הריון שני בהפרש גדול, האם כדאי?

rain31

New member
הריון שני בהפרש גדול, האם כדאי?


שלום לכולם, אני חדשה כאן. לא יודעת עד כמה הנושא קשור לפורום זה אך זה הפורום שנראה לי הכי מתאים. אז ככה, אני בת 30 ובעלי בן 38. יש לנו ילדה נפלאה בת 5. אנחנו נשואים 7 שנים וסה"כ בזוגיות 10 שנים. אני תמיד ראיתי את עצמי עד גיל 30 כבר עם שני ילדים ובאידיאל - רציתי שלושה. אך כמו שאומרים רצונות לחוד, מציאות לחוד. כשהבת שלנו היתה בת שנתיים-שנתיים וחצי התעורר בי חשק עז לילד נוסף. אך בעלי בזמנו חשש מהנושא הכלכלי. אני לא עבדתי והוא ממש פחד שלא נוכל לעמוד כלכלית בילד נוסף. הוא כל כך חשש שאף נמנע מסקס לעיתים כי פחד שאכנס להריון וידע שאני מאוד רוצה. מפה לשם, עברו להן עוד שלוש שנים בהן עברנו דירה, מצאתי עבודה וכו'. הזמן טס והילדה כבר בת 5 וחצי. לפני קצת פחות משנה התחלנו לנסות להכנס להריון אך זה טרם קרה... בדיעבד בעלי היום מאוד מצטער על כך שחיכינו כל כך הרבה. הוא לא לקח בחשבון שכאשר נרצה- זה לא בהכרח יגיע מיד. כל הזוגות סביבנו - משפחה, חברים, מכרים ועמיתים לעבודה כולם כבר עם שניים-שלושה ילדים. הילדה שלנו היחידה בגן מתוך 35 ילדים שהיא בת יחידה. אנחנו מוזמנים לבריתות ולמסיבות לידה בלי סוף והנושא איך לומר, מעיק. חברות שלי בהריון, אחת ילדה ממש היום. זוגות שאני הייתי בחתונה שלהם בהריון, הם כבר עם ילד שני... בקיצור- הבנתם את הפואנטה. עוד לא ממש עשינו צעדים להתחיל בדיקות וכאלה. אבל אנחנו קרובים לזה. ואני לא יודעת האם אני מוכנה להתחיל בסאגה הזאת. לא דמיינתי שנתקשה להכנס להריון. ההריון הראשון היה בכלל לא מתוכנן והגיע בהפתעה. מפריע לי שהילדה כבר בת 5 ושמרווח הגילאים יהיה מאוד גדול. היא מצידה לא אומרת מילה על אח או אחות, לא חסר לה בשום צורה. כשאחי נולד אני הייתי בת 10. זה מרווח גדול מדי בעיני. לא שהייתי מוותרת עליו היום חלילה, גם אז מאוד אהבתי אותו, אבל זה לא היה פשוט. נכון שעוד לא הגענו לזה אבל בהנחה שאכנס להריון בשנה הקרובה, המרווח כבר יהיה כ-7 שנים. ואני לא יודעת האם בכלל כדאי להביא ילד שני במרווח כזה. אני יודעת שרוב האנשים לא חושבים על מרווח גילאים כמשהו שמכריע האם להביא ילד נוסף או לא, אבל אני מאוד רציתי שילדיי יגדלו יחד. לכל היותר 4 שנים הפרש. יותר מזה זה אחים שגדלים כל אחד בנפרד, תחומי עניין שונים, מקומות בילוי שונים... זה מאוד שונה ממה שאני רציתי ודמיינתי.
אז, עולה בי המחשבה אולי כדאי כבר לוותר ולהשאר עם ילדה אחת?
בעלי לא רוצה לוותר ואני כבר לא יודעת מה אני רוצה. בתוככי יש בי כעס עליו שכאשר אני רציתי בזמנו וידעתי בלב שזה הזמן הנכון, הוא לא רצה.
אז מצד אחד אני בודקת ביוצים, מחשבת תאריכים וכל הזמן נמצאת סביב הנושא הזה ומצד שני עניין הפערי גילאים פשוט לא נותן לי מנוח ומעלה בי ספקות.
אשמח לדעתכם בעניין, אולי תאירו לי קצת את המחשבות....
וסליחה שחפרתי
 

iameden

New member
זה נורא אינדיבידואלי

אני אישית לא רואה עם כך בעיה. יש קושי כשההפרשים קטנים מאוד ויש קושי כשההפרשים גדולים מאוד אבל על הקשיים ניתן להתגבר.
זה נורא תלוי ילד ומשפחה ובסופו של דבר, לדעתי, אין סיבה שלא יהיה ביניהם קשר טוב בלי קשר להפרש הגילאים...

