הצעת חוק: ייאסר לציין את יום הנכבה

assafy123

New member
הצעת חוק: ייאסר לציין את יום הנכבה

לפי הצעתו של ח"כ מילר ייאסר לקיים אירועים, הפגנות ופעילות ציבורית המציינים את הנכבה. ח"כ טיבי: "הצעה הזויה ולא ראויה" לכתבה המלאה: http://news.walla.co.il/?w=//1282135 ממש מוקמם אותי שאנשים מציעים דבר כזה. אני אמנם די בטוח (רוצה להיות לפחות) שההצעה תידחה, אבל מה עובר לאנשים האלו בראש? נכון שיש קיצוניים שמפגינים בצורה פרובוקטיבית, אבל כל עוד הם לא מפריעים לאף אחד (חוסמים כבישים למשל) אז אין שום זכות לעצור אותם! לי אישית זה מזכיר מדינות כמו סין ומיאנמר שמדכאות את ההפגנות נגד המשטר, שלא לדבר על גרמניה הנאצית בזמנו. מה אנחנו פה, 1984? משטרת המחשבות? לאנשים כבר אסור אפילו להביע את הרגשות שלהם??? מעניין מה תהיה התגובה של אנשים כאן אם יחליטו במדינה מסוימת בחו"ל שליהודים אין יותר זכות להפגין בעד ישראל בנימוק ש"אסור להפגין בעד הציונות, זה נוגד את האינטרסים של המדינה". ואיך היו מגיבים אם היו אוסרים על המתנחלים להפגין נגד ההתנתקות בטענה ש"זה סותר את החלטת הממשלה"? במדינה דמוקרטית גם דעת המיעוט היא דעה מתקבלת על הדעת. מה ש"ישראל ביתנו" עושה גובל בפאשיזם ואף גרוע מכך! אני מקווה מאוד שאין פה אנשים שיצדיקו את ח"כ מילר
 

motyka

New member
מחר יאסרו על יהודים לציין את השואה

ואז מה נגיד?
 

masorti

New member
ציון השואה הוא דה-לגיטימציה של קיום המדינה?

ציון הנאכבה אינו "ציון שואה" אלא הצהרה שהקמת מדינת ישראל היא אסון. בשום מדינה בעולם לא מרשים למיעוט לאומי לקיים עצרות שעיקרן דה-לגיטימציה של עצם קיום המדינה.
 

assafy123

New member
אל תיתן לקיצוניים להטעות אותך...

מתוך ויקיפדיה: יום הנכבה (בערבית: يوم النكبة, יום אל-נכבה, פירושו יום האסון), הוא היום השנתי שמצוין על ידי חלק מהפלסטינים לציון הקמת מדינת ישראל ומלחמת העצמאות. יום זה נתפס על ידם כאסון לאומי עקב הפיכת מאות אלפים מהם לפליטים והרס מאות מיישוביהם הרוב הגדול לא מתייחס ליום הזה כ"חבל שמדינת ישראל קמה, צריך להשמיד אותה", אלא מתאבל על אובדן הבתים שהיו להם ועל הפיכת מאות אלפים לפליטים כאמור. אל תיתן למיעוט של כמה אלפים בלחץ להטעות אותך, וכמו שימניים קיצוניים קוראים קריאות נגד המדינה (צריך להזכיר פולסא דנורא שנעשתה לא פעם?), גם להם יש זכות להפגין נגד הדינה, גם אם זה לא נראה לך. שוב אני מדגיש-אל תיתן למיעוט קיצוני להטעות אותך ולחשוב שכל הערבים ביום הזה הוא מפגינים נגד ישראל ובעד השמדתה
 

masorti

New member
כמו שתרגמת בעצמך...

יום הנכבה = יום האסון. מי שמגדיר את יום הקמת מדינת ישראל כיום האסון - מבחינתי הוא בוגד. אתה מנסה להתפלפל וליצור מצג שווא כאילו מצייני הנכבה טוענים "יופי שישראל קמה, אבל רק חבל שנהרגו פלשתינים תוך כדי". עם כל הכבוד... בולשיט. מצייני הנכבה כולם עד האחרון שבהם מגדירים את כל החבילה של מלחמת 1948 ותוצאותיה כאסון. ו"כל החבילה" היא גם הפיכתם למיעוט במדינת היהודים. נ.ב. הפולסא דנורא לא היתה נגד המדינה אלא נגד אישים מסוימים כמו רבין. היחידים שמביעים צער גלוי על הקמת המדינה הם נטורי קרתא ואנשי סאטמר, ואתה יודע מצוין שהם מיעוט זניח בציבור היהודי ורובם ממילא חיים בארה"ב. כשהזרם המרכזי בציבור הערבי-ישראלי יוקיע את מצייני הנכבה כמו שהזרם המרכזי בציבור היהודי מוקיע את החרדים הקיצוניים שמניפים דגלים שחורים ביום העצמאות, אז נדבר על אנלוגיה בין התופעות.
 

masorti

New member
ועוד הערה...

אם כל כך חשוב לערביי ישראל לציין רק את הרס יישוביהם ב-1948 והפיכת רבים לפליטים, למה הם לא בחרו להם תאריך אחר לצורך המאורע? מדוע היה חשוב להם להגדיר דווקא את יום הקמת המדינה כ"יום האסון"? התשובה פשוטה... כי אותם מצייני נכבה רואים את הקמת המדינה כאסון וכחטא הקדמון.
 

אישלום

New member
מידי פעם יש שימוש לא ראוי בשואה

חבל שאתה מצטרף לעניין. השואה היא לא ברת השוואה לשום דבר אחר. אפילו כשיש טרור עד כדי השמדת עם בסודן, או רצח המוני שהתקיים בארמנים. מעולם לא היה ניסיון ברוטלי להשמיד עם כפי שעשו הנאצים ביהודים, תוך שהם מכריזים על כך בריש גלי, והופכים את ההשמדה לתעשיית מוות שלא הייתה כמוהה. אין לי ויכוח על עוצמת האסון שנפל על הפלסטינאים בעקבות מלחמת השחרור והקמתה של מדינת ישראל, ובוודאי שאין לי ויכוח על מה שהם מרגישים, וזאת בלי קשר למידת אחריותם לאופן שבו התגלגלו הדברים. גם אין לי ויכוח איתם על זכותם לקיים יום אבל, הפגנות או כל דרך אחרת לציין את היום הזה. ועדיין - אין לשואה מקום בדיון הזה !
 

אושרי 7

New member
זו בהחלט הצעה מתנשאת ולא ראויה

אישית, אין לי שום בעיה עם ערבים שמציינים את הנכבה. להפך, אני אוהב את זה כשהקלפים על השולחן. הם מציינים ביום הזה את תבוסתם, את אסונם, את היום בו קמה מדינת ישראל - אני מבין אותם. אני לא מצפה מהם להזדהות עם האידיאל הציוני, אינני מאמין בדו קיום ואני חושב שהשאיפה לכך היא מסוכנת מבחינת ישראל. אני מאמין כי לעולם לא יהיה שלום וכי הפתרון היחיד הוא הפרדה מוחלטת - אנחנו כאן הם שם במובן המלא של המשפט.
 

VGK

New member
מסכים איתך 100%

הם במדינת פלסטין ואנחנו במדינת ישראל. כלומר מדינת ישראל ליהודים ולמי שמקבל אותה ככזו בלבד! מי שמגדיר עצמו פלסטינאי שילך לגור בפלסטין... אני מוכן לוותר על חלקים מהארץ בשביל לפתור את כהבעיה הדמוגרפית... ושיחגגו במדינת פלסטין מה שבראש שלהם... אבל שאזרחי ישראל לא יגדירו את הקצת המדינה כאסון!!
 
למעלה