הרהורים על סימטריות

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
קו 26
מילא שפירקו את אחד המזלגות, הרי קשה לכנות כגזע את הקטע הקצר שבין בית מעריב ליהודה המכבי. אבל לפחות היו עושים משהו קצת יותר אלגנטי באיזור צומת חולון. לכיוון דרום הקו נוסע עד כיכר הדמעות, פונה ימינה דרך הלוחמים, עוצר בשלוש תחנות לפני שמגיע לוולפסון ואז עולה על איילון דרום. בכיוון השני הקו יורד מנתיבי איילון, עוצר בוולפסון וחוזר לאיילון עד צומת חולון. מה ניתן לעשות? 1) אפשר לוותר על העצירה בוולפסון וצומת חולון ולנסוע ישירות דרך נתיבי איילון – ממילא בקרוב הרכבת תעבור שם ותחבר בין וולפסון לתחנת ההגנה. 2) אפשר כבר להחזיר את קו 26 לנסוע דרך שדרות הר ציון יחד עם 126.
 

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
קו 51
שאריות מתחנה מרכזית עוד יותר מרופטת ושיטת כרטוס שלא אפשרה החלפות. קו 51 עובר דרך רחוב סלומון כדי לאסוף את הנוסעים ששכחו שסגרו את התחנה המרכזית הישנה. אין צורך להחזיר אותם, ומשום כך הסיבוב הוא רק לכיוון צפון. מה ניתן לעשות? אפשר פשוט לצאת לרחוב המסגר כמו שהקו נוסע בכיוון השני. מי שקשה לו להגיע לתחנה החדשה יכול לקחת את קו 68 או את קווים 40 ו-240 שעוברים בדרך בגין ולהחליף בהמשך.
 

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
קו 51
שאריות מתחנה מרכזית עוד יותר מרופטת ושיטת כרטוס שלא אפשרה החלפות. קו 51 עובר דרך רחוב סלומון כדי לאסוף את הנוסעים ששכחו שסגרו את התחנה המרכזית הישנה. אין צורך להחזיר אותם, ומשום כך הסיבוב הוא רק לכיוון צפון. מה ניתן לעשות? אפשר פשוט לצאת לרחוב המסגר כמו שהקו נוסע בכיוון השני. מי שקשה לו להגיע לתחנה החדשה יכול לקחת את קו 68 או את קווים 40 ו-240 שעוברים בדרך בגין ולהחליף בהמשך.
 

guyweiss

New member
קו 51
שאריות מתחנה מרכזית עוד יותר מרופטת ושיטת כרטוס שלא אפשרה החלפות. קו 51 עובר דרך רחוב סלומון כדי לאסוף את הנוסעים ששכחו שסגרו את התחנה המרכזית הישנה. אין צורך להחזיר אותם, ומשום כך הסיבוב הוא רק לכיוון צפון. מה ניתן לעשות? אפשר פשוט לצאת לרחוב המסגר כמו שהקו נוסע בכיוון השני. מי שקשה לו להגיע לתחנה החדשה יכול לקחת את קו 68 או את קווים 40 ו-240 שעוברים בדרך בגין ולהחליף בהמשך.
כנראה יטופל בפעימה השלישית
 

אורי404

New member
קו 51
שאריות מתחנה מרכזית עוד יותר מרופטת ושיטת כרטוס שלא אפשרה החלפות. קו 51 עובר דרך רחוב סלומון כדי לאסוף את הנוסעים ששכחו שסגרו את התחנה המרכזית הישנה. אין צורך להחזיר אותם, ומשום כך הסיבוב הוא רק לכיוון צפון. מה ניתן לעשות? אפשר פשוט לצאת לרחוב המסגר כמו שהקו נוסע בכיוון השני. מי שקשה לו להגיע לתחנה החדשה יכול לקחת את קו 68 או את קווים 40 ו-240 שעוברים בדרך בגין ולהחליף בהמשך.
החלט. זסה גם יוריד בזמן הנסיעה
 

alantan

New member
החלט. זסה גם יוריד בזמן הנסיעה
באותו עניין, קו 50...
אני לא מבין למה כל החלופות הללו בכיוון ת"א: דרך בגין והת"מ הישנה דרך יצחק שדה ויגאל אלון למה שלא יחזור כמו 51 במסגר? בגלל זה אני לא כולל את קו 50 במפה המהפכנית שהולכת להתפרסם בקרוב...
 

