הצעה ראשונית למערכת חדשה בראשון לציון

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
לא כ"כ הבנתי, תוכל לתת דוגמא בבקשה?
מה דוגמא? סתם העליתי רעיון...
אבל שים לב למה שכתבתי בהמשך. עד כמה שאני מכיר את ראשון, יש מקום לתחנות צפופות יותר רק בחלק קטן מאורך הקווים (כמו בירושלים שבה התחנות הצפופות מתרכזות בקטע של כקילומטר מתוך 14).
 

alantan

New member
אפשר לעשות את זה אחרת
קווים עורקיים על כבישים עורקיים (היקפיים), קווי-מע"ר מהחוץ פנימה. אם אני מבין נכון את המפה, המע"ר של ראשל"צ מהווה רק חלק קטן מסך-כל השטח ואורך הקווים, ולכן לדעתי ההפרעה תהיה קטנה.
ראה את תכנית המתאר של ראשל"צ
מתוכננים צירי עדיפות רבים, והתחבורה הציבורית אמורה לעבור דרך מרכז העיר הישן (ולא מסביבו). התחבורה הפרטית תעבור בדרכים היקפיות. http://www.rishonlezion.muni.il/han...mitaar/Documents/פרק 8 מערכת הדרכים מעוצב.pdf
 

alantan

New member
ולגבי המרחקים בין התחנות
מרחקים של 800 מטר בין התחנות זה לא ישים. אני זוכר את עצמי הולך ברגל מרחוב ירושלים פינת האחד עשר עד שער ראשון של צריפין (דרך מייאשת שעשיתי לא פעם אחת כשנסעתי לבסיס בערב בקו 83) ומקלל כל רגע שבו החלטתי לא לחכות ל-11. אשה מבוגרת שעושה קניות בקניון רוטשילד לא תלך עד שכונת רמז כדי לקחת אוטובוס שממילא עובר ליד הקניון, וגם המרחק מעיריית ראשל"צ במעלה רחוב הכרמל עד ירושלים פינת ביל"ו הוא מרחק גדול. וכל כך למה? משלוש סיבות: 1. הבעיה בראשון היא לא ריבוי התחנות. הבעיה היא הפקקים והרמזורים. במסלול הקו לאורך רחוב רוטשילד או לאורך רחוב ז'בוטינסקי או לאורך רחוב ירושלים הקו עושה כל כך הרבה עצירות גם אם אין אף נוסע בדרך, שהעצירות בתחנות מתגמדות. 2. המחקרים עוסקים בקווי אקספרס, אבל כאן לא באמת מדובר בקווי אקספרס. אלה הקווים היחידים שמחברים בין מרכז העיר לשכונות (הרי לא סביר שמישהו יחליף מקו אקספרס לקו מאסף רק כדי להמשיך איתו עוד תחנה אחת), וככאלה הם חייבים להיות מאספים. 3. פשוט כי זה לא מה שאנשים בארץ התרגלו.
אבל אלה המרחקים הנהוגים בתחתית, BRT וכו'
התחנות הללו מוזנות מהקווים הרגילים - על הנוסע העייף יותר לעבור מקו איטי לקו מהיר בתחנת אקספרס (או לחלופין לנסוע רק בקו איטי, אם יש לו זמן לכך). עם מרחקים קצרים יותר, כבר לא מדובר בקו מהיר. לגבי 1, יש לבצע העדפה בכל הצירים הללו. לגבי 2, כמו שיש כאלה שנוסעים בתחתית, ואז עוברים לאוטובוס לתחנה אחת או שתים כדי להגיע לדלתם, כך גם כאן. לגבי 3, אני צופה עתיד מעניין (ואיטי) להסעת המונים בארץ אם תוקמנה תחנה בכל 300-400 מ'...
 

