הרכבת הקלה בזבוז נייר וכסף

מצב
הנושא נעול.

מיכי 10

Member
חחח. אז בסדר.


שכחתי להתיחס לסיפא
חוסר חיבתי לאסטטיקה היא כלפי הניקוד בכלל, לא הניקוד החלקי. אם כבר, ניקוד חלקי הוא אסטטי יותר לטעמי.
חחח. אז בסדר.

אני שומרת עדיין (עֲדַיִן) על האסטטיקה.
 
אצלנו בלינוקס הניקוד יותר פשוט

תודה

אני ממש שמחה לקרוא את החיזוק הזה, אלן. כי אני נוהגת להשתמש בניקוד חלקי במֵּיילים, בפורומים ובכלל. ויש אנשים שמתנגדים לזה נמרצוֹת.
אנסה להסביר את דעתי בקיצור, עד כמה שאפשר, ולהביא דעות מנוגדות, ודרך לניקוד מילים:

1. השפה העברית עם כל אהבתי אליה (זו שפת-האם שלי), היא בעייתית. יש המון המון מילים, אשר אפשר לקרוא אותן בדרכים שונות. אפילו אנחנו, הצברים, צריכים לחזור מדי פעם ולקרוא שוב משהו שקראנו, כי ללא ניקוד, קראנו אולי בצורה מוטעֵית. אז מה יגידו מי שהעברית אינה שפת-האם שלהם, ולַמדו אותה רק בהמשך?
לכן, לדעתי, עדיף להשתמש בשתי דרכים להקלה על הקורא. על כל קורא:
א. לכתוב בכתיב מלא (ולא בכתיב החסר, כפי שהיה נהוג בעבר).
ב. כדאי לנקד מילים בעייתיות. זה מאד עוזר לקורא "לרוץ" ולא לשבור את רצף הקריאה, וחוסך לו המון זמן


2. בהתנגדות העיקרית נתקלתי דווקא בפורומים של השפה העברית. שם טוענים שתי טענות עיקריות:
א. ניקוד מלא מְכָעֵר את הטקסט (ולדעתי הוא דווקא מייפּה אותו).
ב. ניקוד חלקי, נראה כמו לכלוך! וזה "מעצבן" להם את העיניים.


3. אתה צודק לגמרי: עדיף שלא ינקדו בכלל, מאשר שֶׁיְּנקדו עם טעויות. בזמני למדנו החל מכיתה א' את הניקוד כהלכתו. (ובחוג ללשון העברית באוני', היינו חייבים לקבל "טוב מאד" בבחינה בניקוד. מי שלא עבר, היה חוזר עליה שוב ושוב עד שעבר, כמו אלה שלא עברו טסט בנהיגה). והיום, אפילו המורים לא יודעים לנקד, ולכן גם התלמידים לא יודעים ומנקדים בשגיאות.
(ואגב, גם לי יכולות לקרות טעויות בניקוד, אבל משתדלת מאד לנקד נכון).

4. יש כמה וכמה שיטות ניקוד ידניות. אפשר למצוא את הוראות השימוש לשיטות אלה בגוגל. (יש גם נקדן אוטומטי, כמדומתני, אבל לא ניסיתי אותו אף פעם).
השיטה בה אני משתמשת, אינה הכי נוחה שבעולם, אבל כשמתרגלים אליה, והתרגלתי די מהר, היא פשוטה למדי.
עליך להחליט אם אתה רוצה לנקד מיד כל מילה (או כל אות), או לכתוב משפט שלם (או קטע שלם) ואז לנקד הכל בבת אחת. זה עניין אישי לכל אחד.

הניקוד נמצא כמעט כולו בשורת המספרים העליונה במקלדת. (ולא במספרים שמימין למקלדת. שם יש סימנים אחרים, אבל זה כבר ל"מיטיבי לכת"). כדי לנקד אות, עליך לשים את הַסַּמָּן משמאל לאות, ללחוץ על Caps Lock ללחוץ ביד שמאל על Shift וביד ימין על המספר של הניקוד הדרוש.