אורי404

New member
באותו עניין, קו 50...
אני לא מבין למה כל החלופות הללו בכיוון ת"א: דרך בגין והת"מ הישנה דרך יצחק שדה ויגאל אלון למה שלא יחזור כמו 51 במסגר? בגלל זה אני לא כולל את קו 50 במפה המהפכנית שהולכת להתפרסם בקרוב...
 

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
קו 55
אחד הקווים האהובים עלי במוזריותו. לא רק שהוא נוסע גלמוד ברחוב הירקון לכיוון צפון בלבד, אלא שיש לו מין עיקוף מוזר דרך דוד המלך לכיוון מזרח בלבד. כנראה שצריך לאסוף את החולים מאיכילוב לקרית אונו, אבל אין צורך להביא אותם – הם הרי הגיעו באמבולנס. מה ניתן לעשות? 1) אם כל כך חשוב לתת שירות ברחוב הירקון, מדוע רק לכיוון צפון? אפשר לנסוע דרומה בירקון, שמאלה לז'בוטינסקי, ימינה לבן יהודה ושמאלה לארלוזורוב. לחלופין אפשר פשוט לנסוע בבן יהודה ובא לציון גואל. מדובר במרחק זניח מרחוב הירקון והדבר יביא כיסוי למספר רב יותר של תושבים. 2) אם חשוב להכנס לדוד המלך, אז נא להכנס גם בכיוון השני. יש פניה שמאלה מארלוזורוב, אז מה הבעיה? או שפשוט אפשר לוותר על העיקוף. ממילא יש אפשרויות אחרות (קו 9 ממערב, קו 18 ממזרח).
 

אדיה

New member
קו 55
אחד הקווים האהובים עלי במוזריותו. לא רק שהוא נוסע גלמוד ברחוב הירקון לכיוון צפון בלבד, אלא שיש לו מין עיקוף מוזר דרך דוד המלך לכיוון מזרח בלבד. כנראה שצריך לאסוף את החולים מאיכילוב לקרית אונו, אבל אין צורך להביא אותם – הם הרי הגיעו באמבולנס. מה ניתן לעשות? 1) אם כל כך חשוב לתת שירות ברחוב הירקון, מדוע רק לכיוון צפון? אפשר לנסוע דרומה בירקון, שמאלה לז'בוטינסקי, ימינה לבן יהודה ושמאלה לארלוזורוב. לחלופין אפשר פשוט לנסוע בבן יהודה ובא לציון גואל. מדובר במרחק זניח מרחוב הירקון והדבר יביא כיסוי למספר רב יותר של תושבים. 2) אם חשוב להכנס לדוד המלך, אז נא להכנס גם בכיוון השני. יש פניה שמאלה מארלוזורוב, אז מה הבעיה? או שפשוט אפשר לוותר על העיקוף. ממילא יש אפשרויות אחרות (קו 9 ממערב, קו 18 ממזרח).
זה עוד כלום לעומת מוזריותו ההיסטורית!
בתקופת ילדותי הנשכחת תחנת המוצא שלו היתה ברחוב הירקון עצמו דרומית לצומת של ארלוזורוב. הוא היה נוסע דרומה ברחוב הירקון ושם פונה שמאלה לשדרות קק"ל (מאז כידוע השתנה שם השדרה וגם הפניה שמאלה אינה אפשרית יותר...), פונה ימינה לשלמה המלך, שמאלה לפרישמן, ושמאלה לאבן גבירול. אם זכרוני אינו מטעני לארלוזורוב הוא היה מגיע דרך רחוב בלוך! בדרכו חזרה מגבעתיים הוא כמובן נסע בקו ישר לאורך ארלוזורוב עד סופו כדי שיוכל לפנות שמאלה לתחנת המוצא שלו...
 

