הצעוצ לשיפור לערכת החינוך..

SmartKid

New member
הצעוצ לשיפור לערכת החינוך..

שלום לכולם בפורום. קוראים לי דימה ואני סיימתי השנה י"ב, והולך למסלול העתודה ( מתמטיקה). מכל שנותי בבה"ס, אני חושב שיש לי את הנסיון הדרוש בכדי לתת כמה עצות לשיפור מערכת החינוך בישראל. מכיוון שרגשותי בעניין הם דיי עזים, אני מבקש לא להעלב, אם מישהו מהמורים שהחומר הנ"ל מתייחס עליו, יראה בהודעה פגיעה אישית בו. 1) יש לבטל מיד את כל המקצועות האומניים בבתי הספר, להשאיר רק מתמטיקה,פיזיקה ותכנות. המקצועות האומניים גורעים ביכולת האדם לנסח את מחשבותיו בצורה ברורה וחדה, ומעודדים ניסוח מעורפל וחסר כל משמעות אמיתית. אין שום תועלת מלימודם של מקצועות אלו. יש לבטלם מיד. 2)להעיף לכל הרוחות את כל המורים ה"צעירים", שכל מה שיש להם בראש, ואני מצטער מראש על המילים, זה זיונים ושתייה, וכן יש המווון !! כאלו. להשאיר רק !!! מורים בעלי תואר 3 במדע מדוייק מסויים. 3)לבטל כל בזבוז זמן במסגרת בית הספר, כגון פעילות חברתית בלתי מועילה, משימות קבוצתיות וכו´. המורים והתלמידים שכחו מזמן שבית ספר הוא מקום ללמידה ולא מועדון חברתי. 4) בית הספר צריך להיות פתוח 24 שעות ביממה, זה חשוב ביותר. ללמוד כל הזמן ! ללא הפסקות מ 8 בבוקר עד 22:00 בלילה. אם מישהו רוצה לשבת ולהתעמק בחומר, בית הספר יהיה מוסד פתוח שיאפשר לימוד ללא הפסקה. 5) מי שלא רוצה ללמוד בבית הספר, אינו חייב. בית הספר יהיה רשות ולא חובה, למי שבאמת רוצה להשיג משהו בחייו. תזכרו טוב את מילותי.. לא תהיה מערכת חינוך נורמלית עד שלא ינהיגו את הנורמות הנ"ל. ללמוד ללמוד ללמוד ללמוד ללמוד ללמוד ללמוד בלי שום הפסקות 24 שעות ביממה !!! רק כאשר התלמיד מתמוטט, אפשר לתת לו לישון כמה שעות, ולחזור ללמוד ! רק כך אפשר להיות מישהו בחיים, וחבל שרוב התלמידים/מורים לא מבינים זאת.
 
דעתי

1) צודק, אבל תכנות? שיהיה. 2)מסכים במאה אחוז,מורים שמכינים לבגרות שהיו לפחות בעלי תואר 2. 3)מסכים, סתם בזבוז זמן וכסף. 4)זה יהיה נחמד ,אבל מה ימנע ממסוממים למיניהם להכנס לביצפר להשחיט אותו או סתם להפריע לתלמידים? 5)יכולת לעזוב בכיתה י´,אם רצית. אם אתה גאון אתה לא צריך לחרוש ימים ולילות, אבל אם אתה תלמיד "סביר" אתה באמת צריך ללמוד 24 שעות ביממה כמו שאמרת ולא תמיד להצליח. אבל זה מה יש...
 

SmartKid

New member
תגובה למגיב..

1)אני לא התכוונתי לעזוב בכתה י´..רציתי שמב"ר ובג"ח ילכו קיבינימט.. עדיף שהיו פשוט יורים בהם. 2)" אם אתה גאון..."...זה לא מצריך תגובה...כיום כל מי שיש לו כמות סבירה של שכל נחשב ל"גאון" בבית הספר.. אתה יודע למה? כי הדרישה מהתלמידים היא אפסית. כמה שתדרוש ככה תקבל... צריך להנהיג משהו כמו משטר צבאי בבתי הספר.. האידאל בישבילי זה לימודים כמו בבסמ"ח...לומדים עד שמקיאים דם !
 
לצחוק או לבכות ../images/Emo5.gif

או לצחוק מרוב בכי או לבכות מרוב צחוק..... וואלה שאני מנסה להבין עד כמה אתה רציני... ואני חוששת שאתה רציני. לצערך..... אני ממש לא מסכימה איתך לבטל את המקצועות "האומניים"???? אוליי אתה מתכוון להומאניים
אתה מתכוון לאלו של ציור, מלאכה וכו.. או למקצועות של ספרות, חיבור, תנ"כ וכו... אני מניחה שאתה מתכוון לקבוצה השנייה. אז..... הם אוליי גורעים מתלמיד זה או אחר לחשוב בצורה חדה וברורה (אני אישית לא מסכימה עם זה) אבל ייתכן שאם היית מתייחס לשיעורים האלו ביתר רצינות לא היית כותב עם שגיאות כתיב..... (אוליי אתה עולה חדש ולכן יש שגיאות כתיב. נראה אותך עובד עליהן כדי לשפר אותן) לדברייך אני אחת שאין לה סיכוי בבית הספר. לא למדתי תכנות. פיזיקה ממש לא מעניין אותי ומתמטיקה הפסקתי ללמוד בכיתה י´. היום אני מורה לספורט. עובדת עם אוכלוסיות מיוחדות. כל המקצועות המתמטיים האלו ממש לא קרובים לליבי. הלוואי והיה אפשר לבטל אותם. או להשאיר אותם כמקצועות בחירה. צר לי לחדש לך אבל העולם אינו מסתכם במתמטיק מִסְפָּרִית, אינו מורכב רק מחוקים של פיסיקה. יש גם פסיכולוגיה בעולם. גם סוציולוגיה. יש תרבויות שונות בעולם. יש ספרות. יש אומנות. יש את כל זה לצד המדע המדוייק. צר לי לאכזב אותך (שוב), אך לא נראה לי שהרעיונות שלך ייפלו על איזו אוזן קשבת בגיונית. להעיף את כל המורים הצעירים..... ממממממממ מעניין..... אני מכירה מורה לספורט בן 60 חולה פרקינסון, נעזר במקל הליכה והוא מלמד בתיכון גדול מאוד. מחלק כדורי רגל לכולם... שישחקו..... האם זה עדיף על מורה צעיר??? לא ולא. עבודת ההוראה, כמו עבודות אחרות גורמות לשחיקה, מורים מתעייפים. לא כדאי להחליף במורים עם מוטיבציה שלמדו שיטות לימוד חדשות??? אלו ששותים. מעשנים. או מנסים להטריד תלמידות. דווח עליהם. פעילות של מורה שניראית לך בילתי הולמת דווח עליה. אבל חיי המין של מורה צעיר אינם מעניינך. חייו הפרטיים של מורה, צעיר או מבוגר, מחוץ לכתלי בית הספר הם עניינו הפרטי של המורה ולך אין זכות להתערב בהם. כמו שלמורה אין זכות להתערב בשלך. (כל עוד לא מדובר בעישון סמים, אונס, רצח והשד יודע מה עוד.) פעילות חברתית בילתי מועילה??? מהל´שות??? אנחנו חיים בעולם עם תרבויות שונות, עמים שונים, דתות שונות. גם בתוך עמינו יש הבדלי עדות, ואמונה..... אם לא נלמד לחיות בקבוצה ולקבל את השונה אז לאן נגיע????? (וכשאני כותבת שורות אלו עולות בי קונטוציות מפחידות ביותר, של מכונות משומנות היטב. של גזירות ושל רוע). זו דעתך. אני חולקת עליה. לא מקבלת אותה. אך מקשיבה לך. יש בדבריך כמה דברים נכונים. כמו העניין הכספי. אתה לא צריך להשתכנע. אך אם נתתי לך נקודה נוספת למחשבה דיינו. ולגבי לימודים למשך 24 שעות..... אנא, עבור בבתי הספר ושאל דעתם של תלמידים על כך... ספר לי מה ענו. סיימת יב´..... בהצלחה בלימודי העתודה.
 