1 = חטף-סגול, 2 = חטף-פתח, 3 = חטף-קמץ, 4 = חִיריק, 5 = צֵירה, 6 = סֶגול, 7 = פַּתח, 8 = קָמץ, 9 = שׂי"ן = ש' שׂמאלית,
0 = שׁי"ן (ימנית), - = חוֹלם, = = דּגש. ; = שְווא. סלש הפוך, ימני, שנמצא ליד ה-Enter = קֻבוץ.


אם יהיו שאלות הבהרה ואחרות, אשמח לענות.
אצלנו בלינוקס הניקוד יותר פשוט
פשוט לוחצים על שיפט יחד עם האות הראשונה של הסימן
 

מיכי 10

Member
אני לא מתמצאת בלינוקס


אצלנו בלינוקס הניקוד יותר פשוט
פשוט לוחצים על שיפט יחד עם האות הראשונה של הסימן
אני לא מתמצאת בלינוקס

רק מאד אוהבת את האייקון (סמליל?) שלו.


אתה צודק
ובדיוק את השיטה הזאת סידר לי אותו ידיד שלי, אשר הכין עבורי את המקלדת האישית, עליה סיפרתי כרגע בתשובה לאלן.
משום מה אני מסתדרת טוב יותר עם השיטה המסובכת במקצת, אבל אליה אני רגילה כבר כמה שנים.
 

מיכי 10

Member
אלן, אל תפספס את התשובה ה-
שלי

אהבתי מאוד את הניקוד
חבל שהעיתונים אינם מודפסים עם ניקוד במלים בעייתיות. אולי בעצם עדיףפ שלא, כי נראֶה לי שהם יודפסו עם ניקוד מטעה!

איך את מקלידה את הניקוד? האם יש איזה קיצור דרך נחמד?
אלן, אל תפספס את התשובה ה-
שלי
שכתבתי קודם, כי היא מאד מושקעת.
 

alantan

New member
מאוד מאוד מושקעת, ואני מצטער שתשובתי הרבה

אלן, אל תפספס את התשובה ה-
שלי
שכתבתי קודם, כי היא מאד מושקעת.
מאוד מאוד מושקעת, ואני מצטער שתשובתי הרבה
פחות מרשימה! אבל אני חושב שרבים יהנו לקרוא את מה שרשמת בנושא.
 

cwen

New member
אלה תלונות שאני שומעת מירושלמים

לא מדויק בטלו רק בדרום מערב
קודם כל לרוב הירושלמים הרכבת לא רלבנטית כי היא לא נוסעת היכן שהם גרים או עובדים. בדרום מערב העיר בטלו קווים במקביל לרכבת ושינו מסלולים של קווים אחרים. עם זאת יש קווים אחרים שלא נוסעים במסלול הרכבת. התחבורה ההקפית קיימת אך לא בתדירות גבוהה מה שהיה גם לפני שהייתה רכבת, אף הוסיפו קווים חדשים כמו 5,35.
בצפון מזרח העיר עוד לא בטלו את הקווים המקבילים לרכבת.
תסתכלי בjet.org.il לגבי המסלולים. והכי טוב סעי בירושלים.
אלה תלונות שאני שומעת מירושלמים
שכמעט כל התחבורה הציבורית מובילה למרכז העיר וממנה ואין מסלולים שלא מיועדים למעבר במרכז העיר. להרבה אנשים המסלולים לא רלוונטים בכלל.
וכן, אלה תלונות עוד מלפני הרכבת, אלא שעכשיו לחלק מהאנשים נהיה יותר גרוע. אם קודם אמנם האוטובוס שלהם עשה סיבוב גדול, אבל לפחות הם נסעו באוטובוס אחד היום הם צריכים שלושה כלי תחבורה - אוטובוס לרכבת, רכבת ואוטובוס מהרכבת, כשעדיין לא מדובר בציר ישיר אלא בסיבוב גדול.