אוהד11

New member
זה עוד כלום לעומת מוזריותו ההיסטורית!
בתקופת ילדותי הנשכחת תחנת המוצא שלו היתה ברחוב הירקון עצמו דרומית לצומת של ארלוזורוב. הוא היה נוסע דרומה ברחוב הירקון ושם פונה שמאלה לשדרות קק"ל (מאז כידוע השתנה שם השדרה וגם הפניה שמאלה אינה אפשרית יותר...), פונה ימינה לשלמה המלך, שמאלה לפרישמן, ושמאלה לאבן גבירול. אם זכרוני אינו מטעני לארלוזורוב הוא היה מגיע דרך רחוב בלוך! בדרכו חזרה מגבעתיים הוא כמובן נסע בקו ישר לאורך ארלוזורוב עד סופו כדי שיוכל לפנות שמאלה לתחנת המוצא שלו...
, תחנת המוצא היתה בכניסה למוסך דן ברחוב
ארלוזרוב 17
 

אדיה

New member
, תחנת המוצא היתה בכניסה למוסך דן ברחוב
ארלוזרוב 17
לא חולק על הידע ההיסטורי שלך...
אבל יש לי זיכרון ויזואלי של האוטובוסים החונים בתחנת המוצא ברחוב הירקון. יתכן שהיו כמה גילגולים לקו זה? ומה הסיבה לחוסר הסימטריה הקיצוני במסלול ההיסטורי של הקו?
 

אוהד11

New member
לא חולק על הידע ההיסטורי שלך...
אבל יש לי זיכרון ויזואלי של האוטובוסים החונים בתחנת המוצא ברחוב הירקון. יתכן שהיו כמה גילגולים לקו זה? ומה הסיבה לחוסר הסימטריה הקיצוני במסלול ההיסטורי של הקו?
ההתחלה שלו היתה, כאמור, בארלוזרוב 17, משם,
כמו שכתבת, הוא נסע לשדרות בן גוריון, שלמה המלך, פרישמן, אבן גבירול, בלוך, ארלוזרוב והלאה. בחזרה הוא נסע ישי לאורך ארלוזרוב. למה המסלולים בכל כיוון היו שונים - אין לי מושג. הקו המקורי פעל עד מסוף כורזין עם שתי מכונות, בתדירות של כל 40 דקות
 

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
קו 63
או קו 63 המסכן, מה עשו לך? עיוותו אותך, כופפו אותך, שינו אותך כאן, האריכו אותך כאן. מאז העבודות על מחלף קפלן לפני כ-5 שנים, ולמעט תקופה קצרה של כחודש ב-2011, קו 63 סובל מחוסר סימטריה מוחלט. הרפורמה ניסתה לישר אותו על ידי הסתתו לדרך השלום במחיר של תושבי נחלת יצחק שהתמרמרו בצדק. המסלול הפרה-היסטורי היה מעבר ביגאל אלון הפקוק, ולכן הוחלט לבסוף שהרע במיעוטו הוא החזרת הקו לרכבת מרכז, אבל רק לכיוון מערב. לכיוון מזרח הקו עובר בגשר מוזס ישירות לנחלת יצחק. בנוסף הקו מתפצל ברמת גן: לכיוון צפון הוא נוסע ברחוב הרא"ה ולכיוון הנגדי ברחוב עוזיאל. מה ניתן לעשות? 1) אפשרות אחת היא שקו 63 תעבור באולמי רסיטל לכיוון גבעתיים. האם הדבר יאריך את הדרך מדי? אפשרות נוספת היא להחזיר את קו 63 ליגאל אלון, אבל הדבר כרוך בפקקים מטורפים. אולי הישועה תבוא מהרחבת מחלף השלום המתוכננת? 2) רעיון נוסף ופשוט למימוש הוא להפוך את רחוב מוזס לרת"צ (לכיוון מערב, לכיוון מזרח ישאר ללא שינוי). ברמזור של דרך בגין יתווסף פניה שמאלה שתופעל רק על ידי אוטובוסים בקו 63. פתרון לא שגרתי אומנם במקום שבו לא נהוג לתת עדיפות לתחבורה ציבורית, אבל השמים לא יפלו אם התנועה בדרך בגין תאלץ להמתין כ-15 שניות פעם בחמש דקות. 3) לגבי רמת גן, הרצוי היה שקו 63 יסע ברחוב עוזיאל בשני הכיוונים. מספרים שלפני שנים קו 63 עבר יחד עם קו 34 ברחוב חד נס, והדבר גרר הפגנות של תושבי הרחוב שמאסו ברעש שנגרם על ידי שני קווים. עתה כשקו 34 כבר אינו קיים, אולי אפשר להחזיר את קו 63 לשם. אפשרות נוספת היא שקו 63 ימשיך בדרך רבין ויפנה ימינה ישירות לרחוב עוזיאל, זאת במחיר הסרת השירות מהקצה הדרומי של רחוב הרא"ה. אם הדבר אינו ניתן, אפשר פשוט לנסוע מרחוב הרא"ה בשני הכיוונים.
 