Ccyclist

Well-known member
אבל אלה המרחקים הנהוגים בתחתית, BRT וכו'
התחנות הללו מוזנות מהקווים הרגילים - על הנוסע העייף יותר לעבור מקו איטי לקו מהיר בתחנת אקספרס (או לחלופין לנסוע רק בקו איטי, אם יש לו זמן לכך). עם מרחקים קצרים יותר, כבר לא מדובר בקו מהיר. לגבי 1, יש לבצע העדפה בכל הצירים הללו. לגבי 2, כמו שיש כאלה שנוסעים בתחתית, ואז עוברים לאוטובוס לתחנה אחת או שתים כדי להגיע לדלתם, כך גם כאן. לגבי 3, אני צופה עתיד מעניין (ואיטי) להסעת המונים בארץ אם תוקמנה תחנה בכל 300-400 מ'...
חייב לתמוך בך על המרחקים.
נכון שבארץ הם לא רגילים לקנה המידה הזה, אבל זה קנה המידה שמאפשר נסיעה מהירה מתחנה לתחנה, במיוחד כשהסיכוי שיבנו רכבת תחתית הוא אפסי.
 

alantan

New member
חייב לתמוך בך על המרחקים.
נכון שבארץ הם לא רגילים לקנה המידה הזה, אבל זה קנה המידה שמאפשר נסיעה מהירה מתחנה לתחנה, במיוחד כשהסיכוי שיבנו רכבת תחתית הוא אפסי.
 

alantan

New member
אין ספק שההצעה שלך הרבה יותר טובה מהמצב הקיים
החיבור לאסף הרופא מצוין, כמו גם החיבור בין רכבת הראשונים לצפון-מזרח העיר. יחד עם זה, נראה לי שגם המפה הזאת לוקה בספגטי של קווים שזמן נסיעתם מעל שעה מקצה לקצה ושמחברים שתי נקודות קרובות בדרך ארוכה. לא הייתי רוצה לנסוע בקווים כמו 3, 31 ו-33. כמו כן הייתי מוסיף קו מהשכונות הדרום-מערביות (נניח נאות שקמה, פרס נובל, קרית גנים) דרך רחוב רמז לרכבת הראשונים. אני מסכים עם זה שיותר קווים עירוניים צריכים לעבור ברחוב הרצל, וגם עם זה שצריך לוותר על הפקק הקבוע ברוטשילד כדרך היחידה להגיע בין מרכז העיר ומערבה. מצד שני, רחוב רוטשילד הוא רחוב קניות ראשי, ולדעתי כן חשוב להשאיר בו כמה קווים תדירים, כי אחרת תושבי חלק נכבד מהעיר יצטרכו החלפה כדי להגיע אליו. אגב, הבנתי שיש תכנית לעשות נת"צ לכל אורך רוטשילד, למרות שאני לא יודע באיזו מתכונת בדיוק. ודבר אחרון - בתור תושב שיכון המזרח לשעבר, תמיד חלמתי על קו שיחבר את שיכון המזרח למערב העיר בלי לעבור דרך המרכז הפקוק. לדעתי צריך להיות קו, לפחות בשעות השיא, משיכון המזרח לאיזור התעשיה החדש דרך כביש 431 והתחנה המרכזית.
תודה על ההתייחסות, מספר תשובות/הסברים
הרעיון היה לעשות מערכת שתי וערב (כמה שניתן). למעשה 31/33 זה ארבעה קווים שבמקום לסיים אותם בשיכון המזרח, הם מחוברים שם בזוגות. כך יכול נוסע לנסוע למשל מרח' גבעתי ועד נחמיה בקווים הללו. אם מוצדק להפריד אותם לשני חלקים, אפשר לעשות זאת, אבל אני לא רואה בכך יתרון, אלא אם יש בעיה רצינית של אמינות תפעולית. אף אחד לא מצפה לנסוע בקווים הרגילים מקצה לקצה, וגם בקווי האקספרס, זה בספק (כלומר, לחצות את ראשל"צ כן, אבל לא עד וולפסון) - הם אמורים להשלים אמצעים אחרים, קרי הרכבת. ההצעה שלך לקו נוסף משכונות הדרום-מערב לראשונים דרך רמז נראית הגיונית. האם הדבר יבוא ע"ח התדירות של הקווים האחרים, או שיש מספיק דרישה לקו כזה בתדירות סבירה? דווקא לא ויתרתי על צידו המערבי המערבי של רוטשילד, כי הוא הציר העיקרי לקו 3 האקספרס, כלומר הוא צריך העדפה רצינית לתחבורה ציבורית. אבל אני מסכים שצריך אולי יותר שירות שם של קווים רגילים (בשביל הגברות עם הסלים). עם הסיפא שלך אני מסכים ואולי השלב הבא שלי זה להגדיר קווים נוספים שיפעלו בשעות השיא בלבד.
 

urilei

New member
הצעה ראשונית למערכת חדשה בראשון לציון
הנה הצעה ראשונית למערכת קווים חדשה לראשון לציון. המערכת בנויה על שלד של שלושה קווי אקספרס שיובילו את מרבית הנוסעים. התחנות בקווים אלה צריכות להיות בנויות למעברים נוחים, הן בין קווי האקספרס והן עם הקווים הרגילים. בכל תחנה כזו אני מציע להציב מכונת כרטוס, ונוסע מזדמן יצטרך לקנות כרטיס נייר שעתי בטרם העליה לאוטובוס. ליד כל דלת יוצב ולידטור לרב קו. פקחים יעברו בין הקווים הללו ויבדקו את תוקף כרטיס הנייר או הרב קו. אחת הבעיות שנתקלתי בהן היא הדרכים הרבות ללא מוצא. הדבר מקשה על בניית רשת יעילה עם מעט החלפות. למשל שד' בן גוריון המנותקות מז'בוטינסקי, או שכונת נווה ים, המנותקת מאיזור הקניונים. רח' כורש בנווה חוף אני מציע לחבר לדרך בגין בבת ים עבור ת"צ בלבד. אני לא יודע האם מעשי לחבר את הדרכים האחרות שהזכרתי. אני מודע לכך שיש כאן מסלולים בעלי דרישה שאינם מקבלים שירות די הצורך. אשמח לקבל הערות בונות והצעות בנושא הזה, בייחוד (אבל לא רק) ממקומיים... סליחה על איכות הקובץ, אבל תפוז מגביל אותי...)
הייתי מחליף את האדום והכחול במזרח העיר
כך שהכחול יעבור בצבי פרנק והאדום בירושלים, ואולי עדיף ששניהם יסתיימו ברכבת ולא באסף הרופא, כי תכלס לא באמת צריך לשם קו תדיר. אבל נו, זה גם ככה רק חלומות... האמת היא שהמסלול לא כזה קריטי רק חשוב שלא יעשה סיבובים בלי סוף ושלא יסע פעם ב-20 דקות בשעות ה"שיא" אלא פעם ב-3 עד 5 דקות, תדירות סבירה לחלוטין לעיר של רבע מיליון תושבים.
 

alantan

New member
הייתי מחליף את האדום והכחול במזרח העיר
כך שהכחול יעבור בצבי פרנק והאדום בירושלים, ואולי עדיף ששניהם יסתיימו ברכבת ולא באסף הרופא, כי תכלס לא באמת צריך לשם קו תדיר. אבל נו, זה גם ככה רק חלומות... האמת היא שהמסלול לא כזה קריטי רק חשוב שלא יעשה סיבובים בלי סוף ושלא יסע פעם ב-20 דקות בשעות ה"שיא" אלא פעם ב-3 עד 5 דקות, תדירות סבירה לחלוטין לעיר של רבע מיליון תושבים.
ניסיתי את שתי האופציות
למרות שלא הייתי משוכנע לחלוטין, החלטתי שעדיף שצפון העיר יקושר במהירות האפשרית עם תחנת הראשונים ועם איזור התעשיה המערבי. מדובר בקווים שנוסעים כל 7.5 ד', כך שלא צפוי עומס שיצדיק חפיפה במסלול שני הקווים בשכון המזרח, וחיבור מהיר לצריפין פותח אפשרויות חדשות לנוסעי רכבת מאשדוד ואשקלון. כל תחנות המעבר בין קווי האקספרס צריכים להיות נוחות וחלקן אף ממוזגות. התדירות הגבוהה משמעותה המתנה ממוצעת של 4 ד' בלבד. בתחנה הראשית ברח' הרצל, הקווים צריכים לעבור למסלול הנגדי כך שיהיה רציף אי אחד, להחלפה נוחה ומהירה בין הקו האדום והכחול.
 

