הקמפיין החדש של הסתתדרות המורים

מיכל שב

New member
הקמפיין החדש של הסתתדרות המורים

בימים האחרונים נתקלתי בשלטי חוצות בנוגע לתנאי התלמידים והמורים בבתי הספר (כמובן תוך התייחסות משרד החינוך לנושא והקיצוץ בתקציב). האם הפתרון למורים טובים יותר הוא העלאת השכר? האם לא כדאי להפוך את מקצוע ההוראה למקצוע יוקרתי ונחשק (למשל על ידי העלאת סף הקבלה במכללות או באוניברסיטאות)? מה דעתכם? איזה פתרון "יציל" את הילדים שלנו?
 

harhanegev

New member
העלאת סף הקבלה

בלי העלאה בשכר ובתנאים, תגרום למחסור חמור וחריף במורים, מצב שכבר קיים בחלק מהמקצועות ובחלק מאזורי הארץ. כבר כיום, לא מעט מורים בבתי הספר הממלכתיים והממ"ד הם מורים בעלי תואר אקדמי שמעולם לא למדו הוראה (גם לא הסבת אקדמאים) וגם מורים שאין להם שום תואר ושום תעודה מעבר לתעודת בגרות. אם רוצים שהמצב הזה יגבר, אז בבקשה.
 

SupermanZW

Well-known member
שכר המורים נמוך מאוד

שכר המורים נמוך מכדי למשוך אנשים איכותיים למקצוע ההוראה. הדרך היחידה להעלות את איכות ההוראה היא להעלות את שכר המורים לרמה שתגביר את הביקוש למקצוע ובד בבד להעלות את תנאי הקבלה ללימודי הוראה, רק שני הפתרונות יחד יביאו לתוצאה הרצויה, אחד בלבד לא יספיק.
 
הפתרון הוא הפרטה. המשך התעלמות מחוק

השוק והמשך הרפורמות למחצה רק ימשיכו את ההתדרדרות.
 

מיכל שב

New member
בהנחה שיפריטו את החינוך

מי יממן את לימודיהם של תלמידים מעוטי יכולת? איך יאכפו בעיות התנהגות?
 
משרד הסעד יממן מעוטי יכולת ובעיות

התנהגות של לקוח פותרים בקלות: הלקוח לא חייב להיות מנומס אבל אם הוא בלתי נסבל הוא מחפש נותן שירות שיצליח להתמודד אתו
 
ספי קבלה עולים

בהתאם לביקוש. היות סף הקבלה לחינוך נמוך מעיד על היותו של המקצוע לחלוטין לא נחשק כעובדת מציאות, אבל לא גורם לה. זה שיעלו את הסף לא יגרום לאנשים לחשוק יותר בהוראה. מה כן? כמובן שהעלאת השכר, אבל לא רק, אלא גם הפיכת בתי הספר למקום נסבל.
 

harhanegev

New member
בבקשה,

ואני לא הראשון שאומר את זה: הקטנת הכיתות שיעורי עזר ממוסדים במסגרת בתי ספר, לכל הזקוקים להם העסקת כל המורים באופן מכובד והפסקת הלחץ התמידי על מורים לעבוד חלק מהשעות (ולעיתים כל השעות !) עבור כל מיני מעסיקים פוגעניים כמו "קרן קרב" / "החברה הכלכלית העירונית של עירית ..." / "עמותת ..." וכו' וכו' תגמול מורים משקיענים תנאים פיזיים נורמליים בבתי הספר
 
מילת המפתח היא כסף

יותר כסף - פחות תלמידים בכיתה- פחות תלמידים בכיתה יותר מורים מרוצים ומסופקים- פחות אלימות - רמת הוראה גבוהה וילדים שקולטים ולומדים יותר-
 
מילת המפתח היא חוקי השוק

על חבורת מורים שלא נבירת לפי השגיה, לא כדאי לשים אפילו גרוש אחד.
 
למעלה