alantan

New member
קו 63
או קו 63 המסכן, מה עשו לך? עיוותו אותך, כופפו אותך, שינו אותך כאן, האריכו אותך כאן. מאז העבודות על מחלף קפלן לפני כ-5 שנים, ולמעט תקופה קצרה של כחודש ב-2011, קו 63 סובל מחוסר סימטריה מוחלט. הרפורמה ניסתה לישר אותו על ידי הסתתו לדרך השלום במחיר של תושבי נחלת יצחק שהתמרמרו בצדק. המסלול הפרה-היסטורי היה מעבר ביגאל אלון הפקוק, ולכן הוחלט לבסוף שהרע במיעוטו הוא החזרת הקו לרכבת מרכז, אבל רק לכיוון מערב. לכיוון מזרח הקו עובר בגשר מוזס ישירות לנחלת יצחק. בנוסף הקו מתפצל ברמת גן: לכיוון צפון הוא נוסע ברחוב הרא"ה ולכיוון הנגדי ברחוב עוזיאל. מה ניתן לעשות? 1) אפשרות אחת היא שקו 63 תעבור באולמי רסיטל לכיוון גבעתיים. האם הדבר יאריך את הדרך מדי? אפשרות נוספת היא להחזיר את קו 63 ליגאל אלון, אבל הדבר כרוך בפקקים מטורפים. אולי הישועה תבוא מהרחבת מחלף השלום המתוכננת? 2) רעיון נוסף ופשוט למימוש הוא להפוך את רחוב מוזס לרת"צ (לכיוון מערב, לכיוון מזרח ישאר ללא שינוי). ברמזור של דרך בגין יתווסף פניה שמאלה שתופעל רק על ידי אוטובוסים בקו 63. פתרון לא שגרתי אומנם במקום שבו לא נהוג לתת עדיפות לתחבורה ציבורית, אבל השמים לא יפלו אם התנועה בדרך בגין תאלץ להמתין כ-15 שניות פעם בחמש דקות. 3) לגבי רמת גן, הרצוי היה שקו 63 יסע ברחוב עוזיאל בשני הכיוונים. מספרים שלפני שנים קו 63 עבר יחד עם קו 34 ברחוב חד נס, והדבר גרר הפגנות של תושבי הרחוב שמאסו ברעש שנגרם על ידי שני קווים. עתה כשקו 34 כבר אינו קיים, אולי אפשר להחזיר את קו 63 לשם. אפשרות נוספת היא שקו 63 ימשיך בדרך רבין ויפנה ימינה ישירות לרחוב עוזיאל, זאת במחיר הסרת השירות מהקצה הדרומי של רחוב הרא"ה. אם הדבר אינו ניתן, אפשר פשוט לנסוע מרחוב הרא"ה בשני הכיוונים.
תיקון
התחוור לי לאחר כתיבת הרשומה שטעיתי טעות מרה: קו 34 חי ובועט.
 