ולו את

היית מתייחסת לשיעורים ההומניים ביתר רצינות: לא היית כותבת "שמיים", אלא שמים; לא היית כותבת "אם היית", כשצריך לכתוב: לו היית; לא היית כותבת "עם שגיאות", אלא: בשגיאות; לא היית כותבת "פיזיקה לא מעניין", אלא: פיזיקה לא מעניינת (ואולי אפילו: פיסיקה אינה מעניינת); לא היית כותבת "לדברייך" (לבן), אלא: לדבריך; לא היית כותבת "אומנות", כשאת מתכוונת לאמנות; לא היית כותבת "מורים עם מוטיבציה", אלא: מורים בעלי מוטיבציה, או: מורים שְאפתנים. לא היית כותבת "ניראית", אלא: נראית; לא היית כותבת: "בילתי", אלא: בלתי; לא היית כותבת: "עמינו" (= העמים שלנו), אלא: עמנו; לא היית כותבת יב´, אלא: י"ב. ולא כללתי ברשימה עוד כמה טעויות הקלדה שנפלו בהודעתך. ואגב: לא הטעויות, אלא ההתנשאות שלך היא שהפריעה לי והניעה אותי להגיב.
 
אתה רק מחזק את דעתי......

אין צורך בביטול המקצועות ההומאניים. כחול שמיים עם שני י´. ככה בחרתי לכתוב. והמקצוע הזה, פיסיקה / פיזיקה..... עדיין, אינו מעניין אותי. מודה לך על תיקון טעויות הניסוח... התנשאות???.. קראתי את הודעתי, שוב. אוליי טעיתי. אבל לא, אין כל התנשאות בדבריי. ממש לא. זו דעתי.
 

newon77

New member
בחורצ´יק:

אתה פשוט עלוקה. תתיחס לתוכן דבריה ולא לאופן שבו היא כותבת אותם; אנשים כמוך הורסים דיונים ואץם מסוכנים לחברה. גם: "לא הטעויות, אלא ההתנשאות שלך היא שהפריעה לי והניעה אותי להגיב" מקומם. לא רק שהתגובה שלה לא הייתה מתנשאת, אלא שאתה גם עייפת אותי (ואחרים, אני מניח...) בקריאת הודעה משעממת ומטומטמת, שבסופה אתה אף מתוודה שההודעה כולה אינה עומדת בקנה אחד עם המטרה שלשמה נכתבה (לנגח את המורה החביבה לספורט).
 

newon77

New member
ניסוח מחדש:

(לא קראתי את מה שכתבתי לפני שלחצתי על ה-"שלח") אתה פשוט עלוקה. תתיחס לתוכן דבריה ולא לאופן שבו היא כותבת אותם; אנשים כמוך הורסים דיונים ומסוכנים לחברה. גם המשפט: "לא הטעויות, אלא ההתנשאות שלך היא שהפריעה לי והניעה אותי להגיב" מקומם. לא רק שהתגובה שלה לא הייתה מתנשאת, אלא שגם עייפת אותי (ואחרים, אני מניח...) בקריאת הודעה משעממת ומטומטמת, שבסופה אתה אף מתוודה שההודעה כולה אינה עומדת בקנה אחד עם המטרה שלשמה נכתבה (לנגח את המורה החביבה לספורט).
 

ChipsMan

New member
דעתי בעניין

1) לבטל את המקצועות ההומאניים? למה? כי אתה לא אוהב אותם? המקצועות הללו מעשירים את אוצר המלים שלך, מרחיבים את ידיעתך על תרבויות אחרות, ותורמים דברים רבים אחרים. גם אני מאוד אוהב את המדעים המדוייקים אבל זה לא גורם לי לרצות שיפסיקו ללמד אותם בבית הספר. ובקשר לתכנות - למה דווקא תכנות? למדתי 15 יחידות אלקטרוניקה - זה לא טוב? 2) מה רע במורים צעירים? המחנכת שלי לשעבר, שבמקרה הייתה אחת המורות לאלקטרוניקה, היא מורה צעירה והיא אחת המורות הכי טובות שיש בבית הספר בו למדתי. 3) לבטל גם פעילויות חברתיות כמו טיולים שנתיים וסיורי של"ח, שמעשירים את ידיעת הארץ? ומה עם ימי הכנה לצה"ל, הם לא חשובים? 4) הרעיון שאתה מציע פה מבטל לגמרי את כל הזמן הפנוי שיש לתלמידים לעסוק בשלהם. מה עם תלמידים שמשתתפים בחוגים שונים? מה עם ספורטאים (שחקני כדורסל, כדורגל וכו´), מתי הם יעסקו בספורט? 5) הרעיון שן 9 שנות לימוד חובה הוא דווקא רעיון מצויין. לכל אדם הרי צריכה להיות השכלה בסיסית כלשהי. ד"א, גם ילדים בכתה א´ יחליטו האם הם רוצים להשיג משו בחייהם? בחייך.
 

b i s c u i t

New member
וואוווו............!!!!!!!!!!!!!!

בתור מישהי שעד לפני כשנה תמכה בעמדה שלך (לא ב-100%, צריך להיות קצת... אממממ... לא משנה... בשביל זה...), אני מוכרחה להגיד לך שאני די מרחמת עליך... "צר עולמך כעולם נמלה". אתה גם די סותר את עצמך: מצד אחד אתה טוען שצריך לבטל את המקצועות ההומאניים - כנראה כי אתה לא נהנה מהם; מצד שני - בי"ס 24 שעות ביממה?! ללמוד-ללמוד-ללמוד?! אתה באמת חושב שרבים יסכימו איתך?! בכל אופן, אולי זה שאתה הולך לאוניברסיטה יפתח לך קצת את העיניים... זה פתח לי את העיניים, זה בטוח... ללמוד זה לא הכל בחיים... מקווה שבבוא היום תבין את זה... כך או אחרת, שיהיה לך המון בהצלחה בלימודים.
 
תשמע....פה זה לא מערכת חינוך

פאשיסטית....ולעניין 1.ממש לא!!!מה,רק פיזיקה,מת´ ומחשבים זה מה שחשוב בעולם!?!??!ממש לא! ולדעתי אפילו אם אדם יודע שזה הכיוון שלו,חשוב ביותר שיהיה לו רקע במקצועות ב"אומניים". וזה בא מעתודאי כמוך,למדעי המחשב וכלכלה אם זה מעניין אותך.מה שאמרת לגבי עירפול וכו´...רק מעיד על צרות אופקים אדירה!! 2.ממש לא!מורה טוב לא נמדד בגילו.המורה היותר טובה שהייתה לי בתיכון הייתה צעירה(לספרות...).ובכלל,בשביל מה מורה צריך תואר שלישי במדע מדוייק?!?!?הרי יש מקצועות שלא קשורים למדעים מדויקים בכלל.וגם במקצועות של מדעים מדויקים,כל מה שמעבירים לך לא מתקרב לרמה של תואר שלישי ,אז מה קשור?!!?בכלל,הדבר הכי חשוב למורה ,הוא שיידע להעביר את החומר כמו שצריך. 3.כבר אין מילים,"פעילות חברתית לא מועילה"....אתה ,אתה תגיע רחוק... הלאה.... 4.אפשרי,אך בטח שלא חשוב ביותר.יש המון דברים חשובים שאדם יכול וצריך ללמוד בחיים ואותם לא לומדים בבית ספר. 5.לא מסכים איתך.אתה לא יכול לתת לילד שיקול דעת לגבי הלימודים שלו,שכן מאוד יכול להיות שהוא יגיע להחלטה לא נכונה. תלמיד מתמוטט?!?! שוב ,אין מילים.... אישית,הרעיונות שלך ממש מפחידים אותי.
 

raky

New member
אני לא יודע איפה להתחיל...

אז נעשה את זה לפי הסדר. אתה חושב שיש לך אץ הניסיון הדרוש לבצע רפורמה במערכת החינוך. למה אתה חושב ככה? אתה סיימת י"ב. אומנם מן הסתם היית תלמיד טוב, אך זה לא מקנה לך כל זכות לדרוש ביטול מקצועות או בית ספר בתנאי מחנה ריכוז. ביטול מקצועות הומניים? לבטל תנ"ך, היסטוריה? הרי כל מה שקושר אותך למדינה הזאת, לעבר שלנו, לדת ובכלל לאורח החיים היהודי בארץ ישראל נלמד בשעורים הללו. אתה רוצה לוותר על לימודי השואה? שילדינו לא ידעו את הזוועות אשר עשו הנאצים? או שלא ידעו מי היה משה רבנו? עם בלי עבר - אין לו עתיד, וכדאי שתזכור את זה... מעבר לכך, לימודים הומניים מפתחים חשיבה. לא חשיבה מספרית לוגית קשיחה כמו לימודי פיזיקה או מטמטיקה, אלה דרך אחרת, מעניינת לראות את העולם. הם ממש לא בזבוז זמן ויש בהם המון תועלת. אתה פשוט טועה. מורים תואר שלישי? הלוואי. מי יתן ויהיו. אבל בינתיים, אתה חייב לנשק את רגליו של מורה צעיר שבה ללמד אותך, אדם כפוי טובה שכמוך, במשכורת אפסית, כי הוא רוצה להחדיר בך איזשהו אידיאל, להזיז בך משהו, לשפר אותך. עליך להיות אסיר תודה לאנשים שבאים ללמד במקום לצאת לעבודה בהייטק והרוויח פי 3. ותחשוב על זה... לבטל פעילות חברתית?! לא להעשיר את התלמידים בהצגות, מופעים, טיולים שנתיים? רק ללמוד? ואז מה? תקבל חבורה של רובוטים דמויי אדם, שכל מה שהם יידעו תהיה מטמטיקה. בלי אופקים, בלי יכולת חשיבה, בלי עתיד. ויתרה מזאת, במסגרת פעילות חברתית אתה לומד על השונה ממך, על אנשים אחרים, מנהגים אחרים... אתה הופך, אולי, לאדם טוב יותר. מי אתה שתדרוש את ביטולם?! ללמוד כל הזמן? אתה יכול ללמוד כל יום כל היום? אם כן, אז כמה זמן? מתי תבוא השחיקה? מתי ימאס לך? ואגב, מי ישלם משכורות למורים בעלי התואר השלישי האלה שלך במשך 24 שעות ביממה? או שאז אתה מוכן להסתפק במורים צעירים? ולבסוף, בית הספר הינו רשות החל מכתה י´. למי שלא מתאים - עוזב, נושר. ובקשר להצעה שלך לירות במב"ר... אתה פשוט גזען. אתה חושב שהם פחות ראויים ממך ללמוד? להם אין זכות כי הם פחות חכמים? להם לא מגיע עתיד, כדי שאתה תוכל ללמוד בשקט 24 שעות ביממה? מה שאתה מציע, לכל השלכותיו, מזכיר לי רעיונות של מחנות ריכוז. ללמוד עד שמתעלפים, 24 שעות ביממה, לירות בחלשים.... קשה לי להסביר עד כמה נורא מה שאתה מציע. ותחשוב על זה...
 

1100F

New member
הני מסקימ יתחה. גאם הני לו אלחתי

לשיורי לאשון שאיו מיוטרימ.
 

Phlawless

New member
מממ...אני נחרדת רק מהמחשבה

על בית ספר בלי מקצועות הומאניים! ישנו מן הרגל לחשוב שהמקצועות הריאלים הם לחכמים ולאינטילגנטים בעוד ההומאניים ל"טיפשים" ולאלה שרוצים לצאת בקלות ועם ציון טוב מבחינות הבגרות. אבל אפשר להסתכל על זה על זה גם באופן שונה! אדם המתמחה במקצועות הומניים נדרש לחשוב, לנתח תיאוריות, להמציא תיאוריות (לעיתים) ויכול לדון, לפתח את יכולת החשיבה ואת יכולתו המילולית תוך כדי ניתוח מצבים. בעוד אדם העושה 5 יחידות מתמטיקה יכול להגיע לתשובה אחת הקבועה מראש ( בבית הספר כמובן אני לא מדברת על חוקרי מתמטיקה ועל בעלי תואר) ואם יש ארבע תשובות הקבועות מראש הוא יוכל לנסות ולחפש אך הוא יגיע לאותן 4 תשובות. כפי שאמרת בעבר בבית הספר המקצועות ההומאניים דורשים זיכרון הרבה יותר מהבנה זה נכון אך יש מקצועות שדורשים הבנה כגון אזרחות, ספרות (unseen), תנ"ך ויש עוד. 2) בנוגע למורים הצעירים שאת כל כך נרתעת מהם (הם גם צריכים לעבוד בהוראה עד שישיגו את התואר השני והשלישי כבקשתך לא?) ומה אכפת לך מה הם עושים בחייהם הפרטיים??? 3)את לא חייבת לקחת חלק בשעות חברה לפי מיטב ידיעתי שואלים בד"כ את התלמידים אם ברצונם לקחת חלק בוועדות שונות. 4)ממ...את לא חושבת שלחלק מהמורים והתלמידים יש חיים,אירועים ודברים מחוץ לכותלי בית הספר? אם מדובר בשיעורים הקבועים מראש לא חושבת שאנשים יוכלו להישאר בבית ספר מ8 בבוקר עד 22:00 בלילה משום שיש משפחות וחברים שרוצים לראות מידי פעם. אבל אני כן בעד ספריה פתוחה כך שמי שרוצה יוכל להתעמק שם בחומר. 5)אני חושבת שארבעת הסעיפים הקודמים ענו על הסעיף הזה שאני כל כך לא מסכימה איצו. לימודים יכולים להתבצע גם מחוץ לבית הספר!!! גל
 

suzzie q

New member
בא לי לבכות

כשאני שומעת אנשים כמוך היה לי מורה שחשב כמוך שרק המקצועות האלה הם החשובים ושמי שלא מצליח בהם הוא אפס מאופס ואתה יודע מה? אני לא טובה במתמטיקה! ובפיזיקה! ואני שונאת את זה! כימיה וביולוגיה הם בסדר אבל השניים הספיציפיים האלה הם בעיה בשבילי מה לעשות שיש אנשים כאלה שאולי הם טיפשים בעינייך אבל המקצועות האלה פשוט לא באים להם בקלות? שהעדיפו ללכת למגמה שהיא יותר הומאנית ללמוד משפטים וכלכלה וקולנוע למשל כי זה מעניין אותם ובזה הם טובים? ובקשר למורה ההוא הוא מלמד מתמטיקה וכן הוא רוסי והוא טרח להגיד לי ליד כל הכיתה שאני אפס וטיפשה ולא אגיע לכלום בחיים שלי רק כי אני לא טובה במקצוע המהולל אותו הוא מלמד אתה יודע כמה הוצאתי בבחינת הבגרות? 97 (ולפני שאתה זורק חיוך מזלזל למסך לא, אני לא ב- 3 יחידות) והציון הזה הוא בטח לא בזכותו ובזכות ההשמצות שלו אני נשבעתי שאני לא אתן לאנשים צרי אופקים כמוהו להוריד לי יותר את הבטחון העצמי וחבל לי שיש אנשים עם דעות מיושנות כ"כ כמוך! ממש נפגעתי מהדברים שאמרת אתה חסר התחשבות לחלוטין
 

suzzie q

New member
ואגב אני לא אתפלא

אם אתה הבן של המורה ההוא!!!!!!! ובקשר לזה שכתב שמי שהולך היום ללמוד מקצועות הומניים רק כי אין לו אפשרות ללמוד משהו אחר חה ! הצחקת אותי תתפלא יש אנשים שלא אוהבים את זה פשוט! מצטערת אם זה שאני לא רוצה ללמוד בטכניון או להיות מהנדסת תוכנה הופך אותי לאדם טיפש ומוגבל
 
למעלה