הרב שי פירון" "אנחנו לא מפלגת שנאה"

הרב שי פירון" "אנחנו לא מפלגת שנאה"

אתמול שמעתי את האיש המרשים הזה.
אם מישהו חושב שמדובר באיש חשוך באיזשהו מובן- הוא טועה לחלוטין.
האיש הוא דוגמא לאהבת ישראל ואדם.
הנר לרגליו הוא דאגה לצרכיהן של כל קבוצות האוכלוסיה, ותרומתן לחברה במקביל.
לכו לשמוע אותו. לא תצטערו.
 
מפגש קרוב בשהם עם הרב שי פירון

- מוצ"ש תרבות שוהם, כתובת: רחוב עמק איילון 47, שוהם, המשכן לאמנויות הבמה, בשעה 21:00. בהשתתפות: הרב שי פירון
 

Bragi Boddason

New member
נכון, הוא רק חושב שלהטב''יות היא בעיה

לא חשוך בכלל.

אם אלו הם אוהביי שמרו אותי משונאיי.
 
אתה טועה ומטעה. אתמול נשאל על ידי מישהו

בנושא הזה - והוא הסביר כי נשאל לדעת ההלכה בהקשר זה.
אני לא זוכרת את כל ההסבר- אבל אני השתכנעתי. אם תשאלו את מי שהיה נוכח במפגש איתו, האם עדיין הוא חושב שהרב פירון מדיר נשים, הומואים, לסביות
או מישהו אחר - התשובה תהיה שלילית כנראה.
האיש ליברל ואוהב כל אדם באשר הוא.
 

Bragi Boddason

New member
התחמקות מופלאה

הוא כרב בחר בחיים לפי ההלכה, ואני רוצה ממנו הצהרה מפורשת שהוא ימנע חקיקה ברוח ההלכה. את המתמטיקה אשאיר לך לעשות, אבל ללא ההצהרה הזאת מה שאמרת הוא שוב קשקוש אחד גדול.
 

אייני

New member
ולמה דומה הדבר?

לכך שאהיה חבר בארגון כלשהו - שיהיה בו חוק לא מוסרי, וכשישאלו אותי על החוק, אסביר אותו, ואסביר שאני אך ורק מסביר את החוק, ולא מנסה להביע תמיכה בו.
רק מה? אני עדיין חבר באותו ארגון, אז זה שאמרתי ש"אני לא מנסה להביע תמיכה בחוק אלא רק מסביר אותו" לא אומר כלום על האם אמשיך לקיים אותו או לא. ייתכן בהחלט שאמשיך לקיים את החוק, למרות חוסר המוסריות שלו משלל סיבות. למשל, ייתכן כי בעיניי שמירה על החוקים חשובה יותר ממוסריותם, ייתכן כי אני מוצא את החברות באותו ארגון חשובה בהרבה מאותו חוק, ייתכן כי אני רואה במי שנתן את החוק כמישהו מיוחד מאוד שכנראה, למרות שהחוק לא נראה מוסרי, יודע משהו מעבר, וכד'. ייתכנו אלפי סיבות.

במילים אחרות, הטיעון שלי הוא לא ששי פירון מדיר אותם או לא, הטיעון שלי הוא שאי אפשר לדעת. הדרך היחידה לדעת באופן וודאי היא - שהוא יענה תשובה ברורה בנושא, ולא מעורפלת שאפשר לפרש אותה בכמה דרכים. אמנם, אינני מכיר את האדם באופן אישי, אבל בזמנו עברתי על כל התשובות שלו בעמוד הפייסבוק האישי שלו, ולא הצלחתי למצוא תשובה *אחת* ברורה וחד משמעית בנושא. (להגנתו ייאמר כמובן כי אין כמעט פוליטיקאים שיעזו לתת תשובה ברורה וחד משמעית לפני בחירות, אבל זה עדיין מאכזב אותי במיוחד).

(אם מאז שעברתי על התשובות שלו הוא כתב תשובה חדשה - אני ממש ממש אשמח אם תראי לי אותה, כי אני בהחלט שוקל האם להצביע ל"יש עתיד", ושי פירון הוא בהחלט משקל בהתלבטות הזאת).
 