לפחות זה מה שהם אומרים. אני לא גרה בירושלים וכדי להכיר ממש מערכת קווים צריך לגור במקום ולערוך הרבה נסיעות ליעדים שונים. אז אני סומכת פה על מי שגר ופשוט לא מוצא אוטובוס מתאים או צירוף אוטובוסים/רכבת הגיוני בשבילו.
 

amit1270

New member
כיום יש יותר קווים היקפיים בירושלים

אלה תלונות שאני שומעת מירושלמים
שכמעט כל התחבורה הציבורית מובילה למרכז העיר וממנה ואין מסלולים שלא מיועדים למעבר במרכז העיר. להרבה אנשים המסלולים לא רלוונטים בכלל.
וכן, אלה תלונות עוד מלפני הרכבת, אלא שעכשיו לחלק מהאנשים נהיה יותר גרוע. אם קודם אמנם האוטובוס שלהם עשה סיבוב גדול, אבל לפחות הם נסעו באוטובוס אחד היום הם צריכים שלושה כלי תחבורה - אוטובוס לרכבת, רכבת ואוטובוס מהרכבת, כשעדיין לא מדובר בציר ישיר אלא בסיבוב גדול.

לפחות זה מה שהם אומרים. אני לא גרה בירושלים וכדי להכיר ממש מערכת קווים צריך לגור במקום ולערוך הרבה נסיעות ליעדים שונים. אז אני סומכת פה על מי שגר ופשוט לא מוצא אוטובוס מתאים או צירוף אוטובוסים/רכבת הגיוני בשבילו.
כיום יש יותר קווים היקפיים בירושלים
אולי לא כולם תדירים ואולי אין כיסוי טוב של אזורים מסוימים, אבל עד כמה שאני זוכר, מספר הקווים ההיקפיים עלה ולא ירד מאז הפעלת הרכבת הקלה.
 

jp3raptor

Member
דווקא הרגשתי שיפור

הרכבת הקלה בזבוז נייר וכסף
בנוסף מצאו ברכבת הקלה דרך טפשית במיוחד לבזבז עוד כספים. פתחו בקמפיין שאומר לאנשים שקודם יתנו לצאת מהקרונות ורק אז יכנסו. שמו שלטים על הרכבת וברציפים. עד כאן הגיוני. מה שלא ברור הוא לשם מה העסקת עובדים שיעמדו ברציף עם חולצות מודפסות עם הסיסמא הזו ויחלקו פתקאות נייר לנוסעים עם הססמא על לצאת לפני להכנס. מה בדיוק האנשים אמורים לעשות עם הפתקאות?
אגב כשמדובר בזכויות הנוסעים הרכבת חוסכמת בנייר ולא מוציאה אישור על הנסיעה לבעלי רב קו. אבל פתקאות מטופשות לזה יש תקציב.
דווקא הרגשתי שיפור
בשבוע הזה ביקרתי בירושלים פעמיים והשתמשתי ברק"ל 4 פעמים.

שמתי לב שאנשים מגיבים לקמפיין ובאמת נותנים לאנשים לרדת, וגם ניכר שיפור מסוים במהירות הנסיעה.

תחום בעייתי עדיין-> תדירות
נקווה שמצב התדירות ישתפר כאשר יגיעו המערכים החדשים
 
תלוי בשעות, בוקר צהורים סביר , ערב לילה גרוע

דווקא הרגשתי שיפור
בשבוע הזה ביקרתי בירושלים פעמיים והשתמשתי ברק"ל 4 פעמים.

שמתי לב שאנשים מגיבים לקמפיין ובאמת נותנים לאנשים לרדת, וגם ניכר שיפור מסוים במהירות הנסיעה.