urilei

New member
ניסיתי את שתי האופציות
למרות שלא הייתי משוכנע לחלוטין, החלטתי שעדיף שצפון העיר יקושר במהירות האפשרית עם תחנת הראשונים ועם איזור התעשיה המערבי. מדובר בקווים שנוסעים כל 7.5 ד', כך שלא צפוי עומס שיצדיק חפיפה במסלול שני הקווים בשכון המזרח, וחיבור מהיר לצריפין פותח אפשרויות חדשות לנוסעי רכבת מאשדוד ואשקלון. כל תחנות המעבר בין קווי האקספרס צריכים להיות נוחות וחלקן אף ממוזגות. התדירות הגבוהה משמעותה המתנה ממוצעת של 4 ד' בלבד. בתחנה הראשית ברח' הרצל, הקווים צריכים לעבור למסלול הנגדי כך שיהיה רציף אי אחד, להחלפה נוחה ומהירה בין הקו האדום והכחול.
תמשיך לחלום...
את רציף האי הנהדר שהיה בהרצל העירייה פרקה לפני 8 שנים לטובת כריש נדל"ן (שאם רק הייתה רוצה, הייתה יכולה לחייב אותו לבנות תחנה מרכזית חדשה מתחת למגדלים שלו) וכשתוך כדי עבודות הבנייה פיצלו את קו 85 ו-5 לשני מקומות שונים ומרוחקים בתחנה המרכזית (ז"ל), לא אגד ולא אנשי העירייה הצליחו להבין מה בכלל הבעייה. כל התשובות שקיבלתי הסתכמו בכך ש"מרחק ההליכה בכלל לא כזה גדול", ואף אחד מקברניטי התחבורה הציבורית לא הצליח בכלל להבין שנוסע לא בוחר את מספר הקו הספציפי שהוא מתכוון לעלות עליו 24 שעות מראש. "אתה רוצה את קו 5? אז תלך לתחנה של קו 5!" או "תדירות גבוהה במיוחד של עד 4 נסיעות בשעה"
 

alantan

New member
תמשיך לחלום...
את רציף האי הנהדר שהיה בהרצל העירייה פרקה לפני 8 שנים לטובת כריש נדל"ן (שאם רק הייתה רוצה, הייתה יכולה לחייב אותו לבנות תחנה מרכזית חדשה מתחת למגדלים שלו) וכשתוך כדי עבודות הבנייה פיצלו את קו 85 ו-5 לשני מקומות שונים ומרוחקים בתחנה המרכזית (ז"ל), לא אגד ולא אנשי העירייה הצליחו להבין מה בכלל הבעייה. כל התשובות שקיבלתי הסתכמו בכך ש"מרחק ההליכה בכלל לא כזה גדול", ואף אחד מקברניטי התחבורה הציבורית לא הצליח בכלל להבין שנוסע לא בוחר את מספר הקו הספציפי שהוא מתכוון לעלות עליו 24 שעות מראש. "אתה רוצה את קו 5? אז תלך לתחנה של קו 5!" או "תדירות גבוהה במיוחד של עד 4 נסיעות בשעה"
גם אתה תמשיך, אורי....
הרי שנינו יכולים להמשיך לדבר אל הלמפה, אני עם התשתיות ואתה עם תחבורה ציבורית בשבת! אבל לפחות אנחנו מציעים דברים חדשים, ויש מי שקורה את הפורום הזה. רציף האי איננו כמו הרציף שהיה. זכור שהרציף ההוא היה חלק ממתחם שלם של התחנה המרכזית הישנה, שממערב לרחוב הרצל. התחנה הייתה גדולה עם קווים רבים שכולם עברו דרכה בכל מיני כיוונים, מה שדרש שטח רב. זה מה שמאפיין מערכת רדיאלית. עם זאת, אני מסכים שיש חוסר התיחסות למיקום תחנות (ראה את הדיון שבאתר משרד הפנים שפרסמתי כאן שלשום: תכנית למחלף מורשה ועוד מסמך לגבי מיקום התחנות במחלף חולון). התשובות שנתנו לך מאפיינות חוסר הבנה לצרכי הנוסע. מה שאני מציע הוא מת"צ באמצע הרצל (או באחד הצדדים) עם מעט קווים, אבל תדירים. בתכנית שלי יש תחנות החלפה ברחבי העיר, לא במעט מקומות, ולכן הן קטנות יותר ולא דורשות שטח רב.
 