guyweiss

New member
קו 63
או קו 63 המסכן, מה עשו לך? עיוותו אותך, כופפו אותך, שינו אותך כאן, האריכו אותך כאן. מאז העבודות על מחלף קפלן לפני כ-5 שנים, ולמעט תקופה קצרה של כחודש ב-2011, קו 63 סובל מחוסר סימטריה מוחלט. הרפורמה ניסתה לישר אותו על ידי הסתתו לדרך השלום במחיר של תושבי נחלת יצחק שהתמרמרו בצדק. המסלול הפרה-היסטורי היה מעבר ביגאל אלון הפקוק, ולכן הוחלט לבסוף שהרע במיעוטו הוא החזרת הקו לרכבת מרכז, אבל רק לכיוון מערב. לכיוון מזרח הקו עובר בגשר מוזס ישירות לנחלת יצחק. בנוסף הקו מתפצל ברמת גן: לכיוון צפון הוא נוסע ברחוב הרא"ה ולכיוון הנגדי ברחוב עוזיאל. מה ניתן לעשות? 1) אפשרות אחת היא שקו 63 תעבור באולמי רסיטל לכיוון גבעתיים. האם הדבר יאריך את הדרך מדי? אפשרות נוספת היא להחזיר את קו 63 ליגאל אלון, אבל הדבר כרוך בפקקים מטורפים. אולי הישועה תבוא מהרחבת מחלף השלום המתוכננת? 2) רעיון נוסף ופשוט למימוש הוא להפוך את רחוב מוזס לרת"צ (לכיוון מערב, לכיוון מזרח ישאר ללא שינוי). ברמזור של דרך בגין יתווסף פניה שמאלה שתופעל רק על ידי אוטובוסים בקו 63. פתרון לא שגרתי אומנם במקום שבו לא נהוג לתת עדיפות לתחבורה ציבורית, אבל השמים לא יפלו אם התנועה בדרך בגין תאלץ להמתין כ-15 שניות פעם בחמש דקות. 3) לגבי רמת גן, הרצוי היה שקו 63 יסע ברחוב עוזיאל בשני הכיוונים. מספרים שלפני שנים קו 63 עבר יחד עם קו 34 ברחוב חד נס, והדבר גרר הפגנות של תושבי הרחוב שמאסו ברעש שנגרם על ידי שני קווים. עתה כשקו 34 כבר אינו קיים, אולי אפשר להחזיר את קו 63 לשם. אפשרות נוספת היא שקו 63 ימשיך בדרך רבין ויפנה ימינה ישירות לרחוב עוזיאל, זאת במחיר הסרת השירות מהקצה הדרומי של רחוב הרא"ה. אם הדבר אינו ניתן, אפשר פשוט לנסוע מרחוב הרא"ה בשני הכיוונים.
לגבי 3 - אין מעבר מדרך רבין לעוזיאל
 

alantan

New member
קו 63
או קו 63 המסכן, מה עשו לך? עיוותו אותך, כופפו אותך, שינו אותך כאן, האריכו אותך כאן. מאז העבודות על מחלף קפלן לפני כ-5 שנים, ולמעט תקופה קצרה של כחודש ב-2011, קו 63 סובל מחוסר סימטריה מוחלט. הרפורמה ניסתה לישר אותו על ידי הסתתו לדרך השלום במחיר של תושבי נחלת יצחק שהתמרמרו בצדק. המסלול הפרה-היסטורי היה מעבר ביגאל אלון הפקוק, ולכן הוחלט לבסוף שהרע במיעוטו הוא החזרת הקו לרכבת מרכז, אבל רק לכיוון מערב. לכיוון מזרח הקו עובר בגשר מוזס ישירות לנחלת יצחק. בנוסף הקו מתפצל ברמת גן: לכיוון צפון הוא נוסע ברחוב הרא"ה ולכיוון הנגדי ברחוב עוזיאל. מה ניתן לעשות? 1) אפשרות אחת היא שקו 63 תעבור באולמי רסיטל לכיוון גבעתיים. האם הדבר יאריך את הדרך מדי? אפשרות נוספת היא להחזיר את קו 63 ליגאל אלון, אבל הדבר כרוך בפקקים מטורפים. אולי הישועה תבוא מהרחבת מחלף השלום המתוכננת? 2) רעיון נוסף ופשוט למימוש הוא להפוך את רחוב מוזס לרת"צ (לכיוון מערב, לכיוון מזרח ישאר ללא שינוי). ברמזור של דרך בגין יתווסף פניה שמאלה שתופעל רק על ידי אוטובוסים בקו 63. פתרון לא שגרתי אומנם במקום שבו לא נהוג לתת עדיפות לתחבורה ציבורית, אבל השמים לא יפלו אם התנועה בדרך בגין תאלץ להמתין כ-15 שניות פעם בחמש דקות. 3) לגבי רמת גן, הרצוי היה שקו 63 יסע ברחוב עוזיאל בשני הכיוונים. מספרים שלפני שנים קו 63 עבר יחד עם קו 34 ברחוב חד נס, והדבר גרר הפגנות של תושבי הרחוב שמאסו ברעש שנגרם על ידי שני קווים. עתה כשקו 34 כבר אינו קיים, אולי אפשר להחזיר את קו 63 לשם. אפשרות נוספת היא שקו 63 ימשיך בדרך רבין ויפנה ימינה ישירות לרחוב עוזיאל, זאת במחיר הסרת השירות מהקצה הדרומי של רחוב הרא"ה. אם הדבר אינו ניתן, אפשר פשוט לנסוע מרחוב הרא"ה בשני הכיוונים.
הצעה "מערכתית" יותר למזרח ר"ג
לאחר תיקון הטעות (תודה גיא!), חשבתי על הרעיון הבא: קו 34 - להעביר אותו דרך רוטנברג/חד נס כדי לתת שירות לרחוב עוזיאל קו 63 - להעביר לרחוב הרא"ה בשני הכיוונים מי שקשה לו ללכת לרחוב הרא"ה, יוכל לקחת קו 34: - לדרך הטייסים, שם אפשר להחליף לקווי 39 התדירים למרכז ת"א - לשד' ירושלים ר"ג, שם אפשר בהליכה קצרה להגיע לקו 60 וקו 63 לכיוון רכבת מרכז תגובות?
 

