הקואלציה המועדפת עלי.

ronen1981

New member
הקואלציה המועדפת עלי.

מורכבת מהליכוד קדימה וישראל ביתנו כאשר ראש הממשלה הוא ביבי . קואלציה כזאת בעלת יותר מ70 מנדטים ותוכל לקדם נושאים רבים בה ישראל ביתנו מאמינה תוך שהיא נשארת נאמנה לבוחרים שהעדיפו את המרכז ימין . קואצליה שכזו תוכל להביא לשינוי שיטת הבחירות הנחוצה . להביא לידי חקיקה את חוק ברית הזוגיות . לקדם את החינוך ולחייב את כל המסגרות הממומנות מהמדינה ללמד את תוכנית הליבה. לחזק את מערכת הבריאות עלידי הפנית תקציבים שתיהיה אפשרית כי לא יהיה תלות במפלגות קטנות וסקטוריאליות . התמודדות עם הפשיעה הגואה בישראל. התמודדות עם המצב הכלכלי והמשבר העולמי . התמודדות מול האיום האירני והאיום של ארגוני הטרור . להעביר את השליטה ברבנות הראשית למגזר הדתי לאומי. ועוד... ליברמן צריך לעזור לציפי לצאת מאשלית הניצחון שהיא בה ולהבהיר לה שהיא צריכה לנהוג באחרות לטובת קידום כל הנושאים החשובים לישראל ולהצטרף לקואלציה עם ביבי . הדבר הכי גרוע שיכול להיות זה שציפי ליבני תתעקש לא להסכים ליצור קואלציה של שלושת הגדולות (דבר שהיא עצמה רוצה בכך ) ולאפשר לביבי להיות ראש ממשלה שכן זה ידחוף את ביבי להקים ממשלת ימין צרה ולהתחיב התחיביות למפלגות הימין הקטנות והחרדים שלא יאפשרו לממש סוגיות רבות בהן שינוי שיטת הבחירות שציפי ליבני עצמה הצהירה כי מדובר בסוגיה מאוד חשובה.
 

bachner1

New member
קואליציה כזאת תהיה אפשרית רק עם רוטציה

לבני בחיים לא תיכנס לממשלה בראשות ביבי כשיש לה יותר מנדטים ממנו. האופציה היחידה חוץ מזה זאת ממשלת ימין צרה- המועדפת עליי בשלב הזה.
 
יותר מנדטים ממנו?

אם ביבי סוגר עם שאול מופז על תיק הבטחון, ציפי אולי לא תיכנס אבל המנדטים שלה - בהחלט כן. נו, מצביעי קדימה יקרים שרצו לחסום את ביבי, מרוצים, אפסים יקרים שלי?
 

bachner1

New member
נכון,

אבל במקרה כזה- לקואליציה המתוארת לא יהיו 61 ח"כים, כי רק ח"כים ספורים מקדימה יחברו לליכוד... הליכוד+ישראל ביתנו +כמה מקדימה זה לא מספיק בשביל קואליציה.
 
לא מדוייק

כי לקואליציה כזאת ניתן בקלות יחסית לצרף את הבית היהודי וגם (לצערי) את ש"ס. כך שהיא יכולה להיות יציבה מאוד. קדימה היא מפלגה אופורטוניסטית שקמה אך ורק כדי להיות בשלטון, וחברי הכנסת שלה יעשו הכל כדי להיות בשלטון.
 

bachner1

New member
זה גם אבל לא יספיק...

הליכוד (27) +ישראל ביתנו(15) +שס(11) +הבית היהודי(3) =56. תוסיף לזה כמה ח"כים מקדימה ויוצאת קואליציה שבמקרה הטוב תהיה מוגבלת, ובמקרה הרע תתפרק אחרי כמה חודשים. אפשר כמובן לצרף גם את יהדות התורה ו/או האיחוד הלאומי, אבל אז אנחנו חוזרים לממשלת ימין צרה...
 
לפחות חצי מקדימה הם אנשי ליכוד

מספיק ש10 חכים מקדימה יפרשו ויחזרו לליכוד ויש קואליציה לא רעה...
 

bachner1

New member
10 ח"כים זה הרבה...

כשלוקחים בחשבון שסה"כ יש להם 28. אני לא חושב שכ"כ הרבה יצטרפו... למרות שייתכן שאני טועה, מי יודע
 

UKjewishboy

New member
הליכוד (27) +ישראל ביתנו(15) +שס(11) +הבית הי

ת היהודי (3) + האיחוד הלאומי (4) + יהדות התורה בגלל ש"ס (5) = 65 לא רע בכלל.
 

יניבל1

New member
למה שקדימה לא תשב עם ישראל ביתנו

אין בקדימה אפילו שמאלני אחד (עזוב את זה שהרוב שם הם אופורטוניסטים חסרי דעה כן?) לקדימה לא תיהיה בעיה אידיאולוגית לשבת עם ליברמן
 

bachner1

New member
לא אמרתי שקדימה לא ישבו עם ישראל ביתנו

להיפך- על מתבסס כרגע כל המו"מ הקואליציוני שלהם. התכוונתי שהם לא ייכנסו לממשלה בראשות הליכוד בלי רוטציה. (וזה בלי קשר לזה שאני כן רואה שמאלנים בקדימה כמו אולמרט, חיים רמון או דליה איציק)
 

יניבל1

New member
אולמרט כבר לא בקדימה

וחיים רמון קורא להבעיר את כל עזה עד שהחמאס יפול, לא בדיוק שמאלני
 

בדנתמ

New member
אין בקדימה אפילו שמאלני אחד? הצחקת אותי...

ואז מה אם חצי מהם הם חברי ליכוד לשעבר... גם שרון נבחר בזמנו עם הליכוד ואז ערק לו להקים מפלגת שמאל, אחרי שהוא ראה שלהנהיג מפלגה עם אג'נדה שמאלנית, כשמתפקדיה ימניים, זה לא רעיון חכם מבחינה פוליטית. קדימה הם אופורטוניסטיים עם נטיה קלה שמאלה. חלקם שמאלנים ורובם פשוט חסרי דעה וחוט שדרה. מה שיוצא בפועל הוא שהם מצהירים הצהרות דוגמת ההצהרות של רמון שהבאת, אבל בהצבעות בכנסת ובהחלטות הממשלה, מנהיגים אג'נדה שגורמת לעבודה להיראות כמו מפלגה ימנית המון פעמים. וזה שהם יוצאים פה ושם למבצעים צבאיים חסרי תוחלת במטרה להביא יותר מנדטים בבחירות, לא הופך אותם לימנים, אלא, כאמור, לאופורטוניסטיים ונוכלים.
 

יניבל1

New member
אם כך אז גם ביבי לא ימני

הרי אם להסתמך על הקדנציה שלו בתור ראש ממשלה , הבן אדם הצטיין בעיקר בהצהרות לוחמניות , אבל בפועל הפעולה היחידה שביצע היתה איזה ניסיון חיסול (שגם הוא כשל) שלא לדבר על כל הפעמים שהצביע בעד ההתנתקות
 

בדנתמ

New member
אני מסכים שביבי לא כזה ימני.

הפוטנציאל בליכוד לא טמון במנהיג שלהם בעיניי, אלא בחלק ממקורביו. המקורבים של ביבי כיום והבכירים במפלגתו עליהם עליו לסמוך (בוגי, בגין, סער, ארדן, שטייניץ) הם אנשי ימין עד ימין מתון. לגבי בגין, אני חושב שמדובר גם באדם ישר ושקול מאוד - שתי תכונות חשובות שכמעט ונעלמו מהנוף ההנהגתי בארץ. ביבי עצמו נוטה יותר למרכז ובממשלה הקודמת שלו הוא היה מסונדל שמאלה, חסר ניסיון, ומקורב לאנשים הלא נכונים, ולכן פעל כך. בנוגע להתנתקות, הוא הצביע בעדה בהתחלה, אולם עם חשיפת פרטיה המדויקים, אם זכרוני אינו מטעה אותי (ואל תסמוך על קמפיין ההשמצות השקרי של קדימה בזה) הוא הצביע לבסוף נגד ההתנתקות. אני מקווה שהאנשים שמקיפים אותו היום, יחזיקו אותו בתלם וישמרו אותו בצד הימני של מרכז המפה הפוליטית. ולמרות כל סינדולי העבר, ביבי עדיין יותר ימני מאנשי קדימה שהיו בעבר בליכוד.
 

בדנתמ

New member
לא ייתכן.

כדי שפורשי קדימה יוכלו לעבור לליכוד, הם צריכים להוות שליש ממפלגת קדימה. זאת אומרת, 9-10 מהם יכולים להצטרף לליכוד, אם הם יהיו פחות הם סתם יהיו ח"כים ללא מפלגה כאלה. אם כמות כזאת של ח"כים יעזבו את קדימה, גם שאר המפלגה תתמוטט לדעתי. הבעיה היא, שאני לא רוצה לראות ברשימת הליכוד, שסוף סוף ניקה את עצמו מרוב המושחתים של ימי שרון העליזים, אנשים כמו צחי הנגבי, חיים רמון, גדעון עזרא, רוני בר-און, אלי אפללו, רוחמה אברהם, והרשימה עוד ארוכה ומקיפה ומכילה את רוב חברי קדימה. מה שכן עשוי להספיק זה 9-10 מקדימה (אם כי, שוב, הם מושחתים ולכן איני תומך בצירופם לממשלה), ליכוד, ישראל ביתנו, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, כתלות בהשפעת קולות החיילים. ובקשר להודעה הקודמת שלך על יחסי המנדטים: יש לקדימה מנדט אחד יותר, נכון לעכשיו. קולות החיילים בהחלט עשויים להפוך את המצב. איחוד עם הבית היהודי גם עשוי להפוך המצב. מה גם שעניין המנדטים, למי יש אחד יותר או אחד פחות, ממש לא משנה. מה שמשנה זו היכולת להרכיב ממשלה. לבני יודעת שהיא לא יכולה להרכיב כזאת וביבי אולי כן. או שאולי כיאה לחברת קדימה היא לא יודעת זאת, כשם שהיא לא ידעה איך מנהלים משרד חוץ?
 

kadimalikud1

New member
תצטרפו לפעולת מחאה למען ממשלת אחדות

אנו קוראים לאיחוד של מפלגות המרכז למען ממשלה בריאה יותר .לשם כך נדרש להוריד את האגו של הפוליטיקאים .הפתרון הטוב ביותר הינו : ביבי כראש ממשלה כשקדימה תוביל את נושאי הבטחון והאוצר יחד עם תיק בכיר נוסף .זהו הפתרון הנאות לתיקו שנוצר . אנו קוראים להמנע בשם האינטרסים של שני המפלגות מממשלה ימנית ולכן נדרש גישור בין מפלגות המרכז .לשם כך נפעל במחאה ובהפגנתיות על מנת להגיע לתוצאה הרצויה . למען הבעת דעה בעמדה או הצטרפות למחאה ניתן לשלוח מייל: [email protected]
 

בדנתמ

New member
זה לא פתרון נאות ולא נעליים...

זה אולי הפיתרון הכי יציב, אבל זה רק ישאיר אותנו באותו בוץ בו אנחנו תקועים. ולא קצת הגזמת עם כמות התיקים שאתה רוצה לחלק לקדימה? מי אתה רוצה שיהיה שם שר ביטחון, מופז? לא כל רמטכ"ל לשעבר יכול להיות טוב בתור שר בטחון... האוצר ידוע כיתרון של הליכוד על פני קדימה. המדיניות הכלכלית של קדימה פשוט לא תספק את הסחורה. ועם איזה תיק בכיר נוסף נשארנו? תיק החוץ? למה, כדי שלבני תוכל להמשיך להרוס אותנו במישור הזה כמו שהיא עשתה היטב בממשלה הנוכחית? ועל סמך מה אתה מכנה את קדימה מפלגת מרכז? על סמך זה שככה הם קוראים לעצמם? אם אני אפעל למען חזרה לקווי 67 באופן חד צדדי וללא תנאים ואקרא לעצמי ימין, ככה אתה תתפוש אותי? קדימה היא שמאל מדיני וימין כלכלי מובהק. כדי לא להיתפש כיותר מדי שמאלנים מדינית, קדימה נוטה לצאת למבצעים צבאיים פה ושם, שמטרתם היחידה היא לייצר כותרות וספינים, ללא כל התחשבות בחיי החיילים ובמטרות המבצע. 10 מתוך 15 הראשונים ברשימת קדימה נמצאים תחת חקירה בעבירות שחיתות חמורות. אני לא חושב שמישהו שפוי ירצה אותם בממשלה
לצערי אין ברירה אלא להקים פה ממשלה קצרת טווח שתשנה את שיטת הממשל, תתחיל בתוכנית שיקום כלכלית ותיקח את כולנו לעוד בחירות בשנה הבאה. כי פשוט שום דבר טוב לא יכול לצאת מהאופציות שיש היום...
 
למעלה