נשמע לי ממש קשה לנסות שנה ולא להצליח. זה מעלה המון חששות וחרדות. לגבי בדיקות וטיפולים ואולי גם כעס על מה שיכל להיות (או לא. הרי אין לדעת).
מאוד ברור שאת חוששת וזה מציף בך הרבה שאלות ופחדים... כדאי שאת ובעלך תשבו ותחליטו יחד מה הכי נכון לכם.
 

colargolet

New member
אכן אינדיבידואלי

יש לי 3 ילדים. השניים הגדולים בהפרש של שנה וחמישה חודשים, ואת השלישית, אחרי מסע יסורים גדול ילדתי כשהגדולה כבר היתה בת 7 והאמצעי בן 5.5
מסכימה עם מה שכתבו מעליי... זה מאוד אינדיבידואלי.
מצד אחד, למרות שחיכינו לשלישית המון זמן, החזרה למצב של הורות לתינוקת לא היה קל. הורות לתינוק היא הרבה יותר "צפופה" מאשר להיות הורה לבת חמש, ולי אישית זה לא היה קל.
מבחינת ההפרש - השניים הגדולים הם למעשה כמו תאומים, כך שזה חלק מהמשוואה, אבל הם אכן פחות משחקים עם הקטנה, שגדלה, למעשה, כמו ילדה יחידה. עם זאת, למרות שהאחים הגדולים לא משחקים עם הקטנה, הנוכחות שלהם בסביבה מביאה המון צדדים חיוביים (הם אוהבים ללמד אותה דברים, לקרוא לה סיפורים וכדומה).
אני חושבת שעניין ההפרש בין האחים הוא רק חלק ממערכת שיקולים, וכמו כל דבר בחיים, יהיו צדדים חיוביים וצדדים שליליים לכל החלטה שתקחו.
מקווה שעזרתי במשהו.
&nbsp
 

shira hareli

New member
לא החלטה קלה

צריך הרבה הרבה סבלנות בשביל להתחיל מחדש.
יש לכם יתרון שהראשונה שלך היא ילדה כי היא תקבל את הילד או הילדה החדשים הרבה יותר בקלות. לפחות סטטיסטית אני רואה שבנות הופכות להיות אמהות קטנות לעומת בנים שפחות נוטים לקבל את העובדה שיש עוד נסיך או נסיכה בבית.
גם אצלינו היו הרהורים בנושא, ואני החלטתי שיהיה ילד שני כי מאוד רציתי שלילדה שלי יהיה אח או תהיה אחות בבגרותה. קשה לי מאוד לגדל ילד נוסף, אבל אני מאמינה שזה רק טוב שיש להם אחד את השני.
 

rain31

New member
תודה על תגובתך


עדיף להיות עם אח או אחות, ללא ספק. השאלה, האם זה כבר קריטי במרווח גילאים שכזה. כמו שכבר ציינתי בפוסט לי יש אח בן 20 ואני כיום בת 30. אנחנו נמצאים בפאזות שונות לחלוטין בחיינו...הוא בעיצומו של השירות הצבאי ואני בחיי הנישואים, עבודה, משכנתא, ילדים... כאחות גדולה אני בהחלט אוזן קשבת. מייעצת אם שואל לעצתי... הילדה שלי מאוד אוהבת אותו. אבל הקשר הוא לא ברמה היומיומית...
לפעמים שואלת את עצמי אם הייתי בת יחידה עד כמה זה היה מפריע לי, והאמת - לא בטוחה שמאוד.
אך בשורה התחתונה שנינו רוצים ילד או ילדה נוספים וכנראה שזה מה שקובע בסופו של דבר. תסכול נוראי שזה לא קרה עדיין...
 
מה קשור גיל הילדה, או הילדה בכלל?

אתם רוצים להביא ילד לעולם כי אתם רוצים עוד ילד. בין השאר הילד הזה יהיה אח של הבת שלכם, יכול להיות שיהיה להם קשר מצויין ויכול להיות שלא יהיה ביניהם כמעט שום קשר. זה יכול לקרות גם עם פער של שנה וגם עם פער של 10 שנים. בכל אופן המהות של אותו ילד איננה היותו אח של.
לכן השיקול היחיד שלכם להבאתו הוא הרצון שלכם בעוד ילד. הבת שלכם תסתגל לכל מה שתחליטו. "להפיל" עליה את ההחלטה זה לא נכון, אחריות גדולה ומיותרת ולמעשה הזזת הזרקור מכם - שצריכים להחליט להיכנס לכך הבלאגן, אליה, שבכלל לא קשורה לעניין. (תארו לכם שבעוד כמה שנים היא תשאל למה לא עשיתם עוד ילד ותגידו לה "כי חשבנו שזה לא טוב בשבילך...").
קחו אחריות ותפסיקו להיטפל לילדה.
אגב, לבעלי יש אחות צעירה ממנו ב-7 שנים והוא ממש כמו המנטור שלה...
 
למעלה