guyweiss

New member
הצעה "מערכתית" יותר למזרח ר"ג
לאחר תיקון הטעות (תודה גיא!), חשבתי על הרעיון הבא: קו 34 - להעביר אותו דרך רוטנברג/חד נס כדי לתת שירות לרחוב עוזיאל קו 63 - להעביר לרחוב הרא"ה בשני הכיוונים מי שקשה לו ללכת לרחוב הרא"ה, יוכל לקחת קו 34: - לדרך הטייסים, שם אפשר להחליף לקווי 39 התדירים למרכז ת"א - לשד' ירושלים ר"ג, שם אפשר בהליכה קצרה להגיע לקו 60 וקו 63 לכיוון רכבת מרכז תגובות?
את 34 אפשר להשאיר כמו שהוא ואת 63 אפשר להעביר
כמו 67 בעבר (דרך טרומן לכיוון אלוף שדה, דרך החייל לכיוון כרמלית), כעת ש - 67 לא עובר שם. אני מניח שבעבר פיזור הקווים 34,63,67 בין הרחובות המקשרים בין עוזיאל להרא"ה נבעו כתוצאה מהתחשבות התושבים (מדובר יחסית ברחובות שקטים) - על מנת שלא יווצר מצב שלרחוב אחד יועמס כל הקווים הנ"ל. כאמור, כיום 34 עובר דרך חד נס ו - 67 בכלל דרך נגבה. אפשר להעביר את 63 דרך רחוב החייל. כך, יחסית זה יהיה סימטרי. זה גם ייתן קישור מתיכון חדש לכיוון מרכז תל אביב והים.
 

alantan

New member
את 34 אפשר להשאיר כמו שהוא ואת 63 אפשר להעביר
כמו 67 בעבר (דרך טרומן לכיוון אלוף שדה, דרך החייל לכיוון כרמלית), כעת ש - 67 לא עובר שם. אני מניח שבעבר פיזור הקווים 34,63,67 בין הרחובות המקשרים בין עוזיאל להרא"ה נבעו כתוצאה מהתחשבות התושבים (מדובר יחסית ברחובות שקטים) - על מנת שלא יווצר מצב שלרחוב אחד יועמס כל הקווים הנ"ל. כאמור, כיום 34 עובר דרך חד נס ו - 67 בכלל דרך נגבה. אפשר להעביר את 63 דרך רחוב החייל. כך, יחסית זה יהיה סימטרי. זה גם ייתן קישור מתיכון חדש לכיוון מרכז תל אביב והים.
רעיון טוב
 

