגדה, ויצמן והשכונה הירוקה.
קו 229: שינוי מתכונת והתאמת לוחות זמנים יחד עם קו 28. קו 29 עצמו גם אני מציע להפעיל כקו לילה.

מה דעתכם על הרעיונות כי אני חושב שהרעיון יכול לפתור חלק מהליקויים בתחבורה הציבורית באיזור השרון הדרומי שלא חסר באיזור הזה ליקויים(כגון קו 247 המייגע) ואטימות ראש של משרד התחבורה(כגון קווים 47 ו 90 מופעלים בבינעירוניות).
בקשר למה, שכתבת. יש פתרונות פוטנציאליים
DanBus43Maalit72 - אם אפשר לשאול, היכן אתה מתגורר? באחת מערי השרון?

  • לדעתי קו 39 הוא קו במסלול טוב מאוד. לא נותר, אלא להפעיל את הקו בימי שישי ובמוצאי שבת ולשקול הוספת נסיעות.
  • אמצעי תחבורה מהיר אחר בין ערי השרון - רכבת דרך "מסילת השרון" המתהווה. אם אכן תפעלנה שתי רכבות בשעה לכל כיוון, זוהי כמובן תדירות נמוכה לקו פרברי. מה, שמתבקש זה למצוא את הפתרונות לכך, שתפעלנה יותר רכבות. בין אם זה חשמול הקו או הוספת מסילות-רכבת. כך יהיה אמצעי תחבורה סדיר, מהיר ונוח. עם קשר לזה ובלי קשר לזה, לדעתי מוטב לשקול הקמת תחנת רכבת נוספת בין שתי תחנות רעננה.
  • קו 29 וקווים אחרים - הפעלה במפרקיות, כפי שזה היה עד לפני יותר מחמש עשרה שנים ולצד זה אפשרות להעלאה בכל הדלתות. אופציה אחרת היא אולי הפעלת אוטובוסים קומתיים.
  • אמצעי רב-קיבולת אחר - הפעלת רכבת קלה/תחתית/מטרו בין ערי השרון.
אזור השרון הדרומי אמנם לא חף מליקויים שונים, בין אם זה בתחומי האוטובוסים או הרכבות. אבל בשנים האחרונות חל שיפור רב. לאחרונה, למשל הוסיפו סוף-סוף נסיעות לקו 640 (בהפעלת "קווים"). בתפעול קווי האוטובוסים, אמור להיות שיפור גדול, לאחר יישום מרכז שרון-חולון. מתוכננים שיפורים רבים, למשל בקווי 561/571 במסלולם וכנראה גם בכמות הנסיעות וכך גם בקווי 5XX אחרים ובקווי נתניה השונים, שחלקם יקשרו לערי השרון הדרומי.
שיפור אחר, למרבה הצער לא בשנים הקרובות, יהיה הפעלת קו הרכבת הקלה הירוק מערי גוש דן לאזור התעשייה בהרצליה.

מעניין מתי יתרחשו הדברים הבאים:
1. פרסום הזוכה במכרז שרון-חולון וכן תחילת הפעלת הקווים השונים.
2. מסוף אוטובוסים חדש בכפר סבא - אם אני לא טועה, אמור להיות מסוף תחבורה חדש באזור התעשייה המזרחי. מסוף, שיהווה תחליף חלקי או מלא למסוף תעש.
3. הפעלת "מסילת השרון" - בפורום פורסם 2019. נקווה, שלמרות זאת ההפעלה תהיה מוקדמת יותר. במידה וזה אכן נפתח ב-2019, מתבקש שכעת יבצעו חשמול במסילת השרון ובמסילת הירקון.
 

DanBus43Maalit72

Active member
איני מתגורר בערי השרון אך אני חושב צריך לעשות משהו בעניין

בקשר למה, שכתבת. יש פתרונות פוטנציאליים
DanBus43Maalit72 - אם אפשר לשאול, היכן אתה מתגורר? באחת מערי השרון?

