הקינמון מעכב התפתחות אלצהיימר ואף מפרק משקעים

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
הקינמון מעכב התפתחות אלצהיימר ואף מפרק משקעים

בתוך צמח הקינמון ישנו חומר בעלי יכולת בליעה גבוהה של קרינה אולטרא-סגול (UV) אשר מעבר ליכולתה לעכב פעילות של וירוסים בעלי מעטפת (כמו וירוס השפעת) וסגולות רבות אחרות, התברר שהיא גם מונעת התחברות מולקולות עמילואידיות לשרשרת אחת ארוכה, מה שגורם למשקעים במוח ולהרג תאי עצב במחלת האלצהיימר. מעבר למניעה, החומר (אשר נקרא CEppt) גם מסוגל לפרק מולקולות עמילואידיות שכבר התחברו בעבר ואז להקל על סימפטומי המחלה. הבעיה היא שלא ניתן לצרוך כמויות גדולות של קינמון בשל רעילות חומרים שבתוכו לכבד ולכן החוקרים, בראשות פרופ' עובדיה, מאוניברסיטת תל-אביב פיתחו שיטה לברור אך ורק את החומר הפעיל המונע והמקל על האלצהיימר. כך יהיה ניתן בעתיד לקחת אותו כתרופה בכמויות גדולות יותר מאשר הקינמון הרגיל. קישור לידיעה על הקינמון וסגולותיו על האלצהיימר
 

peach20

New member
מתי כבר תהיה תרופה לאלצהיימר?

אני שומעת על כל כך הרבה מחקרים שמתקדמים בתחום, אבל עדיין לא נמצאה הישועה האמיתית (כמו שנמצאה בתחום הדלקות על-ידי אנטיביוטיקה, מעניין אם זה יקרה אי פעם...).
 

deathcaster

New member
תגובה

בתחום הדלקות לא נמצאה שום אנטיביוטיקה
אנטיביוטיקה מטפלת במיקרואורגניזמים מזיקים לגוף, דלקת עושה בדיוק אותו דבר.
מתי תימצא תרופה לאלצהיימר? ככל הנראה כשכל אותם מחקרים יבינו חד משמעית מדוע יש אלצהיימר, אולי יהיה אפשר לפתח תרופה כדי למנוע את המחלה.
 

mirav101

New member
למיטב ידיעתי כבר יודעים מה קורה באלצהיימר...

יש שקיעה של מוליקולות עמילואידיות אשר פוגעות בתאי העצב במוח.
 

deathcaster

New member
תגובה

זו אחת ההשערות, או יותר נכון אחד התסמינים למחלה ולא אחת הסיבות, שכן יש אנשים בריאים עם אותן הצטברויות שלא מראים תהנהגות דומה של חולי אלצהיימר. גילוי נאות: הכותב הוא בעל תואר שני בנוירוביולוגיה. לקריאת נוספת על "חוסר הסיבות" למחלת האלצהיימר: http://he.wikipedia.org/wiki/אלצהיי....90.D7.9C.D7.A6.D7.94.D7.99.D7.99.D7.9E.D7.A8
 

mirav101

New member
סיבה ותוצאה יכולים להיות שרשרת ארוכה...

לפי הקישור יש מספר סיבות- גנטיקה, חבלות וכ"ו אבל אם הולכים צעד קדימה, הבעיה או מה שגורם לאלצהיימר עצמו זה שקיעת המולקולות הללו. דרך אגב, אני לא בטוחה עד כמה מה שכתוב בויקיפדיה נכון. אימי חולה באלצהיימר מוקדם ואין ספק שזה גנטי כי גם לאימה שלה היה (כולם התחילו בגיל מאוד מוקדם-כ-50).
 

deathcaster

New member
תגובה

אני אוהב לתת קישורים מויקי, כי הם לרוב פשוטים ונוחים לקריאה. אני יכול לאשר שמה שכתוב שם נכון אף אחד לא טוען שאלצהיימר הוא לא גנטי, רק לא יודעים מדוע הוא גנטי במידה והוא אכן כזה. ושוב, הצטברות מולקולות העמילואיד הוא תסמין ולא סיבה, כפי שרשמתי ישנם אנשים בריאים עם הצטברות עמילואיד.
 

SilentMike

New member
אנטיביוטיקה היא גם תרופה לאלצהיימר.

ההבדל הוא רק שכדי להפחית את הסיכויים לסבול מאלצהיימר האלצהיימר צריך פשוט לא לקחת אנטיביוטיקה כשחולים. אם מתים צעירים אין אלצהיימר.
 

peach20

New member
יש גם אלצהיימר בגיל צעיר...

יש כאלו שחולים באלצהיימר בגיל 50... (כמובן אחרי שהם מביאים ילדים, כך שהמרכיב הגנטי הדומיננטי במלה הזו לא נכחד)
 
למעלה