שלום אייני - אני מציעה לך לשמוע אותו באחד

הכנסים שמתקיימים - אני התרשמתי שהוא בן אדם ליברלי ונאור אבל לא רשמתי את דבריו כך שאוכל לצטט. תוכלי לשאול אותו ישירות.
בכל אופן אם אתקל במשהו שנותן תשובה קונקרטית לעניין שהעלית- אשמח להביא אותו לידיעתך.
 
הי אייני- פורסם היום- מכיל תשובות בשבילך

הבלוג של שי פירון, חדשות ועדכונים | מאת: הרב שי פירון | פורסם ב: 02.12.2012 14:36

"אבל אבא, אתה לא מבין שאתה לא אומר את כל האמת שלך"

שיחה לא קלה עם הבת האהובה שלי. היא חושבת שאני לא מביא לידי ביטוי מספק את ההיבט התורני, הרבני, מה שמלווה אותי כל כך הרבה שנים.

גם חברים שואלים אותי: 'אתה באמת חושב שאוטובוסים צריכים לנסוע בשבת?', 'אתה סגור על זה שאתה לא מתנגד למצעד הגאווה'? , 'השתגעת?! אתה מוכן לפתוח את סוגיית הבעלות על מבנה הנישואין בישראל?'

שאלות מצוינות.

אני לא רוצה שאוטובוסים ייסעו בשבת. אני משוכנע שיש ערך לשבת שבה הכל שובת. גם נהגים וגם מוכרים בחנויות במרכזי קניות. זה נראה לי נכון וראוי. אבל לא רק בגלל שזה 'נראה לי', אלא בעיקר מפני שאני מאמין בערכה של השבת ההלכתית. לא רוצה אוטובוסים ברחובות, בשבת. רוצה רק ילדים והורים משחקים בגנים ציבוריים, הולכים בנחת על הכבישים. כמו יום כיפור, רק עם חיוך, ושמחה בלב.

אני לא רוצה שיהיה מצעד גאווה במתכונת הנוכחית שלו. בכלל לא בגלל שמדובר בהומואים, אלא בעיקר שלטעמי, מיניות ואינטימיות הם לא חלק מרמפות של עגלות המסתובבות ברחובה של עיר. הפגנה על זכויות להט"בים – אני בעד, מאוד בעד.

אני תומך במבנה הנישואין הדתי. כך אני מאמין. נראה לי נכון גם דתית וגם בשביל הרצף הלאומי שלי.

אבל זו דעתי. כן, אני יודע, זו גם דעתם של עוד רבים.

אבל יש רבים וטובים שלא סבורים כך. ועכשיו השאלה היא איפה ננהל את הויכוח הזה? בחוקים?! בכפיה דתית (או חילונית, אם נשתמש באותה שיטה, רק הפוך?!)?

לכן אני מאמין שאין לחוקק חוקים כאלה. הם לא הוכיחו את עצמם. ברוב ערי ישראל יש תחבורה ציבורית בשבת: מוניות נוסעות זה רק עולה יקר יותר אבל זה קיים. בשעון קיץ אוטובוסים נוסעים בתוך השבת, ובערים מסוימות – בכלל לא מונעים מאוטובוסים לנסוע. 1/3 מהצעירים החילוניים בחרו להינשא במסגרות אזרחיות. כך על פי נתוני הלמ"ס ל – 2010. אז מה?! נתעלם מזה?!

אולי זה הזמן לחזור אל בית המדרש היהודי. המסגרת הקלאסית להתמודד על השבת שלי ועל השבת שלך. אני אעשה כל מה שאוכל להסביר את עמדתי, אתה ואת תסבירו את שלכם. כמו בבית המדרש, תהיינה צעקות ואמוציות, וקושיות ותירוצים. אבל באמון שנבנה, יהיה את הכוח לגלות אחריות לאומית שתעשה את המדינה שלנו – בסוף – יהודית ודמוקרטית באופן שיעורר גאווה בלב כולם.

