הצפנה קוונטית ואיום המשטר השולט בעולם...

AnarchistPhilosopher

Well-known member
הצפנה קוונטית ואיום המשטר השולט בעולם...

חשבתי על זה, בעיקרון המעצמה שתיישם את ההצפנה הקוונטית למעשה תשתלט על האינטרנט וכפועל יוצא מכך על העולם, כי זה יאפשר לשבור את אלגוריתם RSS (קראתי על זה פעם, לא זוכר איפה), אז מניין לנו לדעת שהמעצמות של העולם לא עובדות על זה בשקט תעשייתי עוד מחוץ לאקדמיה?! סתם מחשבות כאלה, אתם יודעים. לא שאני פארנואידי או משהו כזה, סתם חושב לי בחופשתי. (-:
 

DevArea

New member
כמה דברים

אין דבר כזה אלגוריתם RSS, אלא יש אלגוריתם RSA של הצפנה, הצפנה קוונטית, בכל אופן, לא תוכל "לשבור" אותו, אלא תוכל להמציא הצפנה אחרת, שייתכן שתהיה חזקה יותר (על אף שקירטוגרפים רבים מפקפקים הן בעובדה הזאת והן בנחיצות של זה). כלומר, אם מעצמה תפתח הצפה קוונטית, היא תוכל להעביר מסרים מוצפנים, ייתכן שבבטיחות רבה יותר. המרחק מפה עד להשתלט על האינטרנט, או על העולם, ארוך מאד - זה כבר לא תלוי בהצפנה, אלא בדברים אחרים לחלוטין (כח צבאי, למשל).
 
קונספירציות, אבל אמיתיות!

בארה"ב ובישראל יש חוק שנקרא "חוק הצופן" (חפש אותו בספר החוקים של מדינת ישראל) (בישראל קוראים לזה "צו הצופן" ומצאתי אותו בקלות (שים לב לשנה בה הצו ניתן) החוק אוסר על פיתוח צפנים ואלגוריתמי הצפנה על ידי גופים שאינם מורשים על ידי המדינה (במקרה של מדינת ישראל - גוף בתוך צה"ל הוא המורשה היחידי). ולמה עושים את זה?? כדי שלכל צופן שמשוחרר לשוק, היכולת לשבור אותו תהיה כבר בידי המדינה (משפט מסובך במקצת...). החוזק של RSA נקבע על ידי כמות הביטים שמשמים להצפנה. אני לא זוכר את המספר החוקי הנוכחי, אבל ברור לי שלאמרקאים יש יכולת לשבור את הצופן באורך הזה (כי האורך הנוכחי אושר לא מזמן... יום אחרי שהם פרצו אותו...) ואתה מתכוון לחישוביות קואנטית - שתאפשר גם הצפנה וגם שבירת צפנים. כולם עובדים על זה ולא רק בגלל הצפנה, גם בגלל כח חישוב שנדרש לדברים אחרים - כגון חיזוי מז"א. הערה : 99.999% מהתקשורת באינטרנט אינה מוצפנת. לא צריך לפרוץ את ההצפנה כדי "לגנוב" את כרטיס האשראי שלך, הרבה יותר נוח, קל ויעיל לפרוץ לשרת של חברת האשראי שלך ולגנוב את כל רשימת הלקוחות לא? לנו, כאנשים פרטיים ההצפנות ברשת לא כל כך משנות...
 

sagima

New member
תקרא שוב את החוק

הוא לא אוסר על פיתוח של שום דבר ויש בארץ הרבה חברות שעוסקות בתחום ההצפנה.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
זה בסדר סתם רציתי לרשום את זה...

כי אולי איזה עיתונאי ייכנס לפורום פה ויחשוב שזו ידיעה מעניינת. אתם יודעים ככה הם עובדים בימינו.
 

Rus Almighty

New member
אני לא חושב שמיכשור שמסוגל להצפין

קוונטית ברוחב פס של אינטרנט יצא בזמן הקרוב
 

masterboy

New member
מה זה רוחב הפס של האינטרנט?

קודם כל, אני יכול לעביר שני פוטונים שכל אחד מהם ייצג 0 או 1 ולהשתמש בהצפנה קוונטית בשביל זה. הבעיה היא שאני לא יכול להעביר את זה על התשתית שקיימת היום כי תמיד האותות מועברים באיזה שלב לאותות חשמליים(למשל בכבל הטלפון או באיזה מרכזייה בדרך) ואז ההצפנה תידפק. הצפנה קוונטית אפשרית רק בחיבור ישר בין שני אתרים. ונחזור לשאלה ששאלתי בכותרת, מה זה אומר רוחב הפס של האינטרנט? יש היום כבלי תקשורת תת ימיים שיכולים להעביר טרה וחצי מגה בשניה, בין ערים ובתוך יבשות יש כבלים בנפחים פוטנציאלים גבוהים יותר. בתאוריה אפשר להכפיל את הנפחים האלה פי כמה מאות אם באמת למשהו יש כסף בשביל זה(בטכנולוגיית DWDM זה לא באמת בעייתי).
 

Rus Almighty

New member
רוחב פס..

אתה חושב שההצפנה קוונטית מסוגל להגיעה לקצב של טרה וחצי מגה בשניה כיום? אז למה זה עדיין לא החליף את הקידוד הקיים? יש הבדל גדול בין משהו שניתן לישום ומשהו תאורטי . חיבור ישיר== סיב אופטי נוסף על כל סיב שקיים + מחולל שזירה קוונטית על כל סיב.... על כל שידור של כבל תצטרך להוסיף עוד סיב. בנוסף סביר להניח שהמחוללים שקיימים כיום מיצרים שזירה בקצב נמוך ....(קצב העברת מידע יוגבל גם על ידי קצב יצירת שזירה קוונטית ותוספת של מעבר האות הלוך חזור מכל מיני סיבות כמו כישלון מדידה)
 

Rus Almighty

New member
ותוספת של המחשה לקצב

זאת המחשה למרחק ולקצב שניתן להגיעה כיום וזה מאוד רחוק מטרה וחצי בשניה
 

masterboy

New member
על הצפנה קוונטית ומחשב קוונטי

הצפנה קוונטית הינה הצפנה שעל פי עקרונות פיזיקלים היא אמורה להיות בלתי שבירה(בהנחה שהידע הפיזיקלי שיש לנו היום הוא נכון). הצפנה כזאת כבר נעשתה ולמעשה היא לא כזאת מסובכת למימוש לפי דעתי. הבעיה היא שבשביל להשתמש בה צריך היום סיב אופטי שיעבור בין שתי הנקודות שביניהן רוצים להצפין. סיב אופטי מוכר כיום בעולם גם ככה כשיטה מאוד מאוד בטוחה להעברת מידע(אפילו גם בלי הצפנה בכלל) וגם קשה לפרוס אותו בין שתי תחנות כך שזה כמעט לא שימושי. אין אפשרות להעביר הצפנה קוונטית על גבי רדיו או על גבי אותות חשמליים ובגלל זה השימוש האמיתי היחיד שלה שנראה לי אפשרי הוא בקווי טלפון אדומים בין שתי מדינות או דברים בסגנון. בכל שאר המקומות כנראה שלא שווה לעשות את זה או שאין טעם. מחשב קוונטי הוא מחשב שהמעבד שלו יוכל לבצע יותר מפעולה אחת במקביל וכך יהיה אפשר לשבור צפנים הרבה יותר מהר. הבעיה עם זה היא שעדיין אין את הידע המספיק בשביל לייצר מחשב כזה. חוץ מזה שאם אחת המעצמות רוצות לשבור צופן היא יכולה פשוט לקנות מחשב עם מאה אלף ליבות(מאה אלף פעולות במקביל) ואז אני מניח שהיא גם תוכל לשבור את הצופן וגם זה יעלה לה פחות. מצד שני זה לא אומר שארה"ב ורוסיה לא מנסות לעשות דברים כאלה. יש להם מספיק כסף בשביל להשקיע בפיתוח של דברים כאלה וכבר ראינו בעבר שהם מוציאים המון כסף על דברים הרבה יותר שטותיים. מחשב קוונטי אגב לא יוכל להשתלט על האינטרנט, המקסימום שהוא יוכל לעשות זה לעבד את כל המידע שנמצא באינטרנט וכל המידע האלקטרוני שעובר בעולם, גם אם יהיה אפשרי רק אם הוא יהיה באמת כמו שמצפים שהוא יהיה. עדיין האינטרנט יהיה כרגיל, פשוט אותה מעצמה תקבל את כל המידע הזה והוא יהיה מסודר אצלה יפה יפה, זה לא צריך לשנות הרבה לאדם מן השורה.
 

phobos

New member
תוספת קטנה

בעניין המחשב הקוונטי, אם וכאשר הוא יהיה, אין הוכחה ועוד לא ידוע אם יהיה לו כח חישוב חזק יותר ממחשב קלאסי. אפשר אמנם לבצע פעולות סבוכות ומעניינות על קיוביט (ביט קוונטי), ובעיקרטו הוא אוגר אינפורמציה אינסופית בפאזה שלו, אבל המדידה שגורמת לו לקרוס "הורסת" במובן מסוים את האינפורמציה הזאת. פיצוח הצפנת RSA ועוד אוסף קטן של בעיות שנחשבות ללא מעשיות במחשבים קלאסיים (סיבוכיות אקפוננציאלית כרגע) נתגלו כבנות פתרון במחשב קוונטי. למעשה הצפנת RSA נפתרת ע"י האלגוריתם של שור, רק שאין מחשב שיכול לממש אותו. אגב לפחות כתב מדעי אחד יודע על זה...
 
למעלה