הצעה ראשונית למערכת חדשה בראשון לציון
הנה הצעה ראשונית למערכת קווים חדשה לראשון לציון. המערכת בנויה על שלד של שלושה קווי אקספרס שיובילו את מרבית הנוסעים. התחנות בקווים אלה צריכות להיות בנויות למעברים נוחים, הן בין קווי האקספרס והן עם הקווים הרגילים. בכל תחנה כזו אני מציע להציב מכונת כרטוס, ונוסע מזדמן יצטרך לקנות כרטיס נייר שעתי בטרם העליה לאוטובוס. ליד כל דלת יוצב ולידטור לרב קו. פקחים יעברו בין הקווים הללו ויבדקו את תוקף כרטיס הנייר או הרב קו. אחת הבעיות שנתקלתי בהן היא הדרכים הרבות ללא מוצא. הדבר מקשה על בניית רשת יעילה עם מעט החלפות. למשל שד' בן גוריון המנותקות מז'בוטינסקי, או שכונת נווה ים, המנותקת מאיזור הקניונים. רח' כורש בנווה חוף אני מציע לחבר לדרך בגין בבת ים עבור ת"צ בלבד. אני לא יודע האם מעשי לחבר את הדרכים האחרות שהזכרתי. אני מודע לכך שיש כאן מסלולים בעלי דרישה שאינם מקבלים שירות די הצורך. אשמח לקבל הערות בונות והצעות בנושא הזה, בייחוד (אבל לא רק) ממקומיים... סליחה על איכות הקובץ, אבל תפוז מגביל אותי...)
הנה הצעה ראשונית למערכת קווים חדשה לראשון לציון. המערכת בנויה על שלד של שלושה קווי אקספרס שיובילו את מרבית הנוסעים. התחנות בקווים אלה צריכות להיות בנויות למעברים נוחים, הן בין קווי האקספרס והן עם הקווים הרגילים. בכל תחנה כזו אני מציע להציב מכונת כרטוס, ונוסע מזדמן יצטרך לקנות כרטיס נייר שעתי בטרם העליה לאוטובוס. ליד כל דלת יוצב ולידטור לרב קו. פקחים יעברו בין הקווים הללו ויבדקו את תוקף כרטיס הנייר או הרב קו. אחת הבעיות שנתקלתי בהן היא הדרכים הרבות ללא מוצא. הדבר מקשה על בניית רשת יעילה עם מעט החלפות. למשל שד' בן גוריון המנותקות מז'בוטינסקי, או שכונת נווה ים, המנותקת מאיזור הקניונים. רח' כורש בנווה חוף אני מציע לחבר לדרך בגין בבת ים עבור ת"צ בלבד. אני לא יודע האם מעשי לחבר את הדרכים האחרות שהזכרתי. אני מודע לכך שיש כאן מסלולים בעלי דרישה שאינם מקבלים שירות די הצורך. אשמח לקבל הערות בונות והצעות בנושא הזה, בייחוד (אבל לא רק) ממקומיים... סליחה על איכות הקובץ, אבל תפוז מגביל אותי...)