הרכבת של אנדי...

מצב
הנושא נעול.

משה343

New member
אלן זה אותו רעיון כמו בקורוטיבה ברזיל ?...

הרכבת של אנדי...
טוב, אולי לא רכבת אבל אני בטוח שיש אנשי ציבור בצפון הארץ שישמחו ללמוד על ה"דבר" הזה:
http://www.tecca.com/news/2012/08/27/worlds-longest-bus
אלן זה אותו רעיון כמו בקורוטיבה ברזיל ?...
היתה כתבה בעבר עם ניתן הורוביץ שביקר במקום וסיקר את התחבורה המהירה שם .
 

darkshadow1

New member
מה הקשר?

אלן זה אותו רעיון כמו בקורוטיבה ברזיל ?...
היתה כתבה בעבר עם ניתן הורוביץ שביקר במקום וסיקר את התחבורה המהירה שם .
מה הקשר?
זה כמו שבזמן השקת ה- airbus a380 היית שואל אם זה אותו רעיון כמו בריתות בין חברות תעופה.
 

משה343

New member
שבת שלום גם לך


מה הקשר?
זה כמו שבזמן השקת ה- airbus a380 היית שואל אם זה אותו רעיון כמו בריתות בין חברות תעופה.
שבת שלום גם לך
 

alantan

New member
בוא נגיד שזה מאפשר הפעלת BRT עם תפוקה גבוהה

אלן זה אותו רעיון כמו בקורוטיבה ברזיל ?...
היתה כתבה בעבר עם ניתן הורוביץ שביקר במקום וסיקר את התחבורה המהירה שם .
בוא נגיד שזה מאפשר הפעלת BRT עם תפוקה גבוהה
מאוד, ואולי יכול להתחרות עם LRT במקומות מסויימים בהם עומס הנוסעים הוא מתחת לרף מסוים.

לגבי קוריטיבה, מה שמייחד את המערכת זה הדברים שמסביב לאוטובוס עצמו: רציפים מוגבהים ומקורים שנכנסים אליהם לאחר גביית התשלום, דלתות משני הצדדים, הפרדה מוחלטת משאר התנועה ומתן עדיפות בצמתים. כל אלה מאפשרים מתן רמת שירות גבוהה. האוטובוס עצמו הוא פרט בתוך המכלול.
 

משה343

New member
תודה על ההבהרה בנושא ...

בוא נגיד שזה מאפשר הפעלת BRT עם תפוקה גבוהה
מאוד, ואולי יכול להתחרות עם LRT במקומות מסויימים בהם עומס הנוסעים הוא מתחת לרף מסוים.

לגבי קוריטיבה, מה שמייחד את המערכת זה הדברים שמסביב לאוטובוס עצמו: רציפים מוגבהים ומקורים שנכנסים אליהם לאחר גביית התשלום, דלתות משני הצדדים, הפרדה מוחלטת משאר התנועה ומתן עדיפות בצמתים. כל אלה מאפשרים מתן רמת שירות גבוהה. האוטובוס עצמו הוא פרט בתוך המכלול.
תודה על ההבהרה בנושא ...
את הקיצור של BRT אני מכיר אך LRT לא .
קיצור של אילו מילים הוא ?

האם באירופה אין מערכת תחבורה הדומה לזו שקיימת בקוריטיבה ? כלומר מה שמסביב שמאפשר
מתן רמת שירות גבוהה .

 

alantan

New member
יש מספר פרוייקטים באירופה, אבל ממה שאני מכיר

תודה על ההבהרה בנושא ...
את הקיצור של BRT אני מכיר אך LRT לא .
קיצור של אילו מילים הוא ?

האם באירופה אין מערכת תחבורה הדומה לזו שקיימת בקוריטיבה ? כלומר מה שמסביב שמאפשר
מתן רמת שירות גבוהה .

יש מספר פרוייקטים באירופה, אבל ממה שאני מכיר
הם בדרך כלל אינם באיזורים עירוניים צפופים. הערים האירופיות מאופיינות ברחובות צרים שכנראה מתאימים יותר למסילה ורכבת שקטה. רוב פרוייקטי ה-BRT במדינות מפותחות הם בעולם החדש, שם הערים בעלות מרכזים פחות צפופים עם כבישים דו-מסלוליים.

המפורסם בהם הוא ה-O-Bahn של אדלייד באוסטרליה, שם הרחיקו לכת והתקינו מסילה שמכוונת את האוטובוס. יש גם מספר פרוייקטים בארה"ב. לא כל BRT מתאפיין ברמת שירות גבוהה. למשל ה-Silver Line בלוס אנג'לס אינו זוכה להפרדה לאורך כל מסלולו ואין בכל תחנותיו גביית תשלום מראש.

לקריאה נוספת:
http://en.wikipedia.org/wiki/O-Bahn_Busway
http://en.wikipedia.org/wiki/Silver_Line_(Los_Angeles_Metro)
 

alantan

New member
נסיון נוסף לקישור ללוס אנג'לס:

יש מספר פרוייקטים באירופה, אבל ממה שאני מכיר
הם בדרך כלל אינם באיזורים עירוניים צפופים. הערים האירופיות מאופיינות ברחובות צרים שכנראה מתאימים יותר למסילה ורכבת שקטה. רוב פרוייקטי ה-BRT במדינות מפותחות הם בעולם החדש, שם הערים בעלות מרכזים פחות צפופים עם כבישים דו-מסלוליים.

המפורסם בהם הוא ה-O-Bahn של אדלייד באוסטרליה, שם הרחיקו לכת והתקינו מסילה שמכוונת את האוטובוס. יש גם מספר פרוייקטים בארה"ב. לא כל BRT מתאפיין ברמת שירות גבוהה. למשל ה-Silver Line בלוס אנג'לס אינו זוכה להפרדה לאורך כל מסלולו ואין בכל תחנותיו גביית תשלום מראש.

לקריאה נוספת:
http://en.wikipedia.org/wiki/O-Bahn_Busway
http://en.wikipedia.org/wiki/Silver_Line_(Los_Angeles_Metro)
נסיון נוסף לקישור ללוס אנג'לס:
 

משה343

New member
רבה , מידע מאוד מעניין !

יש מספר פרוייקטים באירופה, אבל ממה שאני מכיר
הם בדרך כלל אינם באיזורים עירוניים צפופים. הערים האירופיות מאופיינות ברחובות צרים שכנראה מתאימים יותר למסילה ורכבת שקטה. רוב פרוייקטי ה-BRT במדינות מפותחות הם בעולם החדש, שם הערים בעלות מרכזים פחות צפופים עם כבישים דו-מסלוליים.

המפורסם בהם הוא ה-O-Bahn של אדלייד באוסטרליה, שם הרחיקו לכת והתקינו מסילה שמכוונת את האוטובוס. יש גם מספר פרוייקטים בארה"ב. לא כל BRT מתאפיין ברמת שירות גבוהה. למשל ה-Silver Line בלוס אנג'לס אינו זוכה להפרדה לאורך כל מסלולו ואין בכל תחנותיו גביית תשלום מראש.

לקריאה נוספת:
http://en.wikipedia.org/wiki/O-Bahn_Busway
http://en.wikipedia.org/wiki/Silver_Line_(Los_Angeles_Metro)
רבה , מידע מאוד מעניין !
 

משה343

New member
מצאתי : LRT - light rail transit


בוא נגיד שזה מאפשר הפעלת BRT עם תפוקה גבוהה
מאוד, ואולי יכול להתחרות עם LRT במקומות מסויימים בהם עומס הנוסעים הוא מתחת לרף מסוים.

לגבי קוריטיבה, מה שמייחד את המערכת זה הדברים שמסביב לאוטובוס עצמו: רציפים מוגבהים ומקורים שנכנסים אליהם לאחר גביית התשלום, דלתות משני הצדדים, הפרדה מוחלטת משאר התנועה ומתן עדיפות בצמתים. כל אלה מאפשרים מתן רמת שירות גבוהה. האוטובוס עצמו הוא פרט בתוך המכלול.
מצאתי : LRT - light rail transit
 

עלה13

New member
סיור פנימי והיכולת סיבוב המרשימה...

הרכבת של אנדי...
טוב, אולי לא רכבת אבל אני בטוח שיש אנשי ציבור בצפון הארץ שישמחו ללמוד על ה"דבר" הזה:
http://www.tecca.com/news/2012/08/27/worlds-longest-bus
סיור פנימי והיכולת סיבוב המרשימה...
של הכלי בזכות אקורדיונים שהם מעל לכפול שתיים מהאוכרדיונים במפרקית רגילה, צפו בסרטון, לאחר הדיבורים הציבור מסייר בתוך האוטובוס שלדעתי זה משהו שאנחנו לא מכירים ברכבת או בחשמלית, מפרט מהמם ובסוף הסרטון הנהג מציג יכולת סיבוב מדהימה וזו בזכות האוקודייונים שכמעט מאפשרות סיבוב של 180 מעלות
http://www.youtube.com/watch?v=fFzn_-IR3OM&feature=related
 
צר לי, אבל על פי הסרטון לא מדובר במפרק מיוחד

סיור פנימי והיכולת סיבוב המרשימה...
של הכלי בזכות אקורדיונים שהם מעל לכפול שתיים מהאוכרדיונים במפרקית רגילה, צפו בסרטון, לאחר הדיבורים הציבור מסייר בתוך האוטובוס שלדעתי זה משהו שאנחנו לא מכירים ברכבת או בחשמלית, מפרט מהמם ובסוף הסרטון הנהג מציג יכולת סיבוב מדהימה וזו בזכות האוקודייונים שכמעט מאפשרות סיבוב של 180 מעלות
http://www.youtube.com/watch?v=fFzn_-IR3OM&feature=related
צר לי, אבל על פי הסרטון לא מדובר במפרק מיוחד
מדובר במפרק דומה לזה שאנחנו מכירים. יכולת התמרון מושגת ע"י ההיגוי העצמאי של כל אחד מהסרנים, למעט המניע (השני מקדימה).
 

עלה13

New member
לא מדדתי, אגב מה דעתכם על מפרקית שהופכת....

צר לי, אבל על פי הסרטון לא מדובר במפרק מיוחד
מדובר במפרק דומה לזה שאנחנו מכירים. יכולת התמרון מושגת ע"י ההיגוי העצמאי של כל אחד מהסרנים, למעט המניע (השני מקדימה).
לא מדדתי, אגב מה דעתכם על מפרקית שהופכת....
לעירונית, הכלי הכי מוזר והכי הייתי רוצה לראות בכביש, ראו בסרטון...
http://www.youtube.com/watch?v=JFRqDOJ_exY
 

ציוניסט

New member
זה נראה שיש שם אפילו שירותים

סיור פנימי והיכולת סיבוב המרשימה...
של הכלי בזכות אקורדיונים שהם מעל לכפול שתיים מהאוכרדיונים במפרקית רגילה, צפו בסרטון, לאחר הדיבורים הציבור מסייר בתוך האוטובוס שלדעתי זה משהו שאנחנו לא מכירים ברכבת או בחשמלית, מפרט מהמם ובסוף הסרטון הנהג מציג יכולת סיבוב מדהימה וזו בזכות האוקודייונים שכמעט מאפשרות סיבוב של 180 מעלות
http://www.youtube.com/watch?v=fFzn_-IR3OM&feature=related
זה נראה שיש שם אפילו שירותים
במעבר בתוך באוטובוס מול אחת הדלתות יש "קופסא" אפורה עם דלתות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה