הקשר בין פעולת הגנים לבין יצירת החלבונים

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
הקשר בין פעולת הגנים לבין יצירת החלבונים

חוקרים הצליחו להפסיק פעולת גנים בעוברים ודגיגי דג הזברה, לראות שפעולת ייצור החלבונים נפסקת ואז לחדש את פעולת הגנים ולראות איך פעולת החלבונים שבה לפעולה. המחקר הזה מדגים את הקשר בין הגנים (הגנטיקה) לבין יצירת החלבונים (הביולוגיה) ומתאר את המרקם המורכב של היחסים ההדדיים בין ה-DNA, תפקוד הגן וביטוייו על-ידי החלבונים.
 

PaleMoonlight

New member
קישור למאמר?

הגנטיקה היא כמובן חלק מהביולוגיה. לא כל הדנ"א מקודד לייצור החלבונים עצמם אלא בעצם רק חלק יחסי קטן ממנו. חלק גדול מהדנ"א מכיל רצפים שונים שאינם מקודדים לחלבונים ושמטרתם טרם פוענחה. ככל הנראה הם ממלאים תפקיד בוויסות ובפיקוח על כל התהליכים השונים שהדנ"א מעורב בהם.
 

PaleMoonlight

New member
תודה.

המאמר הזה באמת מחסיר הרבה פרטים ולא ברור דיו (כפי שטען אחד המגיבים שם). החדרות טרנספוזוניות לכרומוזומים של יצורים לשם ביטוי גנים המקודדים לתוצרים פלואורוסצנטיים אינן דבר חדש וכמו כן לא ברור (בין היתר) איך הושתקו גנים כהכנה לבדיקה, איך הופעלו במהלכה ובאילו רצפים מדובר. נושא מעניין, אניוויי.
 

deathcaster

New member
זה לא משהו גרנדיוזי

זה לא חדש ובכל מעבדה שבה משתמשים בחיות טרנסגניות, זו המשמעות. מעבר לכך בכל מעבדה שבה משתמשים עם תרביות תאים ועם טרנספקציות siRNA ליצירת תאי knock down (השתקה לגן מסוים או יותר) זו בדיוק המשמעות.
 
למעלה