ElFabuloso

New member
הצעה "מערכתית" יותר למזרח ר"ג
לאחר תיקון הטעות (תודה גיא!), חשבתי על הרעיון הבא: קו 34 - להעביר אותו דרך רוטנברג/חד נס כדי לתת שירות לרחוב עוזיאל קו 63 - להעביר לרחוב הרא"ה בשני הכיוונים מי שקשה לו ללכת לרחוב הרא"ה, יוכל לקחת קו 34: - לדרך הטייסים, שם אפשר להחליף לקווי 39 התדירים למרכז ת"א - לשד' ירושלים ר"ג, שם אפשר בהליכה קצרה להגיע לקו 60 וקו 63 לכיוון רכבת מרכז תגובות?
בהחלט שמפריע לי חוסר הסימטריות כאן
לא ברור לי למה קו 63 שהוא קו מאוד חשוב לתושבים של האיזור הזה לא עוצר בנסיעה חזור בהרא"ה. גם אם אני צעיר ויכול ללכת את המרחק הזה, אני חושב על המבוגרים שלמשל גרים ברחוב נגבה או הרא"ה לא קרוב לחלק עם טרומן וצריכים ללכת ברגל רק כי זה הקו היחיד שמקשר אותם לעזריאלי/רוטשילד/חשמונאים וכ'ו. זה הקו שעוצר לי הכי רחוק מהבית מבין כל הקווים האחרים שאני משתמש בהם באיזור
 

euronitzan

New member
קו 63
או קו 63 המסכן, מה עשו לך? עיוותו אותך, כופפו אותך, שינו אותך כאן, האריכו אותך כאן. מאז העבודות על מחלף קפלן לפני כ-5 שנים, ולמעט תקופה קצרה של כחודש ב-2011, קו 63 סובל מחוסר סימטריה מוחלט. הרפורמה ניסתה לישר אותו על ידי הסתתו לדרך השלום במחיר של תושבי נחלת יצחק שהתמרמרו בצדק. המסלול הפרה-היסטורי היה מעבר ביגאל אלון הפקוק, ולכן הוחלט לבסוף שהרע במיעוטו הוא החזרת הקו לרכבת מרכז, אבל רק לכיוון מערב. לכיוון מזרח הקו עובר בגשר מוזס ישירות לנחלת יצחק. בנוסף הקו מתפצל ברמת גן: לכיוון צפון הוא נוסע ברחוב הרא"ה ולכיוון הנגדי ברחוב עוזיאל. מה ניתן לעשות? 1) אפשרות אחת היא שקו 63 תעבור באולמי רסיטל לכיוון גבעתיים. האם הדבר יאריך את הדרך מדי? אפשרות נוספת היא להחזיר את קו 63 ליגאל אלון, אבל הדבר כרוך בפקקים מטורפים. אולי הישועה תבוא מהרחבת מחלף השלום המתוכננת? 2) רעיון נוסף ופשוט למימוש הוא להפוך את רחוב מוזס לרת"צ (לכיוון מערב, לכיוון מזרח ישאר ללא שינוי). ברמזור של דרך בגין יתווסף פניה שמאלה שתופעל רק על ידי אוטובוסים בקו 63. פתרון לא שגרתי אומנם במקום שבו לא נהוג לתת עדיפות לתחבורה ציבורית, אבל השמים לא יפלו אם התנועה בדרך בגין תאלץ להמתין כ-15 שניות פעם בחמש דקות. 3) לגבי רמת גן, הרצוי היה שקו 63 יסע ברחוב עוזיאל בשני הכיוונים. מספרים שלפני שנים קו 63 עבר יחד עם קו 34 ברחוב חד נס, והדבר גרר הפגנות של תושבי הרחוב שמאסו ברעש שנגרם על ידי שני קווים. עתה כשקו 34 כבר אינו קיים, אולי אפשר להחזיר את קו 63 לשם. אפשרות נוספת היא שקו 63 ימשיך בדרך רבין ויפנה ימינה ישירות לרחוב עוזיאל, זאת במחיר הסרת השירות מהקצה הדרומי של רחוב הרא"ה. אם הדבר אינו ניתן, אפשר פשוט לנסוע מרחוב הרא"ה בשני הכיוונים.
לגביי סעיפים 1 ו2
יש הגיון בחוסר הסימטריה של 63. כך הוא נותן את השרות הטוב ביותר לתושבי נחלת יצחק. כל הזזה לכיוונים שהצעת תפגע בהם ובנוסעים הממשיכים לגבעתיים, כאשר אני לא רואה מי ירוויח מזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה