הרטבה -ילדה "גמולה"

haring2

New member
הרטבה -ילדה "גמולה"

מדובר בילדתי, בת שלוש וחודש, גמולה כחצי שנה (יום ולילה) ועם יכולות התאפקות מופלאות (יכולה יום שלם לא לבקר בשרותים ואף לדלג עליהם לאחר שנת לילה!!). בשבת ואתמול אחה"צ נעמדה בסלון עשתה פיפי תוך כדי הכרזה "פיפי" (כזו שבד"כ מובילה לשרותים), לשאלתי מה קרה (לא בכעס כמובן) היא ענתה :"ברח לי". לשם הבהרה לא מדובר בפיספוס או בבריחה היא פשוט עשתה פיפי ונרטבה כולה. ככלל- ילדה נבונה ומפותחת מאד לגילה, בתקופה האחרונה מרדנית יותר וההתמודדות איתה קשה יותר , גמולה ממוצץ כחודש וחצי . מה יכולה להיות הסיבה לכזו התנהגות?
 
הרטבה

תשובה לא מקצועית ובשליפה מהמותן- אם זו היתה התנהגות חד פעמית לא הייתי נלחצת מזה, ייתכן שזו היתה התגרות מכוונת שלה (במסגרת שלב המרד בחייה), או שהיא באמת פיספסה ועשתה את עצמה שולטת במצב. בכל מקרה אבקש ייעוץ מאחת הפסיכולוגיות המומחיות בנושא התפתחות, במרכז "צעד-צעד" ואחזוא אלייך עם תשובה מושכלת יותר.
 
הרטבה

תגובתה של מאשה מוזס, פסיכולוגית ממרכז "צעד-צעד" תל אביב: יש מקום להניח שהיא מגיבה על ארוע כזה או אחר בחייכם. אם זה חוזר תבדקו עם עצמכם מה ארע באותו יום . (נפגשה עם תינוק אחר, ראתה גור כלבים עושה את צרכיו בבית, כעס, קינאה, רצון בתשומת לב וכד'). אם המקרה חד פעמי אפשר לעבור עליו, אם הוא חזרתי ואינכם מוצאים מקור מתאים, יש אפשרות לפנות לייעוץ והכוונה אצל מומחה בתחום. נשמח לעזור.
 
למעלה