הקפצה של השאלה מהעמוד 2..

הקפצה של השאלה מהעמוד 2..../images/Emo208.gif

צרפתי שוקל השקעה לחמש שנים. הוא יכול לקנות אג"ח של ממשלת ארה"ב, ששיעור התשואה השנתית עליה 2% או לחילופין, אג"ח של ממשלת ישראל שהתשואה השנתית עליה 6%, או קניה של אג"ח ממשלתית בצרפת שהתשואה השנתית עליה 2.5%. בשנים אלו צפוי פיחות של האירו ביחד לדולר האמריקאי בשיעור שנתי של 0.5%, וייסוף של האירו ביחס לש"ח בשיעור של 2%. א. אם הצרפתי מייחס ביטחון מלא לכול שלושת האפשרויות ,היכן יחליט להשקיע? ב. איך תשתנה התשובה לסעיף א, אם צפויה אינפלציה שנתית בארה"ב בשיעור של 1.5%, בישראל בשיעור של 3.5% ובצרפת בשיעור של 0.5% בשנה? ג. חיזרו על סעיף א ,בהנחה שהמשקיע המתלבט הוא לא צרפתי אלא ישראלי. ד. חיזרו על סעיף ב ,בהנחה שהמשקיע המתלבט הוא לא צרפתי אלא ישראלי. ה. הצרפתי מוכן להשקיע באג"ח הישראלית רק אם שיעור התשואה עליה (ללא הפרשי שער) יהיה 7% לפחות. מהי פרמיית הסיכון שהוא דורש על השקעה ישראלית? ו. בפני המשקיע הצרפתי נפתחה האפשרות להשקעה באג"ח ישראלית של פירמה מהסקטור העיסקי ,בשיעור תשואה שנתי של 8%. האם הוא יבחר בהשקעה זו על פני האחרות? ------------------------------------------------------------------ מה שאני פתרתי זה ככה: א. צרפת 2.5% ארה"ב 2%+0.5%=2.5% ישראל 6%-2%=4% לכן,ישקיע בישראל. ב. ארה"ב 2.5%-0.5%=2% צרפת 2.5%-0.5%=2% ישראל 4.5%-0.5%=3.5% לכן,האג"ח הישראלית כדאית. ג. ארה"ב 2%+0.5%=2.5% ישראל 6% צרפת 2.5% לכן,ישראל כדאית. לכן,האג"ח הישראלית כדאית. ד. ארה"ב 2.5%-3.5% ישראל 6%-3.5% צרפת 2%-3.5% לכן,שוב ישראל כדאית. בסעיפים ה' ו-ו' ניתקעתי.
 
היא רק נתנה תשובות סופיות...כך ש

כול התשובות מא' עד ד' זהות למה שהיא ענתה. היא נתנה גם תשובות סופיות לה ו-ו' אותן לא הבנתי. אני יעתיק אותן לפה.... ------------------------------------------------------- התשובה לסעיף ה כתובה כך: p=שיעור התשואה הצפוי על השקעה - שיעור התשואה הצפוי בצרפת = 2.5%. בישראל 7%-2% או בארה"ב 2.5% --------------------------------------------------------- תושבה לסעיף ו כתובה ככה: פרמיית הסיכון של פירמה היא 2% ביחס לממשלת ישראל (פער של 2% בין התשואה על האג"ח שלה לבין זו שעל האג"ח של ממשלת ישראל(8%-6%). לכן הצרפתי יסכים לקנות את האג"ח של פירמה זו רק אם התשואה עליה 9% לפחות(אך לא ב8%) אלו הן התשובות הסופיות ,אך אני לא הבנתי אותן.... בסעיף ה' אני מבינה מהיכן ה7%, אבל למה הפחיתו ממנו 2% ולא 6%,הרי התשואה על אג"ח של ישראל לפי השאלה הוא 6% לא 2%...? ואת סעיף ו' כלל לא הבנתי למה הכוונה.
 

גרי רשף

New member
על חלק עניתי כבר (בעמוד הקודם)..

..ובשאר קצת קשה להבין את התשובות שקיבלתם. התשובה לסעיף ה' היא 2.5% ומה שכתוב אצלך אינו ברור. לא ברור לי איך הגיעו לפרמיית סיכון של 2% לאג"ח קונצרנית: או שפרמיית הסיכון נתונה ויש לחשב את תשואת האג"ח, או שתשואת האג"ח נתונה ויש לחשב את הפרמיה..
 
למעלה