אתם כבר מכירים את סיפור משפט שלמה. התנ"ך מספר על חכמתו של שלמה כששתי נשים טענו לבעלות על הילד. המלך ניסה אותן: הוא הציע לחתוך את התינוק לשניים. האימא האמתית – סירבה, היא היתה מוכנה לוותר. העיקר שהילד יוותר בחיים. ברור שהמעשה נועד ללמד מה תפקידו המהותי של המלך: הוא צריך להעמיד את העמדות שלנו במבחן האמון והערבות הלאומית: אם אתם מוכנים 'ללכת עד הסוף' ולפרק את החבילה – אז אתם טועים. אתם לא חלק מהסיפור.

אני לא מסתדר עם אלה שרוצים לחתוך, העיקר שיהיו צודקים.

זו טעות. כי נקודת האיזון אינה פשרה כי אם עוצמה. היא מפגש כוחות עמוק המייצר כוח חדש.

אולי בגלל זה למפלגה שלנו קוראים: 'מפלגת מרכז'?
 

אייני

New member
ואו. ממש התאכזבתי.

ראשית כל, הרמיזה הדקה כאילו אוטובוסים בשבת, או נישואין אזרחיים זו כפייה חילונית כ"כ מרתיחה (ויותר מכל - מעידה על חוסר ההבנה המוחלט שלו במהי כפייה). אבל נניח לזאת.
נראה שבסופו של דבר יאיר לפיד ישאיר את יחסי הדת ומדינה על כנם, או לפחות מייחס להם חשיבות פחותה אם הוא בחר אדם כזה להיות מספר 2 במפלגה. וכרגע - יחסי הדת והמדינה (לרבות כמובן היחסים בין החרדים, החילונים והדתיים) זה הדבר שהכי מעניין אותי כרגע. אז נראה שאצטרך לחפש את הפתרון במפלגה אחרת.

בכל מקרה - כמובן, המון תודה לך על העזרה!
 
לדעתי פספסת את הנקודה. מה שנאמר פה הוא

שלמרות שהוא היה רוצה "כך וכך" דברים- הוא מכבד את הרצון של הצד השני ולכן לא חושב שיש לכפות למשל אי נסיעה בשבת, או נישואים דתיים. לציבור החילוני זכות ממש כמו זכותו לחיות את חייו לפי דרכו- והוא מכבד זאת.
שמעתי זאת גם מפיו בחוג בית.
תנסי לקרוא שוב ובידקי אותי.
 
לדעתי פספסת את הנקודה. מה שנאמר פה הוא

שלמרות שהוא היה רוצה "כך וכך" דברים- הוא מכבד את הרצון של הצד השני ולכן לא חושב שיש לכפות למשל אי נסיעה בשבת, או נישואים דתיים. לציבור החילוני זכות ממש כמו זכותו לחיות את חייו לפי דרכו- והוא מכבד זאת.
שמעתי זאת גם מפיו בחוג בית.
תנסי לקרוא שוב ובידקי אותי.
 

Bragi Boddason

New member
תגידי, את בכוח מנסה להשמע פתייה?

לקרוא לאלה כפייה חילונית? תגידי לי, את מאמינה לשטויות האלה?

אוסף מילים יפות, ותו לא. הוא לא אמר כאן דבר מעבר לתעמולת בחירות סוג ז'.
 

צורי80

New member
עזוב אותך מפסאדו-דמוקרטים

כל מיני אנשים שמשחקים אותה דמוקרטים ובשם כך מנסים להשקיט דעות של אחרים
הרב פירון הוא דמות סבבה וגורמי שמאל קיצוני רק מנסים לפגוע בשמו ובשם מפלגתכם
השמאל בפירפורי גסיסה, עדיף פשוט להתעלם ממנו.
 

mr dish

New member
מה שלא אהבתי ברב פירון זה מידת ההתנשאות והשחץ

שגילה בכמה וויכוחים פומביים, בהם נטל חלק.
 

mr dish

New member
קראתי. אז? על משנתו הפדגוגית ניטתן לנהל ויכוח

לא שאיני מסכים כי החינוך הוא הנושא הא5זרחי החשוב ביותר, אבל אני לא זוכר שמישהו העניק לו את התואר "מומחה צבאי" כדי לחרוץ את קביעותיו באשר לחשיבות העליונה שהמדינה מעניקה לקיום צבא חזק ומודרני, על כל עלויותיו...

את ההערה שלי הפניתי לדרך התנהלותו מול כמה בני פלוגתא בויכוח.
 
למעלה