  • לדעתי קו 39 הוא קו במסלול טוב מאוד. לא נותר, אלא להפעיל את הקו בימי שישי ובמוצאי שבת ולשקול הוספת נסיעות.
  • אמצעי תחבורה מהיר אחר בין ערי השרון - רכבת דרך "מסילת השרון" המתהווה. אם אכן תפעלנה שתי רכבות בשעה לכל כיוון, זוהי כמובן תדירות נמוכה לקו פרברי. מה, שמתבקש זה למצוא את הפתרונות לכך, שתפעלנה יותר רכבות. בין אם זה חשמול הקו או הוספת מסילות-רכבת. כך יהיה אמצעי תחבורה סדיר, מהיר ונוח. עם קשר לזה ובלי קשר לזה, לדעתי מוטב לשקול הקמת תחנת רכבת נוספת בין שתי תחנות רעננה.
  • קו 29 וקווים אחרים - הפעלה במפרקיות, כפי שזה היה עד לפני יותר מחמש עשרה שנים ולצד זה אפשרות להעלאה בכל הדלתות. אופציה אחרת היא אולי הפעלת אוטובוסים קומתיים.
  • אמצעי רב-קיבולת אחר - הפעלת רכבת קלה/תחתית/מטרו בין ערי השרון.
אזור השרון הדרומי אמנם לא חף מליקויים שונים, בין אם זה בתחומי האוטובוסים או הרכבות. אבל בשנים האחרונות חל שיפור רב. לאחרונה, למשל הוסיפו סוף-סוף נסיעות לקו 640 (בהפעלת "קווים"). בתפעול קווי האוטובוסים, אמור להיות שיפור גדול, לאחר יישום מרכז שרון-חולון. מתוכננים שיפורים רבים, למשל בקווי 561/571 במסלולם וכנראה גם בכמות הנסיעות וכך גם בקווי 5XX אחרים ובקווי נתניה השונים, שחלקם יקשרו לערי השרון הדרומי.
שיפור אחר, למרבה הצער לא בשנים הקרובות, יהיה הפעלת קו הרכבת הקלה הירוק מערי גוש דן לאזור התעשייה בהרצליה.

מעניין מתי יתרחשו הדברים הבאים:
1. פרסום הזוכה במכרז שרון-חולון וכן תחילת הפעלת הקווים השונים.
2. מסוף אוטובוסים חדש בכפר סבא - אם אני לא טועה, אמור להיות מסוף תחבורה חדש באזור התעשייה המזרחי. מסוף, שיהווה תחליף חלקי או מלא למסוף תעש.
3. הפעלת "מסילת השרון" - בפורום פורסם 2019. נקווה, שלמרות זאת ההפעלה תהיה מוקדמת יותר. במידה וזה אכן נפתח ב-2019, מתבקש שכעת יבצעו חשמול במסילת השרון ובמסילת הירקון.
איני מתגורר בערי השרון אך אני חושב צריך לעשות משהו בעניין
כי קו 29 במתכונת הקיימת איני חושב שככה קו מרכזי אמור לפעול.
 

אורי404

New member
אכן יש בעיות במתכונת הקיימת

איני מתגורר בערי השרון אך אני חושב צריך לעשות משהו בעניין
כי קו 29 במתכונת הקיימת איני חושב שככה קו מרכזי אמור לפעול.
אכן יש בעיות במתכונת הקיימת
בקו 90 באשכול השרון סדרו את המסלול. כך גם בקווים באשכולות אחרים. נקווה, שכך יהיה גם בקו 29, כמו גם שינויים אחרים, שמתבקשים באזור. למשל הוספת נסיעות לקו 39 הטוב, הפעלת מפרקיות, קידום ושדרוג מסילת השרון. יש גם לציין, שמתוכננים נת"צים בחלק מערי השרון.
המצב עדיין לא טוב, אבל נקווה שיהיה טוב יותר
.
 

DanBus43Maalit72

Active member
מקווה שיפתרו הבעיות האלו.

אכן יש בעיות במתכונת הקיימת
בקו 90 באשכול השרון סדרו את המסלול. כך גם בקווים באשכולות אחרים. נקווה, שכך יהיה גם בקו 29, כמו גם שינויים אחרים, שמתבקשים באזור. למשל הוספת נסיעות לקו 39 הטוב, הפעלת מפרקיות, קידום ושדרוג מסילת השרון. יש גם לציין, שמתוכננים נת"צים בחלק מערי השרון.
המצב עדיין לא טוב, אבל נקווה שיהיה טוב יותר
.
מקווה שיפתרו הבעיות האלו.
כי עדיין אני חושב שצריך מערכת קווים כגון מערכת הקווים שהצעתי.
ונת"צים בצירים בהם קו 29 לפי ההצעה שלי עובר.
ברעננה אי אפשר לדעת אם יהיה נת"צ באחוזה אם ראש עיריית רעננה רצה את הרק"ל ברחוב ויצמן בגלל הרוחב של הרחוב ולא לפי מרכזיותו.
וגם הקווים הפנימיים שלרובם מספור נמוך שזה יכול לבלבל בין ערים וקווים שמסתיימים בשעות מוקדמות.
 

אורי404

New member
רחוב אחוזה הוא הרחוב ההכי רחב, מבין רחובות השרון

מקווה שיפתרו הבעיות האלו.
כי עדיין אני חושב שצריך מערכת קווים כגון מערכת הקווים שהצעתי.
ונת"צים בצירים בהם קו 29 לפי ההצעה שלי עובר.
ברעננה אי אפשר לדעת אם יהיה נת"צ באחוזה אם ראש עיריית רעננה רצה את הרק"ל ברחוב ויצמן בגלל הרוחב של הרחוב ולא לפי מרכזיותו.
וגם הקווים הפנימיים שלרובם מספור נמוך שזה יכול לבלבל בין ערים וקווים שמסתיימים בשעות מוקדמות.
רחוב אחוזה הוא הרחוב ההכי רחב, מבין רחובות השרון
לא יודע אם זה נכון. אבל יש האומרים, שהוא תוכנן מראש, כרחוב רחב עבור רכבת קלה. למעשה הצירים אחוזה ודרך ירושלים הם הצירים הרחבים. יותר מויצמן בכפר סבא או מסוקולוב בהרצליה.
לאחרונה נעשה הסכם עם ערים שונות בשרון ובגוש לדן לנת"צים. לא בקיא אם גם רעננה כלולה בהסכם. אולי כן.
 

טנק2

New member
רעננה כלולה בהסכם

רחוב אחוזה הוא הרחוב ההכי רחב, מבין רחובות השרון
לא יודע אם זה נכון. אבל יש האומרים, שהוא תוכנן מראש, כרחוב רחב עבור רכבת קלה. למעשה הצירים אחוזה ודרך ירושלים הם הצירים הרחבים. יותר מויצמן בכפר סבא או מסוקולוב בהרצליה.
לאחרונה נעשה הסכם עם ערים שונות בשרון ובגוש לדן לנת"צים. לא בקיא אם גם רעננה כלולה בהסכם. אולי כן.
רעננה כלולה בהסכם
יהיה נת"צ ברחוב אחוזה, בשעות העומס, בתוך הכביש הקיים (לא תהיה הפרדה יעודית בתוך העיר)
תהיה הפרדה יעודית בגשר ירושלים בלבד
 
החישמול לא מהווה תחליף להוספת מסילה בצוואר בקבוק שיש בו

בקשר למה, שכתבת. יש פתרונות פוטנציאליים
DanBus43Maalit72 - אם אפשר לשאול, היכן אתה מתגורר? באחת מערי השרון?

