הריון ראשון , ממצאים בסקירת מערכות

רוקירוק

New member
הריון ראשון , ממצאים בסקירת מערכות

שלום לכולן, חדשה בפורום,
אני בשבוע 16 , הריון ראשון אחרי שנים של נסיונות ללא הצלחה (בת 34) . עד כה הכול תקין תודה לאל להוציא ממצא בסקירת מערכות מוקדמת " רושם לVSD מוסקולרי קטן שלא הודגם בדופלר"
למיטב הבנתי , VSD זה מצב שקורה בלפחות חצי מהילודים שמאובחנים באחת במחלות גנטיות דוגמת תסמונת דאון וטריזומיה 18.
הרופאה שביצעה את הסקירה המליצה שנעשה אקו לב עוברי אבל אמרה שלא ראתה סימנים אחרים שמעידים על מחלה גנטית לעובר. הרופאה הקבועה שלי שאליה אני הולכת למעקב הריון אמרה שאין צורך באקו לב בשלב הזה ושנעשה קודם את הסקירת מערכות השנייה . לשאלתי האם זה מעלה את הצורך בביצוע ייעוץ גנטי ו/או בדיקת מי שפיר היא אמרה שממש לא ושלפי כל יתר הבדיקות כולל הסקירת מערכות המוקדמת הסיכוי המשוקלל שלנו לתסמונת דאון הוא 1:8000
ולטריזומיה 18 1:10000
שקיפות עורפית נמדד 1.1 מ"מ .
שאלתי היא מה הייתם ממליצים לעשות הלאה ? כיאה להריון ראשון אנחנו חרדים לבריאות התינוק ומתלבטים האם לקבל חוו"ד שנייה ו/או להגדיל ולעשות בדיקת מי שפיר ללא הפניה אם דבר כזה בכלל אפשרי ו/או אקו לב עוברי .
כמו כן אשמח להמלצות לרופאים שאפשר לפנות אליהם לחוו"ד שנייה (כללית מושלם פלטינום )
תודה :)
 

Caitriona

New member
אקו לב עוברי זו לא בדיקה פולשנית

כך שגם אם תגדילו לעשות ותלכו לבצע אותה, אין פה נזק לעובר. לעומת מי שפיר, כמובן, שבבדיקה כן כרוך סיכון. לי למשל, בהריון עם הבן שלי הומלץ לעשות כי הוא היה בהפריה ואז זה לפי אסכולות מסוימות זה מגדיל את הסיכוי למום בלב או משהו. לא משנה, בגלל שזו לא בדיקה פולשנית לא היתה לי שום בעיה לבצע אותה, למרות שזה באמת עניין של אסכולה.
האמת שאני לא זוכרת מאיזה שבוע עושים אקו לב, יכול להיות שבאמת אחרי סקירה שניה, שבה ממילא רואים דברים יותר טוב. אז אולי במובן זה באמת עדיף לחכות לסקירה.
ביחס למי שפיר- זו החלטה שאני לא יכולה להתערב בה. כל בחירה היא לגיטימית בעיני. קחי בחשבון שמי שפיר מומלץ לעשות בין שבוע 16-20, כך שסקירה שניה תהיה רק אחרי פרק זמן זה (אבל זה גם לא מאוחר ואפשר גם לעשות מי שפיר מאוחר יותר).
לגבי דעה שניה- אין לי גם דעה מוצקת בעניין. אם את חושבת שזה ירגיע אתכם או יעזור לקבל החלטה- לכו על זה. גם בזה אין ממש נזק.
מקווה שעזרתי קצת. שיהיה בהצלחה
 

a morph

New member
הנתון המעניין הוא לא לכמה ילודים עם תסמונת דאון יש VSD

אלא לכמה עוברים\ילודים עם VSD יש תסמונת דאון (או הפרעה גנטית אחרת). לא היה לי זמן לעשות חיפוש מעמיק אבל ממה שכן הספקתי לראות, מדובר באחוז מזערי, כשמדובר ב-VSD כממצא בודד.
אני מבינה לגמרי את הלחץ והחרדה, והאמת היא שבמצבך סביר להניח שהייתי עושה מי שפיר וזהו, אבל רק שתדעי שהסטטיסטיקה לגמרי לטובתך.
 
למעלה