"הרבי קומבינה"

timeless1

New member
"הרבי קומבינה"

השנה - 2008. כך בוחרים רב בירושלים: הרב יצחק יסוף , בנו של עובדיה יוס, נפגש עם שר הדתות יצחק כהן, כדי לדון בסדרי הבחירה אשר יובילו למינויו, ולשם כך אף שונה תקנון החבירות והעביר לעצמו את סמכויות המינוי". [מתוך: מעריב]. כמה מלבב לדעת שגם בשנה הזאת - הכל קומבינות.
 

timeless1

New member
איזה אינטרס יש לאנשים לבטל אותו?

הרי אם המשרד הזה לא יפורק על ידי אף אחד מן המתמודדים [ מי שהם לא יהיו] אז כנראה שש"ס ואגו"י יתמכו בו.
 
אולי אני אופטימי יותר מידי

אבל אני מקווה שבבחירות הבאות תהיה מפלגה חילונית חזקה - מפלגה שתוכל, כמו ששינוי הצליחה בעבר, לבטל את משרד הדתות. ברור לי לגמרי, כי כל עוד ש"ס בממשלה הם לא יוותרו על משרד הדתות מכיוון שהוא מקור להזרמת כספים בלתי נדלה למוסדות אותם הם מייצגים. ש"ס ואגודת ישראל לא יאפשרו את ביטול המשרד אם הן תהיינה בקואליציה, אך אם תהיה מפלגה חילונית שתציע אלטרנטיבה מבחינת מספר חברי הכנסת שלה, ביטול המשרד אפשרי. אני לא חושב שביטול משרד הדתות הוא בחזקת פגיעה בדת - ארה"ב היא מדינה בה יש הפרדה מלאה בין דת ומדינה אך זה לא מונע מאזרחיה להיות אנשים מאד מאמינים - לא נשכח שבארצות הברית המילה אתיאיסט היא כמעט כמו קללה.
 

sandbird4

New member
משרד הדתות אף פעם לא בוטל ולא יבוטל

משרד הדתות חולש על אוסף ענק של רשויות דתיות ובלתי אפשרי באמת לבטל אותו. בתקופת שינוי המשרד לא בוטל אלה סתם עבר להסתתר תחת משרד ראש הממשלה, שזאת קומבינה ידועה והרבה גופי ענק אחרים מסתתרים תחת מטרית "משרד ראש הממשלה" ואפילו יש להם שרים משלהם (אותם שרים "בלי תיק"). דבר נוסף שהרבה לא יודעים: אי אפשר על פי חוק להקים ממשלה ללא דתיים, וזה בגלל שבראש משרד הדתות חייב להיות שר דתי על פי חוק, גם אם המשרד מסתתר תחת "משרד ראש הממשלה", ככה שתמיד המפלגות הדתיות יסחטו את המדינה גם אם שינוי תקבל 60 מנדטים (עם 75 מנדטים אפשר לבטל את החוק הזה אם אני לא טועה).
 

vinney

Well-known member
דתי זה לא חרדי

דתיים יש גם במפלגת העבודה, הליכוד, קדימה, מר"צ, ואפילו שינוי.
 
אני חושש שאתה טועה

משרד הדתות לא מופיע בחוקי היסוד - שהם החוקים היחידים הדרוש רוב מיוחד כדי לשנותם. לגבי זהותו הדתית של השר - גם מוסלמי, דרוזי או נוצרי יכולים לכהן בתור שר הדתות ובלבד שהם מחזיקים באזרחות ישראלית. סעיף כמו שאתה טוען שקיים הוא אפלייה פסולה שלא קיימת ומקווה שלא תהיה קיימת בספר החוקים של ישראל. אל תשכח שמשרד הדתות אמור לדאוג לשירותי הדת של כל הדתות בישראל ולא רק ליהודים.
 

sandbird4

New member
זה כן מופיע בספר החוקים ב-100 אחוז

ראיתי את זה פעם. אומנם אם אני זוכר נכון אז באמת תאורטית יכול להיות שר דתות שהוא לא יהודי, אבל ברור שאף אחד לא ירצה שזה יקרה.
 
אתה מוזמן להכנס לאתר הכנסת ולרענן את זכרונך

מפורסמים שם כל חוקי היסוד (החוקים היחידים שדרוש רוב מיוחד של מעל ל- 60 חברי כנסת כדי לשנותם, וגם הם לא כולם משוריינים כך). אני מבטיח לך שבאף אחד מהחוקים שם לא מוזכרת יהדותו או מידת האמונה של שר הדתות (ואני טרחתי לבדוק). החוקים בישראל לא מחייבים כאשר בין תכונותיו האישיות של השר לבין תפקידו - שר הבריאות לא צריך להיות רופא, שר המשפטים אינו צריך להיות עורך דין או שופט, השר לבטחון פנים לא צריך להיות שוטר ושר החינוך לא צריך להיות מורה (או בעל השכלה גבוהה - ע"ע לימור לבנת). באותו אופן, שר הדתות אינו צריך להיות אחד שמניח תפילין כל יום בבוקר.
 
../images/Emo45.gif אשרת אני מסכים אתך

אצל החרדים הכל קומבינות, זאת הוכחה כמה שר הדתות מיותר. עוד דרך לתת להם כסף יותר ממה שהם מקבלים, לצערי זאת לא השנה האחרונה שיהיו קומבינות. כולי תקווה שהחילונים למדו את הלקח וראו ששינוי פעלה למען החילונים כאשר פירקה את משרד הדתות
 
כמו שאומר השיר הידוע אשרת:

הכל פה זה קומבי-ביביביביביביביבינה
 
לא מכירה את השיר הידוע של קוואמי דה לה פוקס?

הכל פה זה קומבינה, שקוואמי שר ביחד עם רמי פורטיס וקוטג'?
 
כדאי לך להכיר, שיר גדול

שמתאר בדיוק איך מתנהלים העניינים במדינה שלנו בעשור האחרון, ואולי גם לפניו.
 
למעלה