  • לדעתי קו 39 הוא קו במסלול טוב מאוד. לא נותר, אלא להפעיל את הקו בימי שישי ובמוצאי שבת ולשקול הוספת נסיעות.
  • אמצעי תחבורה מהיר אחר בין ערי השרון - רכבת דרך "מסילת השרון" המתהווה. אם אכן תפעלנה שתי רכבות בשעה לכל כיוון, זוהי כמובן תדירות נמוכה לקו פרברי. מה, שמתבקש זה למצוא את הפתרונות לכך, שתפעלנה יותר רכבות. בין אם זה חשמול הקו או הוספת מסילות-רכבת. כך יהיה אמצעי תחבורה סדיר, מהיר ונוח. עם קשר לזה ובלי קשר לזה, לדעתי מוטב לשקול הקמת תחנת רכבת נוספת בין שתי תחנות רעננה.
  • קו 29 וקווים אחרים - הפעלה במפרקיות, כפי שזה היה עד לפני יותר מחמש עשרה שנים ולצד זה אפשרות להעלאה בכל הדלתות. אופציה אחרת היא אולי הפעלת אוטובוסים קומתיים.
  • אמצעי רב-קיבולת אחר - הפעלת רכבת קלה/תחתית/מטרו בין ערי השרון.
אזור השרון הדרומי אמנם לא חף מליקויים שונים, בין אם זה בתחומי האוטובוסים או הרכבות. אבל בשנים האחרונות חל שיפור רב. לאחרונה, למשל הוסיפו סוף-סוף נסיעות לקו 640 (בהפעלת "קווים"). בתפעול קווי האוטובוסים, אמור להיות שיפור גדול, לאחר יישום מרכז שרון-חולון. מתוכננים שיפורים רבים, למשל בקווי 561/571 במסלולם וכנראה גם בכמות הנסיעות וכך גם בקווי 5XX אחרים ובקווי נתניה השונים, שחלקם יקשרו לערי השרון הדרומי.
שיפור אחר, למרבה הצער לא בשנים הקרובות, יהיה הפעלת קו הרכבת הקלה הירוק מערי גוש דן לאזור התעשייה בהרצליה.

מעניין מתי יתרחשו הדברים הבאים:
1. פרסום הזוכה במכרז שרון-חולון וכן תחילת הפעלת הקווים השונים.
2. מסוף אוטובוסים חדש בכפר סבא - אם אני לא טועה, אמור להיות מסוף תחבורה חדש באזור התעשייה המזרחי. מסוף, שיהווה תחליף חלקי או מלא למסוף תעש.
3. הפעלת "מסילת השרון" - בפורום פורסם 2019. נקווה, שלמרות זאת ההפעלה תהיה מוקדמת יותר. במידה וזה אכן נפתח ב-2019, מתבקש שכעת יבצעו חשמול במסילת השרון ובמסילת הירקון.
החישמול לא מהווה תחליף להוספת מסילה בצוואר בקבוק שיש בו
מסילה אחת.
גם רכבות מחושמלות לא יכולות לנסוע בו-זמנית על אותה מסילה בכיוונים מנוגדים ולכן החישמול לא ישחרר את צוואר הבקבוק שנובע מאי-הכפלת המסילה הבודדת בין תחנת סבידור מרכז לתחנת ההגנה.
אין "או" כשמדובר בהכפלת המסילה הבודדת הזו - ההכפלה הזו חיונית ואין לה שום תחליף אחר.
 

אורי404

New member
דוגמאות מבחוץ


החישמול לא מהווה תחליף להוספת מסילה בצוואר בקבוק שיש בו
מסילה אחת.
גם רכבות מחושמלות לא יכולות לנסוע בו-זמנית על אותה מסילה בכיוונים מנוגדים ולכן החישמול לא ישחרר את צוואר הבקבוק שנובע מאי-הכפלת המסילה הבודדת בין תחנת סבידור מרכז לתחנת ההגנה.
אין "או" כשמדובר בהכפלת המסילה הבודדת הזו - ההכפלה הזו חיונית ואין לה שום תחליף אחר.
דוגמאות מבחוץ

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/128743061/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
כפי ש Rubim88 כתב:
"...בערים מסוימות בגרמניה(מינכן, שטוטגרט, פרנקפורט) מעבירים על 2 מסילות(!) בשעת השיא : מינכן 17 רכבות לכל כיוון, שטוטגרט 24 רכבות לכיוון , פרנקפורט 13 רכבות לכיוון.
ואם תחשוב שזה יוצר בעיות דיוק.., מתוך נתונים של חברת הרכבות בשטוטגרט>
Pünktlichkeit in der HVZ*(דיוק בשעות השיא)
weniger als 3 Min. verspätet 88,2% (פחות מ3 דקות איחור)
weniger als 6 Min. verspätet 97,7% (פחות מ6 דקות איחור)"

ההשוואה היא שתי מסילות ברחבי גרמניה, בהשוואה לשלוש מסילות באיילון. אם אני לא טועה, כמות הרכבות בכל שעה לכל כיוון במסילה המערבית והמרכזית באיילון (ולא המזרחית של קו כפר סבא/הוד השרון-תל אביב-ראשון לציון מערב) היא כ-10 רכבות לכל כיוון.
יש כאן המחשה. אבל עדיין אולי יש מה לסייג. אולי זה לא רק בגלל החשמול, אלא בגלל סיבות אחרות נוספות.
 
אבל לא מדובר בשלוש מסילות חליפיות. באיילון יש זוג מסילות

דוגמאות מבחוץ

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/128743061/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
כפי ש Rubim88 כתב:
"...בערים מסוימות בגרמניה(מינכן, שטוטגרט, פרנקפורט) מעבירים על 2 מסילות(!) בשעת השיא : מינכן 17 רכבות לכל כיוון, שטוטגרט 24 רכבות לכיוון , פרנקפורט 13 רכבות לכיוון.
ואם תחשוב שזה יוצר בעיות דיוק.., מתוך נתונים של חברת הרכבות בשטוטגרט>
Pünktlichkeit in der HVZ*(דיוק בשעות השיא)
weniger als 3 Min. verspätet 88,2% (פחות מ3 דקות איחור)
weniger als 6 Min. verspätet 97,7% (פחות מ6 דקות איחור)"

ההשוואה היא שתי מסילות ברחבי גרמניה, בהשוואה לשלוש מסילות באיילון. אם אני לא טועה, כמות הרכבות בכל שעה לכל כיוון במסילה המערבית והמרכזית באיילון (ולא המזרחית של קו כפר סבא/הוד השרון-תל אביב-ראשון לציון מערב) היא כ-10 רכבות לכל כיוון.
יש כאן המחשה. אבל עדיין אולי יש מה לסייג. אולי זה לא רק בגלל החשמול, אלא בגלל סיבות אחרות נוספות.
אבל לא מדובר בשלוש מסילות חליפיות. באיילון יש זוג מסילות
ומסילה בודדת ולכן אי אפשר להשוות מסילה בודדת לזוג מסילות.
במסילה בודדת לא יכולות לנסוע שתי רכבות בכיוונים מנוגדים בו-זמנית בשום מקרה.
לכן הדוגמה שהבאת מגרמניה לא רלוונטית.
אם וכאשר יכפילו את המסילה הבודדת באיילון (וזה בדיוק מה שנקרא "המסילה הרביעית באיילון", שהיא למעשה הפיכה של המסילה הבודדת לזוג מסילות), הדוגמה מגרמניה תהיה רלוונטית.

בתצורת המסילות באיילון: מסילות החוף מקצה אחד והמסילות מכיוון נתב"ג ולוד מקצה שני מתנקזות לזוג המסילות המערבי ואילו מסילות הירקון ובעתיד גם השרון מקצה אחד ומסילות האיילון הדרומי (המסילות מכיוון משה דיין / בת ים / חולון) מקצה שני מתנקזות למסילה בודדת (המזרחית) בין סבידור להגנה.
לכן הקו של מסילות השרון והירקון סובל ויסבול מצוואר בקבוק של מסילה בודדת, עד אשר המסילה הזו תוכפל (כלומר: עד אשר ייצא לפועל הפרויקט המכונה "המסילה הרביעית באיילון").
ולכן פתיחת מסילות השרון (כולל זוג המסילות החדש בין הרצליה לת"א אוניברסיטה) תגרום להקטנת התדירות במסילות הירקון ב-50%, כי מספר הרכבות בצוואר הבקבוק של המסילה הבודדת באיילון לא יכול לגדול ויצטרך להתחלק בין מסילות הירקון והשרון.
 

אורי404

New member
אני מסכים איתך עם הבעיות, שאתה מעלה

אבל לא מדובר בשלוש מסילות חליפיות. באיילון יש זוג מסילות
ומסילה בודדת ולכן אי אפשר להשוות מסילה בודדת לזוג מסילות.
במסילה בודדת לא יכולות לנסוע שתי רכבות בכיוונים מנוגדים בו-זמנית בשום מקרה.
לכן הדוגמה שהבאת מגרמניה לא רלוונטית.
אם וכאשר יכפילו את המסילה הבודדת באיילון (וזה בדיוק מה שנקרא "המסילה הרביעית באיילון", שהיא למעשה הפיכה של המסילה הבודדת לזוג מסילות), הדוגמה מגרמניה תהיה רלוונטית.

בתצורת המסילות באיילון: מסילות החוף מקצה אחד והמסילות מכיוון נתב"ג ולוד מקצה שני מתנקזות לזוג המסילות המערבי ואילו מסילות הירקון ובעתיד גם השרון מקצה אחד ומסילות האיילון הדרומי (המסילות מכיוון משה דיין / בת ים / חולון) מקצה שני מתנקזות למסילה בודדת (המזרחית) בין סבידור להגנה.
לכן הקו של מסילות השרון והירקון סובל ויסבול מצוואר בקבוק של מסילה בודדת, עד אשר המסילה הזו תוכפל (כלומר: עד אשר ייצא לפועל הפרויקט המכונה "המסילה הרביעית באיילון").
ולכן פתיחת מסילות השרון (כולל זוג המסילות החדש בין הרצליה לת"א אוניברסיטה) תגרום להקטנת התדירות במסילות הירקון ב-50%, כי מספר הרכבות בצוואר הבקבוק של המסילה הבודדת באיילון לא יכול לגדול ויצטרך להתחלק בין מסילות הירקון והשרון.
אני מסכים איתך עם הבעיות, שאתה מעלה
לפי הדוגמא מגרמניה, אילו רשת הרכבות בישראל הייתה חשמלית, לא היה צורך באיילון במסילה השלישית. אלא אם אני לא עולה על פרמטר, שבגרמניה קיים.
כל הדבר הזה מעניין מאוד, איך זה ששם יש קיבולת גבוהה לעל זוג מסילות. עוד יותר מעניין מה עדיף, במצב הנוכחי באיילון לבצע, כשיש שלוש מסילות (או זוג מסילות ומסילה בודדת):
1. ביטול המסילה המזרחית - פחות נראה סביר.
2. שימוש במסילה המזרחית לחלק מהקווים. למשל בקו ירושלים-בית שמש-תל אביב. גם כן לא ממש סביר.
3. הוספת מסילה או מסילות באיילון - במידה ומבצעים את זה, מובן שהמצב לא יזיק ואף יועיל. בשאיפה, שכמות הרכבות באיילון תגדל באופן משמעותי. מצב שבו גם מכיוון ראש העין ופתח תקווה לכיוון תל אביב תהיינה לפחות שלוש רכבות בשעה לכל כיוון. הרחבת השירות גם בקווים אחרים: כאמור מצב טוב יותר, משתי רכבות לשעה במסילת השרון או יותר מ-4 בכל שעה מראשון לציון-מערב דרך תחנות חולון ובת ים לתל אביב. לאחרון מתווספות רכבות מהראשונים, שחלקן תיסענה דרך מסילת איילון הדרומית.
 
אי אפשר לבטל את המסילה המזרחית ולהקצות את הקווים

אני מסכים איתך עם הבעיות, שאתה מעלה
לפי הדוגמא מגרמניה, אילו רשת הרכבות בישראל הייתה חשמלית, לא היה צורך באיילון במסילה השלישית. אלא אם אני לא עולה על פרמטר, שבגרמניה קיים.
כל הדבר הזה מעניין מאוד, איך זה ששם יש קיבולת גבוהה לעל זוג מסילות. עוד יותר מעניין מה עדיף, במצב הנוכחי באיילון לבצע, כשיש שלוש מסילות (או זוג מסילות ומסילה בודדת):
1. ביטול המסילה המזרחית - פחות נראה סביר.
2. שימוש במסילה המזרחית לחלק מהקווים. למשל בקו ירושלים-בית שמש-תל אביב. גם כן לא ממש סביר.
3. הוספת מסילה או מסילות באיילון - במידה ומבצעים את זה, מובן שהמצב לא יזיק ואף יועיל. בשאיפה, שכמות הרכבות באיילון תגדל באופן משמעותי. מצב שבו גם מכיוון ראש העין ופתח תקווה לכיוון תל אביב תהיינה לפחות שלוש רכבות בשעה לכל כיוון. הרחבת השירות גם בקווים אחרים: כאמור מצב טוב יותר, משתי רכבות לשעה במסילת השרון או יותר מ-4 בכל שעה מראשון לציון-מערב דרך תחנות חולון ובת ים לתל אביב. לאחרון מתווספות רכבות מהראשונים, שחלקן תיסענה דרך מסילת איילון הדרומית.
אי אפשר לבטל את המסילה המזרחית ולהקצות את הקווים
כפי שאתה מציע, כי כאמור - המסילות לא תחליפיות.
זוג המסילות המערבי לא מתחבר למסילות האיילון הדרומי וגם לא למסילות הירקון.
והמסילה המזרחית לא מתחברת למסילות לכיוון נתב"ג ולוד ולא למסילות החוף.

גם לפי התכנון של מסילות השרון והמסילות החדשות (המזרחיות) בין הרצליה לאוניברסיטה, מסילות אלה יתחברו למסילת צוואר הבקבוק.
לכן גם הקו הלולאתי של השרון-הירקון יתחבר לזנב דרומי אחד לכיוון משה דיין. תצורת מסילות האיילון (ולמעשה התצורה המתוכננת מהרצליה ועד ההגנה) היא זו שמכתיבה את זה.
 
לפני כשבועיים התקינו מפלג דאבל-קרוס צפונית לתחנת ההגנה

אני מסכים איתך עם הבעיות, שאתה מעלה
לפי הדוגמא מגרמניה, אילו רשת הרכבות בישראל הייתה חשמלית, לא היה צורך באיילון במסילה השלישית. אלא אם אני לא עולה על פרמטר, שבגרמניה קיים.
כל הדבר הזה מעניין מאוד, איך זה ששם יש קיבולת גבוהה לעל זוג מסילות. עוד יותר מעניין מה עדיף, במצב הנוכחי באיילון לבצע, כשיש שלוש מסילות (או זוג מסילות ומסילה בודדת):
1. ביטול המסילה המזרחית - פחות נראה סביר.
2. שימוש במסילה המזרחית לחלק מהקווים. למשל בקו ירושלים-בית שמש-תל אביב. גם כן לא ממש סביר.
3. הוספת מסילה או מסילות באיילון - במידה ומבצעים את זה, מובן שהמצב לא יזיק ואף יועיל. בשאיפה, שכמות הרכבות באיילון תגדל באופן משמעותי. מצב שבו גם מכיוון ראש העין ופתח תקווה לכיוון תל אביב תהיינה לפחות שלוש רכבות בשעה לכל כיוון. הרחבת השירות גם בקווים אחרים: כאמור מצב טוב יותר, משתי רכבות לשעה במסילת השרון או יותר מ-4 בכל שעה מראשון לציון-מערב דרך תחנות חולון ובת ים לתל אביב. לאחרון מתווספות רכבות מהראשונים, שחלקן תיסענה דרך מסילת איילון הדרומית.
לפני כשבועיים התקינו מפלג דאבל-קרוס צפונית לתחנת ההגנה
אבל גם ההתקנה הזו לא משנה את התצורה הבסיסית של המסילות שמחלקת את שלוש המסילות באיילון לזוג מסילות ומסילה בודדת.
 

טנק2

New member
לגבי הפעלת קווים בבינעירוניות

הצעה לרפורמה בקווים העיקריים בשרון הדרומי.

הייתי די הרבה לאחרונה בשרון הדרומי.
הקו הורוד בוטל עקב ראשי ערים שלא אכפת להם מהתחבורה הציבורית.
אז הנה הצעה שלי לשינוי הקווים העיקריים בשרון הדרומי כולל הכנסת מפרקיות.
אז הקווים הכלולים בהצעה שלי הם 12 הרצליה, 15 כפר סבא, 29, 39, 229.

קו 29 ידוע שזה קו בעייתי בשרון, כל השרון ואשתו עולים על הקו הזה, עמוס מאוד ועושה סיבובים מיותרים שמאטים אותו בהרצליה פיתוח ומזרח כפר סבא. וקו 39 שהינו גרסה מהירה יותר לא פועלת בשישי. ובשעות הלילה ומוצאי שבת כמעט כל השרון תלוי בשני קווים בודדים שהינם 29 ו 247. אני לא חושב שקו ראשי כמו 29 צריך לבצע מסלול פנימי בתוך הרצליה פיתוח.
אז הנה הצעה שלי לפצל את קו 29 למספר קווים וביצוע שינויים בקווים 12, 15, 39 ו 229. במסגרת ההצעה קו 12 מכפר סבא מתבטל כדי למנוע כפילות פרט למסלול הבסיס הפנימי בהרצליה מנווה עמל.

הקו הראשי במערכת הינו קו 29. קו מהיר מעתיר ידע למרינה הרצליה ללא סיבובים כלל פרט לרכבת הרצליה. זה הקו אליו צריך להכניס את המפרקיות(גם היום צריך אך מפרקיות לא יצליחו להיכנס לתוך הרצליה פיתוח ומסוף קפלן).

והנה הקווים הנוספים:
קו 9: קונספט לקו יוממים מהיר מתע"ש כפר סבא למרינה הרצליה המשרת את השכונות הדרומיות של רעננה וכפר סבא דרך כביש 531.
קו 14: קו תגבור האמור לעזור לקו 15 בשעות העומס.
קו 15: המקטע שלו בתע"ש הינו מקטע מת ויש את קווים 8 ו 39 שעושים את אותו המקטע אז למה לא לנצל את הקו. אז הקו יעשה את המסלול של קו 29 מויצמן עד התע"ש ותגבור משמעותי בתדירותו והפעלתו בכל ימות השבוע.
קו 19: מחליף את קו 29 בהרצליה פיתוח. מהמרינה ללב הפארק.
קו 25: קו יוממים ישיר ממזרח כפר סבא למרינה הרצליה דרך 531. מחליף חלקית את קו 12 שאני מציע לבטל לו את החלופה מכפר סבא.
קו 26: קו יוממים מכפר סבא ורעננה למלונות בהרצליה פיתוח. מחליף את קו 12 שאני מציע לבטל לו את החלופה מכפר סבא. השירות הפנימי ממרכז הרצליה למלונות יתבצע ע"י קו 12.
קו 28: המסלול המקורי של קו 29 אך פועל בשעות מסוימות בלבד. בעיקר בלילה אחרי שקווים 15 ו 19 מסיימים את פעילותם. קו זה יכול לפעול גם כקו לילה.
קו 39: ללא שינוי פרט שצריך להפעילו ביום שישי.
קו 49: קו שהוצע לפני מספר שנים בפורום. קו מהיר ממרינה הרצליה לעתיר ידע כפר סבא דרך הבריגדה, ויצמן והשכונה הירוקה.
קו 229: שינוי מתכונת והתאמת לוחות זמנים יחד עם קו 28. קו 29 עצמו גם אני מציע להפעיל כקו לילה.

מה דעתכם על הרעיונות כי אני חושב שהרעיון יכול לפתור חלק מהליקויים בתחבורה הציבורית באיזור השרון הדרומי שלא חסר באיזור הזה ליקויים(כגון קו 247 המייגע) ואטימות ראש של משרד התחבורה(כגון קווים 47 ו 90 מופעלים בבינעירוניות).
לגבי הפעלת קווים בבינעירוניות
גם 90, גם 247 וגם 47 מופעלים בבינעירוניות. מייגע ומוריד את היעילות של הקווים.....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה