הצצה, זווית, על דבר מה עמוק ומופלא, נשגב

הצצה, זווית, על דבר מה עמוק ומופלא, נשגב

אחת מהאפשרויות האנושיות הרבות והנפלאות היא לפתח/להעיר מעין רובד עמוק, מקושר לכל, שלא נבלע בחוויה הנתונה.

זהו רובד אלוהי ממש, שכל מי שנגע בו לרגע בתוך עצמו וגם זכר את זה (כי קל לא לזכור את זה), הוקסם והבין שכל שאר הדברים בטלים, יחסית, לעומתו.

בחלק מהמקרים, בני אדם ממוזלים שמדברים על "התעוררות", מתכוונים לרובד הזה.

באותם מקרים מסויימים, הם עשויים לנסות להפנות את תשומת לב מאזיניהם, לכך שכל עוד תשומת הלב עצמה נבלעת ונעלמת במה שהיא נתונה לו, אז פחות משנה מהו הדבר שהיא נתונה לו - האדם נרדם בתוך זה.

באותם מקרים מסויימים, הם עשויים לנסות להפנות את תשומת לב מאזיניהם, לאפשרות הממשית שמופיעה בפניהם לפתע, לחוות את זרם תשומת הלב הנתון שלהם (ולא משנה למה הוא נתון) בנפרד מהם-עצמם.

לפתע מופיע משהו עמוק יותר, מהדבר המעסיק אותנו באותו רגע, לא משנה מהו הדבר הזה - מחשבה, פעילות, תוכן כלשהו, תפישות חושים, אמונות וכו'.

המשהו העמוק יותר הזה, מכיל את הפעילות הנתונה ונותן לה פרופורציות אלוהיות שכאלה. אנחנו מכירים במשהו שהוא מעבר לכל הקליפה הדקה הזאת של העניינים שבדרך כלל מהפנטת אותנו לחלוטין.

זה קסום קצת כמו לראות שקיעה יפה, אך הרבה יותר.
וזוהי התחלה.
 

סינבד

New member
על זה מדברים המורים הסינים

על מודעות טהורה, הם קוראים לזה MINJUE. כשהמודעות מתבוננת בעצמה, נקיה לגמרי מכל גירוי חיצוני.
זה אתר של אחת מקבוצות המורים היותר טובים לדעתי [URL]https://www.daohearts.com/[/URL]
אחרי שאת/ה לומד/ת להתחבר אל המודעות הטהורה ואל הצ'י המקורי (אני חושב שאפשר למצוא הסברים למושגים האלו באתר שלהם) את/ה מגלה שאת/ה יכול, בין השאר גם לשלוט ולנהל את "זרם המחשבות" לרצונך. מאד נחמד.

ואגב המורה טאו יבוא לארץ בקרוב [URL]https://lp.vp4.me/j95c[/URL]
 

זה פשוט

New member
זה עוזר גם לספסטיות ברגליים?

אם כן, אני בפנים. בדיוק בזמן חזרתי מכרתים
&nbsp
מה שהסינים אומרים גם ההודים ושות' אומרים, בצורות התבטאות שונות. יש שפע מזה בשוק הרוחני, הרבה פירות לבחור מהם. מודעות מתבוננות בעצמה מתרחשת אצל כולם כפועל יוצא מהשיטות ובדרכים השונות.
&nbsp
היום בהליכה רגלית בפארק מצאתי את הספר כשהנעל מתאימה של אושו שמספר על חכם סיני בשם צ'ואנג צו. לדעת אושו היה יותר נדיר מבודהה וישו כי הוא השיג את התבונה (מודעות מתבוננת בעצמה זה אחד ההישגים) ללא שיטה, ללא מדיטציה, רק דרך הבנה.
הבנה שאין אני שעושה, נושם, נולד, גדל וכו, לכן למה לטרוח, להאבק? האני הוא חסר תועלת ואם זה מובן, הוא נעזב. בלי שום מאמץ. הכל נעשה בלי האני ואלו חיים נפלאים ללא דאגה, מתח, חרטה וכו.
 
תגובה מעניינת למלה "האני"

"אני" היא מלה רב שימושית, שיכולה להצביע על דברים רבים, מגוונים, נפלאים ושונים. היא יכולה, לדוגמה, להצביע על הקורא/ת מלים אלה. לחלופין, היא יכולה להצביע על דמות בדיונית כלשהי. אלה הן שתי דוגמאות שונות לחלוטין זו מזו. אפשר לספק עוד עשרות ויותר של דוגמאות מגוונות, לשימושים כאלה ואחרים, במלה "אני".
 

זה פשוט

New member
מה ההבדל בין האני שקורא שורות אלה

לבין דמות דמיונית?
אין
אני אתה את הוא היא אנחנו זה רק לצרכי תקשורת
מעבר לזה אין לזה שום שימוש
האני זה הוירוס הקטלני ביותר בעולם
 
מה ההבדל בין חתול לבין דמות דמיונית?

שהחתול קיים פיזית, הולך, אוכל, שותה, מגרגר, מחרבן, מסב אושר לאי אלו אנשים וכו'.
בעוד שדמות דמיונית היא מחשבה.

שמתי לב מקריאת הודעתך, שאנחנו מדברים על שני דברים שונים.
אני דיברתי על המלה "אני" ועל אינספור אפשרויותיה השימושיות (שאותן לא פירטתי, נתתי רק שתי דוגמאות).
את דיברת על משהו ספציפי מאוד, על סוג של אשליה.

ואכן, אחת מהאפשרויות הטובות והנהדרות של השימוש במלה "אני", היא זו שאת מנסה לעשות בה - הצבעה על אשליה מסויימת, שפעילה בנו עכשיו, כבני אדם.
 
* הכותרת פה היא לקטע שבה אחריה.

כלומר, אולי הייתי צריך לכתוב נקודתיים, ככה:

תגובה מעניינת למלה "האני":

מפני שאחרת אולי יש הקוראים את זה כאילו אני כותב שהכותבת שלפניי הגיבה בצורה מעניינת למלה "האני" (ואולי היא אכן הגיבה, אך לא זה מה שכתבתי).
 
למעלה