תחום בעייתי עדיין-> תדירות
נקווה שמצב התדירות ישתפר כאשר יגיעו המערכים החדשים
תלוי בשעות, בוקר צהורים סביר , ערב לילה גרוע
גם כאן לעיתים מחכים 5 דקות ולעיתים 10.
 

raminec

New member
כפי שציינו בעבר בפורום

הרכבת הקלה בזבוז נייר וכסף
בנוסף מצאו ברכבת הקלה דרך טפשית במיוחד לבזבז עוד כספים. פתחו בקמפיין שאומר לאנשים שקודם יתנו לצאת מהקרונות ורק אז יכנסו. שמו שלטים על הרכבת וברציפים. עד כאן הגיוני. מה שלא ברור הוא לשם מה העסקת עובדים שיעמדו ברציף עם חולצות מודפסות עם הסיסמא הזו ויחלקו פתקאות נייר לנוסעים עם הססמא על לצאת לפני להכנס. מה בדיוק האנשים אמורים לעשות עם הפתקאות?
אגב כשמדובר בזכויות הנוסעים הרכבת חוסכמת בנייר ולא מוציאה אישור על הנסיעה לבעלי רב קו. אבל פתקאות מטופשות לזה יש תקציב.
כפי שציינו בעבר בפורום
מדובר בקמפיין חינוכי מבורך שהוא לא סתם חיובי וחיוני, הוא אפילו הכרחי!
שנים שאני משתמש בתחבורה ציבורית וצופה בהתנהגות של נוסעים ברכבות שנדחפים בעליה לקרונות ולא נותנים לנוסעים שנמצאים על הקרונות לרדת. זה מעכב ככה את כולם, גם את אלו שרוצים לרדת גם את אלו שרוצים לעלות וגם את הרכבת שלא יכולה לסגור את הדלתות ולהתחיל בנסיעה מחדש. אח"כ אנחנו מתפלאים למה נדרשים "ריפודים" נדיבים בלוחות הזמנים התפעוליים של הרכבות ולמה זמן הנסיעה של הרכבת הקלה ארוך יותר ממה שהמהנדסים תכננו לה. אני לא טוען שזה רק בגלל זה, הרי גם לתכנון הפיזי של הקרונות וגם לתדירות העבודה של הרכבת יש חלק בנושא, אבל להידחפות הזו יש חלק לא מבוטל.
 

alantan

New member
אגב גם מעליות...

כפי שציינו בעבר בפורום
מדובר בקמפיין חינוכי מבורך שהוא לא סתם חיובי וחיוני, הוא אפילו הכרחי!
שנים שאני משתמש בתחבורה ציבורית וצופה בהתנהגות של נוסעים ברכבות שנדחפים בעליה לקרונות ולא נותנים לנוסעים שנמצאים על הקרונות לרדת. זה מעכב ככה את כולם, גם את אלו שרוצים לרדת גם את אלו שרוצים לעלות וגם את הרכבת שלא יכולה לסגור את הדלתות ולהתחיל בנסיעה מחדש. אח"כ אנחנו מתפלאים למה נדרשים "ריפודים" נדיבים בלוחות הזמנים התפעוליים של הרכבות ולמה זמן הנסיעה של הרכבת הקלה ארוך יותר ממה שהמהנדסים תכננו לה. אני לא טוען שזה רק בגלל זה, הרי גם לתכנון הפיזי של הקרונות וגם לתדירות העבודה של הרכבת יש חלק בנושא, אבל להידחפות הזו יש חלק לא מבוטל.
אגב גם מעליות...
 

mister K

New member
צחוק, אבל מעליות ישירות לפי הזמנה זה גאוני!

לא!
יש לבטל את כל מעליות השירות לאלתר!!!
צחוק, אבל מעליות ישירות לפי הזמנה זה גאוני!
קיימות כבר בכמה מגדלי משרדים בתל אביב וגם בבניין העירייה. זה כמו GetTaxi של המעליות.
בבניין בו אני עובד זה לצערי לא קיים. לכן הרבה פעמים קורה שמחכים הרבה זמן למעלית ובסוף שלוש מעליות מנקואיסטיות מגיעות ביחד, אחרי שכולן עוצרות בכל קומה בדרך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה