הרב טרופ
ל: א77 ובכלל...

הרב טרופ../images/Emo35.gif../images/Emo70.gif ל: א77 ובכלל...

שלום
ציינתי כאן לפני זמן מה, שאחד מענפי משפחתי מתחיל ברב יעקב הכהן טרופ מגרודנו, בילרוס. הוא עלה לארץ, כנראה מתישהו במחצית השניה של המאה ה - 19. הפרט היחיד בביוגרפיה שלו הידוע לי, הוא העובדה כי הוא היה החייט הראשון של ביה"ס מקווה ישראל, דבר שקצת לא מסתדר לי עם התואר "רב". בעקבות העזרה הרבה של א77 ורבים אחרים, לאחרונה, בנושא הקהילות הדתיות - החלטתי להעלות את הנושא לדיון בשנית. האם שם המשפחה מוכר
האם התואר "רב" במקרה הזה הינו רק כינוי של כבוד
ובכלל, איך אוכל למצוא פרט כלשהו עליו
ארנון
 

א77

New member
תגובה ראשונית

רק הרגע רואה אני הודעתך וכבר אני מגיב. מבלי לחקור ולעיין לגופו של השם טרופ. אז ככה: האם שמעת פעם על רבי יוחנן הסנדלר? אז אם רבי יוחנן היה סנדלר מה הבעיה לרבי יעקב להיות חייט? ולעניין: גרודנו, האם כוונתך לגרודנא? ועוד. אם היה לו כינוי "הרב" אז וודאי הוא היה רב יותר מאשר כל רב סטנדרטי של היום. היום ברגע ונבחרת לדוגמא להיות ח"כ ממפלגה של דגל או אגודה. הרי שהנך הרב פרוש או הרב גפני או הרב רביץ או אחרים. האמן לי שאם הם רבנים לפי הידע התלמודי שלהם אזיי יש לנו במדינתנו מלאן של רבנים. נראה לי שאם הכינוי "רב" שהבאת הוא מבוסס, וזה מלפני למעלה ממאה שנה, אזיי הכינוי מתאים למציאות. רק בימינו משתמשים כ"כ הרבה בתואר זה לשם כבוד. וכעת בקשר לשם "טרופ": בחיפושים באינטרנט ואתרים הרי שאני שואף לאפס. אבל באינטרנט שבמוחי, יש רבנים בשם טרופ, ואני צריך רק לחדד ולשפשף מעט את המוח. לדחות במעט את האבק הסנילי שעליו, להיזכר ומקווה להוסיף תגובה אודות השם.
 
אני אמתין, ובינתיים כמה תגובות...

היי! קודם כל, כן, הכוונה היא ל: גרודנא, ובאנגלית: Hrodna (אני חושב שככה מאייתים זאת באנגלית). התואר "רב" מופיע באזכורו באנצ´ של דוד תדהר, שם הוא מוזכר כמי שבתו נישאה לסבה של סבתי (חיים יהושע גולדברג - "חיים בקר"). וכן, הוא מלפני כ - 150 שנה לערך. אשמח לשמוע על כל קצה חוט שיוביל אותי למשהו... תודה, ארנון
 
ארנון, האם אתה זוכר

נדמה לי שראיתי כבר את שאלתך לגבי השם טרופוגם נדמה לי שכתבתי אז, שכאשר הייתי תלמידת תיכון (זה היה באמת מזמן) היה לי מורה לתלמודבשם נפתלי טרופ. אני הייתי תלמידה, הוא היה אדם די צעיר אבל עכשיו - או שהוא ישיש, או כבר ז"ל - איני יודעת. אולי אפשר למצוא משפחה זו בתל אביב ואולי יש קשר, כי השמות והעיסוק מרמזים כאן על אפשרות?
 

א77

New member
יש ספר ידוע ...

ספר על התלמוד אם איני טועה, הספר נקרא חידושי הגרנ"ט, חידושיו של הגאון רבי נפתלי טרופ שהיה במשרה בכירה, אוליי ראש ישיבה אוליי משהו דומה בכיוון, בכפר חסידים. כמדומני שהוא היה ליטאי. יש לו גם נכד כבן 40 הקרוי על שמו, בשם נפתלי טרופ, ואם איני טועה אזיי הוא מתגורר בתל אביב. אז בנתיים לעכשיו. ואגב, אם תשתכנע שיש כבר קשר בין הגרנ"ט הנ"ל ובין מקורותיך, אז תוכל להתעניין אצל אדם שלמד איתו ביחד. ואיני יודע בדיוק איפה בם למדו יחד. האדם הוא: האדמו"ר מסדיגורה שליט"א המתגורר ברח´ פנקס בתל אביב.
 

ספרן

New member
הגרנ"ט

הגאוןרבי נפתלי טרופ לימד בישיבתו של החפץ חיים בראדין. הוא נפטר עוד לפני הח"ח. לפחות בן אחד שלו עלה לארץ ולימד בישבת הישוב החדש בתל אביב כמדומני. כבר כתבתי על כך לארנון.
 

א77

New member
לא ידעתי. אז משהו אחר להונגרים

אני יחסית חדש כאן, ואכן חיפשתי וראיתי שכבר עניתם את זה. בכל אופן, אחדש משהו אחר לפורום, [ספרן, ייתכן וכבר אתה יודע על זה] היום חל יום ההילולא והזכרון של הצדיק הידוע רבי יהושע מקערסטיר [רבי יהושיעל´ה קערעסטירר] אין יהודי ממוצא הונגרי שלא שמע עליו, ושמעו הולך בכל המדינות. סגולה ידועה רווחת בפרט בין יוצאי הונגריה. שהתמונה שלו כשנמצאת במקום, הרי שלא יהיו שם עכברים. ואלו שיעזו לחדור לא יחזיקו שם מעמד... אז שמעו מה קרה לי. הכנסתי למחשב את תמונתו של הצדיק, ולמחרת תפסתי למה העכבר הפסיק לעבוד... אחרי הכל הוא היה גדול וזכותו תגן עלינו. אם מישהו יודע משהו על השושלת הזו ומקורותיה אשמח לשמוע.
 

משה לרר

New member
הרב טרופ

הרב נפתלי צבי טרופ (לשעבר תל-אביב) גר בפתח-תקוה ברח´ חיים כהן 16 טל. 03-9213944 תנסה לברר ולקשור חוטים בהצלחה משה
 
למעלה