הצעה ראשונית למערכת חדשה בראשון לציון
הנה הצעה ראשונית למערכת קווים חדשה לראשון לציון. המערכת בנויה על שלד של שלושה קווי אקספרס שיובילו את מרבית הנוסעים. התחנות בקווים אלה צריכות להיות בנויות למעברים נוחים, הן בין קווי האקספרס והן עם הקווים הרגילים. בכל תחנה כזו אני מציע להציב מכונת כרטוס, ונוסע מזדמן יצטרך לקנות כרטיס נייר שעתי בטרם העליה לאוטובוס. ליד כל דלת יוצב ולידטור לרב קו. פקחים יעברו בין הקווים הללו ויבדקו את תוקף כרטיס הנייר או הרב קו. אחת הבעיות שנתקלתי בהן היא הדרכים הרבות ללא מוצא. הדבר מקשה על בניית רשת יעילה עם מעט החלפות. למשל שד' בן גוריון המנותקות מז'בוטינסקי, או שכונת נווה ים, המנותקת מאיזור הקניונים. רח' כורש בנווה חוף אני מציע לחבר לדרך בגין בבת ים עבור ת"צ בלבד. אני לא יודע האם מעשי לחבר את הדרכים האחרות שהזכרתי. אני מודע לכך שיש כאן מסלולים בעלי דרישה שאינם מקבלים שירות די הצורך. אשמח לקבל הערות בונות והצעות בנושא הזה, בייחוד (אבל לא רק) ממקומיים... סליחה על איכות הקובץ, אבל תפוז מגביל אותי...)
כמה הערות:
לרמת אליהו (השכונה שצמודה ממערב לכביש 4 - רשום "נווה אליהו") דרושים תדירות יותר גבוהה שם צורכים יותר תחבורה ציבורית לנפש, בנוסף קו 13 צריך לעבור בתחנה המרכזית החדשה של ראשון ולא כמה מאות מטרים מערבה. אני הייתי מאריך מעט את המסלול של קו עורקי 1, שיפנה מזבוניסקי שמאלה לשדרות בגין (יותר אנשים שגרים קרוב) ואז למטה לבן גוריון ומשם שמאלה לתחנה המרכזית החדשה ומשם שוב למעלה למסלול המקורי, כן זה מאריך את המסלול אבל הנגישות לתחנה החדשה +משרדי הממשלה שקרובים אליה (רחוב ישראל גלילי מזרח) דורשים קווים מיותר מקומות, חוץ מזה כמו שאמרו אחת הצרות במערכת שכל מי שרוצה להגיע מהמזרח למערב צריך להתקע בפקקים במכרז (רוטשילד). גם קו 3 צריך לפנות למעלה שיעבור ברחוב גלילי למשרדי הממשלה. קו 33 לא צריך לעבור בשדרות תש"ח אלא כמה רחובות צפונה , למרות שהם קטנים וחד סיטריים ,כי שם גרים התושבים לתש"ח אין קשר ישיר, בנוסף נסיעות לפלמחים צריכות להיות מצומצמות אם בכלל, זה ישוב קטן במרחק של ~10 ק"מ מהתחנה הסופית. וגם עדיף שיסע בפרס נובל בחצי עיגול של שמעון פרס , כדי שתהיה נגישות לכולם. (המון סמטאות מסתעפות משם) קו 2 צריך להגיע לתל אביב , כדאי גם עוד קו מהיר. וסחתיין על ההשקעה.
 

alantan

New member
כמה הערות:
לרמת אליהו (השכונה שצמודה ממערב לכביש 4 - רשום "נווה אליהו") דרושים תדירות יותר גבוהה שם צורכים יותר תחבורה ציבורית לנפש, בנוסף קו 13 צריך לעבור בתחנה המרכזית החדשה של ראשון ולא כמה מאות מטרים מערבה. אני הייתי מאריך מעט את המסלול של קו עורקי 1, שיפנה מזבוניסקי שמאלה לשדרות בגין (יותר אנשים שגרים קרוב) ואז למטה לבן גוריון ומשם שמאלה לתחנה המרכזית החדשה ומשם שוב למעלה למסלול המקורי, כן זה מאריך את המסלול אבל הנגישות לתחנה החדשה +משרדי הממשלה שקרובים אליה (רחוב ישראל גלילי מזרח) דורשים קווים מיותר מקומות, חוץ מזה כמו שאמרו אחת הצרות במערכת שכל מי שרוצה להגיע מהמזרח למערב צריך להתקע בפקקים במכרז (רוטשילד). גם קו 3 צריך לפנות למעלה שיעבור ברחוב גלילי למשרדי הממשלה. קו 33 לא צריך לעבור בשדרות תש"ח אלא כמה רחובות צפונה , למרות שהם קטנים וחד סיטריים ,כי שם גרים התושבים לתש"ח אין קשר ישיר, בנוסף נסיעות לפלמחים צריכות להיות מצומצמות אם בכלל, זה ישוב קטן במרחק של ~10 ק"מ מהתחנה הסופית. וגם עדיף שיסע בפרס נובל בחצי עיגול של שמעון פרס , כדי שתהיה נגישות לכולם. (המון סמטאות מסתעפות משם) קו 2 צריך להגיע לתל אביב , כדאי גם עוד קו מהיר. וסחתיין על ההשקעה.
תודה על ההערות המפורטות!
יחד עם מס' הערות קודמות שגם לכותביהם אני מודה, כבר יש לי מספר רעיונות לשינויים בתכנית שיענו על רוב הטענות, ואני מקווה לפרסם תכנית משופרת בימים הקרובים. לעניין תדירות רמת אליהו, אני מסכים. אני חושב שיש אלטרנטיבה אחרת מאשר הארכת קו 13, והיא קו אנכי נוסף. הארכת קו 1 סותרת את המהות של התכנית שהיא קווים עורקיים במסלולים ונתיבים מיוחדים וקצרים ככל שניתן. המעבר בין 1 ל-3 (או להפך) צריך לבוא בטבעיות בדיוק כמו שעושים בין שני קווי תחתית, ולכן אין צורך ש-1 יגיע לתחנה המרכזית החדשה. אין צורך שעוד מקומות יקושרו ללא החלפה, כי זאת לא רשת רדיאלית מכל מקום למרכז אחד, אלא רשת עם פריסה יותר רחבה. רח' רוטשילד אינו אמור להוות בעיה - הוא אמור להפוך למת"צ כחלק מ-BRT (הקו החום של נת"ע). זאת גם הסיבה שלא העברתי את קו 3 ברחוב גלילי. לגבי שדרות תש"ח, יש מצב... אולי אפריד את קו 33 לשני קווים: 33 שיסתיים באיקאה (דרך הרחובות הקטנים), ו-35 מהראשונים (אולי אף מרמלה?) לפלמחים ללא כניסה לאיקיאה ולשכונות. 35 פעם בשעה (פחות?), מתואם עם הרכבות מהראשונים. לגבי פרס נובל - חצי עיגול - מסכים. קו 2 הוא ה-BRT הכחול של נת"ע, ולכן רק עד מחלף חולון. גם להוסיף קווי שעות שיא מהירים לת"א כפי שהציעו גם אחרים. לסיום, אני רוצה לומר שממש כיף לתכנן בצורה כזו, עם המשוב הקהילתי. רצוי שמתכננים כמו חברת נתיבי איילון יפיצו את תכניותם בפורומים מקצועיים, כי הרבה מהבעיות שמאפיינים פריסה מחדש יוכלו להמנע עם שיתוף כזה.
 
תודה על ההערות המפורטות!
יחד עם מס' הערות קודמות שגם לכותביהם אני מודה, כבר יש לי מספר רעיונות לשינויים בתכנית שיענו על רוב הטענות, ואני מקווה לפרסם תכנית משופרת בימים הקרובים. לעניין תדירות רמת אליהו, אני מסכים. אני חושב שיש אלטרנטיבה אחרת מאשר הארכת קו 13, והיא קו אנכי נוסף. הארכת קו 1 סותרת את המהות של התכנית שהיא קווים עורקיים במסלולים ונתיבים מיוחדים וקצרים ככל שניתן. המעבר בין 1 ל-3 (או להפך) צריך לבוא בטבעיות בדיוק כמו שעושים בין שני קווי תחתית, ולכן אין צורך ש-1 יגיע לתחנה המרכזית החדשה. אין צורך שעוד מקומות יקושרו ללא החלפה, כי זאת לא רשת רדיאלית מכל מקום למרכז אחד, אלא רשת עם פריסה יותר רחבה. רח' רוטשילד אינו אמור להוות בעיה - הוא אמור להפוך למת"צ כחלק מ-BRT (הקו החום של נת"ע). זאת גם הסיבה שלא העברתי את קו 3 ברחוב גלילי. לגבי שדרות תש"ח, יש מצב... אולי אפריד את קו 33 לשני קווים: 33 שיסתיים באיקאה (דרך הרחובות הקטנים), ו-35 מהראשונים (אולי אף מרמלה?) לפלמחים ללא כניסה לאיקיאה ולשכונות. 35 פעם בשעה (פחות?), מתואם עם הרכבות מהראשונים. לגבי פרס נובל - חצי עיגול - מסכים. קו 2 הוא ה-BRT הכחול של נת"ע, ולכן רק עד מחלף חולון. גם להוסיף קווי שעות שיא מהירים לת"א כפי שהציעו גם אחרים. לסיום, אני רוצה לומר שממש כיף לתכנן בצורה כזו, עם המשוב הקהילתי. רצוי שמתכננים כמו חברת נתיבי איילון יפיצו את תכניותם בפורומים מקצועיים, כי הרבה מהבעיות שמאפיינים פריסה מחדש יוכלו להמנע עם שיתוף כזה.
תשלח את כל המפות שלך לגורמים רשמיים,
אולי הם יעשו עם זה משהו, (תקווה) הבנתי את הרעיונות שלך , רק לגבי רחוב גלילי (חלק מערבי מצפון מזרח לכיכר) מכיוון שמשרדי הממשלה שם 1000~ עובדים צריך שקו מהיר יעבור שם, במקום ברבין, גם אם יגיע הקו הראשי 5 דקות הליכה מהמשרדים (נכון ללפני שנה הכניסות הם מרחוב גלילי), הרבה עובדים יגיעו ברכב כי צריך ללכת לאוטובוס - והקו שעובר שם אינו תדיר.
 
תודה על ההערות המפורטות!
יחד עם מס' הערות קודמות שגם לכותביהם אני מודה, כבר יש לי מספר רעיונות לשינויים בתכנית שיענו על רוב הטענות, ואני מקווה לפרסם תכנית משופרת בימים הקרובים. לעניין תדירות רמת אליהו, אני מסכים. אני חושב שיש אלטרנטיבה אחרת מאשר הארכת קו 13, והיא קו אנכי נוסף. הארכת קו 1 סותרת את המהות של התכנית שהיא קווים עורקיים במסלולים ונתיבים מיוחדים וקצרים ככל שניתן. המעבר בין 1 ל-3 (או להפך) צריך לבוא בטבעיות בדיוק כמו שעושים בין שני קווי תחתית, ולכן אין צורך ש-1 יגיע לתחנה המרכזית החדשה. אין צורך שעוד מקומות יקושרו ללא החלפה, כי זאת לא רשת רדיאלית מכל מקום למרכז אחד, אלא רשת עם פריסה יותר רחבה. רח' רוטשילד אינו אמור להוות בעיה - הוא אמור להפוך למת"צ כחלק מ-BRT (הקו החום של נת"ע). זאת גם הסיבה שלא העברתי את קו 3 ברחוב גלילי. לגבי שדרות תש"ח, יש מצב... אולי אפריד את קו 33 לשני קווים: 33 שיסתיים באיקאה (דרך הרחובות הקטנים), ו-35 מהראשונים (אולי אף מרמלה?) לפלמחים ללא כניסה לאיקיאה ולשכונות. 35 פעם בשעה (פחות?), מתואם עם הרכבות מהראשונים. לגבי פרס נובל - חצי עיגול - מסכים. קו 2 הוא ה-BRT הכחול של נת"ע, ולכן רק עד מחלף חולון. גם להוסיף קווי שעות שיא מהירים לת"א כפי שהציעו גם אחרים. לסיום, אני רוצה לומר שממש כיף לתכנן בצורה כזו, עם המשוב הקהילתי. רצוי שמתכננים כמו חברת נתיבי איילון יפיצו את תכניותם בפורומים מקצועיים, כי הרבה מהבעיות שמאפיינים פריסה מחדש יוכלו להמנע עם שיתוף כזה.
אה שכחתי קו לסופרלנד
כמו לפלמחים שקו לא תדיר יכנס פעם בשעה~ לסופרלנד,
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה