הקניית הרגלי שינה לבן 10 חודשים

הקניית הרגלי שינה לבן 10 חודשים

הי
מסיבות שונות ומשונות הילדון המקסים שלנו מתקשה להרדם- כלומר במשפחתון ישן יופי- מניחים בלול והוא נרדם בעצמו. בבית- שמחה וששון. בחודשיים האחרונים בגלל שאני הייתי עם יד שבורה בכלל נהיה סיוט, ועכשיו מה שהוא יודע זה להרדם על הידיים במקרים הקלים ועל הציצי ברוב המקרים. ביום אם הוא בבית הוא נרדם בעגלה או על ידיים.
יצאו לו כבר 3 שיניים שאני דואגת לבריאותן בהקשר של הנקה לילית, הוא ישן גרוע וקם כל לילה 45 דקות אחרי שהולך לישון, סביב 23:00 פעם שניה, ואח"כ בין 2-6:30 עוד פעמיים שלוש, ברוב המקרים נרדם על הציצי וגם אני נרדמת כך שמדובר בזמנים ארוכים של יניקה לצורך מציצה.. ואני כבר חודשים ארוכים לא ישנתי יותר מ-3 שעות רצוף וגם זה קצת בהגזמה.
עכשיו, אחרי שהוא למד כבר לעמוד ועומד ויושב בקלות במיטה, אני לא מצליחה במה שהתחלתי לפני הפציעה והוא לתרגל הרדמות המיטה- הוא מיד עולה על 6 ונעמד וממש מתנגד אם אני מנסה להשכיב שוב. אני נסוגה ומתישבת ליעד המיטה והוא נעמד ואם עדיין לא עייף מאוד יכול לשחק בעמידה עוד דקות ארוכות עד שמתעייף ומתחיל לקטר. וגם אז מסרב להשכב. הדרך היחידה שאני מצליחה היא על הידיים (כבד!!!) ולא מבינה איך אפשר לשכנע להרדם במיטה כשכבר יודע לעמוד...כמובן בלי להשאיר לבכות, זה לא בא בחשבון. אפשר קצת לקטר וליילל אבל אני לא מוכנה לשיטת 5 הדקות ודומיה...
אה, הוא גם סרבן מוצצים...
רעיונות? טיפים?
חג שמח!
 
מנסה לענות

אני לגמרי מזדהה איתך, נמצאת באותה סירה ומנסה כל מיני דרכים כדי ללמד אותו להירדם באופן עצמאי אבל זה משתנה:
יש פעמים שעומד במיטה בשנת יום 30 דק' ממלמל לעצמו ולבסוף נרדם לבד ויש פעמים שמסרב בכל תוקף
אני תוהה לעצמי אם זה קשור לחלונות שינה או לכאבי שיניים, כי יש פעמים שאכן מצליח להירדם לבד

בשנת לילה זה יותר מורכב כי אני מניקה לפני השינה ואז הוא נרדם תוך כדי הנקה, קשה לי להפריד הנקה משינה כי אני חוששת שילך לישון רעב, מה גם שבשלב הזה אין לי יותר מידי חלב
באמצע הלילה כשמתעורר ומתעורר די הרבה, בין פעם ל- 5 פעמים, מתיש, מסה להחזיר אותו לישון בדרכים אחרות כמו: להוציא מהמיטה ולהרגיע, להעביר אותו למיטה שלי וללטף, אין ספק שלא כל הזמן זה מצליח, ולפעמים אני מציעה ציצי.

המסקנות שלי מכל זה:
- לנסות לראות האם יש גורמים מפריעים אחרים כמו: שיניים, תנאי שינה אופטימליים וכו' ואז קשה ללמד לישון עצמאית
- לא להתייאש ולנסות משהו אחד מספר פעמים, לאחר מכן לנסות משהו אחר, כי אז את רואה מה כן עובד ומה לא

וזהו בינתיים, מקווה שגם לי יצליח!
 
למעלה